handdator

Visa fullständig version : Osäker på vad jag ska dra för slutsats av mina invägningar.

Jacke89
2009-02-02, 23:15
Tjenare allesammans.

Jag _hade_ gått upp 12 kg på 6.5 månader sen jag började styrketräna.
Eftersom jag tyckte att det gått för fort, och många här på kolo sa, så tänkte jag dra ner lite på maten en vecka för att se vad som hände.

Det jag gjorde var att jag slutade dricka 3 glas mjölk till varje måltid, bytte till 1.5 typ och bytte ut mjölk till proteindrycken mot vatten och tog t.ex. 0.5-1 potatis mindre vid måltiderna, för jag åt jävligt mycket mat innan.

När det så var dags för invägning i morse efter 8 dagar så hade jag hoppats på en viktökning på 0.2-0.3 kg, dvs från 88.8 till 89.0-89.1, men istället fick jag till min stora förvåning se 86.9 kg på vågen. Vid varje vägtillfälle så gör jag det på morgonen, färdig pissad/sketen och inte druckit/ätit något under dagen.
Därför tycker jag att det var väldigt underligt att jag gått ner 2 kilo på 1 vecka, för jag har verkligen inte dratt ner särskilt mycket på kaloriintaget alls, 200 mindre per dag kanske?. Och bara kört mina 4 styrkepass i veckan som innan.

Och vissa veckor hoppar vikten upp 1.5 kg etc, vore det smartare att helt enkelt väga sig varje dag och på så sätt få en bättre bild av sin viktförändring? Så man kan reagera fort och inte "slänger" bort veckor där man kunnat öka i muskler. Hur stora växlar ska man dra när sånt här händer?

Tack

Prankie
2009-02-03, 00:14
Vätskemängd och glykogen som skiljer antagligen, dessutom är badrumsvåg inte så tillförliga heller.

iMultiply
2009-02-03, 08:41
Vätskemängd och glykogen som skiljer antagligen, dessutom är badrumsvåg inte så tillförliga heller.

"Dont underskatt the waterbajldning"