handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk

Ohanjohan
2009-02-02, 17:37
Är det en myt eller är det sant att träningsvärken försvinner snabbare om man motionerar samtidigt? hur mycket kan man förkorta träningsvärken genom att vara fysiskt aktiv dagarna efter träningsvärk? finns det några rapporter på detta att tillgå någonstans?

tack på förhand! / Johan

pellepedal
2009-02-03, 21:57
Joakim Bartoll har skrivit en del bra om träningsvärk på Body-foumet om jag inte missminner mig.

dojjan
2009-02-03, 22:23
Genom att öka blodgenomströmningen transporterar kroppen fortare bort mjölksyra från musklerna. Dock är det ju inte bra att köra bröst för att få bort träningsvärken dagen efter ett bröstpass.

jwzrd
2009-02-03, 22:25
Genom att öka blodgenomströmningen transporterar kroppen fortare bort mjölksyra från musklerna. Dock är det ju inte bra att köra bröst för att få bort träningsvärken dagen efter ett bröstpass.

Varför inte?

pellepedal
2009-02-04, 09:44

Kör ett väldigt lätt pass dagen efter. Typ 2 set x 50 reps, ej till failure, så får du se...

Rahf
2009-02-04, 11:51
Ska jag ha bort mjölksyra så brukar det bli ett väldigt lätt avslutande set under samma pass. Det är ingenting jag själv kommit på utan någonting som "coach" sagt åt mig och några andra att göra.