handdator

Visa fullständig version : Skulle du regga dig på en dejtingsida om du var singel?

Slartibartfast
2009-02-02, 15:55
Vad anser du om dejtingsidor?

Desperat attentionwhoreri, eller ett bra sätt att lära känna folk?

Edit: Fan, jag ägde mig själv. Vet inte vad jag ska svara i pollen. Borde lagt till ett "kanske", eller nåt. :D

KlopFer
2009-02-02, 15:59
Inte i dagsläget. Kanske när jag blir 30+

Mickeee?
2009-02-02, 16:01
Jag är singel och har inte gjort det....men ser inget fel i att göra det, verkar vara bra sätt att träffa nytt folk :)

von huff
2009-02-02, 16:06
inte i dagsläget. Kanske när jag blir 30+

+1

KalleBalik
2009-02-02, 16:07
Jag trivs ganska bra med att vara singel, så svaret blir nej. Kanske i framtiden dock, när jag blir desperat *drool*

stridis
2009-02-02, 16:09
Nej skulle vara ja. Klickade fel. Är iofs inte så mycket för sådana sidor så engagemanget blir därefter.

maaherra
2009-02-02, 16:09
Jag träffade min nuvarande tjej via nätdejting.

Baan
2009-02-02, 16:12
Tycker idén är god men jag är för lat.

Brian The Family Dog
2009-02-02, 16:26
Jag är för paranoid för att regga mig på en dejtingsajt *screwy*

Nordenator
2009-02-02, 16:27
Nej. Misstänker att andelen white trash är fethög på dejtingsidor. Känns som om det är andra urvalet i stort på dejtingsidor.

Klein
2009-02-02, 16:28
Nätet, krogen, jobbet, plugget, fiket eller gymmet. Internet är en mötesplats som alla andra. Att som singel inte nyttja dejtingsidor är ju personens egen förlust. Är väl lite en åldersfråga dock. Dejtingsidor har ju inte så mycket att erbjuda en person under 20 och en person under 20 har inte så mycket att erbjuda övriga användare på dejtingsidor.

wintersnowdrift
2009-02-02, 16:30
Nä, inte på findtheloveofyourlife.com eller liknande i alla fall. Men jag hade nog behållit mitt konto på Kolozzeum.

//Kristin

Ignatius72
2009-02-02, 16:42
Såklart. varför skulle det vara sämre att hitta någon på nätet än krogen?

MrBoris
2009-02-02, 17:13
Såklart. varför skulle det vara sämre att hitta någon på nätet än krogen?

På krogen ser man iaf någorlunda hur personen ser ut (trots att man kanske är apkalas).

Jag dejtade nyligen en tjej på nätet, eller det räckte med en dejt sen fick jag nog ärr för livet... hon hade nämligen lagt ut en gammal bild på sig på nätet då hon vägde 60kg mindre o såg bra ut, trodde jag hade ringt på fel dörr när jag kom dit*screwy* Borde vara förbjudet o lägga ut snygga bilder på sig själv om man ser ut som fan

Mantus
2009-02-02, 17:15
Nej, lägger ner tillräckligt med energi på krogen och dylikt. Att dessutom hålla på och ragga på olika raggningssidor låter bara drygt och tidskrävande.

Snobbe
2009-02-02, 17:15
På krogen ser man iaf någorlunda hur personen ser ut (trots att man kanske är apkalas).

Jag dejtade nyligen en tjej på nätet, eller det räckte med en dejt sen fick jag nog ärr för livet... hon hade nämligen lagt ut en gammal bild på sig på nätet då hon vägde 60kg mindre o såg bra ut, trodde jag hade ringt på fel dörr när jag kom dit*screwy* Borde vara förbjudet o lägga ut snygga bilder på sig själv om man ser ut som fan

Ja sen finns väl idioter överallt?:) Jag har inte lagt ut mig på någon dejting sida men ser inte hur man kan lägga ut en gammal bild på sig själv eftersom även fast personen i fråga inte tänker så mycket på utseende så har man ju fortfarande ljugit direkt om något om sig själv.

Kappman
2009-02-02, 17:17
Har varit reggad då jag var singel och skulle lätt göra det igen. Hade väldigt roligt...

tjabon
2009-02-02, 17:25

:laugh:......:hbang:

Chrillee
2009-02-02, 17:32
Hade jag varit singel hade jag nog kunnat prova på. Men det lär ta en hel del tid och man lär träffa mycket som man inte vill ha, men man lär sig nog bli bra på det.

Kan nog vara kul ändå vid närmare efter tanke. :D

Diggler
2009-02-02, 17:51
Nej, en polare som är singel har råkat på ett ganska stort antal kvinnor som är heltossiga, och ingen normal, så jag skulle gissa att chansen att få tag i en dåre är 100%

joriice
2009-02-02, 18:13
Nej. Jag har hela internet som min "hunting ground" :D

Mickeee?
2009-02-02, 18:14
Nej. Jag har hela internet som min "hunting ground" :D

kör dejtingsajter oxå, så har du definitivt HELA ;)

Mental
2009-02-02, 18:17
Jag är singel men jag tror inte jag kommer regga mig, har träffat tjej via internet, men de jag träffat live har oftast varit bättre :)

Dessutom går det antagligen 10 killar per tjej på dejtingsiterna.

hultman
2009-02-02, 18:22
Nej. Är väl inte så svårt att lista ut hur snygga tjejerna är på dejtingsidor...

joriice
2009-02-02, 18:28
kör dejtingsajter oxå, så har du definitivt HELA ;)

Näe, jag tror att snygga och smarta tjejer inte håller till på dejtingsidor med vetskap av att de har vad som krävs för att få en kille att ragga på dem irl eller någon annastans på nätet.

Jag hade hellre gått in på en sida där söta tjejer som tror de har hög status och som dissar killar ofta hänger på. Typ någon modesida? I dunno.*popcorn*

Ignatius72
2009-02-02, 18:28

hehehe, jag har haft nån blinddate där jag inte fort nog kunde bli av med människan. Men å andra sidan har det varit riktigt lyckat vid andra tillfällen. man måste chansa lite och alltid lär man väl sig något.
Ont, finessen med internetdating måste ju vara att man kan avfärda vansinnigt mycket folk på kort tid och då sålla ut lite intressanta prospekt och ha flera bollar i luften. På krogen kan man gå och spana lite och sedan kommer pojkvännen. Blir jag singel så är det nätraggning som gäller.

hahavaffan
2009-02-02, 18:31
+131? ;)

Exhale_
2009-02-02, 18:32
Ja men det skulle jag kunna tänka mig. Nu är jag iofs singel men det har aldrig blivit av.

Lelle Pelle
2009-02-02, 18:34
Nee.

pragmatist
2009-02-02, 18:46
Jag träffade min fru genom internetdejting, så jag har bara gott att säga om det. Krävdes i och för sig 65 dejter (olika tjejer alltså) och nästan två års aktivitet innan jag hittade henne, men men...

Lellan
2009-02-02, 18:47
Inte omöjligt. Går inte på krogen, på gymet är jag i min egen värld, på konsum.. tja, där handlar jag. Jobbar på en arbetsplats med endast kvinnor och träffar inte potentiella flörtar naturligt genom jobbet direkt..

I övrigt umgås jag med mina icke-singelvänner eller gör sologrejer. Så kontakter med nytt folk är ju i princip ickeexisterande, även om livet är gött i en bubbla, så kan kanske nya bekantskaper liva upp.

Vilken sida tänkte du på slarti? :D

Fast då kanske jag per automatik kategoriseras till en av de där heltossiga ugly whittrashtjejerna? :D Jaja, nu kommer ngt smartass å säger att "det gör du redan"..

joriice
2009-02-02, 18:55
Fast då kanske jag per automatik kategoriseras till en av de där heltossiga ugly whittrashtjejerna? :D Jaja, nu kommer ngt smartass å säger att "det gör du redan"..

Du e inte whitetrash. *kissass*

coxie
2009-02-02, 19:00
Nej jag är väldigt restriktiv med vad jag postar om mig själv på nätet. Jag undviker internetflörtar av samma anledning som jag inte postar bilder här.

Har inte lust att få eventuella bilder missbrukade.

Lellan
2009-02-02, 19:10
Du e inte whitetrash. *kissass*

Naaw... *kissass*

men man kan väl bli..?

joriice
2009-02-02, 19:11
Naaw... *kissass*

men man kan väl bli..?

Inte du. *kissass*

Eller jo...i guess?

Yes
2009-02-02, 19:18
Har reggat mig på en dejtingsajt, men där fanns typ 3 tjejer från Sverige så det kändes inte särskilt givande.

Undviker helst nätdejting annars av den enkla anledningen att jag inte gillar hur jag brukar se ut på foton. Blir betydligt värre än vad det är i verkligehten, inbillar jag mig iaf. Dessutom verkar det hela lite mer utséendefixerat än vad det hade varit annars. Sen är det ju också roligare att flirta med tjejer mer spontant.

frambogir
2009-02-02, 19:34
Ja, är redan medlem på en, har varit det ett par år redan. Men inte fan hittar jag någon partner för det :)

maaherra
2009-02-02, 20:10
Nej, en polare som är singel har råkat på ett ganska stort antal kvinnor som är heltossiga, och ingen normal, så jag skulle gissa att chansen att få tag i en dåre är 100%

Han är väl antagligen rätt pantad han själv också skulle jag gissa. De tjejer jag har träffat på nätet är bland de bästa jag träffat.

pragmatist
2009-02-02, 20:24
Min erfarenhet är att högutbildade tjejer med ganska kvalificerade jobb är överrepresenterade i internetdejtingsvängen - mycket läkare, psykologer (typ 10% av alla jag dejtade var psykologer av någon anledning, kanske letade de efter kunder), jurister, lärare, administratörer i offentlig förvaltning o.s.v. Självklart finns det "dårar" också men det gör det ju överallt i samhället, och så svårt är det ju faktiskt inte att sålla bort folk. Det märker man ju efter ett par mail fram och tillbaks om det finns något att bygga på eller inte.

Överrepresentationen av högutbildade tolkar jag dels som ett uttryck för att de inte har tid med krogspringande och dels för att de tycker internetdejting känns som ett mer rationellt sätt att hitta någon med något innanför pannbenet.

bear.flowertwig
2009-02-02, 20:27
Absolut. Haft sidor till och från. Ett hästjobb jobb att gallra men nog hittar man guldkorn då och då.

shibi
2009-02-02, 23:04
Jag kan inte bestämma vad det är som gör att jag faller för en tjej. Bara är nåt. Därför blir det svårt att hitta en skön brud på en sida.

+ som 20 årig kille hittar man inte jämnårig tjej på en dejtingsida. Kanske 30+

DAMN

Diggler
2009-02-02, 23:54
Han är väl antagligen rätt pantad han själv också skulle jag gissa. De tjejer jag har träffat på nätet är bland de bästa jag träffat.

Jo iofs det kan man inte sticka under stol med att han är, men helgalna kvinnor har han fått tag i, långt mer vrickade än han själv, en självmordkandidat, en som sa att hon var 35 men var 55, en som drack 2 kannor öl och svimmade av på deras lunchdejt, en som skar sig själv och den sista stal hans hund. Han har lagt ner internetdejtandet nu.

Mescreant
2009-02-03, 00:01
För ful för att kunna locka med bilder och för obehaglig för att kunna locka med snack så det blir ett nej.

Snobbe
2009-02-03, 00:09
Jo iofs det kan man inte sticka under stol med att han är, men helgalna kvinnor har han fått tag i, långt mer vrickade än han själv, en självmordkandidat, en som sa att hon var 35 men var 55, en som drack 2 kannor öl och svimmade av på deras lunchdejt, en som skar sig själv och den sista stal hans hund. Han har lagt ner internetdejtandet nu.

Oj han kanske dras till sådana personer?:o låter helt otroligt iaf

ChrisDEFC
2009-02-03, 00:13
nybliven singel i mina bästa år... dock inte reggad på nån sida, ni som testat har ni några bra tips på sidor ifa jag ska regga mig på någon? välutbildad hawt tjej skulle jag nog inte tacka nej till. tror internetdating skulle passa mig då jag har lättare för att skriva än att prata när det kommer till att lära känna nya människor (förtydligande=blyg). shot man shot!

Syndicate
2009-02-03, 09:40
Nätdejting känns inte som något för mig, dock är jag väldigt ung och har gott om tid att ändra åsikt om saken.

Jag tycker det verkar väldigt ytligt och även om det säkert - som någon sa - finns en del guldkorn så är antalet weirdoes större. Jag har fått för mig att det är lättare att hålla sig borta från galningar när man träffar människor irl.

shadowfire
2009-02-03, 09:47
Träffade min fd sambo via nätet o det var ett trevligt sätt o träffas på, men annars tycker jag nätsiterna är sådär. Det är rätt svårt att hitta guldkornen och det samlas många människor på de siterna som kanske har svårt att träffa en partner genom andra forum, t.ex. genom extrem övervikt, +5 barn, extrem ensamhet, 72st piercingar eller vad det nu kan vara.

Ytligheten är rätt stor också, men det är den iofs på krogen o andra forum med. Frågan är vad som är värst, att klicka sig fram på en site och titta på bilder på snygga ansikten, eller att ta till spriten o supa någon snygg på krogen.

Edit: om jag ska välja en fördel med nätdating framför andra forum, så är det för att man väldigt snabbt kan pejla in värderingar, intressen osv. Nu på lite äldre dagar så är det betydligt viktigare än utseende osv.

Samir Troudi
2009-02-03, 10:01
Nattstad FTW

Piranha
2009-02-03, 10:06
Jag som trodde all form av dejting skedde genom kolo?

Nåväl, jag ser nätdejting som en rätt bra sak, urvalet blir enormt mycket större
än på dito krogen eller biblioteket, dessvärre blir urskiljningen svårare.

Stor fördel för gledsbyggdsbor :D

Luttis
2009-02-03, 10:17
Har varit reggad, träffade några, avreggade mig. Fast jag tror absolut det kan vara ett bra sätt att träffas och jag var mest nyfiken på hur det fungerade.

pragmatist
2009-02-03, 10:19
Jag som trodde all form av dejting skedde genom kolo?

Nåväl, jag ser nätdejting som en rätt bra sak, urvalet blir enormt mycket större
än på dito krogen eller biblioteket, dessvärre blir urskiljningen svårare.

Stor fördel för gledsbyggdsbor :D

Visst är det så, men urskiljningen äger ju bara delvis rum via nätet. Poängen är ju att man ska träffas IRL, ganska förutsättningslöst. När man börjar nätdejta så har man kanske föreställningen att det ska "klicka" via nätet, men så fungerar det förstås inte. Nätet är bara en grov sållningsmekanism.

mini
2009-02-03, 10:24
Nopes. Testade en vecka, men jag gillar inte den utstuderade ytligheten och att målet är ett: att dejta så många och snabbt som möjligt. Funkar inte för mig.

Piranha
2009-02-03, 10:35
Visst är det så, men urskiljningen äger ju bara delvis rum via nätet. Poängen är ju att man ska träffas IRL, ganska förutsättningslöst. När man börjar nätdejta så har man kanske föreställningen att det ska "klicka" via nätet, men så fungerar det förstås inte. Nätet är bara en grov sållningsmekanism.

Kanske, jag vet då ifs personer som skrivit till varandra i månader utan att träffats.

Sen kanske man skall särskilja på dejting och ren mail-order-wife.

Men helt klart, personikemin är avgörande.

mangs
2009-02-03, 11:30
SKulle jag vara singel skulle jag inte ha något emot att vara på en dejting-sida. Har dock själv ingen riktig erfarenhet av detta men eftersom urvalet är större och man kan få reda på saker i förväg innan en riktig date så borde det vara bra

Om man jämför med krogen där det först och främst är utseende och attraktion som gäller så tycker jag internetdejting borde vara sundare. Dock är det ju värdelöst om alla värderingar etc. stämmer in bra men man känner 0 attraktion.

Ålder i alla ära men en viss måtta av attraktion måste alltid finnas där annas blir det kasnke lätt en kompisrelation men nu när vi pratar par-relationer...

Sedan tror jag att en stor grupp som inte gör sig så bra på uteställe pga blyghet mm har en helt annan chans via tangentbordet. Det är stor skillnad att som nervös kille gå fram till en tjej på krogen med risk för att bli dissad jämfört med att inte få svar på ett mess eller email.

jaaaaag
2009-02-03, 11:43
Nej.. jag var reggad en gång för att jag var nyfiken, jag och min kille skulle kolla hur mycket napp jag fick. Jag fick ca hundra mejl om dagen och 90% var ifrån äckel som gärna mejlat mej flera gånger om med *smeeeeeeeek* och *puss på kinden* och de var ofta 40+ också. Yuckie.

MrBoris
2009-02-03, 12:33
Nej.. jag var reggad en gång för att jag var nyfiken, jag och min kille skulle kolla hur mycket napp jag fick. Jag fick ca hundra mejl om dagen och 90% var ifrån äckel som gärna mejlat mej flera gånger om med *smeeeeeeeek* och *puss på kinden* och de var ofta 40+ också. Yuckie.

o vissa tjejer säger att de visst har svårt o skaffa ligg *screwy**whatever*

sissa
2009-02-03, 12:49
Kanske, men mycket tveksam till om det skulle vara något för mig. Inte ett dugg främmande inför att söka efter någon på nätet,tvärtom, men just specifika sajter för att träffa nån känns som det lätt blir en speciell stämning. Finns säkert massa vettiga människor men skulle förmodligen bli avskräckt ändå av själva sättet att knyta kontakter. Tror jag skulle känna som mini ungefär.

maaherra
2009-02-03, 12:57

Hahaha, ptja, alla kan ju inte lyckas lika bra :D

Slartibartfast
2009-02-03, 13:14
Om man jämför med krogen där det först och främst är utseende och attraktion som gäller så tycker jag internetdejting borde vara sundare. Dock är det ju värdelöst om alla värderingar etc. stämmer in bra men man känner 0 attraktion.

Sedan tror jag att en stor grupp som inte gör sig så bra på uteställe pga blyghet mm har en helt annan chans via tangentbordet. Det är stor skillnad att som nervös kille gå fram till en tjej på krogen med risk för att bli dissad jämfört med att inte få svar på ett mess eller email.

jag har inte givit mig i kast med nätdejting hittills, mest för att jag är nästan oförskämt självsäker på krogen. Har inga problem med att ta kontakt med folk som verkar intressanta. Har nästan blivit lite sport. Ju svårare desto roligare.

Är man blyg av sig så tycker jag nätdejting är ett ypperligt alternativ till att ta den första kontakten IRL. (bäst vore ju iofs att jobba bort inprogrammerade felaktiga verklighetsuppfattningar)

MrBoris
2009-02-03, 13:50
jag har inte givit mig i kast med nätdejting hittills, mest för att jag är nästan oförskämt självsäker på krogen. Har inga problem med att ta kontakt med folk som verkar intressanta. Har nästan blivit lite sport. Ju svårare desto roligare.

Men tänk dig en helg då du verkligen inte pallar o gå ut o festa, då kan nätdejting vara ett alternativt. Men som jag skrivit tidigare är det en rätt stor chansning också, ett fotografi kan ljuga rätt mycket om utseendet:furious:

Slartibartfast
2009-02-03, 14:01
Men tänk dig en helg då du verkligen inte pallar o gå ut o festa, då kan nätdejting vara ett alternativt. Men som jag skrivit tidigare är det en rätt stor chansning också, ett fotografi kan ljuga rätt mycket om utseendet:furious:

Absolut! jag menar nätdejting är ju grymt bekvämt. Istället för att fiska på krogen, så trålar man på nätet. Lite samma sak som om man ber dörrvakten ge ut ens CV med bild åt alla tjejer som kommer in till krogen, och så lämnar man själv hemma å spelar Xbox. Sen får tjejerna skicka ett MMS med en bild på sig själva och ett kort meddelande om dom en intresserade. Så släpper man in dem med porttelefonen sen när dom dansat klart.

Grejen är bara att jag gillar att ta personlig kontakt med folk. Det är själva approachen som är det roliga. Att se den omedelbara reaktionen.

MrBoris
2009-02-03, 14:27
Lite samma sak som om man ber dörrvakten ge ut ens CV med bild åt alla tjejer som kommer in till krogen, och så lämnar man själv hemma å spelar Xbox. Sen får tjejerna skicka ett MMS med en bild på sig själva och ett kort meddelande om dom en intresserade. Så släpper man in dem med porttelefonen sen när dom dansat klart.

Måste bara fråga, fungerar detta?
Jag gillar precis som dig att gå fram på krogen o ragga på det sättet, men får du alltså tjejerna o MMSa dig osv bara för att du har en snygg bild och ett fint CV/visitkort som de tilldelas? Och dem är sen beredda o ligga med dig också? Shit måste verkligen testa detta :naughty:

Slartibartfast
2009-02-03, 15:00
Måste bara fråga, fungerar detta?
Jag gillar precis som dig att gå fram på krogen o ragga på det sättet, men får du alltså tjejerna o MMSa dig osv bara för att du har en snygg bild och ett fint CV/visitkort som de tilldelas? Och dem är sen beredda o ligga med dig också? Shit måste verkligen testa detta :naughty:

HAHA! Jag var ju inte helt seriös där ffs! :D

Testa och rapportera sen. :thumbup:

shadowfire
2009-02-03, 19:21
...Grejen är bara att jag gillar att ta personlig kontakt med folk. Det är själva approachen som är det roliga. Att se den omedelbara reaktionen.

Ja, det är skoj, men så går det knappt 5 minuter o så har man redan identifierat på tok för mycket som gör att det aldrig skulle funka. För o bara ha ett kvällshångel så är krogen lättare och att föredra, men har man en del krav/önskemål inför en relation så är inte nätet helt tokigt.

Risken är dock att man blir lite för kräsen när man inser vilka möjligheter man har att välja och filtrera bort folk via nätet. Genom en knapptryckning så är alla golfare borta tex :hbang: :D

sundvall
2009-02-03, 20:10
Jag föredrar absolut IRL, de flesta kan vara roliga och finurliga på internet, samt finns ju photoshop. Dock kan det alltid vara roligt att sitta på lunarstorm och ta kontakt med folk när man inte orkar ta sig utanför dörren :D