handdator

Visa fullständig version : oskarp bild på TV:n

sunkan
2009-02-02, 13:39
Min flickvän har en 3månader gammal platt tv från LG och bilden blir oskarp i ett par sekunder med jämna mellanrum. Detta gäller även när vi kollar på film så det borde ju inte vara någon sladd som krånglar. Någon som har någon aning om vad det kan handla om eller är det bara att gå tillbaka till affären och klaga?

hahavaffan
2009-02-02, 13:56
Det kanske är nån knepig inställning. Vissa tillverkare slänger in en jäkla massa "förbättrings"-tekniker som oftast bara gör bilden sämre. In och leta bland inställningarna, och testa dig fram.

sunkan
2009-02-02, 14:00
Det kanske är nån knepig inställning. Vissa tillverkare slänger in en jäkla massa "förbättrings"-tekniker som oftast bara gör bilden sämre. In och leta bland inställningarna, och testa dig fram.

Jag har tänkt påom det kan vara någoninställning också men med tanke å att det ibland kan ta 20min innan oskärpan kommer så kommer jag ju få hålla på å fippla med inställningarna till dödagar innan jag hittar något som verkar lurt. Men en snabbtitt har ingen dött av.

Pecto
2009-02-02, 14:06
gå in på www.minhembio.com och hör efter där, eller kontakta leverantör

Herr Oberst
2009-02-02, 14:19
Det är normalt att det händer med en 3 månader gammal LG.
Medellivslängden är uppnådd för flera veckor sen

King Grub
2009-02-02, 14:24
Det är inget som skall vara och inga inställningar du skall behöva fippla med för att det inte skall bli så - utnyttja garantin.

Spriteblender
2009-02-02, 15:01
Bor din flickvän ute på vischan där bildsignalen är dålig?

sunkan
2009-02-02, 15:08
Bor din flickvän ute på vischan där bildsignalen är dålig?

Hon bor iaf i sthlm-kommun. Men det händer ju när vi kollar på film så signal-problem faller bort.

D Andersson
2009-02-02, 15:20
Min flickvän har en 3månader gammal platt tv från LG och bilden blir oskarp i ett par sekunder med jämna mellanrum. Detta gäller även när vi kollar på film så det borde ju inte vara någon sladd som krånglar. Någon som har någon aning om vad det kan handla om eller är det bara att gå tillbaka till affären och klaga?

Tror det är där skon klämmer.

Skämt åsido, du har fått bra svar, reklamera.

KlopFer
2009-02-02, 16:06
Min är precis likadan, dock bara när jag kollar på tv. Kommer någongång ibland som bilden blir lite suddig i ca 2 sekunder sedan blir den skarp igen.