Visa fullständig version : Raka överkroppen?
MangeByggarn
2009-02-01, 19:46
Tjenare, har sökt runt på forumet, men hittade inte dylika trådar eller så använde jag fel tags :/
Men vad jag undrar är, hur skall man gå till väga för att raka överkroppen på säkraste sätt. Då menar jag att det inte ska komma finnar efteråt, klias, eller och helst så att det inte växer direkt efter 1 dag, helst 3 dagars mellan rum.
Nej tack till vaxning, epilator eller något liknande.
Tror du kommer få en del rakfinnar och klia kommer det garanterat göra om det är första gången du rakar.
Det som funkat bäst för mig är att vaxa först och sedan underhåller man med en rakhyvel, minimalt jobb och perfekt resultat.
MangeByggarn
2009-02-01, 19:55
Hudkräm borde väl motverka finnar och kliandet?
Brooklyn
2009-02-01, 20:01
prova veet hårborttagninskräm för män.
MangeByggarn
2009-02-01, 20:04
prova veet hårborttagninskräm för män.
Hmm.. finns det två olika? Har två paket Veet hemma men vet ej om det är för kvinnor eller för män. Den är typ rosa?
Jo hudkräm kan funka, men om det är en ordentlig snårskog så tror jag det blir svårt att få ett perfekt resultat med hyvel.
Veet funkar jävligt bra det med, men luktar så jävla illa :S
MangeByggarn
2009-02-01, 20:11
Jo hudkräm kan funka, men om det är en ordentlig snårskog så tror jag det blir svårt att få ett perfekt resultat med hyvel.
Veet funkar jävligt bra det med, men luktar så jävla illa :S
Veet luktar bajs och det går inte bort även om du försöker tvätta bort de *gah!*
jag kör med en trimmer, fast den har en sida med tre ringar på, då slipper man skära sig och sånt ;P
Jo det är pga lukten som jag går och vaxar mig numer.
Sedan är jag hårig som en Grek på ryggen med så jag måste ha hjälp med det.
Lelle Pelle
2009-02-01, 20:14
Hmm, då passar Veet för mina behov, tänkte ta bort lite hår från röven:D
Jodå det funkar men akta dig för att få det på krabaten, det gör obeskrivligt ont...
Lelle Pelle
2009-02-01, 20:23
Jodå det funkar men akta dig för att få det på krabaten, det gör obeskrivligt ont...
Knycker tråden lite. Hur ofta måste du vaxa bröstet? Det är väl beroende på hur mycket hårväxt man har, men jag är less på att raka mig då resultatet sällan blir perfekt.
Typ var 6-7 vecka.
Men då har jag rätt mycket hår och underhållsrakar någon gång i veckan.
MangeByggarn
2009-02-01, 21:10
Hmm, med veet, hur länge måste man vänta innan man rakar på samma ställe? Och borde jag använda Mach 3 eller engångs hyvel från Bic
King Grub
2009-02-01, 21:12
Engångshyvlar om du vill uppleva ett blodbad.
Cerberus
2009-02-01, 21:25
snälla nån, kliar det verkligen så mycket för er?
Jag vill kapa tråden o fråga hur man rakar bort rövhåret, stör mig på att ja har hår i röven, vet ej om det syns om en flicka ser mig naken men bort måste det snart!
MangeByggarn
2009-02-01, 21:31
...Ursäktar för den kommentaren.
Så slutsats: På med veet, raka med en Mach 3? :) typ när växer det tillbaka igen.
Förresten, kan det hända om man rakar för mycket att hårsäcken bryts ner?
Vaxar rövskägget med.
Svårt att lösa själv, helt klart ett tvåmansjobb och jag kan verkligen inte med att fråga en polare.
MangeByggarn
2009-02-01, 21:33
Coxie är du van vid smärtan nu? Första vaxen smärtar som in i helvete ellre?
bear.flowertwig
2009-02-01, 21:34
snälla nån, kliar det verkligen så mycket för er?
Jag vill kapa tråden o fråga hur man rakar bort rövhåret, stör mig på att ja har hår i röven, vet ej om det syns om en flicka ser mig naken men bort måste det snart!
En bred ställning är en bra start.
Brooklyn
2009-02-01, 21:35
Jo det är pga lukten som jag går och vaxar mig numer.
Sedan är jag hårig som en Grek på ryggen med så jag måste ha hjälp med det.
aldrig funderat på permanent hårborttagning?
mystic[-_-]
2009-02-01, 21:39
Veet funkade inte alls för mig blev bara irriterat. Trimma ned sen hudkräm låta det gå in sen raka efter ett tag och hudkräm igen. Min hud är väldigt känslig dock
Det gjorde ont i början men nu tycker jag inte det är något farligt.
Första gången var jag dock jävligt rädd och tryckte i mig 2 Oxycontin.
mattilainen
2009-02-01, 21:47
jag rakar alltid magen, brösten och jag använder ansiktskrämen nivea både i ansiktet och på kroppen, funkar skitbra :)
MangeByggarn
2009-02-01, 21:57
En fråga, hur länge bör jag vänta innan jag rakar fejjan igen?
Handcuff
2009-02-01, 22:06
En fråga, hur länge bör jag vänta innan jag rakar fejjan igen?
:confused:
När det finns skägg igen?
1-2 dagar? När du börjar få skägg?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.