Visa fullständig version : koffein eller Kreatinpyruvat innan morgonpromenad?
LunaSpice
2003-07-22, 07:51
Hej!
Se topic. Jag har nämligen funderat på vilket av dessa 2 preparat som ger bäst fettförbränning. Finns det några studier där de jämförs eller dylikt? Henrik, vet du nåt om det? Eller nån annan som har idéer ?
Koffein har nog en mer erkänd inverkan på fettförbrenningen.... + att det kostar - vadå - 50 öre? Jämfört med 10 spänn för en portion kreapyr :D
Koffein är inte bara billigt och har fettförbrännande effekter, det får dig även att piggna till på morgonen. Så valet är för mig givet.
Skulle nog oxå välja koffeinet. Det hjälper till att frisätta fettsyror till blodet och får som sagt dig att piggna till. Du kan få mycket bra resultat av koffein tillsammans med pyruvat, men lämna kreatin ute ur bilden :) Glöm inte heller att dricka massor med vatten.
Behöver man inte kolisar för att kreatin skall funka?
LunaSpice
2003-07-24, 09:21
Originally posted by loboman
Behöver man inte kolisar för att kreatin skall funka?
Nope, men det hjälper kreatinet, dels att transporteras ut till cellerna samt att användas i ämnesomsättningen. Det är väl främst pyruvatet i kreatinpyruvat som ger den ökade fettförbränningen.
shirunai
2003-07-24, 09:43
om pyruvat --> http://www.muskelbyggarn.com/produkter_eiselt/kreatinpyruvate.html
-----------------------
kolhydraterna är precis som lunaspice säger ett transportmedel, då de höjjer insulinet och insulinet gör inlagringar
-----------------------
vill du testa kör både och :thumbup:
Koffein och Kreatin samtidigt är väl inte så lyckad?
Däremot om kör pyruvat med koffein så borde det ge en stack effekt. När du ändå håller på så blanda in lite cayanne peppar så har du det svenska version av "slim fast". :D :thefinger
LunaSpice
2003-07-24, 10:22
Originally posted by Prankie
Koffein och Kreatin samtidigt är väl inte så lyckad?
Däremot om kör pyruvat med koffein så borde det ge en stack effekt. När du ändå håller på så blanda in lite cayanne peppar så har du det svenska version av "slim fast". :D :thefinger
Jag tror han syftade på kreatinpyruvatet tillsammans med koffein och det gör ingenting även om man, som du säger, går miste om kreatinets effekt om man intar koffein samtigit eller före/efter.
Pyruvat och koffein kanske man borde testa, alltså rent kalciumpyruvat...måste börja gräva i skafferiet bland all produkter. Sen är det bara vänta tills jag blir frisk, sen jäklar ska det tränas igen :bpump:
Muskelsmurfen
2003-07-24, 11:41
Kreapyr och kaffe på morgonen? snacka om att magen lär bli grinig. Dessutom smakar det ju så förbannat illa/surt (med kemikaliesmak)
Hade verkligen svårt att dricka pyruvat ett tag. Äckligaste på länge.
Alltså finns det något äckligare tillskott än pyruvat? Nån som vet?
Originally posted by DrP
Alltså finns det något äckligare tillskott än pyruvat? Nån som vet?
Testade HMB i pulverform när det kom ut för några år sen, det var långt värre än pyruvat enligt mig, det var det vidrigaste jag någonsin hade smakat och jag har smakat mycket vidrigt i mina dar:eating:
Mvh William
Angående kreatinpyruvat och koffein, så bör det nog inte spela ngn roll.
När man tar vanligt kreatinmonohydrat så kan dess effekt motverkas med koffeinintag eftersom det är vätskedrivande. Kreatinet drar ju in vätska i musklerna medan koffeinet drar ut vätskan ur hela kroppen.
Med KP så får man ju ingen vätskeökning så då har inte koffeinet ngt att motverka.
KP löser sig mycket bättre än vanligt kalciumpyruvat och det tas även upp mycket bättre i kroppen då kalciumpyruvat knappt tas upp överhuvudtaget så det bör ju enligt min bondlogik vara rätt smart att mixa koffein och KP i fettförbränningssyfte.
Mvh William
EiseltUK
2003-07-26, 15:59
Som partisk, men med sund objektivism, måste jag ge rådet att man måste testa sig fram. Koffein kostar inte så mycket så varför inte? Men märker man ingen skillnad (om man nu har jämfört) så finns det ju ingen anledning att ta det. Kreatinpyruvatet är ganska dyrt så i det fallet skulle jag rekommendera att man testar en dos på morgonen och, ser i fall styrkeeffekten är kvar tills träningen. I så fall så kan man ju lika gärna ta kreatinpyruvatet på morgonen. Om man däremot inte tycker att man bränner mer fett genom att ta det innan promenaden så kan man ju lika gärna vänta till innan träningen om man tycker att det gör nytta då. :confused: :D M a o man tar det som gör nytta och när det gör mest nytta.
/ Henrik
hej-sällt
2003-07-26, 16:11
Originally posted by DrP
Alltså finns det något äckligare tillskott än pyruvat? Nån som vet? i tråden http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11541&highlight=sperma (naturliga kosttillskott) diskuterades ju näringsvärdena ganska flitigt...men någon objektiv sakframställan avsmaken kom tyvärr aldrig fram.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.