handdator

Visa fullständig version : 12 veckors deffen!

Tobbe_91
2009-01-31, 14:50
Tjena , skulle bara vilja ha lite tips och kritik på mitt deff schema:) så här kommer den se ut:

12 veckor
Deffen ; "Tobias"

Träningsschema
Morgornpromenad varje dag, förutom fredagar och lördagar
Söndagar;Bröst,Mage
Måndagar;Axlar
Tisdagar;Rygg
Onsdagar;Ben
Torsdagar;Triceps,Biceps,Mage
Fredagar;Vila
Lördagar;Vila
Övningar:
Bröst: Bänkpress och Snebänk med hantlar
Axlar:Hantelpress och militärlyft
Mage: Situps
Rygg; Marklyft och Hantelrodd, Chins
Ben:Knäböj och benspark
Torsdagar: Bicepscurl och Pushdowns,Tricepspress

Matschema
Frukost: Havegrynsgröt med kanalen, glass juice. All in one(Vitamintillskott)
Mellanmål: Fralla med 5 skinkor och Paprika
Lunch: Det som serveras i skolan, håller mig till de proteinrika
Middag: Kyckling eller Fisk med ris
Efter gymmet: Protein drink, tonfisk burk

Inte säkert att matschemat kommer vara så här, skrev bara lite snabbt
__________________________________________________ _______

Jut med kcal intaget vet jag inte hur jag ska räkna ut riktigt.. Svårt när man bor hemma oss mamma;P när det är hon som lagar maten varje dag.

30% fett 30% Kolhydrater 40% Proteiner!
Kcal per dag
Vecka1-3: 1900kcal per dag
Vecka:4-6 1900kcal per dag
vecka:7-8; 1700kcal
vecka:9-10: 1700kcal
slutspurt!
vecka 11-12: 1500kcal

Deffen kommer jag börja med om exakt en månad
28 Februari !

Billybilly
2009-01-31, 15:03
Du skriver varken ut nuvarande längd eller vikt, storlek på portioner, mål med deffen, vad du vill väga efteråt, vad du vill ha ut av den?
Du har ju inte ett enda löp/cykling you name it-pass? fast det kanske inte är nödvändigt.
Fralla är väl inte det bästa att trycka i sig på morgonen. Varför ska du ha en proteindrink när du redan verkar få i dig tillräckligt med protein via din vanliga kost?

Tobbe_91
2009-01-31, 15:08
Du skriver varken ut nuvarande längd eller vikt, storlek på portioner, mål med deffen, vad du vill väga efteråt, vad du vill ha ut av den?
Du har ju inte ett enda löp/cykling you name it-pass? fast det kanske inte är nödvändigt.
Fralla är väl inte det bästa att trycka i sig på morgonen. Varför ska du ha en proteindrink när du redan verkar få i dig tillräckligt med protein via din vanliga kost?

Längd: osäker 170-172cm
Startvikt: 76kg
Målvikt: 68-70kg

Jag kommer Powerwalka varje morgorn 5:00 och powerwalka en gång på kvällen..

Brian The Family Dog
2009-01-31, 15:13
Varför inte starta deffen redan på Måndag istället för att vänta till den 28/2 ?

4 veckor extra att piska fläsket liksom :devil: :D

Tobbe_91
2009-01-31, 15:18
Varför inte starta deffen redan på Måndag istället för att vänta till den 28/2 ?

4 veckor extra att piska fläsket liksom :devil: :D

hahaha;), njaaa tror måste förberada mig pysiskt :D och fysiskt*popcorn*

Billybilly
2009-01-31, 15:22
Längd: osäker 170-172cm
Startvikt: 76kg
Målvikt: 68-70kg

Jag kommer Powerwalka varje morgorn 5:00 och powerwalka en gång på kvällen..

Ja, all träning är bättre än ingen och om du nu har räknat ut all energi in och ut inklusive powerwal 05.00 och på kvällen så lurar du ju bara dig själv ifall du inte utför det.

Har du mycket fett på kroppen som du vill ha bort? Jag är lika lång som dig och väger 63, så det hade varit kul att se hur man ser ut med 10 kilo till. innan min deff alltså.

Tobbe_91
2009-01-31, 15:29
Ja, all träning är bättre än ingen och om du nu har räknat ut all energi in och ut inklusive powerwal 05.00 och på kvällen så lurar du ju bara dig själv ifall du inte utför det.

Har du mycket fett på kroppen som du vill ha bort? Jag är lika lång som dig och väger 63, så det hade varit kul att se hur man ser ut med 10 kilo till. innan min deff alltså.

Just med maten, så kommer den inte alls vara som jag har skrivit nu, ska sätta mig ner med mig bror jag räkna ut lite mer och så.

Nja så mycket fett har jag inte på kroppen, det finns:D
63kg:O hur gammal är du?

Billybilly
2009-01-31, 16:03
Just med maten, så kommer den inte alls vara som jag har skrivit nu, ska sätta mig ner med mig bror jag räkna ut lite mer och så.

Nja så mycket fett har jag inte på kroppen, det finns:D
63kg:O hur gammal är du?

Okej okej, då får du göra en edit när du är klart med ditt nästa matschema.
Jag är 19 år, 172 cm 63 kg, och nej jag är inte tunnsmal och spinkig, ser ut som vem som helst. förstår faktiskt inte hur jag kan väga så lite till min längd och så som jag tränar*screwy* Så deffa nu är inget jag ska göra precis,

Koka
2009-01-31, 16:50
skulle jag vara du skulle jag byta axelpasset och sätta det längre ifrån bröst då du kopplar in bröst lätt vid axelträning och tvärtom!Lycka till

BNj
2009-01-31, 21:19
Max 10 veckor behövs för ditt mål utan problem, bara du har koll på intaget:)