Visa fullständig version : Mp3 spelare...
Tjena!
Känner ni till en mp3 spelare, där man kan spela upp musik samtidigt som den laddas?
Ipod touch funkar det på iallafall.
Ipod Classic också.
Fast jag vill minnas att man var tvungen att göra något. Typ ejecta den och sen sätta igång den.
Kan man använda iPods utan iTunes?
Jag vill kunna skicka över mp3:or utan extraprogram.
tror inte det (har inte testat). vad e d för fel på itunes:)?
Kan man använda iPods utan iTunes?
Jag vill kunna skicka över mp3:or utan extraprogram.
Utan itunes, ja.
Men du behöver något program för att fixa över musik på ipoden. Att föra över musik i utforskaren bara, som en bärbar hårddisk, fungerar vad jag vet inte.
iRiver e10. Bästa mp3-spelaren på länge med ljudkvalitet. Släng på ett par d-jays på det så får du grymt bra ljud.
går att spela upp musik när du laddar den med.
Varför vill du skicka över mp3:or utan extraprogram, förresten?
Köper du en mp3-spelare med mycket lagringsutrymme så kan du ju ha all din musik där (viss maxgräns fortfrande - men om 160Gb räcker så är du ju safe iaf). Sen när du fått ny musik på datorn så startar du bara extraprogramet, trycker sync, sen har du även den nyaste musiken på spelaren.
iRiver e10. Bästa mp3-spelaren på länge med ljudkvalitet. Släng på ett par d-jays på det så får du grymt bra ljud.
går att spela upp musik när du laddar den med.
Den säljs inte längre! *grr* Men tack för tipset!
Varför vill du skicka över mp3:or utan extraprogram, förresten?
Köper du en mp3-spelare med mycket lagringsutrymme så kan du ju ha all din musik där (viss maxgräns fortfrande - men om 160Gb räcker så är du ju safe iaf). Sen när du fått ny musik på datorn så startar du bara extraprogramet, trycker sync, sen har du även den nyaste musiken på spelaren.
Jag vill att den skall vara så smidig som möjligt att hantera, koppla till flera olika datorer o.s.v. Så jag vill helst inte behöva installera mjukvara för att slänga över lite filer.
Jag vill att den skall vara så smidig som möjligt att hantera, koppla till flera olika datorer o.s.v. Så jag vill helst inte behöva installera mjukvara för att slänga över lite filer.
Ah, okej. Då blir det kanske lite meckigt.
Sheogorath
2009-01-28, 20:57
iPod anses av mig med flera ha marknadens sämsta ljudkvalité, så är det framförallt musik man vill ha sin spelare till är dessa inte att rekommendera. Och på det tvingas man på programvara :( Touchen har grymt interface och många roliga program och är ett schyst val om man vill kolla film, men för musik är den relativt sina konkurrenter sugig. Jag har ganska nyligen köpt en Cowon S9 från Sydkorea. Den finns i Sverige nu att beställa.
http://www.gizmos.pl/wp-content/uploads/2008/08/cowon_s9_11.jpg
Cowons spelare anses väl ha bäst ljud på marknaden. Skärmen är en tum mindre än iPod Touchen men jag tycker att den är helt OK att kolla film på. Helt outstanding kvalité. :thumbup:
Går det att lira musik samtidigt som den laddas?
Sheogorath
2009-01-28, 21:39
Går det att lira musik samtidigt som den laddas?
Det var väl inte det tråden handlade om?!
(:em:)
(nej...) :D
iPod anses av mig med flera ha marknadens sämsta ljudkvalité, så är det framförallt musik man vill ha sin spelare till är dessa inte att rekommendera. Och på det tvingas man på programvara :( Touchen har grymt interface och många roliga program och är ett schyst val om man vill kolla film, men för musik är den relativt sina konkurrenter sugig. Jag har ganska nyligen köpt en Cowon S9 från Sydkorea. Den finns i Sverige nu att beställa.
http://www.gizmos.pl/wp-content/uploads/2008/08/cowon_s9_11.jpg
Cowons spelare anses väl ha bäst ljud på marknaden. Skärmen är en tum mindre än iPod Touchen men jag tycker att den är helt OK att kolla film på. Helt outstanding kvalité. :thumbup:
Jag var jätte sugen på den där också men den var inte alls lika fin i verkligheten som på bilder.. Helt annan finish.
Är du nöjd med den? berätta lite :)
Förr fanns det en mjukvara till iPod som gjort att den fungerade som en enhet osv. rockbox hette den. http://www.rockbox.org/
Den säljs inte längre! *grr* Men tack för tipset!
Går alldeles utmärkt med winamp plugin. Vet inte hur det är med nya nano/touchvarianterna dock. Om inte annat borde uppdateringar komma snart, om inte nya touchen har samma skit med itunes som iPhone. Nåt med hur itunes har byggt upp det hela på enheten tror jag?
Funkar prima på min 2gen nano åtminstone.
Litecore
2009-01-29, 03:34
iriver clix2 funkar kalas att lyssna på medans man laddar, om man använder en extern laddare vill säga ;P
Förr fanns det en mjukvara till iPod som gjort att den fungerade som en enhet osv. rockbox hette den. http://www.rockbox.org/
En kompis till mig kör det på sin Classic. Det verkar sjukt h4x0r, men när det fungerar är det ballt och precis som du säger blir den som en portabel enhet, och det går bra att ladda över direkt från Explorer eller Finder. Mycket smarta och konfigurerbara funktioner. Det enda är ju som sagt att det inte är något man trycker nästa-nästa-slutför för att installera och få fungerande, såvitt jag har förstått det.
iriver clix2 funkar kalas att lyssna på medans man laddar, om man använder en extern laddare vill säga ;P
Är det med en USB-laddare då? Alltså från vägguttag till usb.
Jag kör Floola till min Ipod Nano 4th gen. Funkar riktigt bra och går att köra direkt från ipoden, så inget behöver installeras och man har det alltid med sig. Rekommenderas.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.