Visa fullständig version : Börja spela hockey vid sen ålder
johan karlberg
2009-01-28, 11:45
Finns det någon möjlighet att få träna med ett hockeylag måntro? vi har ett div 2 lag i staden.. vet inte hur möjligheterna ser ut,
jag är 24 år.
någon som har några funderingar?
Finns det någon möjlighet att få träna med ett hockeylag måntro? vi har ett div 2 lag i staden.. vet inte hur möjligheterna ser ut,
jag är 24 år.
vilken stad?
Har du spelat hockey någon gång?
Det beror helt på nivån på laget/lagen som finns. Bara att höra efter.
jag är 24 år.
Har du aldrig spelat tidigare så kommer du aldrig klara div 2
Om inte annat finns väl korplag. (?) Om det bara är hockeyn i sig som är intressant.
Om inte annat finns väl korplag. (?) Om det bara är hockeyn i sig som är intressant.
Finns väl inga korphockeylag
Rinkbandy kan vara et annat alternativ, där är det gott om folk som aldrig spelat hockey
johan karlberg
2009-01-28, 14:41
nej har inte spelat hockey förut, jag är såklart medveten om att jag inte skulle klara av div 2 nivå :)
tänkte mer vad man har för "rättigheter" att gå med i en förening och träna, och om man nu skulle få det så hur skulle de övriga spelarna känna för någon som inte är på samma nivå som dem på träningar.
nja hockeybockey känns väl inte så jätte lockande direkt..
Ok, ha ha, det finns i nordamerika på en del ställen, flåt. Borde det inte finnas? I alla fall i min gamla hemstad ruttnar rinkarna eller så är de omgjorda till ridbanor. Tycker det är trist. När man var liten var det självklart att alla, ja nästan alla, spelade hockey hela kvällen. Man fixade lag och hade kul. Det var tider det.
johan karlberg
2009-01-28, 14:55
jo men man vill väl inte flytta till usa :(
Finns väl inga korphockeylag
Rinkbandy kan vara et annat alternativ, där är det gott om folk som aldrig spelat hockeyDet finns korphockey, däremot inte i alla städer. I Luleå startades det en korphockey-serie i år t.ex. Man lirar med veteranhockey regler.
Rinkbandy/hockeybockey är något helt annat och är betydligt vanligare på korpnivå.
nej har inte spelat hockey förut, jag är såklart medveten om att jag inte skulle klara av div 2 nivå :)
tänkte mer vad man har för "rättigheter" att gå med i en förening och träna, och om man nu skulle få det så hur skulle de övriga spelarna känna för någon som inte är på samma nivå som dem på träningar.Som sagt, det beror helt på lagens nivå. I vissa är det bara att börja, i lag med lite seriösare målsättning så är det inte lika lätt. Kontakta klubbar i närheten och se vad dom säger.
Alltså far med kompisar eller åk själv på uterinkar, det gör jag :D
Tror det nästan blir omöjligt att börja träna med lag i din höga ålder när du aldrig spelat hockey förr. Har du provat åka och kan åka? Skjuta slagskott,dragare, handledare?
OK, om jag var i Sverige skulle jag ta ett krafttag där jag bodde och fixa upp de där rinkarna, har tänkt på det mååååånga gånger. Men jag antar att det var vårat fel, vi lämnade rinken. Det måste finnas en kompromiss, typ, vintertid, vi har rinken vintertid, sommartid och hästarna har den, en dynamsik win win lösning men de måste fixas upp. Jag har bara sett en hästhockeyrink förvisso. Dela på dem men använd dem. Låt de inte ruttna för fan. Eller måste alla åka till hallen för att kunna spela överhuvudtaget? Lite plats kan ju lämnas åt konståkarna, om vi får veta att de finns överhuvudtaget. Bara så att det händer nåt. I'll be back.
johan karlberg
2009-01-28, 16:12
Alltså far med kompisar eller åk själv på uterinkar, det gör jag :D
Tror det nästan blir omöjligt att börja träna med lag i din höga ålder när du aldrig spelat hockey förr. Har du provat åka och kan åka? Skjuta slagskott,dragare, handledare?
ja, jag åker ju med kompisar osv såklart, jo kan åka skridskor, säger däremot inte att jag är något proffs men bättre än gemene man iaf.
kan skjuta till viss del
Tyvärr men du kommer inte kunna börja spela hockey, inte på en normal nivå i alla fall men lira korpen hockey / veteranhockey eftersom det inte spelar så stor roll där om man är bra eller dålig.
Krävs enormt mycket träning för att bli duktig på hockey, man kan tyvärr inte börja sent :(.
Men ge inte upp, vill du verkligen så borde det ju gå om du tränar som faaan, men inte i division 2 då men ;)
Lidström började när han var 15;)
Men har man aldrig stått på ett par grillor tidigare så kan det vara svårt, 24 år gammal.
Hockey tar ganska lång tid att bli någorlunda bra på om man inte är någon jättetalang
Jag har lirat sedan jag var 6 år, är 18 idag och lär mig fortfarande nytt på träningar:)
Men har man aldrig stått på ett par grillor tidigare så kan det vara svårt, 24 år gammal.
Hockey tar ganska lång tid att bli någorlunda bra på om man inte är någon jättetalang
Jag har lirat sedan jag var 6 år, är 18 idag och lär mig fortfarande nytt på träningar:)
Lidström började inte lira som 15 åring.
Han började i skogsbo sk och lirade sedan 2 säsonger för avesta innana han som 16 åring böärjade p hockeygymnasiet i västreås
Lidström började inte lira som 15 åring.
Han började i skogsbo sk och lirade sedan 2 säsonger för avesta innana han som 16 åring böärjade p hockeygymnasiet i västreås
Hockeynews och PH får sig en spark i baken då:smash:
Han började dock ganska sent?
Det finns ju division 4-lag och lag som är kombinerade a-lag/j-20 på låg nivå. Där finns en del som gör sin första säsong vissa år. Bara att höra dig för.
johan karlberg
2009-01-28, 22:42
Det finns ju division 4-lag och lag som är kombinerade a-lag/j-20 på låg nivå. Där finns en del som gör sin första säsong vissa år. Bara att höra dig för.
va finns det för div4 lag i närheten av motala då?
johan karlberg
2009-01-28, 22:43
som sagt så har jag inga problem med att stå på ett par skridskor :)
Jag tror du kommer får det jäkligt svårt, även om du skulle hitta ett div 4-lag. Jag har aldrig hört om div4-lag ens som tar in folk som inte lirat hockey tidigare. Men det finns kanske. Vet inte ens några div4-lag.
Men ja. Har lirat div2 och 3, och någon som inte spelat hockey hade iaf aldrig fått en plats där. Det finns en jäkla människor som tränat hockey hela livet och ändå inte ens får en plats.
Edit: Och hade du fått en plats hade du antagligen dött ändå :D
Du kanske kan spela med Malmö Redhawks nu när de kommer gå i konkurs och får starta om i lingonserien. Behåller de dagens trupp kommer du dessutom troligtvis bli stjärnan i laget. Bra betalt är det också. Vissa tjänar 250.000kr i månaden och kan inte ens åka skridsko i ett byte. :(
PixelMiner
2009-01-29, 00:16
va finns det för div4 lag i närheten av motala då?
Tja.. Jag hade kollat upp följande:
Division 3:
Linköping: Studentlaget Make Believes (www.makebelieves.se/) (tar nog in icke-studenter också...om jag inte minns helt fel)
Division 4:
Linköping: Ravens (http://www.mightyravens.se/)
Skärblacka: Skärblackahockey (http://www.skarblackahockey.com/)
Finspång: FAIK (http://www.faikhockey.se/)
Norrköping: Guts (http://www.gutshockey.nu/)
Valdemarsvik: WIF (http://www.wifhockey.se/)
Huffo the A-LagaRe
2009-01-29, 00:43
Du kanske kan spela med Malmö Redhawks nu när de kommer gå i konkurs och får starta om i lingonserien. Behåller de dagens trupp kommer du dessutom troligtvis bli stjärnan i laget. Bra betalt är det också. Vissa tjänar 250.000kr i månaden och kan inte ens åka skridsko i ett byte. :(
Det bästa inlägget någonsin, och mest sanningsenligt också*grr*.
24 år? det varsent :) jag tycker att det verkar sent för mig att testa på basket, 18 år :)
johan karlberg
2009-01-29, 10:46
det är väl aldrig för sent att testa något?
nu känns det lite som ni har missupfattat mig, eller så var jag inte helt tydlig med mina mål.
Det är ju inte så att jag har tänkt att gå in i ett lag utan erfarenhet och kräva en plats om man säger så, utan jag är mest intresserad att få vara med på träningar och lära mig lite undan för undan samtidigt som det är bra för motionen att spela hockey.
För att spela back krävs väl inte alltför mycket. :)
Fråga Börje Salming vad han tror... :D
det är väl aldrig för sent att testa något?
nu känns det lite som ni har missupfattat mig, eller så var jag inte helt tydlig med mina mål.
Det är ju inte så att jag har tänkt att gå in i ett lag utan erfarenhet och kräva en plats om man säger så, utan jag är mest intresserad att få vara med på träningar och lära mig lite undan för undan samtidigt som det är bra för motionen att spela hockey.
Det går ju alltid att testa och kan du åka ganska bra skriskor så har du iaf ett bekymmer mindre.
Ytterforward är det enklaste och oftast där dom "sämsta" hammnar om dom inte hänger med:smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.