Visa fullständig version : homosexuella seriefigurer!
stolpskott
2009-01-28, 10:20
Aftonbladets kulturredaktion har avslöjat läggningen hos de mest klassiska seriefigurerna!:laugh:
http://www.aftonbladet.se/kultur/article4172320.ab
Edit: skriv gärna ifall ni kommer på någon annan seriefigur som borde komma ut ur garderoben
King Grub
2009-01-28, 10:22
Någon på redaktionen har för mycket tid över och borde 1) sättas i arbete eller 2) avskedas.
Slartibartfast
2009-01-28, 10:24
var det inte så att Stan Lee just skapat den första öppet gejje seriehjälten?
Minns inte vad han hette.
Lille skutt är väl ett klassiskt fall. Och antagligen Guran.
stolpskott
2009-01-28, 10:25
Någon på redaktionen har för mycket tid över och borde 1) sättas i arbete eller 2) avskedas.
hehe läser inte du kalle anka? ;)
von huff
2009-01-28, 10:29
Att man ens orkar fundera på sånt där skit
King Grub
2009-01-28, 10:29
Jo - vad har det med den där artikeln att göra?
Lille skutt är väl ett klassiskt fall. Och antagligen Guran.
Fan, kaninjävlen har väl både fru och barn?
Lite skillnad på att läsa Kalle Anka och att sitta och fundera och skriva artiklar kring en figurs sexualitet dock :D
King Grub
2009-01-28, 10:31
var det inte så att Stan Lee just skapat den första öppet gejje seriehjälten?
Nej, det var Extraño, en DC-figur skapad av Steve Englehart. Om vi talar figurer från stora förlag. Små egenpublicerade titlar har haft homosexuella figurer hur länge som helst.
Fan, kaninjävlen har väl både fru och barn?
Det är bara en täckmantel. Homosexualitet är inte accepterat i hans område.
von huff
2009-01-28, 10:33
De nämnde inte att Kalle Anka oftast sällskapar med Kajsa Anka:)Förresten hur kan Kajsa heta Anka i efternamn?Hon har väl aldrig varit gift med Kalle?Är det frågan om kusinknull?
De nämnde inte att Kalle Anka oftast sällskapar med Kajsa Anka:)Förresten hur kan Kajsa heta Anka i efternamn?Hon har väl aldrig varit gift med Kalle?Är det frågan om kusinknull?
Som man funderade på detta som barn...
Sen insåg man att där var mer än en familj i grannområdet som hette "Svensson" i efternamn :D
Slartibartfast
2009-01-28, 10:35
Nej, det var Extraño, en DC-figur skapad av Steve Englehart.
Ok, det låter ju grymt gej iaf. *popcorn*
stolpskott
2009-01-28, 10:38
Jo - vad har det med den där artikeln att göra?
detta:
Kalle Anka – Frustrerad äldre man sammanbor med tre yngre män. Ingen har byxor.
King Grub
2009-01-28, 10:40
Ledsen, jag ser inget samband.
King Grub
2009-01-28, 10:41
Kajsas bror är Knattarnas pappa. Enligt Don Rosa, i alla fall.
I något marvel album jag läste hintades det med att Thor: "Swings the hammer the other way"
Dock har jag läst så många skumma alternativa historier så det behöver inte ingå i den nuvarande "officiella" marvel världen.
von huff
2009-01-28, 10:45
ALtså Kalle och Kajsa är syskon, då Kalle är farbror till knattarna.Fast jag har förstått att man översatt farbror fel så egentligen är Kalle morbror till knattarna
Whistler
2009-01-28, 10:45
I det queer-näste serievärlden visat sig vara kan vi faktiskt bara hitta en enda entydigt heteronormativ förebild – Bamse. Björnen vars liv är en kristdemokratisk Jönköpingsdröm, där alla män är småföretagare med fyra barn och deltidsarbetande hustru.
:laugh:
King Grub
2009-01-28, 10:46
Thor har ju haft en kärleksaffär med Sif i alla tiders Marvelserier, och dessutom av och till med Enchantress. Plus ett flertal flickvänner som sitt mänskliga alter ego.
King Grub
2009-01-28, 10:47
ALtså Kalle och Kajsa är syskon
Nej.
http://duckman.pettho.com/characters/donald.html
http://duckman.pettho.com/characters/daisy.html
Colossus i Ultimate X-Men series!
von huff
2009-01-28, 10:51
Nej.
http://duckman.pettho.com/characters/donald.html
http://duckman.pettho.com/characters/daisy.html
Nej de är inte syskon för att Kalle är morbror till knattarna
stolpskott
2009-01-28, 10:51
Blev inte kalle hittad som ägg av farmor anka? alltså är han adopterad?
Scratch89
2009-01-28, 11:02
Hatar inte du det där släktträdet som målats upp? Jag har för mig att hardcorefansen inte accepterat det.
Asterix spelar på båda planhalvorna i så fall, då han faktiskt kärar ned sig i åtminstone en av byns snyggingar (Asterix drar i fält).
KalleBalik
2009-01-28, 11:19
Om någon nämner Tintin i den här tråden blir jag förbannad. Han är fan inte gay. Kapten Haddock skulle aldrig låta en bög flytta in i sitt slott.
stolpskott
2009-01-28, 11:32
han är inte öppet gay, kapten Haddock har ingen aning...
Om någon nämner Tintin i den här tråden blir jag förbannad. Han är fan inte gay. Kapten Haddock skulle aldrig låta en bög flytta in i sitt slott.
Nu börjar tråden bli lite olustig.
Äsch stålmannen e ju inte Gay han har ju alltid sin brud .....
MEN
Det kanske bara är jag som går och funderar på det här men finns det något insatt stålmannen-fan som kan svara på den här frågan:
När stålmannen knullar, hur överlever en brud från jorden att stålmannen kommer i henne? (och i den senaste filmen så har han ju unge för fan)
Lixom när stålmannen nyser så välter han en skyskrapa snudd på....
Utgångshastigheten på hans stålmannen-sperma lär ju ligga i samma krokar (och nu spekulerar jag vilt) som ett militärt höghastighetsvapen ....
Så ifall Stålmannen tar Lois Lane Bakifrån o kommer i henne så borde han rent tekniskt sett "skjuta" huvet av henne när han kommer ... och låt oss inte ens gå in på oralt ...
Seriöst jag går och funderar över det här dilemmat
Äsch stålmannen e ju inte Gay han har ju alltid sin brud .....
MEN
Det kanske bara är jag som går och funderar på det här men finns det något insatt stålmannen-fan som kan svara på den här frågan:
När stålmannen knullar, hur överlever en brud från jorden att stålmannen kommer i henne? (och i den senaste filmen så har han ju unge för fan)
Lixom när stålmannen nyser så välter han en skyskrapa snudd på....
Utgångshastigheten på hans stålmannen-sperma lär ju ligga i samma krokar (och nu spekulerar jag vilt) som ett militärt höghastighetsvapen ....
Så ifall Stålmannen tar Lois Lane Bakifrån o kommer i henne så borde han rent tekniskt sett "skjuta" huvet av henne när han kommer ... och låt oss inte ens gå in på oralt ...
Seriöst jag går och funderar över det här dilemmat
Kanske använder kondomer av samma krypton-material som hans dräkt?
Sedan 80talet och framåt finns det ganska många homosexuella i alla fall. Serierna har fått en bredare stil, det är inte bara journalister, nallar och marvlar längre.
Kanske använder kondomer av samma krypton-material som hans dräkt?
Ha! ... ett bra svar, jag har redan tänkt på det, samt att han kan använda sig av metoden att dra ut den o spruta... antagligen genom taket , men se det går inte, för enligt storyn så har han ju en unge nu så då måste han ha sprutat i!
p.s. det kan heller inte varit tal om konstbefruktning
stolpskott
2009-01-28, 11:59
Han lade en kryptonit bit i närheten så att hans krafter neutraliseras och han kommer som en vanlig människa.
Har någon nämt Batman och Robin än? Om Tintin och Haddock är homosexuella måste ju även de vara det. Batman, som förresten hette "Läderlappen" i Sverige på 70 talet.
Han lade en kryptonit bit i närheten så att hans krafter neutraliseras och han kommer som en vanlig människa.
Duuuuu ......
Fan....
Du har nog knäckt lösningen ... Det är den enda rimliga och hållbara förklaringen ...
Damn vad dum i huvet jag känner mig som inte kom på det där själv nu
Tänker genast på denna Hassan när han ringer till Kalle Anka redaktionen:
xBqynyEh0_U
pudo pudo:laugh:
Duuuuu ......
Fan....
Du har nog knäckt lösningen ... Det är den enda rimliga och hållbara förklaringen ...
Damn vad dum i huvet jag känner mig som inte kom på det där själv nu
Dock borde ju det ha krävts en ganska många experiment innan han listat ut hur långt ifrån man måste lägga kryptonit-biten för att få opti effekt. För nära: impotens, för långt bort: död partner.
Scratch89
2009-01-28, 12:33
Om man tänker efter så finns det ju en hel del seriefigurer som springer omkring i tajta dräkter i kitchiga färger med maskeradtillbehör. Det blir som någon pervers mix av Fantomen på Operan och konståknings-VM.
Dock borde ju det ha krävts en ganska många experiment innan han listat ut hur långt ifrån man måste lägga kryptonit-biten för att få opti effekt. För nära: impotens, för långt bort: död partner.
jo jag tänkte på det jag med, men ändå ... teorin är hållbar i längden fan...
Även om han måste ha mörkat ett antal döda prostituerade säkert genom årens gång
Brian The Family Dog
2009-01-28, 12:42
När ni ändå är igång så svara gärna på hur Stålmannen hittar en frisör som klarar av att klippa hans hår ? *flex*
När ni ändå är igång så svara gärna på hur Stålmannen hittar en frisör som klarar av att klippa hans hår ? *flex*
Bör väl vara samma lösning som när han ska ha sex.
Huffo the A-LagaRe
2009-01-28, 13:32
Bör väl vara samma lösning som när han ska ha sex.
Skall han spruta genom taket när de klipper honom?
Lite King Grub-nivå på det där.
Hur vet han exakt vilken mängd krypto som behövs för en duglig ejakulation?
Om han missdoserar Krypto kan den ju skjuta för kraftigt etc.
Cerberus
2009-01-29, 01:34
på fillipinska är tintin(osäker på stavning) slang för ***/penis...so, there u have it!
Minns att jag o mamma(säkert nån mer i familjen) skämtade om detta ofta.. :D
stolpskott
2009-01-29, 19:22
jo jag tänkte på det jag med, men ändå ... teorin är hållbar i längden fan...
Även om han måste ha mörkat ett antal döda prostituerade säkert genom årens gång
+1 :D
Läs Clash inlägg... :)
Han började dra i snabeln när han kom i puberteten? Efter några pinsamma missar med skotthål i taket då.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.