handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Tror jag förstörde polarens borrmaskin

Big_Vik
2009-01-27, 15:10
Lånade en slagborr av märket Skil 6466, 700 watt, och skulle borra lite. Trodde jag visste hur det gick till men tekniken var tydligen inte riktigt hundra för när jag höll på som bäst "halkade" det förbannade pistolgreppet ner, men jag var så inne i borrandet att jag inte märkte det förrän det var för sent så nu sitter det fastbränd plast på själva huvudet eller vad det nu kallas.

Borrmaskinen är väl förstörd nu antar jag?

Någon kanske vet var man köper en ny, eller något liknande? Den är ju ganska gammal så det vore ju konstigt om den modellen fanns kvar.

Big_Vik
2009-01-27, 15:16
Hmm... har googlat och det blir nog enklast att han får ersättning för den

DOck skulle jag vilja ha en bekräftelse på att den är förstörd.

Kabuto
2009-01-27, 15:17
Bara att du provar få bort plasten först.

stafh
2009-01-27, 15:17
Förstår inte vad som är förstört riktigt. Är det själva borren som har smält plast på sig eller är det där borren sitter fast i borrmaskinen? Var kom plasten ifrån?

ryssen
2009-01-27, 15:20
fram me bild så ska vi hjälpa dig

Big_Vik
2009-01-27, 15:55
Nu ska vi se. Plasten kommer alltså från pistolgreppet, som halkade ner på shucken. Shucken är täckt av plast och nu har denna plast från pistolgreppet smält och blivit ett med shuckens plastöverdrag. Jag lyckades dock bryta bort pistolgreppet, men det är fortfarande ett tunt lager plast längst in på schucken, ungefär en centimeter brett och det sträcker sig ett helt varv runt. Någon annan smält plast kan jag inte se.

Det kan ju knappast vara något fel på maskinen, men hur dåligt är det att ha detta extra plastöverdrag? Plasten har ju redan stelnat och kommer ju bara rotera med shucken. Estetiskt är det förvisso inte :D

Faaan

doommessiah
2009-01-27, 16:01
Snacka med din polare så löser ni väl problemet ihop?

Scratch89
2009-01-27, 16:02
Går det inte bara att skaffa ny shuck och nytt borr? Går väl på ett par hundra, max. Skil är ju inte direkt det dyraste märket.

Hej Vik, förresten! :)

EDIT: Prata med honom. Om han har garanti kvar så är det ju chill.

Big_Vik
2009-01-27, 16:15
Nytt borr behövs inte. Shuck blir väl ungefär lika dyrt som att köpa en ny borr? Jag får väl fråga vad han säger men endera får han pengar till ny maskin el pistolgrepp.

Garanti gäller nog inte klantiga klasskompisar efter 10+ år :D

Scratch: Tja :) Jag har tänkt besöka Gbg nån helg framöver, hör av mig ;)

Scratch89
2009-01-27, 16:16
Är maskinen verkligen så gammal? Skil är väl det billiga Bosch-märket, om jag kommer ihåg rätt. Det borde vara en garanti på två-tre år.

Bönne
2009-01-27, 16:47
Går det inte att lossa greppet? Går att byta chucken ifall den skulle vara kass.

Skulle rekommendera dig att köpa en billig borrmaskin och ge honom istället dock.

Lellan
2009-01-27, 18:14
Skulle rekommendera dig att köpa en billig borrmaskin och ge honom istället dock.

Nej, håller inte med. Snacka med honom, han kanske har garanti som man varit inne på, eller hellre tar pengarna ni kommer överensom är skäligt. Så kan han lägga det på ny borr el skita i det och vara nöjd att ni kommit överens och så får han leva med plasten å hoppas det inte ger men på borren. Nåt sånt.

agazza
2009-01-27, 18:27
Snacka med honom, kom överens om att försöka få bort så mycket som möjligt med tång och kniv, elda bort resten.

Lellan
2009-01-27, 18:40
Anekdot: Jag hyrde lgt av en kompis, hon flyttar tillbaks och jag ut. Två veckor senare säger hon att jag sabbat hennes dammsugare (hon var där när jag dammsög det sista).

Hon var dammallegiker, och hade alltså inte dammsugit på två veckor? Hmm.. Iaf, jag kände att jag hade mer pengar än ork så jag gav henne 3000 kr (dammsugare deluxe) mot att jag slapp se henne.

Vi hade träffats väldigt mkt och jag var väldigt trött på henne och såg en utväg.. Hon blev paff, tog pengarna å knatade raka vägen till en uraffär och kommer ut med en armanipåse end of story.

Har inte saknat henne en sekund. :D Pengarna hade jag kunnat använt på bättre sätt dock.. :smash:

Dan S
2009-01-27, 20:58
en dammsugare går ju på 500 spänn, hon har ju inga bevis på att du pajjade den, jävligt knepigt att ge bort 3000 spänn hipp som happ.

*gah!*

jakke
2009-01-27, 21:19
en dammsugare går ju på 500 spänn, hon har ju inga bevis på att du pajjade den, jävligt knepigt att ge bort 3000 spänn hipp som happ.

*gah!*

Tror inte jag betalade mer än 300kr för min. Ullared ftw