Visa fullständig version : Helgträning, Stockholm
Det visar sig så att en annan ska närvara vid ett bröllop denna kommande helg och undrar således ifall någon har något tips på ett dugligt gym i Stockholmstrakterna. Jag kommer utgå ifrån Gärdet men avstånd spelar väl inte alltför stor roll. Kväll på fredag eller eftermiddag på lördag är det som gäller för passet.
Några gym med podier, fria vikter och kanske en stänk magnesium som är öppna dessa tider och inte är rädda för att skivstången smäller efter en missad stöt? Jag vet att detta har varit uppe förr men jag bestämde mig helt sonika för att skapa en helt ny och fin tråd med mitt namn undertill :D.
Vet inte om de uppskattar tyngdlyftningsövningar, magnesium och lite grymtande. Även om det kommer från en liten spoling som jag själv :D.
äh, om de inte kan tåla sånt är det inte ett gym.
Det finns tunnelbana t gärdet och då når man lätt hela stan. Men OL-övningar kräver i allmänhet en del yta och det kan det vara ont om. Kolla i gymguiden
Sejtan.. Just nu ser det lite mörkt ut. Måste jag svälja stoltheten och träna mjunigt på SATS Gärdet? Det jag har hittat just nu är STK.
KalleBalik
2009-01-25, 21:47
Täby AK uppfyller dina krav.
http://www.taby-ak.se/
Det lutar åt STK över Täby-AK för att det är närmare och får pluspoäng eftersom Yankee-doodle-tyngdlyftare samt en del andra tränar där.
Jåg er ledsen Kallebalik :em:
Kom på att det är tävling på lördagen, blir lite svårt att träna där då.
Fredagen funkar dock, fast det lär vara tomt på folk då många tävlar dagen efter.
Kom på att det är tävling på lördagen, blir lite svårt att träna där då.
Fredagen funkar dock, fast det lär vara tomt på folk då många tävlar dagen efter.
Hmm, får bli på fredagen då. Tomt på folk är väl ingen jättekatastrof, då får ju spetor som jag leka med skivstängerna också, även om det sociala går förlorat *cry*. SL-serie som går i helgen eller är det tyngdlyftning?
För övrigt, station för T-bana, är det Duvbo som gäller?
Hmm, får bli på fredagen då. Tomt på folk är väl ingen jättekatastrof, då får ju spetor som jag leka med skivstängerna också, även om det sociala går förlorat *cry*. SL-serie som går i helgen eller är det tyngdlyftning?
För övrigt, station för T-bana, är det Duvbo som gäller?
Det är SL-serie. Och yes, Duvbo är det som gäller.
Det är SL-serie. Och yes, Duvbo är det som gäller.
Då så, då ska jag masa mig ut till Sundbyberg denna fredag. Förmodligen kommer jag vandra runt som en vilsen kyckling i 10 minuter innan jag fått pejl på lokalerna :D.
Stort tack för hjälpen allesamman! Yankee får guldstjärna i betygsboken för att ha rekryterat en tillfällig tränande.
Ironbabe
2009-01-31, 12:05
Trevligt att träffas :)
Snygga vändningar och chinsen var exemplariska :thumbup:
YAY! Ja det var jättetrevligt att träffa folket ute på STK. Klantig som jag var insåg jag i efterhand att jag kanske borde ha bett om tekniktips nu när jag verkligen var på rätt ställe också :D. Hoppas serien gick bra för styrkelyftarna, kan med gott samvete säga att jag hade haft tre gånger så roligt där som på bröllopsmiddagen (kände mig som en fisk i Sahara).
Med risk att glömma nämna ett namn så nöjer jag mig med att tacka alla som jag träffade där ute, jag kommer definitivt tillbaka till detta ursköna gym. 240:n lämnar jag hemma.
PS: Ironbabe, mina chins ser verkligen ut så hela tiden, jag skojar inte ens lite.
Ironbabe
2009-02-01, 01:15
PS: Ironbabe, mina chins ser verkligen ut så hela tiden, jag skojar inte ens lite.
Bra! Det glädjer mitt chins hjärta
Aekkelpotta
2009-02-01, 01:25
Överlever du inte en helg utan gym? *mini
shadowfire
2009-02-01, 01:38
nej?
Kommentarer som dessa är så jävla korkade att mina proppar brinner. Rahf tog tillfället i akt att hänga på ett nytt gym, träffa lite nytt folk och träna. Vad är problemet? Gillar man att träna och är lite social är det grymt roligt att klämma in ett gymbesök när man är på resande fot. Det beror ju på om man ser träningen som ett intresse eller som ett nödvändigt ont.
Kommentarer som dessa är så jävla korkade att mina proppar brinner. Rahf tog tillfället i akt att hänga på ett nytt gym, träffa lite nytt folk och träna. Vad är problemet? Gillar man att träna och är lite social är det grymt roligt att klämma in ett gymbesök när man är på resande fot. Det beror ju på om man ser träningen som ett intresse eller som ett nödvändigt ont.
Jag blir mer förbannad på smileyn? Jag fattar inte. Hoppande med något slags grimas. Man borde göra transkript på smileys så folk insåg hur dumt det är ibland
Vaddårrråå, överlever du inte utan djymmm!!?? Jag tycker att det är att likna vid en tecknad rund gul figur som hoppar på stället!!11
På ämnet: Kul med långväga besök. Välkommen åter!
Jag blir mer förbannad på smileyn? Jag fattar inte. Hoppande med något slags grimas.
Dessutom heter just den där mini. Jag hoppar jävligt sällan. Ibland då jag är glad. Igår tex. Du skulle sett spänsthoppen igår. Det är nog därför jag har träningsvärk idag.
Samma sak när folk säger, VA ska du träna på semestern?
Styrketräning är ju ett intresse och jag älskar att se lite nya gym och träffa andra människor än stammisarna på mitt gammla gym. Så då gör jag det till en del av semestern.
Sen att det är underbart skönt är ju toppen.
Hear hear! :thumbup:
Hehe, t o m min familj kollar upp gym åt mig när dom är på semester, ifall jag kanske åker dit. Helt oombett dessutom.
Nog gör jag det, men varför missa ett tillfälle att besöka ett gym som det snackats om? Dessutom har jag varit medlem tillräckligt länge för att kunna ana att folket som tränar på STK och är medlemmar på detta forum verkar vara riktigt trevliga människor, en aning som stämde till punkt och pricka.
Varför tror du jag hörde av mig till Jörgen när jag var i Skåne?
Jag har träning som ett intresse och jag är socialt utåtriktad så varför endast träna i mina hemtrakter? ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.