Visa fullständig version : Arge snickaren
Det är verkligen en upplevelse att vara sjuk. Jag har sett på mer TV dom här dagarna än på ett år tror jag.
En ny upplevelse är den arge snickaren även om han inte verkar så arg. Jag är 20 min in i mitt första program.
MEn vilken snubbe!!! Han har avverkat en fru och är inne på sin andra men vilken brud gifter sig med en sån där clown? Han är ju totalt hjälplös och har noll koll. Medan alla andra jobbar så är han hjälplös och går mest omkring och kollar vad andra gör. Han har noll fokus.
Ostknäcket
2009-01-24, 17:28
Har bara sett reklamen, "VAFAAAAN!!?? DRRUMMPTCH".
Tyckte bara att det var så extremt löjligt... Tror de försökte skapa nån sorts Gordon från Hells Kitchen kopia.
Så jävla fail, han är inte ens arg, sen sticker hans tänder ut vilket jag stör mig på.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=125114 QQ
jag var nog otydlig. Jag stör mig inte på snickaren. Jag stör mig på personen i programmet som har renoverat i 18 år. Vilken mespropp.
Snickaren är inte arg men verkar ok tycker jag. Hade väntat mig ngt annat.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=125114 QQ
Det här går under begreppet konstruktiv kritik. Mannen i programmet går under begreppet gnällspik och klagomur. Bara bortförklaringar och ingen action.
Jag har bara sett trailern, men jag gillar sekvensen där snickaren hojtar åt kunden "du vill inte alls 'hjälpa till' du har kontrollbehov!" :D
Haha, det där är en sååååå typisk snickare
Haha, det där är en sååååå typisk snickareBerätta?
det är inget byggprogram. snickaren försöker vara Dr Phil. sjukt komiskt. tar inte många veckor innan de hånar honom överallt typ hej baberiba osv.
Jag älskar det där programmet, han är så härlig
Berätta?
Det finns minst en hantverkare i varje bod som är lite hushållspapperspsykolog så där. Som gillar att rota i andras liv, och alltid ha förslag på förbättringar. De har ju sällan rätt (behöver jag kanske inte säga) men det är ju så att en kille med hammare alltid har mer pondus än en kille som boxas med datorer. Alfahannesyndromet liksom.
Jag tycker han är störtskön. Inte i närheten lika neurotisk som Gordon Ramsay, och knappast lika arg för skitsaker heller. Han säger vad han tycker och skiter i den svenska normen att hålla käft och muttra.
Allan: Fast nu lär denna hushållspsykolog backas upp av ett team människor som förmodligen rotar lite till också ;).
Det finns minst en hantverkare i varje bod som är lite hushållspapperspsykolog så där. Som gillar att rota i andras liv, och alltid ha förslag på förbättringar. De har ju sällan rätt (behöver jag kanske inte säga) men det är ju så att en kille med hammare alltid har mer pondus än en kille som boxas med datorer. Alfahannesyndromet liksom.
Hur räknas en snickare som bloggar? Alfahona eller betahane?
Det finns minst en hantverkare i varje bod som är lite hushållspapperspsykolog så där. Som gillar att rota i andras liv, och alltid ha förslag på förbättringar. De har ju sällan rätt (behöver jag kanske inte säga) men det är ju så att en kille med hammare alltid har mer pondus än en kille som boxas med datorer. Alfahannesyndromet liksom.Han är en stereotyp alltså? Jag kan tänka mig många sämre stereotyper isf.
Jag tycker han är störtskön. Inte i närheten lika neurotisk som Gordon Ramsay, och knappast lika arg för skitsaker heller. Han säger vad han tycker och skiter i den svenska normen att hålla käft och muttra.
+1 Även om det inte säger något om hur han är privat.
Nitrometan
2009-02-22, 09:18
Haha, det där är en sååååå typisk snickare
Berätta?
Allan vet. Allan är timris.
Nitrometan
2009-02-22, 09:19
Alfa och omega. Alltings början och alltings slut.
Jag har sett ett par program nu. Såg bara det första när jag var sjuk (sjukare). Jag tycker nog att det är ett ganska bra program men jag förstår fortfarande inte vad alla tjejer gör med dessa killar? Jag skulle gå nuts på sånna virrpellar.
reinholdsson
2009-02-22, 13:03
Jag har sett ett par program nu. Såg bara det första när jag var sjuk (sjukare). Jag tycker nog att det är ett ganska bra program men jag förstår fortfarande inte vad alla tjejer gör med dessa killar? Jag skulle gå nuts på sånna virrpellar.
Att inte tjejerna tar tag i renoveringarna då istället och visar var skåpet skall stå.
Det funderar jag också på. Jag hade aldrig klarat av att stå och titta på eller som vissa av dom blir projektledare och ska bestämma vad dom ska göra. Hur bra blir det i ett förhållande?
Har även jag sett några avsnitt och tycker det är rätt ok om man tar det för vad det är, lite, "lyxfällan", "du är vad du äter" varvat med Dr Phil och inredning.
Då man själv bor i hus och har familj kan man ibland förstå hur en renovering går i stå och det är lätt att bli hemmabilnd och måla upp planer vad som skall göras sen. Ett sådant projekt tär i de flesta fall på förhållandet, speciellt om ena personen är på medan den andra av.
Paren som är med får hjälp med renoveringen och lite tips på hur de skall samarbeta vilket ju är vettigt.
Lika ofta som det finns arbetsskygga virrpellar bland männen skulle jag vilja säga att det finns en projektledarkvinna med krav på vad mannen ifråga skall kunna utföra och hur medan de själva knappt kan slå i en spik.
Tyvärr har två av mina nrämre vänner separerat med sina fd fruar mycket pga att en helrenovering inte blev så lyckad. Det gäller att man vet vad man ger sig in i när man börjar och sedan lägga på en faktor 1.5x i kostnad och en faktor 2x i tid.
Är själv sugen på att flytta till ett renoveringsobjekt men med två ungar och båda som jobbar heltid så finns troligtvis inte den tiden. Som sagt, det gäller att tänka sig för. Annars är råden som ges rätt bra. Att ta ett rum i taget och belöna sig själv när man är klar med delmålen.
Varför inte starta programm för alla yrkesgrupper? Typ "arge dagisfröken" eller "arge terapeuten" eller varför inte den "arge busschauffören"... oh wait...
Jag tycker att han är mer mysig än arg ;)
Grejen är väl just att dom påbörjar för mycket och är allmänt virriga och inte har koll. Att man kan ha projekt som inte blir färdiga händer nog alla inkl dom som bor i lägenhet.
Scratch89
2009-02-23, 09:18
Varför inte starta programm för alla yrkesgrupper? Typ "arge dagisfröken" eller "arge terapeuten" eller varför inte den "arge busschauffören"... oh wait...
Arga gynekologen, arga slaktaren, arga This-is-Sparta-fans, arga Icakassa-biträden... listan kan göras lång.
Ignatius72
2009-02-23, 09:20
Tyvärr har två av mina nrämre vänner separerat med sina fd fruar mycket pga att en helrenovering inte blev så lyckad. Det gäller att man vet vad man ger sig in i när man börjar och sedan lägga på en faktor 1.5x i kostnad och en faktor 2x i tid.
Allt gånger Pi (3.14) läste jag att man skulle göra när det gäller renoveringar. Det stämmer (tyvärr) rätt så bra.
Finns ju en gammal tråd på Kolozzeum där en medlem i smyg skulle överaska frugan genom att totalrenovera hela lägenheten medan hon var borta på en två-veckors semester. Där togs det i alla fall inte in någon faktor alls gällande tod eller pengar. Tyvärr försvann medlemmen härifrån inann jobbet var klart men tråden visade ganska tydligt hur det kan vara.
"Ha, att sätta upp lister i detta rummet är ju ingen kostnad samt är gjort på 30 minuter".
När man sedan mätt ut lister runt hela rummet, runt dörr, eventuellt tak etc inser man at tdet blir rätt många meter och med en meterkostnad på kanske 50kr så blir det ändå en kostnad + en del jobb. Är man sedan petig blir det kanske även en del spill pga felmätning,sågning etc.
Jag håller med om att han är mer mysig än arg då han egentligen är mer mjuk i sin framtoning. Folket som medverkar i programmet har ju problem och mycket av problemet är att ingen sagt till dem hur de skall göra olika saker. Det fungerar oftast bättre om någon extern kommer in och ser på saken med nyktra ögon och ger dem konkreta tips på hur det skall åtgärdas.
Åh nej! Inte inredare i detta programmet med!
Nitrometan
2009-02-23, 13:20
Åh nej! Inte inredare i detta programmet med!
"Arga inredningsarkitekten"?
Finns ju en gammal tråd på Kolozzeum där en medlem i smyg skulle överaska frugan genom att totalrenovera hela lägenheten medan hon var borta på en två-veckors semester.
Jäklar, ingen som kan hitta den tråden? Den ska helt klart vara med i best of. Tack för att du kom ihåg honom. Vart tog han vägen? Det var en tillgång på kolo
"Arga inredningsarkitekten"?
Haha! +1000
Jäklar, ingen som kan hitta den tråden? Den ska helt klart vara med i best of. Tack för att du kom ihåg honom. Vart tog han vägen? Det var en tillgång på kolo
Du hittar tråden här (http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=100272)
Nitrometan
2009-02-23, 15:25
Du hittar tråden här (http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=100272)
Tack!
Det var roligt första gången. Och nu var det roligt igen! :D
martin_vbg
2009-02-23, 16:39
Arga snickaren är fan kass. Snickare som leker hobbypsykolog...
Högst på skalan naturligtvis :)
Ja, varför inte? Du kan väl börja.
Målaren i programmet är ju roligast!
nyiknGFWbY8
Såg ut som det var Sveriges svar på Slarti i kvällens avsnitt.
Jockefoten
2010-11-03, 21:22
Jävligt awesome att lägga två dagar på en hemmagjord mätlaser :D
Scratch89
2010-11-03, 21:31
Min far bor i ett hus som var med i arga snickaren. :D
Han bor i Nora, och tidigare bodde det ett lesbiskt par där. Någon som kommer ihåg? Jag har inte sett avsnittet, dock.
Såg ut som det var Sveriges svar på Slarti i kvällens avsnitt.
men han var ju socialt inkompetent. Så föreställer jag mig inte Slarti
shadowfire
2010-11-04, 16:46
Arga Snickaren är ju ett helt underbart program, äntligen en anledning till att i huvudtaget nyttja någon av tv(play)kanalerna!
Jag är glada snickaren ett tag till, annars är det nog min tur om ett år att få besöka av arga snickaren.
shadowfire
2010-11-04, 17:47
Tittar på avsnittet nu på kanal5play. LOL, jag känner fan igen mig i en hel del.. fick mig en duktig tankeställare på det där med att vilja göra ett slott av en koja... puh. =/
Bra biceps o pecs på snubben, men osymmetri pga avsaknad av triceps ju :)
David Brent
2010-11-04, 19:19
Min far bor i ett hus som var med i arga snickaren. :D
Han bor i Nora, och tidigare bodde det ett lesbiskt par där. Någon som kommer ihåg? Jag har inte sett avsnittet, dock.
Jag minns det vagt. Vill du se det är det säsong 2 avsnitt 4.
http://webbtv.se/tv-program/164/arga-snickaren
Tittar på avsnittet nu på kanal5play. LOL, jag känner fan igen mig i en hel del.. fick mig en duktig tankeställare på det där med att vilja göra ett slott av en koja... puh. =/
Bra biceps o pecs på snubben, men osymmetri pga avsaknad av triceps ju :)
du är bara avis på hans kropp *g*
aahhhh så du har hamnat i husträsket och kommer inte komma fram innan du fyllt 40 och renoverat sönder dig?
Hur går det annars, nöjd?
Hörde någonstans att han bara varit snickare typ 6mån eller nåt....hmm
Hörde någonstans att han bara varit snickare typ 6mån eller nåt....hmm
Spelar iofs ingen roll, det är tv, han snickrar inget själv utan arbetsleder.
Läst att han varit kock innan.
Bra biceps o pecs på snubben, men osymmetri pga avsaknad av triceps ju :)Haha den "biffige kärnfysikern" utan något som helst praktiskt kunnande. Min kompis kommentar var smärtsamt träffsäker när han jämförde oss.
Spelar iofs ingen roll, det är tv, han snickrar inget själv utan arbetsleder.
Läst att han varit kock innan.
Kanske bra med en kille som kan det praktiska?
Jockefoten
2010-11-06, 16:07
Kanske bra med en kille som kan det praktiska?
Ja.
Ur DN-intervju:
"Anders Öfvergård tycker om att jobba. Han började som bensinmacksbiträde redan som 13-åring, jobbade helger och lov. Han utbildade sig till byggnadsingenjör och gick kurser i möbelsnickeri. När han var klar fanns inga snickarjobb så han började jobba på krogen, bland annat på Café Opera. Ett par år senare öppnade han eget. Som mest drev han fyra krogar samtidigt, två av dem vid Stureplan, med sammanlagt 60 anställda.
Efter 14 år som krögare ville han ta upp snickrandet igen.
– Jag tyckte att det blev problematiskt med alkoholen. Jag är inte absolutist själv, men det kändes så där att tjäna pengar på andras undergång och att ha personalpriser på alkohol. Jag hann tyvärr se ett stort antal människor komma in friska och krya för att sedan gå ned sig."
shadowfire
2010-11-06, 17:25
du är bara avis på hans kropp *g*
aahhhh så du har hamnat i husträsket och kommer inte komma fram innan du fyllt 40 och renoverat sönder dig?
Hur går det annars, nöjd?
hahaha, ja han var i bättre form än mig iaf ;)
Joo, jag är i husträsket några månader till iaf innan jag åtgärdat det mest akuta.... nöjd tror jag, men inte just nu, nu är det renoverings- o byggkaos deluxe. :/
Haha den "biffige kärnfysikern" utan något som helst praktiskt kunnande. Min kompis kommentar var smärtsamt träffsäker när han jämförde oss.
Jag skulle inte kalla honom som helt opraktisk. Han fattade hur man byggde och han konstruerade ju sitt superlasermått.
asså var hittar dom dessa puckon?
Dagens avsnitt där killen inte fattar att han har prioriterat sina reptiler när dom bor tipp topp och hon kommer hem från BB utan rinnande vatten.
Det är kul när dom ska argumentera med honom fast dom har helt fel och sen förklarar för kameramannen hur det ska vara. Jag vet inte om jag skulle gå in och hjälpa dom som inte ens är intresserade av att förstå. Varför ansöker man i första läget då?
asså var hittar dom dessa puckon?
Dagens avsnitt där killen inte fattar att han har prioriterat sina reptiler när dom bor tipp topp och hon kommer hem från BB utan rinnande vatten.
Det är kul när dom ska argumentera med honom fast dom har helt fel och sen förklarar för kameramannen hur det ska vara. Jag vet inte om jag skulle gå in och hjälpa dom som inte ens är intresserade av att förstå. Varför ansöker man i första läget då?
Men fan fick för mig det är på torsdagar, aja tur det finns på internets moderhårddisk!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.