Visa fullständig version : Vad tränar ni till för musik?
stikkan18
2009-01-24, 00:07
Har ni någon favoritmusik som ni gillar att träna till? Själv gillar jag energigivande musik som t.e.x. Queen och Mando Diao. Gillar Mando Diaos nya singel "Dance with somebody". De ska ju ge ut en ny skiva i februari och tre konserter är inplanerade i april.:D Vad jag tränar till för musik ändras iof ganska ofta, beror på humöret lite och om man konditionstränar eller kör styrketräning.:Virro
Vince DiCocaCola (Rocky 4-låtarna, training montage, war etc), Basse Poledouris (Anvil of Crom-fame), Survivor (Eye of the Kitten), ArchEnemy (We will Rise) etc osv.
Deceiver85
2009-01-24, 00:10
Metal av alla dess olika slag, mycket Pain, Amon Amarth, Thyrfing, P.O.D (av någon anledning) osv
Scratch89
2009-01-24, 00:10
Yu_moia-oVI
Självklart avslutar man med Scratchs bidrag när man nätt skuttar hem trallandes från der gym.
Får en på gött humör!
Black Star Abyss
2009-01-24, 00:13
Metal, EBM, Trance, Synth, Radioskval, Hip Hop, Punk.... ni fattar. :)
För hardkår-träning så funkar många stilar/genres för mig, så länge det är tryck och pump i låten.
Därför båd
Death Metal
Heavy Metal
Klassisk musik (Holst, Orff etc)
Techno
GoaTrance
Acid
Hip Hop (av lite tyngre snabbare variant)
Moviethemes (Terminator 3, Requiem etc)
BreakBeat
Det är båd Mötley Crüe (Looks that Kill), Queensryche (Queen of the Reich), D-Mob (We call it Acid), Redman (Smash something) i Mp3-spelaren.
Alla möjliga arter utom Country och Opera (som oftast har långsam takt).
stikkan18
2009-01-24, 00:19
Vince DiCocaCola (Rocky 4-låtarna, training montage, war etc), Basse Poledouris (Anvil of Crom-fame), Survivor (Eye of the Kitten), ArchEnemy (We will Rise) etc osv.
Menar du inte "Survivor - Eye of the tiger"? Gillar den låten också.:thumbup:
Ja Stickan, Eye of the Lynx är alltid med (standard) på mina tränings-mixar.
OST (original soundtrack, inte schweizer) från filmen Bloodsport brukar jag också använda.
Två tips.
Shandi Cinnamon and Paul Hertzog - Fight to Survive
Paul Hertzog - KUMITE
Kitten? kissemissen? tiger?
Lyssnar på gymmets musik. Ny musik från polen som vi brukar kalla det.
PixelMiner
2009-01-24, 00:25
Rammstein, System of a Down, Clawfinger, Metallica, Mustasch, Sabaton, Sum41, Slipnot... För att nämna några...
kalajset
2009-01-24, 00:26
Det mesta funkar faktiskt att träna till, så länge det inte är för lugnt. Värsta genren måste vara dålig, smörig, långsam "rock", a la Bon Jovi-ballader och dylik smörja. Helt omöjligt att motivera sig när man hör en fettindränkt röst yla i takt med lätt distade gitarrer.
Bästa musiken att träna till behöver nödvändigtvis inte vara saker jag lyssnar på hemma, men alla former av lite hårdare elektronisk musik, s om t ex Hard Style eller Goa, och lite mer fartfylld metal, t ex Thrash funkar utmärkt. Även modern Hip Hop fungerar bra, även om detta aldrig är något jag lyssnar på just hemma.
Om man ska göra någon form av trendig lista så kan en vettig blandning vara t ex: Astrix, Metallica, DJ Scot Project, Infected Mushrooms, Arch Enemy, och Blutonium Boy.
EDIT: Höll på att glömma, AC/DC fungerar långt över förväntan med!.
victor_n
2009-01-24, 00:50
metal/heavy metal alt hardstyle/hardcore
Rellos_87
2009-01-24, 02:10
Ja Stickan, Eye of the Lynx är alltid med (standard) på mina tränings-mixar.
OST (original soundtrack, inte schweizer) från filmen Bloodsport brukar jag också använda.
Två tips.
Shandi Cinnamon and Paul Hertzog - Fight to Survive
Paul Hertzog - KUMITE
Kwon speaks the truth som vanligt! Men du glömmer guldkornen från Klådans tidigare alster, inget mindre än No Retreat No Surrender. Tidlösa klassiker som Stand On Your Own och Karate Tiger (speciellt med Jason Stillwells övande i bakgrunden, tränings-eufori!) funkar i vått och torrt!
VSpbspf3u8M
Opti med en glass-ätande R.J som sitter på ens skrev när man gör tvivelaktiga höftlyft! :thumbup:
Stand on Your Own kör jag åsse med!
Hur kunde jag glömma den fina!
Tack Malte Rellos!
Alla borde ha en alldeles egen glassätande RJ!
Stand on Your Own
cmiBjoFmT2o
Pozeidon
2009-01-29, 02:59
Paul Engermann - Scarface (Push it to the limit). Grym!
Samir Troudi
2009-01-29, 03:21
La in denna listan i min journal förut. Slänger in den här med =)
Hip hop och brutal metal
TOP 20 Hardcore Mucle Sore
1. Volbeat - The gardens tale
2. Timbaland - Oh Timbaland
3. Caliban - I rape myself
4. Deva bratt- Bundle a gyal
5. Mr Lexx - every day
6. Killswitch Engage - Holy diver
7. Timbuktu - Oavsett vad
8. Ill Nino - Finger painting
9. In Flames - Swim
10. In Flames - Alias
11. In Flames - I´m The highway
12. Junior Reid ft Dre-Dont Play Me Dirty
13. In Flames - Drenched in fear
14. Julez Santana - Rumble Young man rumble
15. Siff´n the tears - Drivers Seat
16. Michael Jackson - Dirty Diana
17. Mavado - Im on the rock
18. 50 cent - If I cant
19. Mims - Superman
20. Chamillionaire - Standing ovation
krakowww
2009-01-29, 13:22
metal/heavy metal alt hardstyle/hardcore
Samma här, oftast blir det hårdrock till styrketräning och hardstyle till konditionsträningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.