Visa fullständig version : Crossfit med ringar?
Som titel, har vi några som kör crossfit träning med ringar här? Har just börjat träna och håller på öva lite gymnast grejer. Vore intressant att veta om det är fler om kör. :) Ni som har intresse eller tips om träning kan ju givetvis skriva här också.
Nitrometan
2009-01-22, 13:58
Menar du sånt här?
tSs5-enM9uk
Jo, samma redskap. Fast personligen kör jag kanske lite mer åt gymnastik hållet. :)
Försök få den flyttat till "tränings"-sektionen på forumet, missade denna tråd nästan!
Jag har ett par nyinköpta Elite Rings II - kör dips, magövningar, flyes, armhävningar i dem.
Försök få den flyttat till "tränings"-sektionen på forumet, missade denna tråd nästan!
Jag har ett par nyinköpta Elite Rings II - kör dips, magövningar, flyes, armhävningar i dem.
Funderar faktist på vilka ringar jag ska köpa. De jag använde nu är hemgjorda ghettoringar. :D Finns rätt många val och priser är rätt saftiga.
Elite Rings II
Xtreme Rings
Power Rings
Gah, borde egentligen importera massor med ringar och sälja de istället. :D
Kan en moderator flytta tråden till träning sektion istället? Tack i förhand.
Funderar faktist på vilka ringar jag ska köpa. De jag använde nu är hemgjorda ghettoringar. :D Finns rätt många val och priser är rätt saftiga.
Elite Rings II
Xtreme Rings
Power Rings
Gah, borde egentligen importera massor med ringar och sälja de istället. :D
Kan en moderator flytta tråden till träning sektion istället? Tack i förhand.
Kan ju varmt rekommendera Elite Rings II köpta via CrossFit Nordics shop, den säljer inget som konkurrerar med Kolozzeum: http://www.crossfitnordic.se/webshop
De blir liksom inte mycket billigare via utlandet heller, men ack så bra, ligger bra i handen - lätta att sätta upp och korrigera längd med oxå!
Jag jobbar just nu på att förverkliga en klockren rörelse såsom Mark Twight visar här i denna video 0:17 in:
628qphA1-8M
Jag har ett par ringar från IKEAs barnavdelning, Ekorre, 79:-
Lite liten diameter, men funkar kalas, de är specificerade till 100kg, klarar mer, jag väger 95kg nu kan hänga i en ring utan problem, bra budgetalternativ.
Hemgjorda ghettoringar funkar väl bra det också, bra initiativ :)
Jag använder de i min crossfitträning, men det är inte så ofta som ringarna används trots allt, muscle ups en gång i månaden kanske, ring dips samma sak där.
Men klart du kan alltid köra ring pull-ups om du vill köra med ringarna där också.
kolla in gymnasticbodies och beastskills för mer tips. Träna in en ringrutin är mitt tips, någon front och back lever, support, skin the cat, några inverted pull-ups på det kanske, någon dip. Sen trappa upp mer och mer.
Ett tips är att klara av en fin support uppe på ringarna först innan du börjar med mer avancerade övningar, stabilitet, ringarna vridna lite utåt, tummarna pekar 30 grader ut från kropen eller så.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.