Visa fullständig version : Beställa parfym från utomlandet
bengdoktor
2009-01-21, 21:41
Min sambo kom lyrisk hem idag och berättade att jag skulle ha en ny parfym. Carolina Herrera - Chic heter den men finns inte i stan och för första gången blev Google bara jobbigt och inte alls lika lätt som det brukar vara. Sponsrade länkar och värdelösa sökoptimerade sidor överallt. Det enda jag kunde hitta var www.strawberrynet.com. Nån som känner till dessa, hur det funkar med tull eller om det finns någon annan bra sida att beställa ifrån? Priserna på jordgubbsnätet är bra mkt bättre än i sverige, därav tullen kanske?
Är skillnaden väldigt stor så beror det väl snarare på att det är kopior dom säljer? Tullen kommer man oftast förbi, man kan kanske ha otur, men oftast har man inte det.
De säljer riktiga grejer till bra priser. Har handlat där många gånger. Dessutom har jag fått tillbaka kostnader för tullen de gånger jag har åkt på det. :thumbup:
Stora prisskillnader beror snarare på att vi bor inom EU där allting är så otrolig dyra. ALLT ALLT ALLT!!! :(
Jag har pröjsat tull båda gångerna jag beställt från dom.
Bra priser hade dom (iaf när dollarn var låg) så det var ändå, med marginal billigare att beställa därifrån.
bengdoktor
2009-01-21, 22:25
Gott, då kan jag köra med dom! Tack för svar
Spriteblender
2009-01-21, 22:55
http://www.amazon.co.uk/Chic-Men-Carolina-Herrera-Toilette/dp/B001AXYPAM/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=drugstore&qid=1232574858&sr=8-2
Strawberrynet står ju för eventuella tullavgifter som du åker på, bara att maila in kvitto så för de över pengarna.
bengdoktor
2009-01-22, 12:21
Intressant. Spriteblender hade en till ett bra pris och att Strawberrynet står för tullen är bra. Nu snubblade jag över sajten www.tidochdoft.se och där fanns parfymen riktigt billigt också. Dock känns hemsidan lite suspekt och hemmasnickrad. Någon med erfarenhet från dom?
Spriteblender
2009-01-22, 12:36
http://gulasidorna.eniro.se/query/what/ip/single_ad/true/geo_area/Bollv%25E4gen%25201/advert_code/65469962/referring_what/cs
Strawberrynet.com = byggartumme.
Baskagge
2009-01-22, 12:59
www.fragrancedirect.co.uk är annars en riktigt bra sida att beställa parfym från, bra priser och låg frakt och ingen tull.
Baskagge
2009-01-22, 13:06
..
Litecore
2009-01-22, 16:29
www.fragrancedirect.co.uk är annars en riktigt bra sida att beställa parfym från, bra priser och låg frakt och ingen tull.
+1, jag har handlat hur mycket som helst från dom under ett par års tid.. rekomenderas! :)
Vilken snäll pojkvän. Hade min fiktiva pojkvän bett mig använda en ny parfym hade jag sagt. - sure, jag kan testa men du skaffar.
edit
heter inte det där företaget som håller till i Grasse Fragrance? Dom som även gör "kopior" av kända dofter. Kallar dom inte för orginalet men blandningen är densamma.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.