Visa fullständig version : Nån som vet var det finns billiga rakblad till Gillette?
Nitrometan
2009-01-21, 14:45
Ohoj!
Jag använder hyvlar från Gillette för att ta bort skäggväxten från ansiktet.
Tyvärr är bladen rätt dyra.
Om man köper dem på Willys/Coop/Maxi eller kanske webshopen gents.se så blir det ungefär detsamma. Nån krona hit eller dit.
Har nån nåt tips?
Eller är det bara att acceptera deras priser?
Det finns en TPH som har något billigare blad ibland. Dock har de inte alltid dem hemma. Och man vet inte i förväg vilket pris det blir.
Är det inte så att man inte längre kan hävda att man handlat i god tro då man köpt stöldgods?
Kom att tänka på det då jag läste sista raden ;)
ÖB/rusta brukar väl ha bra priser på rakblad? Har sett priser runt 50kr/förpackning ibland på internet hos vissa ljusskygga kosttillskottssäljare...
Om du ska till serieomgång 1 på MAK i helgen så har jag ett bra tips! :)
Precis innan MAK finns det ett ställe som heter Fyndbörsen, en slags loppmarknad. Där finns många som säljer hygienartiklar för under halva priset jämfört med vanliga butiker. Om de har parallellimporterat vågar jag dock inte svara på :)
La_Fricka
2009-01-21, 14:51
Det här måste vara veckans i-landsproblem:D
Clas Ohlson? Där köper jag till min rakhyvel. Inbillar mig att dom är billigare.
Samir Troudi
2009-01-21, 15:02
Antar att du inte kör med en sån här..
Om du gör det så kan jag fixa billiga.
http://pix.nofrag.com/c/f/c/2965a42c43eb56d8319bfd661c60d.jpg
Nitrometan
2009-01-21, 15:04
Clas Ohlson? Där köper jag till min rakhyvel. Inbillar mig att dom är billigare.
10-15 spänn per paket. Kanske får bli det.
Precis innan MAK finns det ett ställe som heter Fyndbörsen, en slags loppmarknad. Där finns många som säljer hygienartiklar för under halva priset jämfört med vanliga butiker. Om de har parallellimporterat vågar jag dock inte svara på :)
Där har jag varit och tittat. Där fanns bl.a. "begagnade" cyklar. ;)
ÖB/rusta brukar väl ha bra priser på rakblad? Har sett priser runt 50kr/förpackning ibland på internet hos vissa ljusskygga kosttillskottssäljare...
Rusta sålde inte. Ska kolla med ÖB.
Är det inte så att man inte längre kan hävda att man handlat i god tro då man köpt stöldgods?
Jo. Fast i detta fall vet jag att han har en importfirma.
Nitrometan
2009-01-21, 15:06
Antar att du inte kör med en sån här..
Om du gör det så kan jag fixa billiga.
Tackar. Men det är inte den gamla modellen jag kör.
Nån sån där Mach 3 eller Fusion eller nåt med en massa blad.
Nitrometan
2009-01-21, 15:15
Tack för hjälpen förresten!
MrFit2002
2009-01-21, 15:16
Medinc brukar ha Gillete fusion billigt. Tror priset är 150 kronor för 8 blad:-)
Tyvärr har dom stängt för tillfället, men ska öppna igen i Februari.
Vet att jag betalade 50% mindre för mina blad på Willys i Borås än på Clas Ohlson i Uppsala.
Samir Troudi
2009-01-21, 15:55
Köp en saftey razor istället.
Kostar typ 3-400 spänn men så kan du ha den resten av livet sen.
Vet inte va den jag har kostar om den ens går att få tag på här. Men gents har ju liknande från merkur.
Sen kostar ju bladen 50 spänn för 10st.
Bladen har ju 4 sidor så det blir minst 40 rakningar/paket om man använder en sida/rakning. = 3-4 rakningar i veckan *52= 150=200raningar = 5st 10pack om året = 250 spänn bladkostnad.
Rakningen blir så jävla bra med.
Mescreant
2009-01-21, 15:57
Kostar typ 3-400 spänn men så kan du ha den resten av livet sen.
Vet inte va den jag har kostar om den ens går att få tag på här. Men gents har ju liknande från merkur.
Sen kostar ju bladen 50 spänn för 10st.
Bladen har ju 4 sidor så det blir minst 40 rakningar/paket om man använder en sida/rakning. = 3-4 rakningar i veckan *52= 150=200raningar = 5st 10pack om året = 250 spänn bladkostnad.
Rakningen blir så jävla bra med.
Instämmer. Tyvärr glömde jag min hyvel i ett dimmigt ögonblick på ett vandrarhem någonstans och har fått gå tillbaka till Mach3. Men ska köpa en ny merkur så fort jag får tummen ur.
Nitrometan
2009-01-21, 17:52
...svammel...
Instämmer.
...svammel...
Okaj.
Kanske får testa en sån då.
Med instruktioner så ska det väl gå bra...
N6SglZopfmk
rememberence
2009-01-21, 18:12
Ohoj!
Har nån nåt tips?
Eller är det bara att acceptera deras priser?
Det finns en TPH som har något billigare blad ibland. Dock har de inte alltid dem hemma. Och man vet inte i förväg vilket pris det blir.
Börja raka med rakkniv, jag gick över till det förra måndagen.
Underbar rakning!
Om jag behöt sådär många drag när jag rakar mig hade nog ansiktet lossnat... såg inte skönt ut.
Köpte alltid där när jag rakhyvlade. Sjukligt billigt. Tror det var 30 pix för ett 4-pack.
Nitrometan
2009-01-21, 18:31
Börja raka med rakkniv, jag gick över till det förra måndagen.
Underbar rakning!
Kniv?
Stilett måste väl vara ännu tuffare?
http://i3.iofferphoto.com/img/item/535/965/56/black_switchblade.jpg
rememberence
2009-01-21, 18:33
Kniv?
Stilett måste väl vara ännu tuffare?
Det är det säkert, tvivlar dock på att det är lika enkelt att raka med.
Det finns väldigt bra nybörjarknivar ifrån Dovo.
Det här måste vara veckans i-landsproblem:D
Nej, denna veckans i-landsproblem är dumma forumpostare. Nästa vecka kanske.
MEGA_MAN
2009-01-21, 18:46
Använder faktiskt allt från gilette till rakkniv. Rakkniv är mycket trevligt om man kan vässa den, annars är det inte kul. Annars föredrar jag safety razor då den inte kletar igen lika mycket som gilette.
Nitrometan
2009-01-21, 18:53
Nej, denna veckans i-landsproblem är dumma forumpostare. Nästa vecka kanske.
Skönt att veta att du inte bidrar till detta problem. :thumbup:
Jag däremot... :krampus
Om jag inte är en del av lösningen måste jag ju vara en del av problemet.
Safety razor. Skall det vara Gilette så kanske http://www.onlygillette.com/ har ok priser?
Undvik webshoppar, det är ibland förfalskningar som säljs (läs ofta). Handla bara i butik.
Undvik webshoppar, det är ibland förfalskningar som säljs (läs ofta). Handla bara i butik.
Word of the day! Jag skulle ALDRIG köpa någonting över nätet. jag handlar alltid i butik och alltid kontant. Dessutom funderar jag på att flytta till England.
Samir Troudi
2009-01-22, 10:54
Word of the day! Jag skulle ALDRIG köpa någonting över nätet. jag handlar alltid i butik och alltid kontant. Dessutom funderar jag på att flytta till England.
Jag tror att din text är förfalskad
Nitrometan
2009-01-22, 11:14
:thumbup:
Bra diss.
Räcker det inte med att Snafu är i England? Ska de behöva klara av mangs oxå?
Jaha. Hur står sig dessa förfalskningar gentemot orginalet då? Suger aningen mer, eller ungefär lika kassa?
:D
Investera i en rakkniv, underbart skön rakning.
:thumbup:
Bra diss.
Räcker det inte med att Snafu är i England? Ska de behöva klara av mangs oxå?
Jag antog att han skämtade men jag kaske hade fel? För att klargöra så ser jag ingen skillnad i att förfalskningar säljs på Internet eller direkt i butik. Jag tror att riskerna är ungefär likvärdiga om vi med butik menar en lågprisbutik med uppköpta restlager och websidor av typen www.RazorsEdge_omg.com
Nitrometan
2009-01-22, 13:06
Jag antog att han skämtade men jag kaske hade fel? För att klargöra så ser jag ingen skillnad i att förfalskningar säljs på Internet eller direkt i butik. Jag tror att riskerna är ungefär likvärdiga om vi med butik menar en lågprisbutik med uppköpta restlager och websidor av typen www.RazorsEdge_omg.com
Jag vet inte om han skämtade eller inte. Svårt att veta med den där Snafu och teh interweb.
Men i sak har du rätt.
coxie: vet inte om jag vågar ha en vass kniv på halsen och i ansiktet. :(
Jaha. Hur står sig dessa förfalskningar gentemot orginalet då? Suger aningen mer, eller ungefär lika kassa?
:D
Det brukar gå att raka sig en gång, men räkna med smärta och skärsår om det går riktigt illa.
Haha, jag är faktiskt allvarligt när det gäller rakhyvlar och batterier. Köp aldrig batterier från såna där stånd på marknader heller, 9 fall av 10 handlar det om förfalskningar. Och då snackar vi att saker går fel med batterierna.
Jag shoppar naturligtvis online, men inte alla produkter. Jag är en del av 2000-talet, faktiskt. *grr*
Jag är en del av 2000-talet, faktiskt. *grr*
Är lite osäker nu, menar du det engelska 20th Century eller vårt 2000-tal. ;)
Håller med om batterier, oftast gäller, man får vad man betalar för. Det är inte så att plösligt vill en butik vara snäll och sälja saker långt under marknadspris. Det finns en anledning när de rear ut en vara.
Väldigt sällan gör de en dålig affär. Enda gången man kan göra klipp är när det gäller konkurs-utförsäljning eller om de verkligen pressat priserna genom ett gigantiskt lager och enorma inköp.
coxie: vet inte om jag vågar ha en vass kniv på halsen och i ansiktet. :(
Frugan fixar't såklart. It's that kind of trust you should be able to expect in a relationship ;)
Nitrometan
2009-01-22, 17:03
Jag är en del av 2000-talet, faktiskt. *grr*
Tvåtusentalet = 2001-3000 ;)
Förresten... har inte alla seriösa styrkelyftare helskägg?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.