Visa fullständig version : Hjälp med bulk och Deff
Waardahl
2009-01-18, 01:40
Hejsan jag har nu börja tänkt att Biffa upp mig och sedan deffa, jag har gymmat lite förut men sedan haft ett halvårs upp behåll. Jag tänkte berätta om min plan till drömkroppen så kan ni sedan säga vad som är bra och dåligt med den.
Jag hade tänkt att gymma 4 gånger i veckan nu och gå varje dag 1,5 km sedan har jag gympa på skolan 2 timmar i veckan. Jag hade tänkt strunta i skräp mat och sånt som chips, godis dricka sedan minska lite på kolhydrater för att kunna gå ner i lite i fett samtidigt som jag går upp i muskler och jag undrar om det kommer funkar, men jag kommer att äta duktigt direkt efter träningen.
När jag sedan gjort detta i 2 månader hade jag tänkt köpa protein pulver sedan deffa i 2 månader genom att gymma 3 gånger i veckan sedan basta en halvtimme varje dag efter gymmet. Sedan jogga 4 gånger i veckan 40 minuter och 2 timmar gympa och inget godis, skräp mat, dricka och godis sen inge kolhydrater nästan.
Jag är 16 år snart 17 och är 178 cm lång väger 70 kg. De saker jag undrar nu är om jag kommer kunna gå ner i fett medans jag går upp i muskler enligt mitt första schema. Jag kan säga att jag har ganska lätt att bygga muskler tror jag. Jag har faktiskt märk skillnad på muskel storleken redan efter 2 veckors gymning. Sedan undrar jag om deffningen kommer funka och jag vill gärna ha tips om hur jag ska undvika så jag inte gå ner nå mycket muskler då?
Hejsan jag har nu börja tänkt att Biffa upp mig och sedan deffa, jag har gymmat lite förut men sedan haft ett halvårs upp behåll. Jag tänkte berätta om min plan till drömkroppen så kan ni sedan säga vad som är bra och dåligt med den.
Jag hade tänkt att gymma 4 gånger i veckan nu och gå varje dag 1,5 km sedan har jag gympa på skolan 2 timmar i veckan. Jag hade tänkt strunta i skräp mat och sånt som chips, godis dricka sedan minska lite på kolhydrater för att kunna gå ner i lite i fett samtidigt som jag går upp i muskler och jag undrar om det kommer funkar, men jag kommer att äta duktigt direkt efter träningen.
När jag sedan gjort detta i 2 månader hade jag tänkt köpa protein pulver sedan deffa i 2 månader genom att gymma 3 gånger i veckan sedan basta en halvtimme varje dag efter gymmet. Sedan jogga 4 gånger i veckan 40 minuter och 2 timmar gympa och inget godis, skräp mat, dricka och godis sen inge kolhydrater nästan.
Jag är 16 år snart 17 och är 178 cm lång väger 70 kg. De saker jag undrar nu är om jag kommer kunna gå ner i fett medans jag går upp i muskler enligt mitt första schema. Jag kan säga att jag har ganska lätt att bygga muskler tror jag. Jag har faktiskt märk skillnad på muskel storleken redan efter 2 veckors gymning. Sedan undrar jag om deffningen kommer funka och jag vill gärna ha tips om hur jag ska undvika så jag inte gå ner nå mycket muskler då?
lägga på dig muskler och gå ner i vikt = nej. muskler lägger du på dig under bulken (även fett kommer du lägga på dig), och fettet reducerar du under deffen (givetvis kmr du förlora muskler under deffen också)
basta en halvtimme efter varje pass under deffen: varför? *screwy*:confused:
du säger att du ska köpa proteinpulver och deffa, hur menar du då? ska du ha det i samband med kost eller ersätta dagens mål med proteinpulvret?
Waardahl
2009-01-18, 02:08
Så jag kommer inte kunna gå ner lite i fett när jag gymmar, eftersom jag är ganska tjock nu? Sedan hade jag tänk basta eftersom basta bränner mycket kalorier så som jogging. Sedan hade jag tänkt köra en bra kost men med lite kolhydrater och köra protein pulver efter gymningen.
Vad jag vet så bränner inte bastning speciellt mycket? Sen så är det väldigt svårt att ligga på kcal minus och bygga muskler samtidigt och om du ligger på kcal + kommer du gå upp både i fett och i muskler.
Så jag kommer inte kunna gå ner lite i fett när jag gymmar, eftersom jag är ganska tjock nu? Sedan hade jag tänk basta eftersom basta bränner mycket kalorier så som jogging. Sedan hade jag tänkt köra en bra kost men med lite kolhydrater och köra protein pulver efter gymningen.
Allvarligt talat, tror du på det själv? visst, möjligen ökar ämnesomsättningen en aning, men om 30min bastning typ skulle motsvara 30min joggning så skulle nog inte en jävel hålla på med joggning (om man inte tycker det är kul dvs)
Allvarligt talat, tror du på det själv? visst, möjligen ökar ämnesomsättningen en aning, men om 30min bastning typ skulle motsvara 30min joggning så skulle nog inte en jävel hålla på med joggning (om man inte tycker det är kul dvs)
Vet att jag hade bastat runt 5timmar om dygnet iaf.
Eddie Vedder
2009-01-18, 07:59
Så jag kommer inte kunna gå ner lite i fett när jag gymmar, eftersom jag är ganska tjock nu?
Jo absolut, dock bör du i alla fall inte RÄKNA med att både se tydliga förbättringar i muskelmassa samtidigt som tydliga förändringar på kroppsfettet.
Du är nybörjare och du är bara 16 år så känn inte att det på något sätt är omöjligt men jag tycker samtidigt du gör klokt i att prioritera just EN sak. D.v.s. prioriterar du fettförlust så satsa på det. Träna styrketräning seriöst, ät bra och gå ner i lagom takt. Ökningar i styrka och eventuellt lite ökning i muskelmassa blir en bonus.:thumbup:
Agent Cooper
2009-01-18, 08:21
Vet att jag hade bastat runt 5timmar om dygnet iaf.
Finnarna skulle vara jordens smalaste folk.:)
Tror trådskaparen googlat kalorier och bastu:
http://www.sparadiset.se/presention.php
(Infraröd bastu - alltså en bastu som avger värmestrålning. Herregud.)
Detta är bara båg.Klart du bränner kalorier när du sitter i en bastu dock. Det gör man alltid.Bastu bränner knappt några kalorier alls.
En del idrottare, till exempel boxare, använder bastu när de ska väga in sig i sin viktklass, men i så fall är hela viktnedgången i form av vätska.
Enda anledningen till att basta är att det är skönt.
Billybilly
2009-01-19, 11:02
Varför säger alla att man ska gå upp i vikt innan man börjar deffa?
Ifall man går upp i vikt innan man deffar så blir det väl svårare att få bort det fett man vill ha bort och det tar längre tid?
Proteinpulver är bara onödigt tycker jag, då du kan klara dig fint på en kost utan kemiska tillsattser och fortfarande deffa med resultat.
Jag hade börjat halvera mitt kolhydratsintag och fortsatt äta rejält med proteiner och börjart löpträna 4 gånger i veckan och fortsatt med styrketräning.
King Grub
2009-01-19, 11:07
Proteinpulver är bara onödigt tycker jag, då du kan klara dig fint på en kost utan kemiska tillsattser och fortfarande deffa med resultat.
Kemiska tillsatser? Proteinpulver är vanligt, naturligt mjölkprotein.
Billybilly
2009-01-19, 16:29
#10 Är det så? Läste på mitt förra packet innan jag slutade med proteinpulver, aspartam var ett ämne jag reagerade på.
Och sedan hur kan "vanligt mjölkprotein" ha en sådan lång hållbarhet i rumstemeratur utan några kemiska tillsatser?
King Grub
2009-01-19, 16:33
Aspartam är ett sötningsmedel som ingår som en del i smaksättningen i vissa proteinpulver, precis som i mängder av andra produkter, från läsk till marmelad.
Det är en smaksättande ingrediens, inget man måste tillsätta för proteinets skull, och det finns alternativ fria från sötningsmedel för den som vill undvika dessa, återigen precis som för andra livsmedel.
Proteinet i proteinpulver är, som sagt, inte konstgjort på något sätt, utan helt vanligt mjölkprotein. Vassle och kasein är båda proteiner som du får varje gång du dricker vanlig mjölk, och det är protein från riktiga kor i proteinpulvret, inget artificiellt.
Billybilly
2009-01-19, 16:43
#12 Jahopp där ser man, tack för upplysningen. Jag var helt inställd på att det hade kemiska tillsatser då min njurläkare sa till mig att sluta använda proteinpulver då det inte var bra för folk med njursjukdomar. Men om det nu är som du säger så borde det egentligen inte vara några problem för mig att använda det.
Tror din läkare ysftar på att överdosering av protein i sig inte är det bästa för njurfunktionen.
Och lyssna på din läkare i första hand.
King Grub
2009-01-19, 16:47
#12 Jahopp där ser man, tack för upplysningen. Jag var helt inställd på att det hade kemiska tillsatser då min njurläkare sa till mig att sluta använda proteinpulver då det inte var bra för folk med njursjukdomar. Men om det nu är som du säger så borde det egentligen inte vara några problem för mig att använda det.
Det är ingen skillnad på påverkan av njurar från X gram protein från pulver jämfört med X gram protein från vilken mat som helst. Läkaren kanske menade något i stil med att dom flesta som använder proteinpulver lägger till det till sitt normala proteinintag, och då kan det säkert bli problem (men då beror det på ett för högt totalt intag, inte på den ena eller den andra källan till protein i sig). Om man som sagt har njursjukdomar - påståenden att friska njurar skulle ta skada av ett högt proteinintag överhuvudtaget finns det inga belägg för.
http://www.nutritionandmetabolism.com/content/2/1/25
Eddie Vedder
2009-01-19, 18:04
Och sedan hur kan "vanligt mjölkprotein" ha en sådan lång hållbarhet i rumstemeratur utan några kemiska tillsatser?
I stort sett obefintlig vattenaktivitet och således dålig miljö för bakteriell tillväxt.
Om du tycker det är konstigt att proteinpulver står sig länge utan kemiska tillsatser så jämför då med salt och socker. DÄR snackar vi lång hållbarhet och både socker och salt är ju i sig utmärkta konserveringsmedel p.g.a. att de sänker vattenaktiviteten i livsmedel.
Även mjöl står sig ju väldigt länge tack vare att det är så torrt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.