Visa fullständig version : Bänkpress för hemmabruk?
Chrillee
2009-01-18, 00:00
Vart kan man hitta det till ett bra pris? Jag såg ett på rusta för 999:-, men då får man med bencurl o.s.v.
Vill helst bara ha en smal bänk sen två stänger där jag kan lägga skivstången.
Nåt tips?
The Swedish Oak
2009-01-18, 00:18
Tjecka blocket så kanske du hittar en lite finare o stabilare bänkpress till ett bra pris. Rusta skulle inte jag lite på med allt för många kilo på stången.
Här är en stabil rackare till ett rätt stabilt pris, men söker du då o då så hittar du säkert något i närheten.
http://www.blocket.se/vi/19276995.htm?ca=12_s&last=1
cykelringen hade åtminstone förr en klart billigare motsvarande bänkdock även den med bencurlfunktion som var helt kass:(
att komma ihåg med dessa lite billigare bänkar är att dom oftast inte är särskilt stadiga och gungar en hel del när man lägger ifrån sej lite större vikter på stödet vilket iaf gör mej något nervös
tilläger att med större vikter avsåg jag 70kg och uppåt, hade en lite annan syn förr på vad som var större vikter, inser jag nu
Den på rusta för 999 finns hos ÖB också, tror den låg runt 500 sist. Vill man dock ha mer än 70 kg på stången så rekommenderar jag att köpa en dyrare, stadigare och överlag bättre bänk.
Bencurl och dom andra handtagen som satt på var skräp, som gjorda för en åttaåring.
Mitt tips, köp en bättre och stadigare bänk.
Chrillee
2009-01-18, 00:34
Verkar ju inte så lovandet det där. Grejen är att jag bor i en 1'a på 55 kvm med min flickvän så att ha ett stort as till bänkpress stå framme i vardagsrummet för jämnan lär inte göra henne så glad.
Men jag ska hålla utkik lite på blocket.
Nu känner jag ju varken dig, din tjej eller din plånbok men ett gymkort måste ju vara ett bättre alternativ än att trycka in en bänkpress med stång å vikter i en etta. Som du dessutom delar med din tjej.
Dont do it man.
trände i många år i garaget med endast en multimaskin och en sån enkel billig bänkpress med benspark och det funkade utmärkt.
120kilo vet jag att jag jag hade på stången då så visst pallar den.
Oavsett vad du köper så kommer det att ta en förjävla massa plats ifall det ska in i en etta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.