handdator

Visa fullständig version : Bröstfett ska bort, hjälp?

Billybilly
2009-01-16, 18:46
Hejsan hejsan.

Jag kan börja med att berätta att jag är 172 cm lång och väger drygt 66 kg.
Mitt "problem" är att jag har absolut inget fett någonstanns på kroppen förutom vid just bröstet, där sitter allt fett av någon anledning.
Det är inte så att det är C kupor vi snackar om precis, men man ser att det är fett vid bröstet.

Och just nu tränar jag styrketräning 4 dagar i veckan och 1-2 innebandypass i veckan.

Jag äter regelbundet 4-5 måltider/dag och maten jag får är jättebra. Och jag varken minskar eller lägger på mig fett så jag gissar att mitt kaloriintag är +/- 0 i slutet av dagen.

Jag kan tillägga att min kropp för övrigt ser bra ut, är absolut inte tjock eller mullig, det är bara bröstet som har hullet.
Och jag vill så jättegärna bli av med det här fettet bid bröstet och få en "rak och slimmad kropp" så nu rådfrågar jag er här lite, hur ska jag bära mig åt för att få bort det?

Jag hade tänkt lägga till löpträning 40 min/pass 3-4 gånger i veckan och fortsätta ligga på samma kost och kaloriintag som jag gör idag. Kommer man minska i fettmängd runt bröstet efter hand då? Jag är väl medveten om att resultat tar tid och är krävande.

Jag gissar att det här är dagens I-lands problem*popcorn*
Tacksam för alla svar!

Raggis
2009-01-16, 19:30
Är du säker på att det bara är fett då?

Billybilly
2009-01-16, 20:02
#raggis, jag har inte en aning om vad det annars skulle kunna vara?

Rahf
2009-01-16, 20:28
#raggis, jag har inte en aning om vad det annars skulle kunna vara?

Någon form av gynekomasti (http://en.wikipedia.org/wiki/Gynecomastia) kan det vara.

Billybilly
2009-01-17, 00:28
Jag tror inte det är någon form av gynekomasti, absolut inte.
Det är lite fett som sitter vid bröstet och det är inte överdrivet mycket fett.

Jag vill bara få bort det, och det borde väl gå att få bort, eller åtminstonde minska på det?
Minskar inte fettet jag har vid brösten genom att träna hårdare och lägga in löp pass på 40min varannan dag?

Vespertilio
2009-01-17, 11:44
Du kan som sagt inte bestämma exakt vart du vill att fettet ska försvinna utan får bli striktare med att bränna energi och dieten. Jag rekomenderar att äta kolhydratfattigt (inte tomt dock.) och köra mer cardio utöver gymmet.

För övrigt för mycket cardio och för lite gym kan ha en negativ påverkan på musklerna och du kan komma att tappa muskler istället. Mixa upp det om du vill behålla musklerna.

14K
2009-01-17, 13:23
Hejsan hejsan.

Jag kan börja med att berätta att jag är 172 cm lång och väger drygt 66 kg.
Mitt "problem" är att jag har absolut inget fett någonstanns på kroppen förutom vid just bröstet, där sitter allt fett av någon anledning.
Det är inte så att det är C kupor vi snackar om precis, men man ser att det är fett vid bröstet.

Och just nu tränar jag styrketräning 4 dagar i veckan och 1-2 innebandypass i veckan.

Jag äter regelbundet 4-5 måltider/dag och maten jag får är jättebra. Och jag varken minskar eller lägger på mig fett så jag gissar att mitt kaloriintag är +/- 0 i slutet av dagen.

Jag kan tillägga att min kropp för övrigt ser bra ut, är absolut inte tjock eller mullig, det är bara bröstet som har hullet.
Och jag vill så jättegärna bli av med det här fettet bid bröstet och få en "rak och slimmad kropp" så nu rådfrågar jag er här lite, hur ska jag bära mig åt för att få bort det?

Jag hade tänkt lägga till löpträning 40 min/pass 3-4 gånger i veckan och fortsätta ligga på samma kost och kaloriintag som jag gör idag. Kommer man minska i fettmängd runt bröstet efter hand då? Jag är väl medveten om att resultat tar tid och är krävande.

Jag gissar att det här är dagens I-lands problem*popcorn*
Tacksam för alla svar!

Som de flesta säger så kan man ju inte bara gå ner i "brösten" när du ska banta/deffa bort fett. En bild hade varit bra men jag förstår att man inte vill visa sig. Då kan man se på lättare sätt vad problemet är. För har du en väldig smal kropp och just brösten som är väldigt fettiga så vet jag inte vad det kan vara. Svårt bara så på rak arm