Visa fullständig version : Vara frisk på uppkörningen!
Hejsan! Nu på tisdag (20 januari) har jag uppkörning för B-körkort. Kommer gå galant för jag är en hejare på att köra bil! Men problemet är att i förrgår kände jag av lite irriterande "stickningar" i halsen, detta har utvecklats till att hyfsat halsont som jag sitter med här idag. Hur kurerar jag mig bäst så att jag inte blir mer sjuk tills på tisdag? Vore förjävligt om jag skulle tvingas stanna hemma pga en riktig jävla praktförkylning med hosta, rinnande snor osv.
Självklart kommer jag inte träna något.
Sov, sov och sov. Det är det enda som funkar tycker jag, förutom att ta det lugnt med träningen. Dricka vatten ska väl också vara bra. Men ta det lugnt överlag och spara krafterna till att bli frisk!
Sov, sov och sov. Det är det enda som funkar tycker jag, förutom att ta det lugnt med träningen. Dricka vatten ska väl också vara bra. Men ta det lugnt överlag och spara krafterna till att bli frisk!
Inga huskurer? Typ käka något eller så?
Njaa..jag tror inte på sånt iaf. Vitlök, c-vitamin, svartpeppar....finns massor med grejor som sägs ska hjälpa mot förkylningar. Men jag röstar på sömn och lugn och vatten. Tror det kommer att gå fint med det, du har förhoppningsvis upptäckt det i tid! Har du redan ont i halsen kan du ju visserligen dricka honungs- och citronvatten, det brukar kännas bra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.