handdator

Visa fullständig version : Resa med sambo.

zcream
2009-01-15, 13:16
Behöver tips på resmål.
Vi ska vara iväg i 2-4 veckor.
Åker i mars-april.
Budget 15-20k/skalle.
Funderar på allt mellan båtluffa i grekland till all inclusive kryssning i karribien. Alla tips mottages tacksamt.

Buken
2009-01-15, 13:33
Vill ni ha en rolig resa kan jag rekomendera att köpa "luffarkort" och åka till sådana ställen som inte halva Sverige redan har varit på. Stick till Moskva vettja !

CiCoro
2009-01-15, 13:38
Vill ni ha en rolig resa kan jag rekomendera att köpa "luffarkort" och åka till sådana ställen som inte halva Sverige redan har varit på. Stick till Moskva vettja !

snackar du om tåg-luffar korten för ca 4k ? så får man åka runt i europa i en månad för det? .. får uppleva speciella ställen men orka släpa på en väska runt och runt, inte mycket klår t.ex. 2-3 veckor på en fin ö..men beror nog också på hur gamla personerna är och vad de hittils har upplevt..

L-Sami
2009-01-15, 13:50
snackar du om tåg-luffar korten för ca 4k ? så får man åka runt i europa i en månad för det? .. får uppleva speciella ställen men orka släpa på en väska runt och runt, inte mycket klår t.ex. 2-3 veckor på en fin ö..men beror nog också på hur gamla personerna är och vad de hittils har upplevt..

En stor ryggsäck är smidigt att släpa på ryggen.

zcream
2009-01-15, 15:37
Vi är 25 & 26år. Varmt klimat är ett måste :)

Jag har tidigare varit på karibienkryss vilket jag verkligen älskade. Några vändor i Vegas. Standardfestresan med kompisar till Bulgarien :) samt lite småresor i Europa.

Tjejen har jobbat som aupair i Boston, varit på solsemestrar på "vanliga" ställen i Europa.

Lite mer info iallafall..

zcream
2009-01-15, 15:39

Något konkret tips på ö?

MVH

lectris
2009-01-15, 15:40
beror ju på vad ni vill göra. storstadsmänniskor? ligga på stranden? uppleva saker? osv.

CiCoro
2009-01-15, 16:00
En stor ryggsäck är smidigt att släpa på ryggen.

ja, men ja måste bara ha min ligga vid poolen känslan, utflykten med bussen till det stället och sen tillbaka tll hotellet där man får sin middag, sen festa när man vill..känslan e så skön bara att göra va man vill och inte behöva tänka på att ja , här e rummet vi ska sova i, då går tåget osv..

Något konkret tips på ö?

MVH

Nej . :). behöver ju inte va ö, skrev det bara..

zcream
2009-01-15, 16:16
beror ju på vad ni vill göra. storstadsmänniskor? ligga på stranden? uppleva saker? osv.

Mer ligga på stranden/uppleva saker än storstad :)

zcream
2009-01-15, 16:18
Nej . :). behöver ju inte va ö, skrev det bara..

Din bild ser ju lockande ut :)

Wain
2009-01-15, 17:00
Om du tar karibienkryssning så ta hellre östra än västra, betydligt trevligare platser. Ruggigt billigt med kryssningar i USA nu för tiden, det enda dyra är flyget...

Cilia
2009-01-15, 21:43
Med den budgeten och 4 veckor skulle jag åka till Asien för att inte behöva leva sjukt snålt.

hahavaffan
2009-01-15, 22:49
Ni får ju en jävligt nice månad i Thailand för pengarna.

stafh
2009-01-15, 23:02
Ta er till moskva -> tåg via transsibiriska till kina -> köp godtyckligt roligt transportsätt (skitbil eller motorcykel) -> bränn gummi hela vägen till vietnam eller thailand -> softa på nån ö någonstans.

Låter som en skoj resa tycker jag :)

Kryss
2009-01-15, 23:50
Asien som sagt, men titta lite längre än thailand (kambodja/vietnam/laos). Fast vill ni bara ligga på stranden kanske det inte är aktuellt.

CiCoro
2009-01-16, 01:04
orka att göra den klassiska svenska studentresan, tågluffa genom östasien! brasilien 2-3 veckor! kenya - checka safari samtidigt!

Mickeee?
2009-01-16, 01:12
Indonesien skulle jag rekommendera! jag var där med en kompis i ca 3 veckor och det var jätteskoj...Trevligt folk och väldigt billigt att leva där :)