Visa fullständig version : Kaffe kan leda till hallucinationer
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601124&sid=a9S5gzERwwQE&refer=home
"Participants also reported seeing things that weren’t there and sensing the presence of dead people".
Snittar nog över sju koppar kaffe+400 mg koffeintabletter innan träning men inte har jag sett något spöke..
Har du läst texten du länkade in över huvud taget?
T.ex.
"Seven Cups of Coffee a Day May Lead to Hallucinations"
"People who drink at least 330 milligrams of the stimulant a day were three times as likely to have hallucinations as those who consumed less than 10 milligrams a day"
WHITEFOLKS
2009-01-15, 06:15
Artikel i DN idag om hur kaffe tros skydda mot demens. Kan vara intressant för javadyrkarna :D
Det här ger ju svar på alla mina frågor om mig själv...
Mera kaffe. :)
Har du läst texten du länkade in över huvud taget?
T.ex.
"Seven Cups of Coffee a Day May Lead to Hallucinations"
"People who drink at least 330 milligrams of the stimulant a day were three times as likely to have hallucinations as those who consumed less than 10 milligrams a day"
Har du läst rubriken till tråden som du svarar på?
"Kaffe KAN leda till hallucinationer"
Eddie Vedder
2009-01-15, 07:21
"...volunteers’ stress levels and proneness to hallucinatory experiences were taken into account."
Det där kändes ju inte direkt konkret. Jag har inte läst studien men det känns lite som "vi hade i åtanke att de här personerna redan i förväg har hallucinationsbekymmer men de får ändå vara med".;)
Det där kändes ju inte direkt konkret. Jag har inte läst studien men det känns lite som "vi hade i åtanke att de här personerna redan i förväg har hallucinationsbekymmer men de får ändå vara med".;)
Det blir ju en mer spännande undersökning då. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.