Logga in

Visa fullständig version : Viktminskning, HJÄLP!

Klicken
2009-01-14, 16:05
Hej! Nu är det dags för mig att gå ner i vikt jag har inte tränat på flera månader och mätaren på vågen bara stiger och stiger. Jag har blivit överviktig som följderna av för mycket datorsittande och ingen träning.

Ca 107kg på 178 cm är på tok för mycket. Jag har knappt tränat någon konditionsträning i hela mitt liv och jag måste börja nu för det har gått för långt. Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag banta eller deffa? Jag vill ju inte förlora alla muskler jag har hunnit bygga upp.

Jag har funderat på att varje morgon innan skolan att gå till gymmet 5 dagar i veckan och cykla/jogga eller någon form av konditionsträning, låter det som en bra idé? Och ska jag fortsätta med styrketräning? Hoppas ni kan dela med er med lite tips för jag vet inte vad jag ska ta mig till, förstår inte hu det kan ha gått så snett.

Eddie Vedder
2009-01-14, 16:28
Och ska jag fortsätta med styrketräning?

JA!

Att plocka bort styrketräningen vid deff vore mycket mycket dumt. Då är det inte ens en deff längre, bara vanlig bantning.

Konditionsträning är värdefullt för hälsan och förbrukar energi. Men för att bibehålla muskelmassan är styrketräningen primär och extremt värdefull.