Visa fullständig version : Läkarn säger frisk, men halsen gör ont. Kan jag träna?
Jag var hos läkaren idag för att kolla upp min hals då jag varit haft ont i den någon vecka. Började med feber på julafton sedan hosta och till sist bara ont i halsen. Halsen blev bättre och bättre men inte helt bra. Det har nu varit oförändrat i 10-14 dagar utan att bli bättre.
Enligt halsprovet hade jag ingen bakterieinfektion i halsen och enligt blodprovet inget spår av någon infektion i kroppen.
Jag vill inte gå och träna om jag är sjuk och riskera att bli sjukare igen. Men samtidigt vill jag inte hålla mig ifrån gymmet ifall det inte är någon fara att träna.
Läkaren sa egentligen inget speciellt om träning när jag frågade. Han sa bara att jag var frisk och bad mig gå hem typ.
Hur hade ni gjort, någon som känner igen situationen?
CrazyJoeDavola
2009-01-14, 15:24
Du känner inte efter lite väl mycket då? Låter ju som att du är frisk! Jag hade tränat.
King Grub
2009-01-14, 15:31
Jag skulle litat på blodprovet och läkaren och ansett mig träningsredo.
Är ju infektionen i kroppen som är viktigast att den är borta eftersom man ska akta sig för att få hjärtmuskelinflammation. Kan vara att du bara har irriterade/torra slemhinnor pga all hosta :) Börja träna lite smått, förslagsvis inte ren konditionsträning förutom promenader först, känn efter och öka intensiteten efter hand.
Du känner inte efter lite väl mycket då? Låter ju som att du är frisk! Jag hade tränat.
Jo, jag kände efter medvetet, bara för att vara förståndig för en gångs skull. I vanliga fall skulle jag inte ens gå till läkaren. Men jag orkar inte bli sjuk igen...
Jag skulle litat på blodprovet och läkaren och ansett mig träningsredo.
Läkaren, blodprovet och nu du, antar att det inte finns några ursäkter kvar.
Jag var hos läkaren idag för att kolla upp min hals då jag varit haft ont i den någon vecka. Började med feber på julafton sedan hosta och till sist bara ont i halsen. Halsen blev bättre och bättre men inte helt bra. Det har nu varit oförändrat i 10-14 dagar utan att bli bättre.
Enligt halsprovet hade jag ingen bakterieinfektion i halsen och enligt blodprovet inget spår av någon infektion i kroppen.
Jag vill inte gå och träna om jag är sjuk och riskera att bli sjukare igen. Men samtidigt vill jag inte hålla mig ifrån gymmet ifall det inte är någon fara att träna.
Läkaren sa egentligen inget speciellt om träning när jag frågade. Han sa bara att jag var frisk och bad mig gå hem typ.
Hur hade ni gjort, någon som känner igen situationen?
Ibland kan man ju ha ont i halsen för att den är sliten, om man har varit sjuk en lite längre period. Kan vara små sår som river lite, plus att det är lite torr inomhusluft såhär års.
Ignatius72
2009-01-14, 20:38
Du skulle struntat i läkaren helt och hållet och startat en tråd här direkt. Säger läkaren att du är frisk så är du såklart sjuk. Ingen träning de närmaste 3 månaderna.
Men du skulle inte ha ont i halsen om det inte var något?
Skulle tro att en läkaren bara inte orkar bry sig om nån som kommer med ont i halsen.
Sen vet jag inte vad du menar med ont i halsen, men har du ont i halsen så är det ju inte ingenting.
mangemani
2009-01-14, 22:14
så är det för mej med.
började i förra onsdagen med en mild förkylning samt hosta och ont i halsen.
förkylningen har släppt men inte hals ontet,har haft det 1 vecka nu och ska till läkaren imorgon.
han lär väl säga samma sak till mej då då.
Men du skulle inte ha ont i halsen om det inte var något?
Skulle tro att en läkaren bara inte orkar bry sig om nån som kommer med ont i halsen.
Sen vet jag inte vad du menar med ont i halsen, men har du ont i halsen så är det ju inte ingenting.
Något är det ju, kan vara en blåsa, ett litet sår, slitage på en slemhinna. Något som kommer från att ha hostat som en galning eller så. Men så länge man är infektionsfri så är det ju bara att träna.
jag hade också ont i halsen ett tag för några dagar sedan, jag märkte att jag hade fått en blåsa på "tappen" som hänger i gommen :) så jag tränade på och det gick fint
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.