handdator

Visa fullständig version : Hemsida som email problem.

Dav0d
2009-01-14, 13:50
Jag har fått i uppdrag att skicka en hemsida som ett email till ett par kunder. Detta fungerar utmärkt till en del mailservrar. Men till hotmailadresser blir det något galet som jag hoppas ni kompetenta personer kan hjälpa mig med.

Problemet är att bilderna som finns länkade i hemsidan bifogas i mailet. Detta i sig är inget problem, nackdelen är att alla dessa bifogade bilder radas upp i slutet av mailet en gång till efter varandra. Förstår verkligen inte anledningen till detta, är det någon som vet hur kring går detta? Ifall beskrivningen varit otillräcklig be mig göra om den.

Tack så jätte mycket!

Ignatius72
2009-01-14, 14:08
Av anledningar jag inte begriper så brukar jag skicka filer med bilder (typ som en hemsida) via outlook, inte outlook express och då funkar det. Annars så kan mailet se bra ut hos mig men mottagaren får bara bilderna osm bifogad fil. Ett annat trick är kanske att spara hemsidan som en enskild bild i tex paint och så maila över den.

Dav0d
2009-01-14, 14:18
Av anledningar jag inte begriper så brukar jag skicka filer med bilder (typ som en hemsida) via outlook, inte outlook express och då funkar det. Annars så kan mailet se bra ut hos mig men mottagaren får bara bilderna osm bifogad fil. Ett annat trick är kanske att spara hemsidan som en enskild bild i tex paint och så maila över den.

Hemsidan är tyvärr för lång i längden för att jag ska kunna ta printscreen på den.

Allting fungerar ju fint, förutom att alla bilder radas upp i slutet av mailet igen. Alltså dem jag använt i hemsidan. Ska se om jag hittar en dator med office outlook istället för outlook express och testa samma sak.

Mvh
Dav0d

Dav0d
2009-01-14, 14:39
Sitter med ett funktionellt office outlook nu. Men det går inte att skicka en hemsida som ett mail på likadant sätt som på outlook express. Någon som hur jag gör det på office outlook 2007?

Tack!

Squirrel
2009-01-14, 16:29
Kan det ha något att göra med nån säkerhetsåtgärd från hotmails sida? Bara gissar.

Granatgiraffen
2009-01-14, 16:32
Skicka en hemsida som ett email? That is nice. Testa att skicka en länk till hemsidan sir.