handdator

Visa fullständig version : Sweden Rock 2009!

Rahf
2009-01-13, 23:09
Nå, vilka åker? Självklart måste jag dit i år igen med mitt internationella posse :D. Denna tråd gäller diskussioner, frågor och allmänt skitsnack om Sweden Rock Festival 2009.

Såg att H.E.A.T ska dit igen *cupid*

Loke
2009-01-13, 23:17
Heaven and Hell! Äntligen får man se dem live!

Rahf
2009-01-13, 23:22
Gissar att H&H är headliners på första dagen?

Nordenator
2009-01-13, 23:37
SRF verkar snudd på vassare än Wakcken i år. Fast Nevermore och Machine Head väger hyffsat tungt. Man får se var man hamnar :) Iced Earth vore sjukt najs om någon festival drog in nu då Barlow är tillbaka.

Olof J
2009-01-13, 23:43
Absolut dett året blir det tre dagar istället för en och något nyktrar så man inte blir så satans full. Ser fram emot att se InFlames, Europe och Volbeat och givetvis stämningen:hbang:

Mescreant
2009-01-14, 00:37
Fåse, blir nog 1 dag+natt i a f.

Tryman
2009-01-14, 09:00
Hade velat åka ner men det passar inte in i min tävlingssäsong (som vanligt) och jag har lägger pengarna på andra saker.

Såg att H.E.A.T ska dit igen *cupid*

Skulle vilja se dom igen, var ett tag sen. Såg deras första spelning när de annonserade nya namnet. Innan så hade jag sett Trading Fate 3 gånger.

Albatross
2009-01-14, 09:40
Jajemen, blir en sväng i år med. Måste styra upp en husbil eller två åt hela gänget bara... Verkar bli en mycket trevlig lineup i år. Lite mer av det tyngre artilleriet än förra året, det gillar vi.

oath5
2009-01-14, 16:28
Drar dit den dagen som HEAT spelar.

Tricce
2009-01-14, 16:36
Ska dit som vanligt :D

Hoppas på mindre stölder iår, grr. Vi blev av med flera hundra cd´s, förstärkare, 2 jeepdunkar soppa förra året :(

heavymetal__
2009-01-15, 00:24
Blir självklart srf i år! Har varit på besök på Norjes vackra gräskullar 2004, 2005, 2006 och 2007! Fill your head with rock!:hbang:

Fettecke
2009-01-15, 10:33
Forbidden!!!!!!!!!!!!
In Flames!!!!!!!!!!
Soilwork!!!!!!!!!!
Volbeat!!!!!!!!!

Jepp.... jag kommer frakta mig de 100 milen dit på nått sätt... även om jag så ska krypa dit på mina bara knän....

Hades
2009-01-15, 11:14
Najs med Dream Theater och Seventh Wonder!

Fettecke
2009-01-15, 12:34

enligt rykten ska Dreamtheater vara ganska trist att se på...

Jag ser iaf mest fram emot Forbidden iaf... var mitt favoritband för en jäkla massa år sen... kommer nog rycka lite i dicken när dom kör chalice of blood =)

skaparn
2009-01-15, 12:50
Visserligen är det alldeles för mycket jeansbyxetygjackorband på den här tillställningen för att jag ska vilja dit, men när man tittar på vilka band som ska spela så torde det här vara det fetaste Sverige har att erbjuda i festivalväg.

Det är brrra för Sverige.

Rahf
2009-01-15, 12:57

enligt rykten ska Dreamtheater vara ganska trist att se på...

Jag ser iaf mest fram emot Forbidden iaf... var mitt favoritband för en jäkla massa år sen... kommer nog rycka lite i dicken när dom kör chalice of blood =)

Jupp, de är rätt trista att titta på, men JÄKLAR vad de kan prestera rent musikaliskt live.

Rahf
2009-01-23, 20:05
w00t! Biljetter inköpta! 4-dagars är billigare fram till sista Januari.

Hades
2009-01-24, 16:03
Enligt personliga erfarenheter är Dream Theater sjukt bra live och inte ett dugg trista.

henke1001
2009-01-31, 07:18
Dream Theater ar fruktansvart bra live, har sett dem. Inte trista nanstans. Sjukt bra musik!

Tricce
2009-01-31, 13:40
Jaja bara man får se soilwork så blir jag happy camper

(om ni undrar varför kameran åker upp och ner så är det för jag itne kunde stå still :D )

chFZT87zFUM

Rahf
2009-02-16, 20:16
Nya band klara!

Immortal och Pain, det börjar arta sig :D.

Deceiver85
2009-02-16, 20:26
Är jag den enda som tycker lineupen är kass?

Rahf
2009-02-16, 20:27
De som verkar vara headliners känns ju lite halvtaffliga, förhoppningsvis drar de in några andra band som kan leverera. Samtidigt så är det fyra månader kvar, de har tid att lägga till bra många fler.

Räkna med ungefär 20 band till.

Tricce
2009-02-16, 21:17

Vad skulle du vilja att dom släppte för några extra tex? Whats your flavour :)

oath5
2009-02-16, 23:38

Nepp. Riktig dålig kvalite på banden än så länge.

young_george
2009-02-17, 00:21
In Flames, ZZ Top, Europe, Dream Theater, Hammerfall fyfan va pissigt.

Flrogging Molly och Motörhead verkar vara enda behållningen detta året. Tänker man välja Immortal som enda BM-bandet så kan man ju skita i genren helt istället.

snatch914
2009-04-20, 22:17
Jjag ska dit, kommer att stå i gaten i 18h hoppas bara man får bra tider... :D

PixelMiner
2009-04-20, 22:40
Jjag ska dit, kommer att stå i gaten i 18h hoppas bara man får bra tider... :D

Skall också dit och stå i gaten. Och, ja, jag fick bra tider och en bra gate! :hbang:

Tricce
2009-04-21, 01:06
Skall också dit och stå i gaten. Och, ja, jag fick bra tider och en bra gate! :hbang:

Vadå är det ni som kommer kolla i min ryggsäck och se att det INTE är medtagen alkohol i den? :naughty: ;)

kimozabe
2009-04-21, 05:25
Finns det jobb kvar där?

PixelMiner
2009-04-21, 17:31
Vadå är det ni som kommer kolla i min ryggsäck och se att det INTE är medtagen alkohol i den? :naughty: ;)

Nope.. Inte jag iallafall. Jag kommer jobba i artistgaten. VIP only! Öppna för limousiner och sånt. Glassigt värre! ;)

Tricce
2009-04-21, 17:40
Nope.. Inte jag iallafall. Jag kommer jobba i artistgaten. VIP only! Öppna för limousiner och sånt. Glassigt värre! ;)

YES!! Jag ska få gå in i VIP gaten iår mao? *kissass*

(i kid i kid)

Albatross
2009-05-30, 19:46
Snart jävlar smäller det! Håller vädret i år med kommer det bli grymt :D

Rahf
2009-05-30, 19:48
Helsingborg har riktigt bra väder just nu, hoppas det svänger över till Sölvesborg nästa vecka.

Tricce
2009-06-01, 20:19
Helsingborg har riktigt bra väder just nu, hoppas det svänger över till Sölvesborg nästa vecka.

Tyvärr verkar det bli skitväder men imorrn glider vi ner! :hbang:

Rahf
2009-06-07, 20:40
Grymt dåligt väder. Grymt bra festival! Ännu ett lyckat år med bra framträdanden och band. Heaven & Hell var nog tyvärr festivalens besvikelse. In Flames gav nog en av de bästa shower jag någonsin sett i hela mitt liv.

Fultjack
2009-06-07, 21:27
Grymt dåligt väder. Grymt bra festival! Ännu ett lyckat år med bra framträdanden och band. Heaven & Hell var nog tyvärr festivalens besvikelse. In Flames gav nog en av de bästa shower jag någonsin sett i hela mitt liv.

Vilka låtar körde In Flames? Vad var speciellt med deras spelning? Synd man missade det *cry*

Rahf
2009-06-07, 21:37
Vilka låtar körde In Flames? Vad var speciellt med deras spelning? Synd man missade det *cry*

Enormt med pyro, fantastisk ljusshow (när jag menar fantastisk så menar jag tammefan spektakulär), bra framträdande, roligt mellansnack och sanslöst roliga klipp som åkte upp på monitorerna. Lisa Miskovsky gästade för fan på Dead End! Ljusshowen var som en light-version av Nine Inch Nails under deras höstturnè 2008.

Inga klagomål på något låtval, skitbra blandning av nytt och gammalt.

LÅTLISTAN

”Delight and Angers”

”Touch of red”

”Trigger”

”Coerced coexistence”

”Bottled”

”Pinball map” JAAAA!

”Come clarity”

”Dead end”

”The hive”

”Cloud connection”

”Disconnected”

”Only for the weak”

”Embody the invisible”

”Square nothing” Så jävla bra!

”Alias”

”The chosen pessimist”

”The mirror’s truth”

”The quiet place”

”Take this life”

”My sweet shadow”

jik
2009-06-07, 21:48
Fan vilken spellista.. dom blir fan bara bättre o bättre...

WizKid
2009-06-07, 21:55
Glömde någon nämna att Lisa Miskovsky gästade på Dead End?

AAAAAAAAAAAAAH!

Rahf
2009-06-07, 22:09
Kan för övrigt säga att Ronnie James Dio är någon form av sagoväsen. Hans röst är helt ofelbar.

Arnel Pineda i Journey är också helt otrolig. Sanslöst duktig sångare.

Joey Tempest i Europe gjorde ett bra jobb. Största publiksvaret under hela festivalen kommer under "The Final Countdown".

Roy Khan i Kamelot hade lite problem, men showen var helt otrolig ändå. Stod lååångt fram, fanboy som jag är.

Immortal gjorde inget fan besviket, men jag skrattade gott åt att hela deras image nästan blir en parodi på sig själv. "Vi er Immortal, og vi spiler black metal! Kom igjen svenskjaevlar!". De gav en bra show, "Tyrants" var riktigt bra.

Hot Leg (Justin Hawkins från The Darkness) var bra. Precis som The Darkness i princip, skönt mellansnack har han också.

Crucified Barbara gjorde en bra spelning, jag blev imponerad.

Bullets sångare verkade kraftigt berusad när jag gick förbi. Sket i den konserten.

Blaze Bayley (Ex-Iron Maiden) fokuserade aningen för mycket på sig själv. Det blev helt enkelt för mycket sång och för lite av allt annat.

Uriah Heep var dötrista.

Dream Theater är ingen musik för mig, såg någon låt och tröttnade. Fansen får dock sitt eftersom de är ruggigt tighta i sina framträdanden.

Electric Boys var svängigt och rätt bra.

Soilwork var en besvikelse tycker jag. Björn Strid håller inte live helt enkelt.

Kenny Leckremo i H.E.A.T verkade lite rostig. Mellanregistret var som bortblåst och han kämpade, tyvärr blev det lite skrikigt ibland. Bra framträdande i övrigt.

Volbeat gav återigen en bra show. Bra energi och tempo, fast jag saknade "A Moment Forever" som publiklyftare.

Deathstars var imponerande bra. Trodde inte de skulle prestera så bra live. De behöver dock en mörk himmel för att det ska funka med ljuset.

Amon Amarth var klockrena. Publikresponsen var fantastisk och Johan Hegg är riktigt passande som frontman.

ZZ Top var ett sömnpiller. Gudars vad tråkig show.

Twisted Sister gav en bra show.

Hammerfall var fantastiskt bra. Inga skavanker förutom vädret. Joacim Cans är en bra frontman med koll på sina metalposer och en stabil pipa som håller under hela spelningen.

Pain är grymt medryckande. Peter Tägtgren gör bra musik och framför den föredömligt.

Motörhead och ZZ Top är bundisar gällande energi och publikkontakt. Tråkshow i princip. Jag står bara och väntar på deras mer kända låtar i princip.

Det är banden jag såg och kan kommentera på. Överlag var det ruggigt bra kvalitet på banden. Riktigt nöjd är jag! Sweden Rock är en fantastisk festival både musikmässigt och den generella stämningen på alla deltagare.

Fultjack
2009-06-09, 17:48
Shit sjuk spellista av IF där :hbang:
Fan att man missade det :( Riktigt jävla bra faktiskt, såg lite klipp på youtube också, verkar ha varit riktigt fett :hbang:

PixelMiner
2009-06-09, 19:21
Personligen gillade jag RAGE bäst. Victor Smolski är en brutalt bra gitarrist. Synd bara att de fick en så dålig tid att spela på. (Torsdag kl 12)

IMHO så var det för segt mellan låtarna på InFlames spelning. Alldeles för mycket mellansnack. I övrigt bra.

Rahf
2009-06-09, 19:52
Personligen gillade jag RAGE bäst. Victor Smolski är en brutalt bra gitarrist. Synd bara att de fick en så dålig tid att spela på. (Torsdag kl 12)

IMHO så var det för segt mellan låtarna på InFlames spelning. Alldeles för mycket mellansnack. I övrigt bra.

Kan hålla med om att Anders drog ut lite på det under vissa sekvenser. Men samtidigt får man inse att han är så jävla härlig och kläcker störtsköna kommentarer, så det accepterar jag.

aggression
2009-06-09, 20:06
Immortal gjorde inget fan besviket, men jag skrattade gott åt att hela deras image nästan blir en parodi på sig själv. "Vi er Immortal, og vi spiler black metal! Kom igjen svenskjaevlar!". De gav en bra show, "Tyrants" var riktigt bra.

Är väl lite det som är grejen med Immortal, att de överdriver sin black metal image med flit. Sjukt bra band dock.