handdator

Visa fullständig version : Definiera "en idrottsmans dag inom en konditionsgren"

pwnyou
2009-01-10, 22:48
och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren

Ingen har ens kollat på min förra tråd, så ingen kommer förmodligen att svara på den, och King Grub svarar inte på PM så jag får väl göra en ny tråd då...*gah!*

Vad menas med en idrottsmans dag inom en konditionsgren? 1 timmas konditionsträning per dag, 2 timmars konditionsträning per dag, 3 timmars konditionsträning per dag eller något annat? Definiera en idrottsmans dag inom en konditionsgren, snälla *rolleyes*

skaparn
2009-01-10, 22:57
Du förväntar dig alltså en definition på en "en idrottsmans dag inom en konditionsgren" som kan sägas gälla oavsett idrottsman och vilken gren* det handlar om.

Jag tror du kommer få vänta ett tag till på svar.

*Ja, konditionsgren är faktiskt inte en sport

pwnyou
2009-01-10, 23:02
Med tanke på att King Grub använde det exemplet i deff-guiden så antar jag att det finns en allmän definition för det.

skaparn
2009-01-10, 23:19
Med tanke på att King Grub använde det exemplet i deff-guiden så antar jag att det finns en allmän definition för det.

Det är kanske bäst att han själv får svara på det, men om du resonerar lite med dig själv kring det: Känns det rimligt att du kommer nå till ett svar som är applicerbart på ditt upplägg (jag antar att det är varför du frågar) utifrån något slags genomsnitt av en dag för en person inom någon av alla de grenar som går under konditionsgren?

Scratch89
2009-01-11, 00:14
Det beror ju helt på vad man pratar om. Cyklister kan ju sitta och trampa sex timmar om dagen, och då är 2.0 ett spott i havet. Det kan även vara handbolls/fotbollsspelare, och då kan det vara både lite eller mycket, beroende på vilken position man har. Du får helt enkelt uppskatta. Det är inte svårt att komma upp i 2.0 som "vanlig" människa heller.

Eddie Vedder
2009-01-12, 09:37
Utför man en konditionsaktivitet under dagen där träningens energiförbrukning i sig är stor nog för att ett i övrigt normalaktiv liv (kanske runt 1.4-1.5) leder till att ens basala energiförbrukning fördubblas kan man kanske kalla det för "en dag för en konditionsidrottare" med 2.0 i aktivitetsnivå.

Men självfallet finns ingen allmängiltig definition, King Grub måste väl få säga NÅGOT utan att det skall vara 100% fastställt och finnas svar?