Visa fullständig version : 15 år, vill gymma.
Tjena.
Nu börjar det bli dags för mig att gymma lite till sommaren.
Men jag är endast 15 år, född 1994. Har hört från kompisar att det är 16 årsgräns på gym.
Så jag undrar om det är någon som vet något gym i stockholm som ligger allt för långt bort från stockholm innerstad eller solna.
Sen vore det shysst om någon kunde lägga upp ett bra pass åt mig som fyller 15 iår, gärna lite extra mage :)
Mycket tacksam för hjälp.
Är det inte 15? jag börja träna då iallafall. Friskis å svettis var det då.
Whistler
2009-01-07, 19:04
Många gym har 16-årsgräns, för att de inte vill ha lekstuga bland vikterna.
Hittar du ett gym som släpper in dig så har du pass du kan träna här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Friskis ska iallafall ha 15år :)
Sedan får du väl bestämma om det är tillräckligt manligt för dig ;)
edit: ajdå, verkar vara 16 i stockholm =/
15 är det väll "lag" på men många gym har 16.
Annars kan du ju köpa en billig bänk med ett viktset till. Med bänk, skivstång och ett par hantlar kan du göra det mesta.
Jag skulle köra brottning ett år tills du blir 16, sen köra på gymmisen.
Ingen idé att börja gymma. Händer ändå ingenting då, enligt Allan.
Sök dig till en tyngdlyftnings eller styrkelyftsklubb. Åldern är inga problem, du kommer att lära dig massor av grunder och ha roligt under tiden!
von huff
2009-01-07, 19:32
+1 på Gnusram.Synd att man själv inte fick nån hjälp i början skulle ha varit mycket lättare...nåjaa eget fel.:)Annars kan du ju köpa en bänk å vikter men jag tycker inte man har samma motivation som på gymet om man tränar hemma+ att övningsvalen blir färre
Ingen idé att börja gymma. Händer ändå ingenting då, enligt Allan.
Har han verkligen sagt så?;)
Oavsett vilket så skulle Allan bli väldigt arg bara av att se trådens topic.
ja
Ja. Hoppas verkligen inte att du ägnar dig åt något så meningslöst som att gymma. För det gör du väl inte?
Minns när jag skulle förnya mitt årskort på Friskis&Svettis, hade fyllt 15 under tiden jag tränade där, men de lät mig inte förnya det till att börja med. Jag pratade med den för tillfället ansvarige och förklarade att jag redan hade gymmat där i nästan ett år, och att jag alltid skött mig, jag hade tagit det på allvar och inte fjantat rundor, i sådana fall hade de märkt det redan.
Tog ungefär 30 min av diskuterande sedan så lät han mig förnya det :)
Så jag undrar om de inte har 16 år på Friskis&Svettis också... Eller de kanske sänkt det sedan?
sweet sixten
2009-01-07, 20:04
det där men åldersgräns är best bull... på mitt gym strå det 16 och det är dem seriösa med. Men om du kommer dit och visar att du inte är som en jävla tomte och larvar dig så ska det gå bra:) började träna vid 14 års ålder. Kör hårt och seriöst! så kommer dom välkomna dig:hbang::hbang:
sweet sixten
2009-01-07, 20:10
det där men åldersgräns är best bull... på mitt gym strå det 16 och det är dem seriösa med. Men om du kommer dit och visar att du inte är som en jävla tomte och larvar dig så ska det gå bra började träna vid 14 års ålder. Kör hårt och seriöst! så kommer dom välkomna dig
Tjena.
Nu börjar det bli dags för mig att gymma lite till sommaren.
Men jag är endast 15 år, född 1994. Har hört från kompisar att det är 16 årsgräns på gym.
Så jag undrar om det är någon som vet något gym i stockholm som ligger allt för långt bort från stockholm innerstad eller solna.
Sen vore det shysst om någon kunde lägga upp ett bra pass åt mig som fyller 15 iår, gärna lite extra mage :)
Mycket tacksam för hjälp.
Om du är intresserad av att inte bara "gymma" inför sommaren utan också träna för att bli stark på riktigt och långsiktigt. Okej det går bra ifall du bara vill testa fram till sommaren också. Vi kan hjälpa till med teknik och träningsprogram. Så titta i denna tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122519). Det ligger inte alltför långt bort från Solna.
förvrigt är jag 177cm lång och väger 65 om det hjälper.
förvrigt är jag 177cm lång och väger 65 om det hjälper.
Jamen dåså! Varför sa du inte det från början för? Alla vet ju om att om man är över 175cm och väger minst 65kg så spelar åldergränsen på gymmet ingen roll! Kom ihåg att förklara det för expediten då de sällan har koll på de reglerna.
Jakobbus
2009-01-07, 21:33
...15 är det väll "lag" på...
Va?
shut teh face
2009-01-07, 21:41
Ni kan upprätta ett kontrakt mellan dig, dina föräldrar och gymmet. Det handlar mest om gymmets goodwill.
Okej tack för svaren.
Men är det ingen som vet något gym där det skulle finnas en möjligthet för mig att börja gymma?
Okej tack för svaren.
Men är det ingen som vet något gym där det skulle finnas en möjligthet för mig att börja gymma?
Läste du ovan, vad Mr 400 böj OW skrev?
Stockholms Atletklubb har sin klubb- och träningslokal på S:t Eriksgatan 70, 3tr ned. Det innebär markplan på Atlas-området. Närmaste tunnelbanestation är S:t Eriksplan, uppgång S:t Eriksplan.
Läs runt lite här inne, ta något av de olika nybörjarscheman som finns. Sen läser du lite till och kanske sätter ihop ett eget schema med massa olika övningar.
Ifall du är som jag tycker du att det är skitkul att försöka pussla ihop schemat för att få det att passa så bra som möjligt.
Du hittar även massa annan nyttig information här, någon timma här inne per vecka kommer göra din gymkarriär gott :)
värstingen
2009-01-08, 08:40
"Om du gymmar händer ingenting, men om du däremot styrketränar seriöst så kanske det kommer hända nånting..."
OnTopic: Där jag tränar är det 13 år med målsmans tillåtelse, annars 15 år.
Det är bara att prova, ta det gym som verkar bäst (närmast) för dig och prova att köpa ett kort. Det gjorde jag när jag var 14, och då var det 16-årsgräns. Det är inte säkert att de kollar ID.
Andy.da.wohoo
2009-01-08, 12:40
"Om du gymmar händer ingenting, men om du däremot styrketränar seriöst så kanske det kommer hända nånting..."
OnTopic: Där jag tränar är det 13 år med målsmans tillåtelse, annars 15 år.
Tänkte också skriva in det citatet;)
Sen till trådskaparen så har du fått massvis med bra svar redan! Lycka till!
15 är det väll "lag" på men många gym har 16.
Är det verkligen lag på 15 år?
Nej, det finns ingen lag. Jag vet inte varför folk har fått för sig något så ologiskt.
Nej, det finns ingen lag. Jag vet inte varför folk har fått för sig något så ologiskt.
I väntan på att sunt förnuft ska bli norm kan förbud vara på sin plats?
I väntan på att sunt förnuft ska bli norm kan förbud vara på sin plats?
Inte sno citat sådär bara rakt av. :MrT:
OnT:
Antalet gånger gymma nämnts i den här tråden borde få Allan att bli Kundvagns-arg.
Dom har ÅRET man fyller 16, inte då man FYLLT 16 iallafall uppe i sundsvall.. Verkar vara olika, så det är bara ringa o höra om du får köpa kort.
Va?
Nej någon lag är det inte, med tecknen menade jag att oftast och på de flesta ställen så är det 15 som gäller för styrke-träning på gym. Skrev lite tokigt.
Sundbybergs TK ligger rätt nära vad jag vet, och där släpps du med all säkerhet in.
Sundbybergs TK ligger rätt nära vad jag vet, och där släpps du med all säkerhet in.
Alla som kan sköta sig får vara hos oss. Är man under 15 är det fiffigt med en lapp hemifrån, eller ännu hellre att en förälder kommer ner och pratar med oss någon gång. (Och är man intresserad av SL släpper vi inte ut en sedan.)
Nä, gymma är ett ord som barn använder, Jag får associationer till velourhantlar och instruktörer i pikétröjor. Som säger att man bara ska böja till nittio grader, att press bakom nacken är jättefarligt och att den verkliga träningen är fyrtio minuter på löpbandet. DET är att gymma. Men det finns gott om folk som tycker det är OK, och det är i varje fall bättre än att de sitter hemma och gör ingenting.
För ordningens skull vill jag uppmana trådskaparen att läsa vad OW, CEJ och mini skrivit. Organiserad verksamhet i en klubb är den bästa introduktion till styrketräning man kan få, alldeles oavsett om man vill bygga rejält med muskler, eller t o m tävla.
För ordningens skull vill jag uppmana trådskaparen att läsa vad OW, CEJ och mini skrivit. Organiserad verksamhet i en klubb är den bästa introduktion till styrketräning man kan få, alldeles oavsett om man vill bygga rejält med muskler, eller t o m tävla.
Ja verkligen. Tänk om man hade fått den hjälpen från början. Vad många misstag man kunde ha sluppit göra och vilken raketstart på träningslivet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.