hejPaDig
2009-01-07, 01:20
Hej.
Jag är helt ny här och har en del frågor.
För ett år sedan vägde jag 97 kg och bestämde mig då för att gå ner i vikt.
Idag väger jag 82 och mitt mål är att väga någonstans mellan 75-78.
Att gå ner dom kilona var inte spec svårt då jag helt enkelt var ute och sprang några gånger i veckan och åt mindre.
Nu till mitt problem.
Jag vill fortsätta att gå ner men samtidigt "biffa" till mig lite så jag har bestämt mig för att börja styrketräna lite. Är alldeles för slapp i kroppen.
Är det möjligt att fortsätta att äta mindre och gå ner men samtidigt att bygga muskler? För det känns som om alla muskler jag ev kommer bygga upp kommer brytas ner lika snabbt pga viktminskingen.
Borde jag kanske ist gå ner till 75 och börja äta normalt och träna (en del) eller borde jag redan nu börja träna?
Ser nu att allt är jättedåligt formulerat men ni förstår säkert vad jag menar.
Hej så länge :)
Jag är helt ny här och har en del frågor.
För ett år sedan vägde jag 97 kg och bestämde mig då för att gå ner i vikt.
Idag väger jag 82 och mitt mål är att väga någonstans mellan 75-78.
Att gå ner dom kilona var inte spec svårt då jag helt enkelt var ute och sprang några gånger i veckan och åt mindre.
Nu till mitt problem.
Jag vill fortsätta att gå ner men samtidigt "biffa" till mig lite så jag har bestämt mig för att börja styrketräna lite. Är alldeles för slapp i kroppen.
Är det möjligt att fortsätta att äta mindre och gå ner men samtidigt att bygga muskler? För det känns som om alla muskler jag ev kommer bygga upp kommer brytas ner lika snabbt pga viktminskingen.
Borde jag kanske ist gå ner till 75 och börja äta normalt och träna (en del) eller borde jag redan nu börja träna?
Ser nu att allt är jättedåligt formulerat men ni förstår säkert vad jag menar.
Hej så länge :)