handdator

Visa fullständig version : liten fråga om deff? tacksam för hjälp

Nicke[SWE]
2008-12-28, 14:54
jag undrar hur mycket man kan äta under en ätar dag! Det beror narturligtvis på kalori intaget under hela veckan, men jag skulle vilja vet på ett ungefär?
tänker ligga på 1800kcal de två första veckorna så man man droppar lite har rätt mycket hull, sedan gå upp så man ligger 1000kcal underskott. och samtidigt ha ett stegrande protein intag för att minska förlusten av muskler så mkt som möjligt. Sammanlagt har jag tänkt deffa 10veckor och förhoppningsvis kunna gå ner 10kg.

Scratch89
2008-12-28, 15:18
Vad har du för mål med ätardagen?

Militären
2008-12-28, 16:04
Kcal in och ut, Har du ett underskott på säg 7500kcal under en vecka vilket du behöver för att tappa 1 kg i veckan och nå dina mål kan du inte ha några ätardagar. Har du däremot ett underskott på 8500kcal en vecka kan du äta 1000kcal "extra" på din ätardag och då fortfarande tappa ett kg.. Simpel matte.. Och som alla andra hänvisar jag även till Deffguiden som bör läsas av alla innan de påbörjar sin deff enlight mig.

Jag är dock blott en lekman i jämnföring med många här men så har jag i alla fall uppfattat det och gjort när jag själv deffat vilket funkat bra.