handdator

Visa fullständig version : Illustrerad vetenskaps IQ test = Buggat?

Ostbågen
2008-12-22, 00:32
Gick igenom testet nu och fick bara 17 på matematikdelen vilket helt enkelt inte kunde stämma. Jag testade att trycka "bakåt" och kom då till den sista frågan och bestämde mig då för att ta reda på vilka frågor jag hade fel på.
Visade sig då att svar som jag dubbelkontrollerat och fick fel på när jag bytte svar och sedan bytte tillbaks till ursprungssvaret blev rätt.
Jag gick tillbaks genom alla frågor och kollade vad jag svarat och svarade sedan exakt likadant på alla och fick full poäng, 20.

Hur trovärdigt är ett iq-test som uppenbarligen är defekt?

Skicka gärna länkar till bättre iq-test om online om ni känner till några, har tråkigt. ;)

Wille005
2008-12-22, 00:40
Gick igenom testet nu och fick bara 17 på matematikdelen vilket helt enkelt inte kunde stämma. Jag testade att trycka "bakåt" och kom då till den sista frågan och bestämde mig då för att ta reda på vilka frågor jag hade fel på.
Visade sig då att svar som jag dubbelkontrollerat och fick fel på när jag bytte svar och sedan bytte tillbaks till ursprungssvaret blev rätt.
Jag gick tillbaks genom alla frågor och kollade vad jag svarat och svarade sedan exakt likadant på alla och fick full poäng, 20.

Skicka gärna länkar till bättre iq-test om online om ni känner till några, har tråkigt. ;)
http://www.IQFISKMÅS-test.se/

Jag har dock fått ett hundraprocentigt IQ-test som jag gjorde med Läkare/Psykiatriker irl. Det är enligt mig det enda som verkligen kan analysera en persons IQ så att det verkligen stämmer.

EDIT: Fiskmås på betalsidor. //Kolostaff was here -08. Git!

Ostbågen
2008-12-22, 00:45
OBS! Inga iq-test där man i slutet måste skriva på ett avtal där man binder sig till att betala en viss summa under en tidsperiod för att få veta resultatet. :)

Inge Enveten
2008-12-22, 00:57
Efter att ha slutfört testet på http://www.IQFISKMÅS-test.se/ får jag detta

IQ-testet slutfört

Grattis, nu har du fyllt i hela testet För att fa ditt IQ-värde och skaffa ny användaridentitet, följ instruktionerna nedan: Skicka textmeddelande sa här: AJA 60 KR
till telefonnummer 72445
Mäta in koden som du har fatt I meddelande:

Hade varit en klassiker om man betalat och det kommit fram "dina resultat var väldigt goda och du är mycket smartare än medel svensken men eftersom du var tillräckligt dum för att betala för något sånt här skit så blir du av oss klassad som efterbliven"

Nej, jag betalade inte och tänker inte göra det :D

Mental
2008-12-22, 01:13
Som sagt, är man dum nog att betala 60kr har man misslyckats med testet, fan villket irriterande slöseri med tid.

Ostbågen
2008-12-22, 01:18
haha, men ändå bara 60kr liksom. :)
Gjorde ett annat test som iofs bara var typ 15frågor och fick sedan att jag skulle
skicka ett meddelande till ett nummer. Nedanför stod det i små bokstäver att man binder sig till att betala typ 20:-/mån i 2år. :laugh:

Black Star Abyss
2008-12-22, 01:21
http://www.IQFISKMÅS-test.se/

Jag har dock fått ett hundraprocentigt IQ-test som jag gjorde med Läkare/Psykiatriker irl. Det är enligt mig det enda som verkligen kan analysera en persons IQ så att det verkligen stämmer.

Det är så jävla fult att ta det i SLUTET av testet, för då har man redan investerat och är mer villig att betala. Hade det kommit upp i början hade ingen gjort det.

Jag tycker inte det är något fel på Illustrerad vetenskaps test. Jag fick ungefär samma på det som jag fick på mensa.dk grafiska IQ test.

http://www.mensa.dk/testiq.html

Fick 130 på illlustrerad vetenskap och 125 på mensa.dk så det är väl någonstans däremellan. Illvet teset mäter ju inte bara en sorts intelligens medan mensas bara kör det klassiska med logiska mönster.

Ostbågen
2008-12-22, 14:17
Det är så jävla fult att ta det i SLUTET av testet, för då har man redan investerat och är mer villig att betala. Hade det kommit upp i början hade ingen gjort det.

Jag tycker inte det är något fel på Illustrerad vetenskaps test. Jag fick ungefär samma på det som jag fick på mensa.dk grafiska IQ test.

http://www.mensa.dk/testiq.html

Fick 130 på illlustrerad vetenskap och 125 på mensa.dk så det är väl någonstans däremellan. Illvet teset mäter ju inte bara en sorts intelligens medan mensas bara kör det klassiska med logiska mönster.Vad innebär de tre olika valen på slutet? En påverkade iq:et med 1 och det tredje valet med typ 10-12.

Wille005
2008-12-22, 16:14
Fan det hade jag ingen aning om, riktigt ledsen för det. Jag visste inte att dom tog betalt.

Ber om ursäkt.

Scratch89
2008-12-22, 16:57
:cool:

http://i39.tinypic.com/bf2lgi.jpg

Spinkot
2008-12-22, 17:52
På internet har alla IQ på 120+

Erik__
2008-12-22, 18:00
På internet har alla IQ på 120+

Ja det är lite lustigt, men det måste vara sant för det är allt på internet.

Wille005
2008-12-22, 18:02
Jo det är riggat. :)

Henchman
2008-12-22, 21:05

Då måste det gått dåligt på ordförråds delen. Eftersom när man börjar på mattematiken så står det nämligen "Tidsgräns gäller för frågorna.":smash:

Henchman
2008-12-22, 21:11
Dessutom är testet bara svammel, jag svarade medvetet fel på frågorna och ändå får jag en del rätt. Tex minnesdelen där jag svarade med roliga texter fick jag 10 poäng på...

Gigabyte
2008-12-22, 21:18
De som helst delar med sig av sitt resultat är antagligen de som är nöjdast med det också.

Fick själv 133 på det där danska testet alldeles för sent natten till idag (bara för att stärka min teori :))

Ostbågen
2008-12-22, 21:31
Då måste det gått dåligt på ordförråds delen. Eftersom när man börjar på mattematiken så står det nämligen "Tidsgräns gäller för frågorna.":smash:Varför skulle det just vara orddelen som gick dåligt?
Och nej det gjorde den inte, fick 17 och hade korttänketid på samtliga frågor på hela provet. Tog nog max 20min.

Och sedan bedöms vilken poäng man får på delarna beroende på vad andra som gjort provet fick. Flumma du igenom minnesdelen och fick 10 vilket är medel så vet du hur bra de flesta som gör provet är. :)

De som helst delar med sig av sitt resultat är antagligen de som är nöjdast med det också.

Fick själv 133 på det där danska testet alldeles för sent natten till idag (bara för att stärka min teori :))Du har en bra poäng där. Givetvis är folk som gärna visar upp sina resultat de som presterat relativt bra.
Dock har jag sett flertalet människor på exempelvis bilddagboken lägga upp resultat som är sämre än genomsnittet(100).

Henchman
2008-12-22, 22:28
Varför skulle det just vara orddelen som gick dåligt?
Och nej det gjorde den inte, fick 17 och hade korttänketid på samtliga frågor på hela provet. Tog nog max 20min.

Och sedan bedöms vilken poäng man får på delarna beroende på vad andra som gjort provet fick. Flumma du igenom minnesdelen och fick 10 vilket är medel så vet du hur bra de flesta som gör provet är. :)

För att det stod "Tidsgräns gäller för frågorna." och om du inte förstod det så ja...

Verkligen värdelöst system i så fall. Helt fel borde ju inte kunna bli rätt på något sätt.

Ostbågen
2008-12-22, 23:17
För att det stod "Tidsgräns gäller för frågorna." och om du inte förstod det så ja...

Verkligen värdelöst system i så fall. Helt fel borde ju inte kunna bli rätt på något sätt.Vart står det det? Borde man inte få någon slags timeout eller något när den gått ut isåfall. Tror knappast att jag var i närheten av tidsgränsen.

Svara du oseriöst på alla minnesfrågor?

TTT
2008-12-22, 23:35
Kom ihåg ett forum där ett IQ-test var uppe för diskussion. Minns att en tjej var vänlig nog att dela med sig utav sitt resultat på 67. Förklaringen till varför man gör en sådan sak kanske ligger där. :P

Ostbågen
2008-12-23, 13:11
Kom ihåg ett forum där ett IQ-test var uppe för diskussion. Minns att en tjej var vänlig nog att dela med sig utav sitt resultat på 67. Förklaringen till varför man gör en sådan sak kanske ligger där. :P
:laugh:

jaosef
2008-12-23, 19:33
:hbang:
http://img227.imageshack.us/img227/7868/hhihiiny7.jpg