handdator

Visa fullständig version : Fettvävnad eller körtelvävnad.

Kapten A
2008-12-16, 17:35
På en del ställen av överkroppen så känns det (om jag klämmer) som om det någon form av vävnad på en del ställen, exempelvis runt naveln samt vid armvecket.

Kan detta vara fettvävnad och kan detta försvinna vid samband vid diet/deff? Jag hoppas verkligen inte att det är någon form av körtelvävnad, för det skall ju inte gå att dieta/deffa bort.

Vad tror ni?

Scratch89
2008-12-16, 17:36
Hur hade du tänkt att vi skulle veta vad det är?

Kapten A
2008-12-16, 18:07
Hur hade du tänkt att vi skulle veta vad det är?

Till exempel så frågade jag om det går att deffa bort fettvävnad!? Dessutom, hur skiljer sig fettvävnad från körtelvävnad?

Har du inget vettigt att skriva, så skriv inte. Svårare än så är det inte.

Kapten A

Danny Devito
2008-12-16, 18:20
På en del ställen av överkroppen så känns det (om jag klämmer) som om det någon form av vävnad på en del ställen, exempelvis runt naveln samt vid armvecket.

Kan detta vara fettvävnad och kan detta försvinna vid samband vid diet/deff? Jag hoppas verkligen inte att det är någon form av körtelvävnad, för det skall ju inte gå att dieta/deffa bort.

Vad tror ni?

Menar du att det känns som "små hårda kulor" under huden?

Kapten A
2008-12-16, 20:01
Menar du att det känns som "små hårda kulor" under huden?

Precis, kan påpeka att jag är snart i 4:e veckan av dieten/deffen om det är till någon hjälp. Känns som små fettkulor, speciellt vid armvecket.

Kapten A

Kapten A
2008-12-16, 22:43
Jag kom och tänka på att det kanske är bindväv, dock en aning osäker.

Kapten A

Kreh
2008-12-16, 23:05
Precis, kan påpeka att jag är snart i 4:e veckan av dieten/deffen om det är till någon hjälp. Känns som små fettkulor, speciellt vid armvecket.

Kapten A

Det är antagligen fettceller fyllda med vatten som kommer att försvinna om inte alltför länge.