handdator

Visa fullständig version : Förhållande - end...

Frillan
2008-12-16, 11:08
Hej har haft tjej sedan ett cirka 18 månader tillbaka. Vi var VARJE dag i princip, och det fick också sina konsekvenser. Att komma hem till henne, var inte längre speciellt och vi var rent av ganska trötta på varandra.

Förra tisdagen åkte hon till göteborg, och hon kom hem i söndags. Jag drog hem till henne igårkväll, och jag märkte att vi ändå inte hade saknat varandra, alls. Hon var inte glad, och ville inte sova bredvid mig ens, etc.

Imorse så funderade jag på att säga att jag inte var säker på detta förhållandet mer, och att jag tyvärr inte trivdes. Innan jag han öppna munnen så nämde hon samma sak. Vi kom överens om att inte träffas mer, och att det var slut. Hittar vi tillbaks tillvarandra, så gör vi det. Trottsallt så skilldes vi som vänner med en kram, och sa att vi skulle ringa varandra om vi var ledsna, el dylikt.

Ska hämta mina saker i eftermiddag.

Detta känns asjobbigt :( Första förhållandet, är 17 år. Kan inte fatta, att jag inte kommer kunna krama henne, hålla henne i handen eller säga att jag älskar henne. :( Allt känns så jävla ovärkligt, var ju skitbra polare med hennes bror och allt... nu är allt bortblåst.

Vad fan gör man :/ Det värsta är om vi nu är vänner, och hon skaffar annan kille... hur tar man det?

Litecore
2008-12-16, 11:26
du ger ett väldigt tvetydigt intryck, först säger du att ni inte hade saknat varandra och att det inte
kändes speciellt längre att komma hem.. för att i nästa sekund sakna att kramas, hålla handen och
kunna säga hur mycket du tycker om henne. alla förhållanden har svackor nån gång och det är hur
man tar sig upp från dessa och ser till att inte hamna där igen som gör ett förhållande starkare, imho.
första kärleken är aldrig kul att förlora men let's face it - du är 17 år och hela världen ligger för dina fötter.
kanske känns det jävligt tungt just nu men ge det lite tid och försök umgås med vänner så mycket som
möjligt för att "lura dig själv" att inte tänka så mycket på det här. tids nog kommer det kännsa bättre :)

vad det gäller hennes brorsa är det väl inget som måste upphöra heller, ni tog ju ett gemensamt beslut
om att inte vara tillsammans längre och jag ser inte det som ett hinder för dig att fortsätta umgås
med honom om han känner sig okej med det också.. snacka med honom istället för att vara orolig !

vad som händer om du eller hon träffar någon ny är det inte rätt läge att fundera på just nu tycker jag,
utan låt det som är just nu sjunka in så får ni ta det när det kommer. finns ingen anledning att gå
runt och oroa sig över saker du ändå inte har någon kontroll över själv även om jag förstår att det är svårt.

lycka till, det kommer bli bra tids nog :)

Rimmon
2008-12-16, 11:38
Var glad att det slutar under så bra omständigheter! Count your blessings.
Ta lite avstånd från varandra och se om ni kan vara vänner i framtiden, att gå från ett romantiskt förhållande till vänskap utan tid att bearbeta det på kan vara väldigt tricky.

Utöver det så är det ju som med alla andra liknande situationer, ge det tid så blir det enklare, men allt sån har du nog hört och kommer nog få höra några gånger till i den här tråden.

High1ander
2008-12-16, 11:45
Surt som fan. Jag o min flickvan sen 18 manader gjorde slut igar.

Men men, det ar bara att lata sakerna spela ut sig sjalva, finns inga mirakelkurer a la "5-enkla steg till att inte vara ledsen." Sant har skit far ta den tid det behover.

Mirre
2008-12-16, 11:54
du ger ett väldigt tvetydigt intryck, först säger du att ni inte hade saknat varandra och att det inte
kändes speciellt längre att komma hem.. för att i nästa sekund sakna att kramas, hålla handen och
kunna säga hur mycket du tycker om henne.

Kanske tvetydig men en mycket vanlig känsla. Du saknar kanske inte just henne men du saknar närheten och kärleken till någon. Du kommer över saknaden eftersom tiden gör sitt. Under tiden kan det vara en idé att fokusera på annat kul med polarna som gör att du skingrar tankarna.

Första kärleken kommer man aldrig att glömma och det kommer vara ett härligt minne om du jobbar på att komma över den och blicka framåt istället för att ömka och älta. det sista är nog mer ett typiskt tjejbeteende men ändå värt att nämnas.

Mvh,
Mirre

Kappman
2008-12-16, 18:49
Jag förstår vad du känner.
Men du ska inte se bakåt utan gå framåt. Där ni hamnade var det inte längre något speciellt. Det är normalt. Många förhållanden slutar just så. Man inser att man inte är med den man vill dela resten av livet med - även då åldern tagit ut sin rätt.

Vore rent av konstigt om man passade ihop med alla människor man träffar. Oroa dig inte. Det finns massor med tjejer där ute och du är väldigt ung. Du har god tid på dig att hitta rätt. Lura aldrig dig själv att tro att tomrummet efter henne inte kommer att fyllas. Det gör det.

sundvall
2008-12-16, 20:10
Damn, det där suger hårt. Jag och tjejen sen 2år tillbaka gjorde slut för exakt en månad sen idag. Första dagarna var inte roliga alls, men sen börjar man tänka annorlunda, helvete du är 17 bast, du kommer träffa otroligt många fler tjejer i ditt liv och om ett halvår kommer du troligtvis inte tänka ett dugg på den här tjejen.

Vad jag VERKLIGEN rekommenderar är att du klipper all kontakt öht, iallafall för ett halvår, det går otroligt mycket snabbare att komma över då. Sätt upp mål och sträva efter att n å dom, sysselsätt dig, häng med polare och träna.

Det gör jävligt ont nu, I know dude. Men det GÅR ÖVER, det gör det ALLTID. Fokusera på annat, ta en vecka och tänk på henne, sup, gråt och gör allt sån skit, sen efter det så stryper du dessa tankar och låt inte din hjärna spela upp massa mentala filmer om när ni var tsm.

Tänk även på de möjligheter du har nu, finns hundratals brudar där ute som bara väntar att få slita tag i dig. Lycka till!

maximuscle
2008-12-16, 21:15
. Första dagarna var inte roliga alls, men sen börjar man tänka annorlunda, helvete du är 17 bast, du kommer träffa otroligt många fler tjejer i ditt liv och om ett halvår kommer du troligtvis inte tänka ett dugg på den här tjejen.

Vad jag VERKLIGEN rekommenderar är att du klipper all kontakt öht, iallafall för ett halvår, det går otroligt mycket snabbare att komma över då. Sätt upp mål och sträva efter att n å dom, sysselsätt dig, häng med polare och träna.

Det gör jävligt ont nu, I know dude. Men det GÅR ÖVER, det gör det ALLTID. Fokusera på annat, ta en vecka och tänk på henne, sup, gråt och gör allt sån skit, sen efter det så stryper du dessa tankar och låt inte din hjärna spela upp massa mentala filmer om när ni var tsm.

Tänk även på de möjligheter du har nu, finns hundratals brudar där ute som bara väntar att få slita tag i dig. Lycka till!

kunnde inte sagt det bättre själv...

Tiina
2008-12-16, 23:13
Visst, ta och sup ner dig ordentligt. Då blir du säkert mycket gladare sen. *rolleyes*

sundvall
2008-12-17, 01:04
Visst, ta och sup ner dig ordentligt. Då blir du säkert mycket gladare sen. *rolleyes*

Fungerar prima :).