handdator

Visa fullständig version : Ipod Armband

Purren
2008-12-15, 14:37
Tänkte köpa en så här:

http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/100577.jpg

Så jag kan lyssna på musik när jag tränar.

Är det någon som har efarenhet om hur bra det fungerar? Blir det inte konstigt om man styrketränar?

Semiramis
2008-12-15, 14:49
Jag har en liknande och jag tycker att det funkar utmärkt för att springa men det är nog risk att det blir trassel med hörlurssladden vid styrketräning.

tobbo
2008-12-15, 14:51
Jag har en liknande och jag tycker att det funkar utmärkt för att springa men det är nog risk att det blir trassel med hörlurssladden vid styrketräning.

Trassel är inte så stor risk men den känns ganska onödig, då kan man lika gärna ha mp3n i fickan.

Mr.Cosybear
2008-12-15, 14:51
Vet inte hur stretchig den där är, ser inte ut som det. Blir nog lite jobbigt om du ska köra bicepscrul eller andra övningar där armar involveras, kan inte vara skönt att ha något som spänner åt ju mer du spänner musklerna.

Har provat att köra med en liknande variant fast det är som ett resorband, fungerade hyffsat men det var fortfarande allt för högt tryck mot musklerna för att påverka träningen tyckte jag. Inte skönt för fem spänn :)

Hobbes
2008-12-15, 15:42
Har en som jag köpte i Canada gjord i någon neoprenlikanande material - fungerar utmärkt till min gamla U2 edition iPod - 30gb.

Stör inte alls, är inte i vägen och mindre sladdtrassel än att ha den i fickan.

Fungerar väl till styrketräning eller cardio!

capture
2008-12-15, 17:32
Jag kör med en ipod shuffle. Liten och om man bara vet vad man har för musik så är den underbar. Perfekt tränings-spelare. Mindre än en tändsticksask.

coxie
2008-12-15, 18:14
Stort +1 på Shuffle, finns nog ingen lösning som är mer optimal än en minimal spelare med ett ordentligt clip så den inte lossnar.

Sen att den inte kostar mer än 450 spänn gör den om möjligt ännu mer optimal.

Hobbes
2008-12-15, 18:21
Stort +1 på Shuffle, finns nog ingen lösning som är mer optimal än en minimal spelare med ett ordentligt clip så den inte lossnar.

Sen att den inte kostar mer än 450 spänn gör den om möjligt ännu mer optimal.

Har den oxå, men gillar som sagt att göra träningslistor beroende på vad jag tränar - kör jag cardio 2h+ blir det en helt annan låtlista än om jag kör vanlig CrossFit.

+1 för en kombination av de båda:)

coxie
2008-12-15, 18:23
Jo jag har med olika sorts musik beroende på vad jag tränar, men det tar inte många minuter att byta via Itunes mellan passen.

Civilrätt
2008-12-15, 18:43
som ovan skrev, vettefan vid styrketräning men vid löpning fungerar de jättebra (har en liknande för min iphone)

Hobbes
2008-12-15, 19:19
Jo jag har med olika sorts musik beroende på vad jag tränar, men det tar inte många minuter att byta via Itunes mellan passen.

*cry*på min gamla häck till bärbara gör det...

Muaytudd
2008-12-15, 19:26
Har oxo en shuffle - är fetnöjd.

Roosen
2008-12-15, 19:27
Ska du ha en Ipod till träning så ska du ha en shuffle, inget annat =p

paragon
2008-12-15, 19:50
Fet gayvarning på det där armbandet.

Bubban
2008-12-15, 19:58

Ja precis, eftersom vad man har på sig avgör vad man har för sexuell läggning.

Jag hade nog haft problem med att göra en massa övningar med en sån, speciellt övningar över huvudet ala militärpress eller nåt.

paragon
2008-12-15, 20:09
Ja precis, eftersom vad man har på sig avgör vad man har för sexuell läggning.

Man behöver inte lyssna på hårdrock för man är klädd som en hårdrockare, men oftast gör folk det.

Samma sak med det där armbandet, man behöver inte vara gay för man har det, men det ger det intrycket.

Sen lägger jag ingen vidare värdering i det, bara ett konstaterande.

Gladen
2008-12-15, 21:01
Jag kör med senilband runt halsen istället för det där bandet. Sen slänger jag in Mp3n innanför tröjan. Funkar klockers! :)

Hobbes
2008-12-15, 21:04
Man behöver inte lyssna på hårdrock för man är klädd som en hårdrockare, men oftast gör folk det.

Samma sak med det där armbandet, man behöver inte vara gay för man har det, men det ger det intrycket.

Sen lägger jag ingen vidare värdering i det, bara ett konstaterande.

Läste det och såg din avatar:D

tejpis
2008-12-15, 21:08
Sandisk Sansa Clip är även ett bra/bättre alternativ till iPod Shuffle.

Tricklev
2008-12-15, 21:15

Fin avatar.

Edit: Suck så han Hobbes före mig, nåja, han är en Kalle och Hobbe broder, inte konstigt han är klok då. :thumbup:

Hobbes
2008-12-15, 21:20
Fin avatar.

Edit: Suck så han Hobbes före mig, nåja, han är en Kalle och Hobbe broder, inte konstigt han är klok då. :thumbup:

De ger och tar....

http://sajwan.files.wordpress.com/2008/06/calvin_and_hobbes-water_balloon.jpg

Man kan bara vara klok om man läser Calvin & Hobbes...

Civilrätt
2008-12-15, 21:37

hoho, precis vad min sambo alltid säger när hon ser mig iklädd fickan. Måste faktiskt hålla med lite, dock väldigt bra iaf.

Purren
2008-12-15, 22:39
Jag kör med senilband runt halsen istället för det där bandet. Sen slänger jag in Mp3n innanför tröjan. Funkar klockers! :)

Jag gjorde det innan, när jag hade en riktig och grov mp3-spelare. Men det känns inte som att iPoden kommer att överleva speciellt länge under de förhållandena som existerar sig under min tröja.

Hobbes
2008-12-15, 22:47
Jag gjorde det innan, när jag hade en riktig och grov mp3-spelare. Men det känns inte som att iPoden kommer att överleva speciellt länge under de förhållandena som existerar sig under min tröja.

Jag hade snabbt hört dess sista rop på hjälp i lurarna - MAYDAY MAYDAY....

raQblad
2008-12-15, 23:05
Med ett sånt där armband så kommer sladden att trassla in sig överallt, iaf blev det så när jag lånade en kompis liknande armband. Det enda som funkar någorlunda är som sagt en mindre spelare som du kan knäppa fast, t.ex en Shuffle.

Hobbes
2008-12-15, 23:12
Med ett sånt där armband så kommer sladden att trassla in sig överallt, iaf blev det så när jag lånade en kompis liknande armband. Det enda som funkar någorlunda är som sagt en mindre spelare som du kan knäppa fast, t.ex en Shuffle.

Hur då?

Använder Koss lurar, lägger sladden upp igenom tshirt armen över ryggen upp via nacken och där sitter lurarna perfekt! Inget som är i vägen, faktiskt mindre som är i vägen än om man har den i fickan och sladden upp under tröjan.

Nordenator
2008-12-15, 23:16
Standardlurarna till shuffle:n är värdekassa och jag hatar iTunes över det mesta, men om man bortser från det är shuffle:n underbar. Riktigt snygg också. Har en blå second generation.

Litecore
2008-12-16, 00:47
det finns ju andra program än iTunes för att flytta musik till din shuffle vettu? ;P

champion
2010-02-19, 22:40
Jag letar efter ett armband som funkar till iPod nano 4:e generationen till ett billigt pris. Nån som vet vart man kan fixa det? Inte sugen på att betala 300:- :(