handdator

Visa fullständig version : Top Gear när det är som bäst

Cilia
2008-12-12, 16:18
Har alltid gillat Top Gear. Det här inslaget är nog det bästa jag har sett. Har aldrig känt behov av en Fiesta innan men nu suger det i Fiestatarmen.

u6xSUHy1y_8

hahavaffan
2008-12-12, 16:24
Hehe ja jag smålog när jag såg det... dock gillade jag kommunistbil-inslaget mer :D

Sebbe_H
2008-12-12, 16:24
Top gear är förjäkla skönt, har plöjt igenom dom senaste säsongerna nu senaste veckorna. Fast jag känner ju ett rätt hårt behov av en corvette iofs :D

Bubban
2008-12-12, 16:32
Haha. Sjukt skönt klipp!
"Oooh look at that! The smoke grenades fit perfectly in the cupholder!"

hoikka poika
2008-12-12, 16:49
Jag älskar de ironiska kommentarerna:
"The head lamps are brilliant, excellent range on full beam"
"I've got 120 hp, you don't need more on marble"

Pudzianovski
2008-12-12, 17:18
Bra grejer att ha vid julshoppingen :thumbup:

En film http://www.teknikensvarld.se/tvtv/081017-ford-fiesta-trend/index.xml

drakfelt
2008-12-12, 17:32
iofs inget att göra med top gear, men för alla er rallyfantaster, offra 4.26 min av era liv och titta på denna smått hysteriskt underbara videon featuring Ken Block!

http://video.kenblockracing.com/flash/player/index.php?vendor_id=204&video_id=9183

Jazen
2008-12-12, 18:06
iofs inget att göra med top gear, men för alla er rallyfantaster, offra 4.26 min av era liv och titta på denna smått hysteriskt underbara videon featuring Ken Block!

http://video.kenblockracing.com/flash/player/index.php?vendor_id=204&video_id=9183

liksom lite gammalt :P

drakfelt
2008-12-12, 18:16
liksom lite gammalt :P

:(

Kaboffastar
2008-12-12, 18:17
Är det någon som blir imponerad över köringen där? av Ken alltså. ge mej en subbe för fan ska ni få se på åka

drakfelt
2008-12-12, 18:18
Är det någon som blir imponerad över köringen där? av Ken alltså. ge mej en subbe för fan ska ni få se på åka

haha jag förstår vad du menar, lite bredsladd är väl ingen konst. jag tänker mest på att hela videon är så underbar med alla vinklar och det grymma ljudet.

The Swedish Oak
2008-12-12, 18:23
Topgear och andra bilprogram är grymma på att få mig att vilja köpa bilar också :)

Men jag lutar mer åt den svarta Vetten.

robertcop
2008-12-12, 18:23

Fuck vilken kontroll!

Häftigt:)

Yes
2008-12-12, 18:36
Top Gear måste ju vara det i särklass bästa programmet som gjorts för TV. Måste dock säga att jag blev lite mer sugen på en Caterham R500 efter senaste avsnittet(nån dag ska jag bygga en sån med hardtop och riktig aerodynamik).

Cilia
2008-12-12, 18:40
haha jag förstår vad du menar, lite bredsladd är väl ingen konst.
Gör samma körning och visa upp här så tror jag dig. Nu pratar jag inte bara att visa en bredsladd utan samma kontroll, hastighet etc som i filmen.

drakfelt
2008-12-12, 18:43
Gör samma körning och visa upp här så tror jag dig. Nu pratar jag inte bara att visa en bredsladd utan samma kontroll, hastighet etc som i filmen.

haha du det var inte jag som kritiserade filmen, det var jag som la upp den.

jag var dessutom ironisk när jag skrev det jag gjorde, förstår dock att ironin inte var spec tydlig, detta är en av mina favoritvideor på internet!

Kaboffastar
2008-12-12, 19:01

sladda är det enda jag kan!

Möjligt att jag hade fått träna lite på dom tighta donutsen med fyrhjulsdriften men annars så.

Kaboffastar
2008-12-12, 19:11
Det är jag; the real DK,Samuel Hübinett och http://au.i1.yimg.com/movies.aunz.yimg.com/2005/photos/main/49406.jpg

i den ordningen

shadowfire
2008-12-12, 19:21
top gear är fan världsklass....

Cilia
2008-12-12, 19:40
sladda är det enda jag kan!

Möjligt att jag hade fått träna lite på dom tighta donutsen med fyrhjulsdriften men annars så.
*yawn*
du må kunna sladda men du är faan inte i närheten av honom. Det blir bara patetiskt

Kross
2008-12-12, 19:53
*yawn*
du må kunna sladda men du är faan inte i närheten av honom. Det blir bara patetiskt

Snacka om att gå överstyr.

Ramrod
2008-12-12, 20:00
"you don't want any more than that on marble" :laugh:

Jazen
2008-12-12, 20:00
Det är jag; the real DK,Samuel Hübinett och http://au.i1.yimg.com/movies.aunz.yimg.com/2005/photos/main/49406.jpg

i den ordningen

det är ingen 240 vi snackar om, 530hk på naven och 4wd är svårt o kontrollera =)

strimman
2008-12-12, 20:56
det är ingen 240 vi snackar om, 530hk på naven och 4wd är svårt o kontrollera =)

Jag är lat, men upplys mig är du snäll.. :) (om du vet) Hur mycket kör han? Hela dagarna i princip, eller han ett "vanligt" arbete också?

hahavaffan
2008-12-12, 23:31
Jag är lat, men upplys mig är du snäll.. :) (om du vet) Hur mycket kör han? Hela dagarna i princip, eller han ett "vanligt" arbete också?Sen 2005 är han mer eller mindre rallyförare på hög nivå... så han kör nog en del :)

hoikka poika
2008-12-13, 04:46
Jag är lat, men upplys mig är du snäll.. :) (om du vet) Hur mycket kör han? Hela dagarna i princip, eller han ett "vanligt" arbete också?

Sen 2005 är han mer eller mindre rallyförare på hög nivå... så han kör nog en del :)

Tror att det blev en miscomnunication här?

Strimman frågar om Kaboffastar och hahavaffan talar om snubben som kör i youtube(YT)-videon?

Hur som, kläcker man ur sig "ge mig en subba så ska ni få se på fan" eller något åt det hållet så bör man kunna backa det. Jag känner en del som är duktiga på att köra men ingen är i närheten av denna YT-kille. Upp till bevis Kaboffastar! Jag är den förste att hylla dig om du står för dina ord!

J de Koof
2008-12-13, 06:32
Visas Top Gear i USA måntro?

Tänkte mest på det hilaruöst roliga specialprogrammet om USA-resan som var proppat av gliringar, sarkasmer och rent hån mot de stackars amerikanerna.

Jarod
2008-12-13, 11:20
Visas Top Gear i USA måntro?

Tänkte mest på det hilaruöst roliga specialprogrammet om USA-resan som var proppat av gliringar, sarkasmer och rent hån mot de stackars amerikanerna.

Antagligen. Med tanke på att dom är förbjudna att göra andra program än äkta dokumentärer där.

(men i sann Top Gear-anda så "kringgick" dom det såklart när dom skulle testa tre muskelbilar :D)

AFanatic
2008-12-13, 11:55
Top Gear är ett riktigt skönt program. What's not to like about the British sense of humour?

strimman
2008-12-13, 12:04
Tror att det blev en miscomnunication här?

Strimman frågar om Kaboffastar och hahavaffan talar om snubben som kör i youtube(YT)-videon?

Hur som, kläcker man ur sig "ge mig en subba så ska ni få se på fan" eller något åt det hållet så bör man kunna backa det. Jag känner en del som är duktiga på att köra men ingen är i närheten av denna YT-kille. Upp till bevis Kaboffastar! Jag är den förste att hylla dig om du står för dina ord!

Njae, men det kunde ha varit så! Jag skulle tagit med ett namn i den posten, my bad! :)

Jag var närmast nyfiken på om Ken hade tid att köra på samma ställe ofta och "nöta in" referenspunkter osv. Som när han sladdar runt huset, det är ingen chansning NÄR han ska slänga upp den, utan det syns att han kört där ett antal ggr tidigare.
Så säkert kan Kaboffastar gör något liknande, om han får en vild bil och en sjuhelvetes massa tid att nöta in banan på. Eller? ;)

hahavaffan
2008-12-13, 12:16
Njae, men det kunde ha varit så! Jag skulle tagit med ett namn i den posten, my bad! :)

Jag var närmast nyfiken på om Ken hade tid att köra på samma ställe ofta och "nöta in" referenspunkter osv. Som när han sladdar runt huset, det är ingen chansning NÄR han ska slänga upp den, utan det syns att han kört där ett antal ggr tidigare.
Så säkert kan Kaboffastar gör något liknande, om han får en vild bil och en sjuhelvetes massa tid att nöta in banan på. Eller? ;)Det var det jag tänkte :) Jo han har nött den där där banan en hel jävla del. Läste nån stans att bilen han kör är specialbyggd för den banan (en känd bana, Gymkhana), men det vet jag inte hur sant det är. Kaboffastar är säkert jättebra på att göra rivstarter i en 240 GL ;)

Jazen
2008-12-13, 12:34

ja som hahavaffan skrev, han är rutinerad. han är väl ägaren till DC shoes också om jag inte minns fel, så han håller på med annat vid sidan av också.

LoTiX
2008-12-13, 13:18
Det där avsnittet var nog ett av de bäst jag sett av Top Gear. Jag älskar hur Clarkson lyckades toppa en topp genom att gå från köpcenter-race till strandstormning. Avslutningen var så over the top att man bara satt och skrattade.

Kabuto
2008-12-14, 02:27
Inslaget om kommunist-bilar var bättre. Men inget av dom var något speciellt, finns många bättre avsnitt...

Trance
2008-12-14, 02:32
Det bästa enskilda inslaget som jag sett är nog när de skriver saker på varandras bilar och kör genom Alabama. Var inte populärt med Man-love rocks, country and westerns sucks eller nascar sucks.

Baan
2008-12-14, 02:32
ja som hahavaffan skrev, han är rutinerad. han är väl ägaren till DC shoes också om jag inte minns fel, så han håller på med annat vid sidan av också.

Rutinerad minst sagt. http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Block_(rally_driver) Jag vet inte hur bra rallyn är i USA men han var väl inte helt kass där...

Kross
2008-12-14, 02:34
Det bästa enskilda inslaget som jag sett är nog när de skriver saker på varandras bilar och kör genom Alabama. Var inte populärt med Man-love rocks, country and westerns sucks eller nascar sucks.

Håller med till fullo. Sett vartenda avsnitt så detta känns rätt medelmåttigt för att vara Top Gear. Bra i vilket fall som helst. Angående roadtrip avsnittet när dom är i den amerikanska södern så måste det nog vara ett av mina favoritavsnitt nånsin. Guld när bonnläpparna börjar stena kamerateamet :laugh:

Yankeee
2008-12-14, 08:54
Det sista var ett av de sämre avsnitten. Enbart sista inslaget var kul.

shadowfire
2008-12-14, 10:02
Gillar sekvensen från filmen, när de tävlar med en rallybil vs en bobsläde... djävulskt vilket ös.

von huff
2008-12-14, 10:05
Top gear är bra:hbang:Tyckte inte att det här avsnittet var så speciellt, men nog har de hittat på ett och annat t.ex då de byggde om bilarna till båtar och testade hur mycket hiluxen tålde:D