Visa fullständig version : Längsta deffen samt hur mycket i viktmskn/veckan
Tjena, tänkte starta en tråd för att få se hur ni oftast brukar sätta upp eran deff. Typ när deffen börjar innan semestern osv. När startar man oftast en deff och hur länge? Vet att det är bäst att förlora 0,5kg/veckan för att skippa mycket förlust av muskel massa men det tar ett jävla lång tid.
Har aldrig deffat men funderar på att göra en seriös deff runt början av mars, funderar på att hålla viktnedgången på 0,5kg/veckan eller 1kg/veckan.
Så hur gör ni och hur lång har den längsta deffen varat?
ca 8v (5-10)
ca 1kg/vecka (0.5-1.2)
Scratch89
2008-12-10, 23:12
12 veckor. Tappade 8 kg (från 80 till 72).
EDIT: Eller ja, började på 82, men jag räknade att de två första kilona jag tappade var vätska. Så, totalt 10 kg.
Fredrik_S
2008-12-10, 23:55
första veckan brukar många tappa 2-3 kilo för att sedan tappa runt 0,5 i veckan. Bara så du har det i tankarna sen när du börjar.
Planen är att deffa till sista december och då har deffen pågått ett år.
Vikten har i princip stått stilla någon månad i somras, men har nog snittat runt 0.4kg i veckan, från 102 till mellan 85-87 nu.
Gått från 103 till 90 nu på ca 30 veckor. Vilket gör att det är under 0,5 kg i veckan, vilket var målet för mig. Det pga att jag ville se att jag klarar av det under en längre period. Kommer fortsätta med det till sommaren med målet 80kg.
Deff sedan början av mars, tappat 30 ungefär.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.