handdator

Visa fullständig version : Ipodväckarklocka ?

Litecore
2008-12-08, 19:03
jag har sjukt svårt att ta mig upp på morgonen och har upptäckt att det går mycket
bättre om jag vaknar till musik med stigande volym än nåt jävla BRÖL/PIP/SKRÄN-ljud.
för ungefär ett år sedan köpte jag en JBL On Time som jag var hur grym som helst men
på grund av flytt och behov av pengar blev jag tyvärr blev "tvungen" att sälja den..

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/122758_f520.jpg

så för ett par dagar sen snubblade jag över en liknande variant från logitech som jag
hoppades skulle göra jobbet lika bra men nej.. det blev en riktig besvikelse faktiskt.
det visade sig att det är en ipodhögtalare primärt, som har en väckarklocksfunktion
med pip-ljud, INTE vad jag är ute efter så den åker tillbaka till affären snabbast möjligt.

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/610x2.jpg

så! min fråga är; vad finns det att välja mellan egentligen? jag vill som sagt vakna till
musik och ljudet är viktigare än priset även om jag inte är beredd att betala för mycket :)

JELP !

joak1m
2008-12-08, 19:13
Varför kör du inte på en JBL on time igen, kanske begagnad, eller är den för dyr?

Snobbe
2008-12-08, 20:18
Om du sitter vid datorn mycket och saknar högtalare till den så kan du ju köpa ett par bra högtalare till den och sen koppla in ipoden istället för datorn när du ska sova.

Litecore
2008-12-08, 20:54
Varför kör du inte på en JBL on time igen, kanske begagnad, eller är den för dyr?
det vore självklart optimalt, men i finanskrisens kölvatten med halvkasst betalat jobb,
lån och amortering på lägenheten, samt allsköns räkningar, fan och hans feta moster
så har jag helt enkelt inte råd i dagsläget, OM ingen lägger ut en snorbilligt på blocket ;P

Om du sitter vid datorn mycket och saknar högtalare till den så kan du ju köpa ett par bra högtalare till den och sen koppla in ipoden istället för datorn när du ska sova.
no can do, stationär dator i ett helt annat rum.. sorry :)

Kaboffastar
2008-12-08, 22:02
1600 spänn kan man väl lägga för att få det man vill ha även med en akasse-budget ;D

WHITEFOLKS
2008-12-08, 22:07
Kanske är dags att se över konsumtionsmönster om du behöver sälja av lyxsaker för att klara ekonomin.

Litecore
2008-12-08, 22:44
1600 spänn kan man väl lägga för att få det man vill ha även med en akasse-budget ;D
true, men jag vill ändå undersöka om det kanske finns något lite billigare :P
Kanske är dags att se över konsumtionsmönster om du behöver sälja av lyxsaker för att klara ekonomin.
på den tiden kunde jag säkert ha mått bra av det ja, men jag behövde en säng
mer än en fet väckarklocka så det var inte så svårt att prioritera just då, imho.