Visa fullständig version : Köpt INTE saker som kan kräva support på dustin!
Köpte en pocorn hour spelare på dustinhome.se
Det visade sig ju snabbt att den inte fungerade som den skulle.
Skickar tillbaka skräpet, och använder deras klisterlapp som man sätter på paketet. Sen händer inget på två veckor kanske.
Jag skriver mail till dom och frågar vad som händer, eftersom dom varken hör av sig eller någon spelare kommer.
Den ska tydligen bli klar någon gång nästa vecka, eller i slutet på denna om jag har tur.
Det har jag ju inte såklart, utan det dröjer sådär tre veckor till.
Så när jag sen fick tillbaka spelaren efter lite mer än en månad, kan jag konstatera att den fortfarande inte är fixad. Så dom har alltså haft den mer än en månad utan att fixa ett jäkla dugg.
Skriver mail till dom att jag inte är intresserad av att ha spelaren längre och vill byta till en annan. Detta och ett mail till får jag helt rakt inget svar på alls.
Idag ringer jag upp dom, eftersom det verkar ju inte lönt att maila till dom.
Fick inte lämna tillbaka eller byta varan eftersom den bara varit inskickad en gång till lagning :furious:
Så nu får jag lämna in den igen på antagligen en månad, för att sedan få tillbaka den defekt igen!
Så på Dustin handlar jag ju aldrig igen
Någon som har tips på någon liknande internet webhandel som också är billig och som levererar snabbt vilket dustin är väldigt bra på (men att ta hand om kunder som fått sina varor och redan betalt skiter man tydligen i).
Men som också har bra support. Vilket dustin INTE har.
hahavaffan
2008-12-04, 12:33
Dustinhome som brukar vara så jäkla bra =/
Mr.Cosybear
2008-12-04, 12:44
Tråkigt att höra det där. Vågar väl isåfall rekomendera komplett.se, har bara upplevt positiva grejer med dem.
Vad har du för problem med din popcorn?
Aldrig haft problem med Dustin och då har jag säkert lagt ett 50-tal ordrar där genom åren.
Dustin och Komplett är de två som jag tycker är stabilast när det gäller support och allmän kundkontakt.
Aldrig haft problem med Dustin och då har jag säkert lagt ett 50-tal ordrar där genom åren.
Dustin och Komplett är de två som jag tycker är stabilast när det gäller support och allmän kundkontakt.
Jag har inte heller haft problem med dom innan, eftersom jag inte behövt använda supporten. Har handlat mycket där, eftersom dom levererar så jäkla snabbt. Men supporten är en annan femma!
Vad har du för problem med din popcorn?
Nätbrums liknande ljud.
Sen att den inte startar lite då och då. stannar efter popcorn loading bilden.
Ibland kan man lösa det genom att trycka reset ett par gånger. men ibland hjälper inte det.
Jag har inte heller haft problem med dom innan, eftersom jag inte behövt använda supporten. Har handlat mycket där, eftersom dom levererar så jäkla snabbt. Men supporten är en annan femma!
Haft en del supportärenden hos dustin och det har alltid gått smidigt för mig.
Dock var detta företagsköp så det kanske är sämre som privat person.
Dålig stil av Dustin. Blir nog inte att man handlar där.
Nordenator
2008-12-04, 13:47
Någon som har tips på någon liknande internet webhandel som också är billig och som levererar snabbt vilket dustin är väldigt bra på (men att ta hand om kunder som fått sina varor och redan betalt skiter man tydligen i).
Men som också har bra support. Vilket dustin INTE har.
Jag brukar försöka handla från cdon om produkten finns där. Utöver att de har gratist frakt för studenter så brukar de faktiskt vara snäppet billigare än komplett, dustin, inwarehouse och liknande. De börjar få större sortiment på elektronikfronten och jag har köpt allt från böcker till en laptop. Har varit i kontakt med deras support, och även reklamerat en felaktig artikel och allt har fungerat perfekt. Reklamationen skedde långt efter inköp, men de var både trevliga och snabba och det slutade med att jag bara fick en ny artikel skickad och skulle skicka min egen tillbaka med samma paket. Enkelt var det. Deras system med mailande känns lite lustigt från början, men då man får svar riktigt fort, ofta inom någon timme bara, så känns det faktiskt skönare än att vänta i någon telefonkö.
De andra företagen har jag dock inte så mycket erfarenhet ifrån. Beställt från webhallen, inwarehouse och lite allt möjligt. Men från de flesta handlar det om en eller två produkter vid ett eller två tillfällen, så där vet jag inte. Har de fått bra betyg på prisjakt _brukar_ de vara bra, förutsatt att det inte handlar om <40-50 röster (i vilket fall det kan vara svårt att se en rättvis trend).
sleep is the enemy
2008-12-04, 13:48
Dålig stil av Dustin. Blir nog inte att man handlar där.
Om du lyssnar på en persons dåliga erfarenhet av ett stort företag och låter den åsikten styra var du handlar så kan du inte ha många affärer kvar?
Viktor_Balck
2008-12-04, 14:25
Skriv ett mail till Dustin istället för att starta en tråd och gnälla här, lär göra lite mer nytta.
Själv så har jag handlat av Dustin ett flertal gånger och även behövt returnera 2-3 stycken varor som det uppstått fel på, allt har gått mycket snabbt och jag fick nya grejer på ett par dagar utan något som helst strul.
Granatgiraffen
2008-12-04, 14:38
Har också ok erfarenhet av Dustin, företagsavdelningen. Inga problem med varken returer eller leveranser. Ett rätt fult namn dock så jag kommer nog inte handla där mer.
Om den är trasig skall du självklart be om ett nytt exemplar istället för att de skall laga den gamla.
Om den är trasig skall du självklart be om ett nytt exemplar istället för att de skall laga den gamla.
Ja, gör en RMA på den så byter de ut den. Ring in RMA så går det extra fort. Popcorn Hour är förövrigt en trevlig produkt när den funkar.
Skriv ett mail till Dustin istället för att starta en tråd och gnälla här, lär göra lite mer nytta.
Det har jag gjort. Två stycken till och med. Samt att jag har ringt dit.
Så nä det tror jag inte skulle göra mer nytta.
Konsumentköplag 1990:932
1 § Denna lag gäller köp av lösa saker som en näringsidkare säljer till en konsument.
Lagen gäller även i fall då säljaren inte är en näringsidkare, om köpet förmedlas för säljaren av en näringsidkare. I sådana fall svarar både näringsidkaren och säljaren för säljarens skyldigheter enligt lagen.
Lagen gäller i tillämpliga delar även byte av lösa saker.
I denna paragraf avses med
konsument: en fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet,
näringsidkare: en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten.
16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.
Om inte annat följer av avtalet, skall varan
1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används,
2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål,
3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och
4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan.
Varan skall anses felaktig,
1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket,
2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller,
3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta.
20 § Frågan om varan är felaktig skall bedömas med hänsyn till dess beskaffenhet när den avlämnas. Säljaren svarar för fel som har funnits vid denna tidpunkt, även om felet visar sig först senare.
Om köparen underlåter att i rätt tid hämta eller ta emot en vara som hålls tillgänglig för hans räkning, svarar säljaren dock inte för försämring som inträder därefter och som beror enbart på varans egen beskaffenhet.
Uppkommer en försämring av varan efter avlämnandet, skall varan anses felaktig om försämringen är en följd av säljarens avtalsbrott.
20 a § Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art.
Vid köp av byggnadsdelar som är avsedda att utgöra en huvudsaklig del av ett en- eller tvåbostadshus gäller vad som sägs i första stycket fel som visar sig inom två år efter avlämnandet.
23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid. I fall som avses i 1 § andra stycket kan meddelande om felet i stället lämnas till näringsidkaren.
Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom.
Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse.
26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.
Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.
Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).
27 § Kräver köparen en annan påföljd än avhjälpande eller omleverans, har säljaren trots detta rätt att på egen bekostnad vidta sådan åtgärd, om han efter det att reklamation har kommit honom tillhanda utan uppskov erbjuder sig att göra detta samt åtgärden kan ske inom skälig tid därefter och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för köparen.
Säljaren får ej åberopa att han inte har beretts tillfälle att avhjälpa felet eller företa omleverans, om köparen har avhjälpt felet och det med hänsyn till omständigheterna inte skäligen kunde krävas att köparen skulle avvakta avhjälpande eller omleverans från säljarens sida. Lag (2005:62).
Varsågod! Trevlig läsning.
Du skall i första hand be om att få en ny likadan produkt.
Om de nu inte lyckats fixa felet efter en lagning så borde de rimligen skicka en helt ny vara till dig. Jag hade försökt tjata lite till på dem.
Konsumentköplag 1990:932
Varsågod! Trevlig läsning.
Du skall i första hand be om att få en ny likadan produkt.
Tackar. ska ta en titt där :thumbup:
Det brukar löna sig att kunna konsumentköplagen och att citera vissa valda delar för företagets representant vid dylika tvister, då brukar de inse illa kvickt att det inte lönar sig att försöka dra en vid näsan.
Kan bara hålla med på rubriken. Köp inget avancerat på Dustin.
WHITEFOLKS
2008-12-04, 18:32
Det borde inte behövas när det gäller ett företag som Dustin om de sköter sin marknadsföring.
Det är ju inte så att det i allmänhet är lönsamt för sådana företag att lura eller jävlas med kunderna.
De gånger jag har haft att göra med dustin så har det gått bra. Har också läst ett antal trådar på prisjakt och dustin är ett av företagen de flesta håller med om är bra att ha att göra med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.