handdator

Visa fullständig version : Första deffen, kasein vs vassle?

Mr. D
2008-12-01, 11:06
Tjenare, hade tänkt att dra igång min deff efter jul men jag skulle behöva lite hjälp av nån som har gjort det här tidigare.

Undrar om nån har nån bra uppläggning på ett matschema, och även man ska ta kasein, vassle eller båda när man deffar och isf under vilken tid på dygnet?

Väger för tillfället ungefär 95 kg och är 1.82 lång, idealet för mig hade varit att ligga på 87-90 kg hårddeffad.

Tränar för tillfället på gym 4 ggr/vecka och nu börjar även amerikanska fotbollsträningar 3ggr/vecka. Fast efter jul så kommer jag att varva på gymmet med body pump, spinning, core och psi alla dagar i veckan utöver fotbollen.

Alla tips om deff uppskattas!

martikainen
2008-12-01, 11:18
Finns jättemånga bra trådar om deff, postade senaste veckorna, bara att söka på trådar - och sökordet Deff.

Men rent generellt, skynda långsamt, se till att få i dig gott om protein och styrketräna för att inte tappa för mycket muskler. och nr1 Se till att må bra! Gå inte runt och ha ont i magen/huvudet bara för att du vill tappa vikt, det går lättare och blir inte lika tråkigt du mår bra. Så stressa inte ner vikten.