Visa fullständig version : Några frågor om mjölk!
Hej!
Undrade lite om mjölk.
Jag använder alltid minimjölk men det kanske är lite överdrivet, det bör ju inte göra något att få i sig lite fetar mjölk, du ska ju ändå ha i dig fett eller vad säger ni?
Jag vet att det inte är det bästa fettet men om man annars inte äter allt för fet kost kanske det är bra att komplettera med fetare mjölk? jo när jag ändå frågor, vad är bäst i yoghurt, att den är fettsnålast eller att de är lite mer fett i?:confused:
Anna
zombiealex
2003-07-09, 13:25
Ifall du väger 150kg och är 150cm lång så funkar det med minimjölken :thumbup:
Ifall du ska tävla och du är mitt i deffen så funkar det med minimjölken :thumbup:
Ifall du är smått lönnig och vill bli tightare inför badsäsongen så har du startat lite för sent, spelar inte stor roll om du dricker 3% eller 0.5% mjölk. Börja deffen någon månad innan sommarsäsongen nästa år :thumbup:
Annars tror jag du inte behöver oroa dig så värst mycket.
Niclaaas
2003-07-09, 13:29
beror väl på hur mycket du dricker också. det finns väl egentligen inga fördelar med att dricka fetare mjölk, finns roligare och nyttigare sätt att få i sig fett
King Grub
2003-07-09, 13:53
Dricker du en sådan mängd mjölk att det bara är frågan om ett par gram fett hit eller dit om dagen spelar det nog ingen roll - då väljer man den som är godast. Ligger på en 3-4 liter om dagen, då kan det nog vara en god idé att välja Mini. Annars, som sagt, bättre fettkällor kan man hitta.
Samma sak gäller yoghurt. Jag använder mest Arla's vaniljyoghurt, men jag gillar 2%-aren, inte lätt. Varför? Smaken. :D
Hej!
Tack för svaren!
Jag håller dock inte på att deffar till badsäsongen men jag försöker bättra min kost för att få fram mina träningsresultat. En liten minideff så jag vet hur det fungerar, men framförallt vill jag ha en kost som jag kan hålla så gott som hela året.
Och då var jag inne på paulun, och han skrev med lättmjölk i ett diet schema rätt som det var och då funderade jag på om det berodde på att man låg för lågt i fett.
Men då gör jag så att jag kör vidare på min minimjölk, har vant mig med den.
Tack för alla svar!
Anna
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.