Visa fullständig version : Få tag i lite tjock stålplåt, VAR?
Trashcan
2008-11-27, 14:55
Jag håller på och bygger en högtryckspryl och behöver tjock plåt. Problemet är att jag bara ska ha småbitar, 4-6 st 60x60mm mellan 6-10mm tjock stålplåt, eller något liknande. Är det någon som vet var man kan få tag på sånt småskräp? Det finns ju gott om företag som säljer metall men då ska man köpa minst en fotbollsplan, ungefär... Skulle egentligen vilja få sagda plåt lite borrad, gängad och så också, men det kan jag säkert lösa själv om jag bara fick tag i plåten. Någon som har något tips? :confused:
Jag håller på och bygger en högtryckspryl och behöver tjock plåt. Problemet är att jag bara ska ha småbitar, 4-6 st 60x60mm mellan 6-10mm tjock stålplåt, eller något liknande. Är det någon som vet var man kan få tag på sånt småskräp? Det finns ju gott om företag som säljer metall men då ska man köpa minst en fotbollsplan, ungefär... Skulle egentligen vilja få sagda plåt lite borrad, gängad och så också, men det kan jag säkert lösa själv om jag bara fick tag i plåten. Någon som har något tips? :confused:
Leta upp en mekanisk verkstad.
I Järfälla finns en firma som gör det åt dig. De klipper efter måttbeställning och kan säkerligen göra de andra bearbetningarna också. De har plåtar på lager men jag vet inte hur tjocka det finns. Stället ligger någon kilometer från Jakobsbergs station söderut, på en gata som börjar med en OK-mack. Uppe på höjden.
Trashcan
2008-11-27, 15:45
Leta upp en mekanisk verkstad.
Fan vad smart. Klart det finns något sorts företag som gör sånt här åt folk. Tänkte knappt på att det skulle kunna finnas. Tack!
I Järfälla finns en firma som gör det åt dig. De klipper efter måttbeställning och kan säkerligen göra de andra bearbetningarna också. De har plåtar på lager men jag vet inte hur tjocka det finns. Stället ligger någon kilometer från Jakobsbergs station söderut, på en gata som börjar med en OK-mack. Uppe på höjden.
Du har inget namn? Skulle kännas mycket konstigt att åka ~5mil och leta efter en gata som börjar med en OK-mack... ;) Jag vet, jag glömde nämna var jag bor iofs, typ globen-området söder om sthlm.
Det måste väl finnas någon plåtslagare i sthlms-området?
Blev nyfiken, vad ska du med så tjock plåt till? 10mm är ganska tjockt.
hoikka poika
2008-11-27, 15:50
Fan vad smart. Klart det finns något sorts företag som gör sånt här åt folk. Tänkte knappt på att det skulle kunna finnas. Tack!
Du har inget namn? Skulle kännas mycket konstigt att åka ~5mil och leta efter en gata som börjar med en OK-mack... ;) Jag vet, jag glömde nämna var jag bor iofs, typ globen-området söder om sthlm.
http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&hits_on_map=1&disable_ka=1&search_word=mack&geo_area=jakobsberg%20stockholm
Där någonstans kanske?
Klart det finns, bara att ta bilen så har du säkert 3 sådana firmor inom 10 minuters radie.
Nix, vet inte om det finns kvar, var några år sedan jag gjorde topp-packningen där. Men det låg på Datavägen iaf och i korsningen Datavägen-Viksjöleden låg det en OK-mack där jag köpt bränslefilter. 6-10mm stålplåt är inget som de flesta mindre mekverkstäder har på lager så mycket kan jag säga - utbudet förminskas alltså av dina krav. Det stället jag pratar om har iaf väldigt rediga klippmaskiner och det GÅR att komma dit med pendel vilket är bättre än många av de södra förorterna...
Breakmedown
2008-11-27, 16:54
Byggsmeder har säkert plåtar med så tjockt gods som du behöver. Sök efter byggsmide eller dylikt på google så lär du hitta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.