handdator

Visa fullständig version : Att vara dålig på det man ska vara bra på.

Bönne
2008-11-24, 15:40
xjdvpHBNfo4

L-Sami
2008-11-24, 15:45
Dålig dag för katten bara :D

CrazyJoeDavola
2008-11-24, 15:47
KASSKATT, fast inte lätt att veta att ett utstickande papper inte är så värst bärande. Även fast man bara väger 2kg eller vad nu en katt väger.

coxie
2008-11-24, 15:53
Fyfan det såg ut att göra ont.

hahavaffan
2008-11-24, 15:57
Haha ja jävlar

Tricklev
2008-11-24, 16:07
Wrestling katten.

D295euPnp9s

Hallberg
2008-11-24, 17:21
xjdvpHBNfo4

Aj.
Händer ju rätt ofta om man tittar på katter, men gud vad de ser förnärmade ut efteråt.

DanielF
2008-11-24, 17:30
5mjecXVKQAI

Hahahah!!

shadowfire
2008-11-24, 17:46
hahah underbara klipp, garvar rakt ut... wrestlingkatten var cool också på slutet, sopade ut sig själv under räcket hahah

hahavaffan
2008-11-24, 18:04
Wrestling katten.

[y1t]D295euPnp9s[/yt]Haha fyfan.

Nattljus
2008-11-24, 18:06
naw, stackars lille katt. hoppas hans stolthet hämtar sig :D

Pzorz
2008-11-24, 22:45
Jag ser inte det roliga i "Wrestling katten". En kattunge som faller & landar på vad som låter som hårt golv är inte kul. Störd post.

Shajjn
2008-11-24, 22:48
Jag ser inte det roliga i "Wrestling katten". En kattunge som faller & landar på vad som låter som hårt golv är inte kul. Störd post.

Hahah. Tack för skrattet.

Yes
2008-11-24, 22:50
Wrestling katten.

[.yt]D295euPnp9s[/yt]
Coolt, katten försökte sig ju på en armbar! :D

stevebc
2008-11-24, 23:14
Jag ser inte det roliga i "Wrestling katten". En kattunge som faller & landar på vad som låter som hårt golv är inte kul. Störd post.Jag avundas dig som är befriad från sadistisk humor.

Synd att "våta katten"-klippet inte fungerar längre.

PowPow
2008-11-24, 23:16
Jo. Det är alltid lika roligt när en katt dör / skadar sig. Idiot.

Fast det är väl inte riktigt det man skrattar åt. Det ser komiskt ut ju. Allas värld rasar inte samman för att en katt möjligtvis gör sig illa utanför bild. Det är en katt, liksom.

stevebc
2008-11-24, 23:17
Ja, asså jag mår dåligt när jag tänker på hur ont det gör. Men jag skrattar åt misslyckandet i sig. En mix av positiva och negativa känslor.

Pzorz
2008-11-24, 23:30
stevebc Jag avundas dig som är befriad från sadistisk humor.

Nej, jag är inte "befriad" från den sadistiska humorn, men som för allt så finns det en gräns. Klipp på människor som ramlar & slår sig kan vara roliga, den första, den ursprungliga kattfilmen i tråden, tyckte jag var underhållande.. Men att "se/höra" en kattunge smälla i backen gör mig nästan lika illa som att se en människobäbis slå i golvet.

Hur som helst; jag tycker inte att filmen var rolig.

Tricklev
2008-11-24, 23:47
Coolt, katten försökte sig ju på en armbar! :D

Haha ja, kattens rörelser och försök till armbar är ju nästan bättre än fallet i sig.

stevebc
2008-11-25, 00:07
Nej, jag är inte "befriad" från den sadistiska humorn, men som för allt så finns det en gräns. Klipp på människor som ramlar & slår sig kan vara roliga, den första, den ursprungliga kattfilmen i tråden, tyckte jag var underhållande.. Men att "se/höra" en kattunge smälla i backen gör mig nästan lika illa som att se en människobäbis slå i golvet.

Hur som helst; jag tycker inte att filmen var rolig.Det är den första filmen i tråden jag trodde du menade. Har inte sett den med den fallande kattungen. Mina empati för katten i den ursprungliga videon överstiger sadismen jag känner över misslyckandet.

Tolkia
2008-11-25, 08:13
Jag tycker överhuvudtaget oerhört illa om göra-illa-sig-humor, be it katter, hundar, människor eller andra djur. Kan inte se att det på något sätt skulle vara löjligare än att skratta i byxorna när någon slår sig.

bubbe
2008-11-25, 08:18
Slå sig humor är rolig, det roliga brukar dock avta med kunskapen/icke kunskap om personen/djuret blev skadat på riktigt.

miss_incorrigible
2008-11-25, 09:00
Det hade varit ett fint och graciöst hopp, om det hade lyckats dvs.

Pzorz
2008-11-25, 09:22
Slå sig humor är rolig, det roliga brukar dock avta med kunskapen/icke kunskap om personen/djuret blev skadat på riktigt.

Bra sagt, bubbe. Det här är jag villig att hålla med om.

Wille005
2008-11-25, 09:56
Jo. Det är alltid lika roligt när en katt dör / skadar sig. Idiot.
Haha, det tycker jag med. *kissass*

Langster
2008-11-25, 09:56
Katter, även kattungar, klarar höga fall rätt bra oftast.

Jag förstår dem som inte tyckte det var kul, men det var trots allt katten själv som ramlade. Jag hade mått mycket dåligt om det var en människa som kastade ner katten, men nu var det ju inte så. Om den där katten dog så är det inte kul, men naturligt urval.

stevebc
2008-11-25, 11:26
Det finns en sjuk sjuk film där en amerikansk soldat i Irak tar en hundvalp o kastar ner för ett stup, alltmedan hans soldatkompisar filmar och skrattar. Denna (dessa?) soldat(er) fick iaf sitt straff. Försöker inte förringa mänskliga övergrepp här, men just den incidenten var för sjuk för att inte reagera över.

Stoltz
2008-11-25, 11:45

Det står dock att katten inte skadade sig.

DanielF
2008-11-25, 11:56
Lite ball fakta om katter. Dom är tåligare än man tror.

Cats seem to have an uncanny ability to survive falls from high places. For example, cats have been known to survive falls of up to 32 stories. By contrast, dogs rarely survive falls of more than six stories. Humans usually die when they fall from such heights.

In a study of cats that had fallen from up to 32 stories, an interesting finding emerged: while the rate of injury in cats seemed to increase linearly depending on the length of the fall, after seven stories, the rate of injury seemed to level off! In other words, the survival rate and severity of injuries were no more severe in a cat that fell seven stories than in one that fell 32 and in some cases, injuries were even less!

After further study, the reasons for this discrepancy became clear. When a person falls from a building, maximum speed or "terminal velocity" (120 mph) is reached after 32 stories. Cats, on the other hand, appeared to have the unique ability to achieve terminal velocity at 60 mph and after falling only five stories!

martikainen
2008-11-25, 12:00
Lite ball fakta om katter. Dom är tåligare än man tror.

Det där var ju rätt intressant, tanken på hur de har gjort undersökningen det vill säga. Har de bara försökt kontakta människors vars katter hoppat från balkongen eller har det tagit 100katter och slängt ner för balkongererna på olika våningar :D

rememberence
2008-11-25, 12:02
Det finns en sjuk sjuk film där en amerikansk soldat i Irak tar en hundvalp o kastar ner för ett stup, alltmedan hans soldatkompisar filmar och skrattar. Denna (dessa?) soldat(er) fick iaf sitt straff. Försöker inte förringa mänskliga övergrepp här, men just den incidenten var för sjuk för att inte reagera över.

Och exakt vad har det med denna tråd att göra?