Visa fullständig version : Mens borta under deff
hej, jag deffar och misstänker att min mens har försvunnit p.g.a. deffen (den brukar vara regelbunden).
Fråga hur pass farligt är detta?
Hur pass länge är det farligt att gå runt utan mens (ja, vet att det inte finns något exakt svar....)
Ska tävla mellan 17okt o början av dec (lite osäker ännu..)
Äter bra (all näriing som behövs), kör en del förbränningsträning.
För låg kalorier konsumption = Uteblivande mens. Men vid det här lager har du nog redan fattat det. Rekommenderar att du öka ditt mat intag.
Även för låg fetthalt antar jag...
ska som sagt tävla och under en kortare period ska det inte vara farligt.
King Grub
2003-07-08, 16:40
För att utebliven mens överhuvudtaget skall få klassas som amenorré medicinskt har jag för mig att den måste utebli i 6 månader eller mer, och när du nu vet att det inte är någon sjuklig orsak som ligger bakom borde det inte vara farligt.
Herkulez
2003-07-08, 18:16
...............Eller så har du en bulle i ugnen :D
Det måste ha varit en härlig HIIT pass då. :naughty:
nu lite mer seriös, hela inklippet är från självaste paulun näringguden.
"Jag tror att du vet svaret på frågan själv. Ät mer, och ät mer fett. 1 500 kcal är för lite att klara sig på. Du kan äta så lite under en diet som varar i 8-10 veckor, men sedan måste du återgå till en mer normal kosthållning. Du äter så lite att din kropp inte vill riskera att du ska bli gravid eftersom en graviditet kan vara farlig om du inte äter tillräckligt. Det är således en varningssignal du ska lyssna på. Öka energiintaget med 500-1 000 kcal/dag tills du får tillbaka din mens. Därefter räcker det med att du äter ca 2 000 kcal. Så länge du äter nyttigt är det ingen risk att du blir tjock på en sådan kost. Om din mens inte kommer tillbaka inom ett par månader ska du uppsöka läkare."
Det var en tjej som inte hade mens över 4 månader. Eftersom du ska tävla så gör det du måste. Efteråt gå tillbaka till normala kosthållning så bli allt vanlig igen. Lycka till! :thumbup:
Originally posted by Herkulez
...............Eller så har du en bulle i ugnen :D
Ett riktigt illa valt tillfälle att komma till världen i så fall.
Men jag kanskr slår coleman i "störst mage på scen" :D
Jag tyckte du sa tillfällig, det är ju 5 månader tills december?!?!?!
Herkulez
2003-07-09, 06:19
Originally posted by Viveqa
Ett riktigt illa valt tillfälle att komma till världen i så fall.
Men jag kanskr slår coleman i "störst mage på scen" :D
:laugh:
Aha de är därför Coleman o grabbarna har så stora o fina magar - dom e helt enkelt gravida:kinky:
Michelle
2003-07-11, 21:40
Mensen kan ju försvinna i slutet, men det är ju ett tag kvar, du kanske ligger för lågt .....
Brukar oftast återhämta sig ganska fort för de flesta, men man bör nog hålla lite koll.........
/M
Ok, trevligt med råd/erfarenheter ifrån en annan tjej :thumbup:
Fullt möjligt att jag äter lite för lite 1200-2200 ungefär.. men går inte ner annars.
Sen har jag plötsligt fått alla "före mens tecken" så den e nog inte borta ännu.
Originally posted by Everest
Aha de är därför Coleman o grabbarna har så stora o fina magar - dom e helt enkelt gravida:kinky:
De gör bara allt för att bli lika Arnold-han var ju gravid på film :rolleyes:
Kul att du ska tävla! När, var vilken klass? :-)
no1fitness
2003-07-14, 04:07
Hej Viveqa !
Min mens försvann när jag gick på tävlingsdiet. Men inte förrän jag var under 10 % kroppsfett. Men alla är ju olika...Sedan två veckor efter tävlingen kom den tillbaka. Under så kort tid tror jag det är ofarligt. Det är faktiskt ganska slönt att slippa den...:booty:
Vilken tävling undrar nyfiken Anna B...:D
Originally posted by Pauline
Kul att du ska tävla! När, var vilken klass? :-)
Hade tänkt så här 17-19okt +164 Bodyfitness Västerås
+BB Decembercupen och Lucia -57
(ett år över junior tyvärr)
Bilder;
BB-ryggposering (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=12286&pagenumber=1)
Bodyfitness-med pisamma före deff bilder längre ner i tråden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11833&pagenumber=1)
no1fitness
2003-07-15, 00:19
Wow ! Då kommer du ha mycket att göra under de närmaste månaderna !
Lycka till !! Jag hejar på dig !:thumbup:
Jepp, men känner mig riktigt motiverad för tillfället så :thumbup:
Bara inte skola etc. blir lidande...
Fick förresten mens idag *wiiieee*
(vem som nu bryr sig :em: )
no1fitness
2003-07-17, 03:32
Originally posted by Viveqa
Fick förresten mens idag *wiiieee*
(vem som nu bryr sig :em: )
:thumbup:
Förresten är det +164 cm i Bodyfitness ?..
LunaSpice
2003-07-19, 18:00
Hos kvinnor, liksom hos män, så ökas könshormonutsöndringen av fett. Mer fett = mer könshormoner. Detta betyder inte att McDonaldsstammisar springer runt och är stormkåta dagarna i ända utan hormonbalanserna rubbas markant vid lågt fettintag. Detta syftar självklart inte på dig men jag vet att anorexi och andra ätstörningssjukdomar kan resultera i utebliven mens. Detta kan man då raskt koppla till minskat energiintag. Ät mer (fett) så kommer din mens. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.