handdator

Visa fullständig version : Dold räknare till hemsidan?

jahl
2008-11-21, 18:05
Hejsan, någon som vet om det finns någon enkel lösning på att hålla koll på hur många som besöker ens hemsida?
Det ska inte vara någon räknare som visas för besökarna utan endast som jag kan se..
Någon som har någon bra lösnings som enkelt kan läggas in i HTML koden eller det som behövs?

Tackar vi för, keep pump !

Trance
2008-11-21, 18:07
Kör med google analytics. Gratis och lätt att komma igång med och du får rätt bra detaljerad information.

http://www.google.com/analytics/

jaosef
2008-11-21, 18:25
Finns många gratis counters där du ofta kan välja layout "invisible" Annars kan man göra en fuling och lägga countern bakom tex en bild på sidan, och bara spara URL:en till räknaren någonstans på datorn, så att du kan se hur många som besökt sidan. Så gjorde jag.

jahl
2008-11-21, 21:45
Ingen som kan ge mig det enklaste sättet att bara hålla reda på besökarna? samt några andra exempel på vart man kan hitta bra counters?

reinholdsson
2008-11-21, 21:50
Vad var det för fel på Google Analytics då?

garm
2008-11-21, 22:00
http://www.sitemeter.com/

Där tror jag du har en dold funktion med.

miss_incorrigible
2008-11-22, 09:06
Google Analytics verkar fungera bra, är inte riktigt insatt i alla delarna av programmet än. Prova om du vill.

jahl
2008-11-22, 11:21
det med google analytics var att man behövde ha koden på varje sida... det är ju lite segt.. gjort en enkel html sida nämligen..

jahl
2008-11-22, 11:22
det är ju bara index sidan jag vill ha räknad :P

miss_incorrigible
2008-11-23, 10:40
det med google analytics var att man behövde ha koden på varje sida... det är ju lite segt.. gjort en enkel html sida nämligen..

Är det så? Kommer man se i programmet att det har slutat räkna när man kommer till en ny sida?

internethjälten
2008-11-23, 10:51
Hejsan, någon som vet om det finns någon enkel lösning på att hålla koll på hur många som besöker ens hemsida?
Det ska inte vara någon räknare som visas för besökarna utan endast som jag kan se..
Någon som har någon bra lösnings som enkelt kan läggas in i HTML koden eller det som behövs?

Tackar vi för, keep pump !

Nu vet jag inte vilket webhotel du kör på men många har en "webalizer" där man kan se hur många träffar sidan har, från vilka Ip-nummer de kommer från, vilka delar av sidan som besöks mer än andra etc.