Visa fullständig version : Alkemisten
Betsson1
2008-11-21, 17:52
Ingen tråd om denna underbara bok? Man kan ju inget annat än att älska den*cupid*
Det är en av dom enda böckerna jag pallat läsa om mer än 3 ggr.
Man behöver fan inte någon annan bok än den, Alkemisten är Boken med stort B.:D
Hjälp mig tolka den lite mer grundligt.
Slartibartfast
2008-11-21, 18:36
Jävla överhypad pissbok *popcorn*
Ungefär så tycker jag också, fast mer diplomatiskt uttryckt.
Jag orkade inte ens läsa den till slutet.
Tycker inte heller att boken är värd all hype, men visst, den har ju ett fint budskap...
Typ lite så.
Jag är numera min egen bok. Och den är den bästa jag läst någonsin! *popcorn*
Jag tycker att det var en fin bok, jag gillade budskapet starkt och blev glad av att lyssna på den. Följ ditt hjärta. :)
Dock tycker jag att "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma och "A new earth" av Eckhart Tolle ger liknande budskap, men starkare. Dock kan inte de böckerna riktigt jämföras, Alkemisten är mycket mer skönlitterär i min mening.
martin86
2008-11-21, 20:25
Tyckte också om den. :)
+1
Kunde inte sagt det bättre själv.
Tycker inte heller den var värd allt tjohej som finns runt den. Var läsbar men inte mer.
Jag tycker att den är grym som fan. Den var speciellt relevant för mig eftersom jag själv har rest ut i världen och haft samma tankegångar som de som beskrivs i boken.
Krokodil
2008-11-21, 22:49
+ 1 miljon!
Jacksatan
2008-11-21, 23:33
+1. Typiskt slätstruken tjejbok med högtravande aforismer som trycks in i nyllet på en hela tiden.
Jag kan minnas att jag tyckte den var bra, men i efterhand så är den lite överskattad ja. Annars tycker jag att hans andra böcker är bra. Mysiga. Påverkar en ett par dagar efter man läst dom.
Breadboy
2008-11-22, 01:54
Den är skitnice. Hans andra böcker är nästan i samma klass! Jag känner inte till någon annan författare som kan skriva så enkelt och vackert :')
miss_incorrigible
2008-11-22, 10:28
Den är skitnice. Hans andra böcker är nästan i samma klass! Jag känner inte till någon annan författare som kan skriva så enkelt och vackert :')
Ja.
Tycker boken var underbart bra! Gillar Coelhos böcker starkt
Den ska inte läsas som en roman utan man har den liggandes på sängbordet bara.
AFanatic
2008-11-22, 16:03
Efter att ha läst Alkemisten tyckte jag det fattades något, men om man har läst följande bok så är det lite i genren som mäter sig...
http://www.jarfalla.se/upload/Biblioteket/Bilder/Boktips/minnattartusen.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.