handdator

Visa fullständig version : Låsa upp mobil som är låst till annan leverantör?

Torwald
2008-11-19, 00:18
Det är väl inte olagligt? (Tänker på att många verkar ha gjort en business av att låsa upp iPhones till exempel.) Jag fick en mobil av min kusin och vill hellre använda den än min nuvarande, för den jag har gör inte mycket annat än krånglar. Den är dock låst till 3, och jag har Tele2. Kan jag lämna in den någonstans och få den upplåst? Vad kostar det ungefär? Har någon något tips på var i Stockholm man kan få det gjort?

isato
2008-11-19, 07:32
Det är väl inte olagligt? (Tänker på att många verkar ha gjort en business av att låsa upp iPhones till exempel.) Jag fick en mobil av min kusin och vill hellre använda den än min nuvarande, för den jag har gör inte mycket annat än krånglar. Den är dock låst till 3, och jag har Tele2. Kan jag lämna in den någonstans och få den upplåst? Vad kostar det ungefär? Har någon något tips på var i Stockholm man kan få det gjort?

300kr tog dom på telia.

Durre
2008-11-19, 07:52
Om du har en sonyericsson så kan du göra det själv om du har USBkabel. Samma med nokia men SE är jag säker på.

Torwald
2008-11-19, 09:07
Det är en SE, hur hittar jag info om hur man går tillväga?

Baan
2008-11-19, 09:25
Om du har en sonyericsson så kan du göra det själv om du har USBkabel. Samma med nokia men SE är jag säker på.

Om inget ändrats sen jag försökte med en mobil är det allt annat än trivialt att hitta rätt mjukvara. Finns en anledning till att dom kan ta pengar för att låsa upp mobiler.

Edit: Jag tror du kan komma undan billigare än 300 kr om du hittar "rätt" företag, kanske 200 kr.

Durre
2008-11-19, 10:05
Om inget ändrats sen jag försökte med en mobil är det allt annat än trivialt att hitta rätt mjukvara. Finns en anledning till att dom kan ta pengar för att låsa upp mobiler.

Edit: Jag tror du kan komma undan billigare än 300 kr om du hittar "rätt" företag, kanske 200 kr.

Jag fixade att låsa upp min, var bara att läsa på lite, ja mjukvaran kan vara svår att hitta med dem som är standard för mobilen brukar vara gratis.

Durre
2008-11-19, 10:05
Det är en SE, hur hittar jag info om hur man går tillväga?

Du kan PMa mig eller så, vad för modell har du?

sahaya
2011-03-16, 09:55
Du kan försöka låsa upp telefonen via koder. dess det enklaste sättet att låsa upp någon telefon. http://www.unlocking4u.com/supported-phones/rs6wp7/ du kan få koder från denna webbplats för att låsa upp telefonen.