Visa fullständig version : Kontentan - Inga fräscha gym i Linköping...?
AmandaMilton
2008-11-17, 23:31
Jag har läst lite inlägg om gym i Linköping här och kontentan verkar vara att förrutom Campushallen (studenthak , relativt långt utan för stan = ej intresserad) så finns inga fräscha, ljusa gym i Linköping?!? Själv letar jag efter ett ljust gym, gärna med fönster, modernt, relativt centralt med bra utrustning. Det ska kännas kul att vara där också. Ett pluss är om de har en del pass som Body Pump, men passen är inte det viktiga. Det viktigast är att det inte är ngt mörkt källargym... Det *måste* ju bara finnas ett fräscht ljust gym, som inte är insprängd i en källarlokal, eller lokaler utanb fönster i en realtivt stor stad som Linköping? Katastrof annars. Tillfälle för alla som funderat på att öppna gym i Lkp. Det finns ju fräscha gym med lite "SPA-känsla" i varenda liten små-stad nu förtiden. Gissa om jag blev besviken när jag flyttade hit... Går just nu på Studio Fitness men det gymmet är riktigt litet - och i en källarlokal ;(
Eller har jag missat ngt kanske? Please make my day...! :-)
Det känns som att World Class passar bäst för dina krav. De har spa-avdelning, bastu, en stor mysig lounge, många pass och så vidare. Fast de kanske faller på fönsterkravet?
Nautilus är ljust och nytt, dock inga fönster.. Har du kollat där?
Corpobal
2008-11-18, 16:20
Finns ljusterapi på vintern annars.
martin86
2008-11-18, 16:51
Ligger simhallens gym i en källare?
Har annars hört att det är helt ok.
Nu kapar jag tråden lite, Ska också till linköping en vända,
vad finns det för bra "källar" gym att välja på??
Behöver inte en massa maskiner utan egentligen bara mest basic grejer.
Helts inget gym som är fyllt med fotbollskillar på 14-20 bast som sitter överallt och dricker vatten :P
får gärna vara nära skäggetorps hållet men det är inget krav
Nu kapar jag tråden lite, Ska också till linköping en vända,
vad finns det för bra "källar" gym att välja på??
Behöver inte en massa maskiner utan egentligen bara mest basic grejer.
Helts inget gym som är fyllt med fotbollskillar på 14-20 bast som sitter överallt och dricker vatten :P
Det låter som gymbolaget är något för dig! Inte så nära skäggetorp dock..
Det var en himla massa trappor ner plus att jag inte kommer ihåg några fönster, gymmet som sådant var väl så där.
Det låter som gymbolaget är något för dig! Inte så nära skäggetorp dock..
Tackar, ska kolla upp det
AmandaMilton
2008-11-18, 19:32
Nautilus är ljust och nytt, dock inga fönster.. Har du kollat där?
Ja, men detr är också ett källargym... Inga fönster
AmandaMilton
2008-11-18, 19:34
Det känns som att World Class passar bäst för dina krav. De har spa-avdelning, bastu, en stor mysig lounge, många pass och så vidare. Fast de kanske faller på fönsterkravet?
Det är inte SPA i sig jag vill ha... utan ett fräscht ljust gym. Ljust, bra belyst, snyggt, väldstädat, gärna fönster. Fräscht helt enkelt. Inget källargym. Men Wo är ett av de få jag inte kollat in.
AmandaMilton
2008-11-18, 19:35
Japp, jag har kollat in det. Riktigt mörkt och trist
Jag trodde det ffa var sådana gym som var på uppgång, i vår lilla håla har vi tom två st.
Berga och Ryd har ljusa gym men hur de är utrustningsmässigt vet jag inte då jag aldrig varit där. Iofs inga fönser men är kravet att det är ljust så..
Feelgood och studio fitness är väldigt fräscha gym. hur det står till med fönster på studio fitness har jag ej koll på, feelgood har inte jättemånga. Men båda gymmen ligger centralt, iaf feelgood har många pass och de är båda så långt från källargym man kan komma.
Ryd är inte mycket till gym.
Sporthallen vilket ligger nere i en källare, men är inget "källargym" då har 32kg hantlar som max, kan ju vara en begränsning.
Jag tror du har det lite tufft med dina krav tyvärr. Det enda stora luftiga gymmet är väl just campushallen. Annars är både worldcalss och nautilus riktigt fräsha.
Jag tror du har det lite tufft med dina krav tyvärr. Det enda stora luftiga gymmet är väl just campushallen. Annars är både worldcalss och nautilus riktigt fräsha.
Ja, men det var ju inga fönster!!11one
:D
Nu när det ändå har tagits upp... vad behöver du ha fönstrena till?
Eventuell flyktväg? Partytrick?
AmandaMilton
2008-11-18, 23:12
Feelgood och studio fitness är väldigt fräscha gym. hur det står till med fönster på studio fitness har jag ej koll på, feelgood har inte jättemånga. Men båda gymmen ligger centralt, iaf feelgood har många pass och de är båda så långt från källargym man kan komma.
Studio Fitness tränar jag på = Jättelitet trångt gym i källarlokal. Feelgood har jag inte kikat på men har hört att de har litet utbud
AmandaMilton
2008-11-18, 23:14
Umm, fast jag har testat träna i ca 7 städer, många små och alla har haft jättefräscha gym...Vissa tom tvättar handduken åt dig! ;-) Det kanske är lite over the top, men moderna gym brukar det finnas i de flesta städer...
AmandaMilton
2008-11-18, 23:15
Nu när det ändå har tagits upp... vad behöver du ha fönstrena till?
Eventuell flyktväg? Partytrick?
hehe... Mja... handlar väl om att det oftast blir ljust, luftigare fräschare... Vill inte träna i ngt mörkt, lågt i tak gym...
AmandaMilton
2008-11-18, 23:16
Ryd är inte mycket till gym.
Sporthallen vilket ligger nere i en källare, men är inget "källargym" då har 32kg hantlar som max, kan ju vara en begränsning.
Sporthallen är vad jag definerar som källargym... Ganka litet, mörkt trångt och helt utan fönster, en trappa ner typ...
AmandaMilton
2008-11-18, 23:18
Berga och Ryd har ljusa gym men hur de är utrustningsmässigt vet jag inte då jag aldrig varit där. Iofs inga fönser men är kravet att det är ljust så..
Vart i Berga ligger det? Bor nära Vimanshäll så det är ju inte så långt...
AmandaMilton
2008-11-18, 23:18
Då ska jag definitivt kolla in Feelgood, har fått för mig att de har ett jättelitet gym, men kanske har fel..
Sporthallen är vad jag definerar som källargym... Ganka litet, mörkt trångt och helt utan fönster, en trappa ner typ...
Ja underbart med andra ord. Gym ska man gå till för att träna inte beundra fönsterutsikt.
AmandaMilton
2008-11-18, 23:20
Ja, konstigt nog så hittar jag den typ av gym jag söker nästan överallt, även i små "skitstäder", men inte i LKp. Det känns som LKp har missat hela utvecklingen av att modernisera och fräscha upp gymmen.
AmandaMilton
2008-11-18, 23:22
Ja underbart med andra ord. Gym ska man gå till för att träna inte beundra fönsterutsikt.
hehe...
hoikka poika
2008-11-19, 00:26
Friskis och svettis finns ute i Tannefors, nära Saab-området. Där finns det fönster. Är rätt fräscht och nytt också.
Då ska jag definitivt kolla in Feelgood, har fått för mig att de har ett jättelitet gym, men kanske har fel..
Feelgood har ett hyfsat stort gym, de fria vikterna ligger lite avsides om man inte gillar/gillar sånt. Själv saknar jag Feelgood på grund av squashbanan mitt i gymmet.
Det ska ligga vid den fd Berga skola, sök på utomhusgym så hittar du det.
Hallberg
2008-11-19, 09:44
I Rydsskogen finns det annars ett utomhusgym bredvid löpspåret. Inga fönster visserligen, men inget tak och inga väggar heller så... :D
Ja, konstigt nog så hittar jag den typ av gym jag söker nästan överallt, även i små "skitstäder", men inte i LKp. Det känns som LKp har missat hela utvecklingen av att modernisera och fräscha upp gymmen.
Du har ju ingen koll bara. Campushallen och Nautilus är båda riktigt fräscha.
Är du stockholmare? All indicators say so.
Ja, men det var ju inga fönster!!11one
:D
Det var ju det jag mena dumb-ass ;)
För att citera en boxningsanimé som jag tittat på när en av karaktärerna gnäller på att gymmet är tråkigt och fult. Då svarar coachen: "Det handlar om att träna sin kropp och själ, utseendet är oviktigt."
Åter till ämnet jag har en bekant som bor i linköping, jag skall fråga honom sen återkommer jag förhoppningsvis.
hoikka poika
2008-11-19, 14:42
Det ska ligga vid den fd Berga skola, sök på utomhusgym så hittar du det.
http://archive.corren.se/archive/2008/10/8/jx8va5u7gsk7puu.xml
*cry*
Det låter som att Worldclass eller nautilus skulle passa dig bäst. Men det kanske är lite sent vid det här laget. :)
Simhallens gym är BARA maskiner, inte en enda frivikt.
Feelgood tycker jag är fräscht och bra och de har det man behöver när det gäller fria vikter. Kör där varannan helg.
Suck, gammal tråd
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.