handdator

Visa fullständig version : [klipp&klistrat]Stöd brottaren Ara Abrahamian

mjukglass
2008-11-16, 18:32
[detta inlägg är klippt o klistrat från ett annat forum men jag tänkte att det kan finnas folk här som skulle vilja skriva upp sig på listan]

Brottaren Ara Abrahamian, som i protest lämnade sin OS-medalj på mattan i Peking, kommer tillsammans med förbundskaptenen Leo Mylläri och det svenska brottningsförbundet att få böta en halv miljon kronor. De tänker inte betala. I stället ska domen överklagas, men det kom nya besked från internationella brottningsförbundet, Fila. Abrahamian och hans coach stängs av i två år från brottningen och dessutom får Sverige inte arrangera några internationella tävlingar på två år.
Om du tycker detta är fel, skriv då under namninsamlingen så FILA vet att Ara har folkets stöd. Just nu har endast 303 personer skrivit på. Fler behövs innan insamlingen kan skickas till Matteo Pellicone på FILA.

namninsamling (http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2574)

Allan
2008-11-16, 19:01
Done!!!

Timme
2008-11-16, 19:14
Gjort.

Detta är helt sjukt. Fila, vilket skämt.

jwzrd
2008-11-16, 19:14
Gjort.

Detta är helt sjukt. Fila, vilket skämt.

Vad vet du om dem?

Timme
2008-11-16, 19:21
Vad vet du om dem?

Inte särskilt mycket.

stevebc
2008-11-16, 19:42
Haha, oväntat att presidenten är italienare.

Huffo the A-LagaRe
2008-11-16, 19:55
[detta inlägg är klippt o klistrat från ett annat forum men jag tänkte att det kan finnas folk här som skulle vilja skriva upp sig på listan]

Varför i helvete ska de böta?*grr*

egge
2008-11-16, 19:56
Jag har skrivit på.

Ajin
2008-11-16, 20:04
Vad vet du om dem?

Enlighten us, då?

MAXX
2008-11-16, 20:11
Kan inte brottning och vet inte om domaren gjorde rätt eller fel, inte tillräkligt insatt mao.. Att skriva på bara för han är svensk vore korkat..

WHITEFOLKS
2008-11-16, 20:38
Jag är tveksam till att Fila håller koll på namninsamling.se

jwzrd
2008-11-16, 20:44
Enlighten us, då?

Om?

Stoltz
2008-11-16, 20:48
Done!

Jorgen
2008-11-16, 20:48
Om?

Jag gissar FILA?

Som du skrev till Timme verkade du ha bra koll på dom. :)

jwzrd
2008-11-16, 20:49
Jag gissar FILA?

Som du skrev till Timme verkade du ha bra koll på dom. :)

Nej, Jörgen, det skrev jag inte. Timme antydde att han hade god koll på dem, något han sedan förnekade när jag frågade om det. Jag har lika god koll på FILA som alla andra i tråden så jag röstar inte. Hur ni andra gör bestämmer ni givetvis själva.

Jorgen
2008-11-16, 21:06
Nej, Jörgen, det skrev jag inte. Timme antydde att han hade god koll på dem, något han sedan förnekade när jag frågade om det. Jag har lika god koll på FILA som alla andra i tråden så jag röstar inte. Hur ni andra gör bestämmer ni givetvis själva.

Jag påstod inte att du skrev det heller. Jag skrev "Som du skrev till Timme verkade du ha bra koll på dom". Jag förstår naturligtvis att du försökte provocera, precis som vanligt. :)

Einar
2008-11-16, 21:09

I det här fallet tycker jag inte att man måste veta så mycket om FILA för att påstå att de handlat på ett uselt sätt.

jwzrd
2008-11-16, 21:12
Jag påstod inte att du skrev det heller. Jag skrev "Som du skrev till Timme verkade du ha bra koll på dom". Jag förstår naturligtvis att du försökte provocera, precis som vanligt. :)

Ja, din mening var trasig men jag antog att det betydde: "Eftersom du skrev till Timme så verkade du ha koll på dem". Nu skrev du inte så och även efter detta inlägget vet jag inte riktigt vad du menade. Jag menade däremot inte att provocera. Vet man ingenting om FILA eller hur det Går Till där så har jag svårt att se varför man ska välja det ena partiet.

jwzrd
2008-11-16, 21:14
I det här fallet tycker jag inte att man måste veta så mycket om FILA för att påstå att de handlat på ett uselt sätt.

Om man väljer att tro att dommarpanelen dömde helt korrekt och att FILA utgår ifrån det så är det inte så svårt att se hur FILA kan handla som de gör. Överilat är det tycker jag nog. Det osar av förbannade gubbar som är långt ifrån idrott och tävling.

Jorgen
2008-11-16, 21:17
Ja, din mening var trasig men jag antog att det betydde: "Eftersom du skrev till Timme så verkade du ha koll på dem". Nu skrev du inte så och även efter detta inlägget vet jag inte riktigt vad du menade. Jag menade däremot inte att provocera. Vet man ingenting om FILA eller hur det Går Till där så har jag svårt att se varför man ska välja det ena partiet.

Jag är övertygad om att du är så smart att du förstod vad jag menade. :)

muddler
2008-11-16, 21:22
Jag är tveksam till att Fila håller koll på namninsamling.se

I'm with stupid.

jwzrd
2008-11-16, 21:23
Jag är övertygad om att du är så smart att du förstod vad jag menade. :)

Det jag skrivit i tråden baseras på precis så som jag läste ditt inlägg.

EDIT: Jag förstår inte vad du vill.

KlopFer
2008-11-16, 21:25
Done :)

Allan
2008-11-16, 21:35
Det märkliga är att FILA tar till en extraordinär sanktionsåtgärd som saknar motstycke. Ingen har tidigare straffats så hårt. Inget land har straffats så hårt. Ara straffas hårdare än någonsin dopingbrottarna och dopingfabrikerna från öst. Eller folk som åkt dit för mutor och hot i brottningsvärlden.

rQx
2008-11-16, 21:39
Som det har bekrivits i media och av en brottarvän till mig så har ju uppenbarligen dommarna fel? Så förstår då inte varför FILA håller på och muppa sig? ..

Ajin
2008-11-16, 23:41

Så det är fel att underteckna en opinionsmätning/namninsamling om något man tycker bör rättfärdigas (i detta fall Ara och det svenska brottningsförbundets fall i OS) fastän man kanske inte vet så mycket om FILA?

Right on.

Yankeee
2008-11-17, 07:39
det är fel att underteckna en opinionsmätning/namninsamling om något man tycker bör rättfärdigas (i detta fall Ara och det svenska brottningsförbundets fall i OS) fastän man kanske inte vet så mycket om FILA

Right on.

mini
2008-11-17, 08:17
Det som känns surt med det här straffet är ju att resten av brottningssverige straffas för Aras brott begått i affekt. Sverige får inte vara värdland för internationella tävlingar på två år. Det är rätt tufft. I övrigt vet jag för lite om idrottens förbund och regler samt vad jag egentligen tycker om just det här fallet för att skriva på.

Jens.Andersson
2008-11-17, 10:26
Sverige får inte vara värdland för internationella tävlingar på två år.

Någon som vet vad detta egentligen innebär? Vad händer om Sverige skiter i att följa den regeln? Blir vi utestängda från alla andra sportevenemang? Attackerar NATO?

tano
2008-11-17, 12:29
Det jag känner som mest absurt är att det verkar som FILA vill straffa Sverige enbart för att Sverige vill kontrollera att Aras fall omhändertagits på rätt sätt. Sverige går den helt riktiga vägen genom CAS, men FILA blir ändå vansinniga att något land vågar sätta sig upp mot dem. Är det inte helt fel om ett land bestraffas för att de följer de internationella överenskommelser som finns.

Om det stämmer som SOK berättat har FILA i princip skrikit åt svenskarna när möten ordnats. Det tyder om något på många hundar begravna.