Visa fullständig version : Manges Journal
Hoppar på detta som så många andra. Då jag är väldigt dålig på att skriva ned mina gamla resultat, så kan detta vara en bra och rolig grej att kunna blicka tillbaka på.
För er som "smyger in och läser" så heter jag då Magnus. Är unga 30 och har styrketränat på egen hand i ca 3.5 år. Har aldrig tagit det överdrivet seriöst utan gjort det mest för att det är nyttigt.
Det är inte förrän i år som jag börjat känna att man kanske skulle ta och göra något utav detta. Man lägger ju trots allt ned rätt mycket tid på det.
Så from nästa år så kommer jag köpa licens och börja tävla SL *flex*
Jag är 171 cm över havet, väger ca 75 kg och det är i den viktklassen jag skall försöka hålla mig.
Mina pers ligger för närvarande på:
Knäböj: 170 kg (med lindor, 150 kg RAW)
Bänk: 135 kg RAW (ej tävlingsgodkänt)
Mark: Futtiga 160 kg RAW *muttrar* *gah!*
Mina mål för 2009 är
Knäböj: 200 kg
Bänk: 150 kg RAW
Mark: 200 kg RAW
"Borde" väl vara rimliga mål. Får bara hoppas att man håller sig skadefri, gamal som man börjar bli haha :p
To be continued! :hbang:
Så här såg mitt schema ut denna vecka:
Måndag: 
Knäböj - 5 set 5 x 130 kg RAW
Benspark - 3 set 5-6 x 90 kg
Tisdag:
Bänk - 5 set, 5 x 110 kg med stopp
Fredag:
Mark - 3 set, 5 x 120 kg
          2 set, 5 x 130 kg
Detta va min första vecka efter en vilovecka som jag haft.
Kändes lite segt i benen i måndags, men så brukar de vara efter ett uppehåll
Bänken kändes faktiskt fint. Kände mig stark. Tyvärr fuskar jag lite med rövlyft när jag pressar. Så det måste jag träna bort sedan. Ska iofs skaffa mig en bänktröja, och dom 2 ggr jag testat med en sådan, så blir det automatiskt mindre "fusk".
Marken kändes också den helt ok. Det är hat-övning nr ett, men fick en ganska bra träff i korsryggen. Testade lite sumo lyft med :)  Men vet inte om det är för mig.
Måndag
Tog det lite lungt med knäböjden då jag har känningar i vänster höftböj.
Så det blev "relativt" lätta teknikset
(exkl uppvärming)
Knäböj:
3 set, 5 x 120 kg
1 set, 5 x 125 kg
1 set, 5 x 130 kg
Benspark:
3 set, 6 x 90 kg
Va något öm i vänster höftböj efter, men känns bättre så här dagarna efter.
Dock ej bra. Önåjjing! :furious: som det heter på ängälska :Virro
Onsdag
Då va det bänkpressar dag!
Kändes ok. Hade hoppats att det skulle gå liiiite lättare, men jag fick upp de vikter jag hoppade på.
Så här blev det:
Bänkpress:
(exkl alla uppvärmnings-set)
5 set, 4 x 115 kg, med stopp
Smalbänk:
3 set, 6-8 x 70 kg
Hantelpress bakom huvudet:
Fuskade lite.. började bli trött. Borde kört fler "tunga", men men :em:
1 set, 10 x 25 kg
1 set, 8 x 30 kg
1 set, 6-7 x 40 kg
Fuskar tyvärr fortfarande lite med rövlyft *grr*
Att det skall vara så svårt att lära sig ifrån denna dåliga ovana *gah!*
Lyfte tydligen lite på hälarna med.. hmm.. 
Jag får spänna fast mig i bänken hehe :Virro
lycka till med dina mål :) du är en stark jävel!
lycka till med dina mål :) du är en stark jävel!
Haha.. tack!  Tja de börjar väl arta sig *flex*
Fredag
Idag va de ryggen som fick smaka. Dvs marklyft m.m. (även lite axlar)
Måste säga att jag kände mig ovanligt pigg och stark, vilket kändes gött.
Tränings schemat för dagen lyder enligt följande:
Marklyft:
1 set, 4 x 130 kg
4 set, 4 x 135 kg
Hade planerat att köra 130 kg idag, men det kändes så lätt, så jag höjde 5 kg.
Korta mark eller boxmark eller va de nu kallas?:
1 set, 3 x 150 kg
1 set, 3 x 155 kg
2 set, 3 x 160 kg
Denna övning är jag inte så familjär med. Väldigt bra för slutdraget och man kan lasta på lite mer. Men den är ovan. Så ja laborerade med tyngderna.
Men 160 kg, får nog bli ingång nästa gång.
Rygglyft i ställning:
3 set, 8-10 x 50 kg extra
Nu fanns där ingen att kontrollera mig idag. Tränade i stort sett själv, så jag säger att mina marklyft va 110% tekniska gudalyft :D
Nä men det börjar kännas som att tekniken har blivit bättre. Så jag hoppas man kan se det med. 
Sedan körde jag lite andra kompleterande övningar för axlar åh sånt.. men orkar inte skriva om dem :)
Rock on! :hbang:
LadyInsane
2008-11-25, 00:22
Bra marklyft! 
Korta mark, typ kronlyft?:virro:
Pff 110% lyft finns inte. Fram med film så man får bedöma lite pojkspoling!;)
Måndag
Så va det en härlig måndag igen, med snöstormar och isskrapning. Med en härlig gnutta julstress inför klappjakten. Men vad gör det? Det är styketräning, och i träningslokalen kan INGET störa en! :)
Dagens pass löd..
Knäböj:
5 set, 5 x 125 kg
Gick på liiite till i vikt denna vecka. Men de känns f**n i höftböjen när man är i botten.
Grymt irriterande. Men jag misstänker att jag är kort. Körde ett riktigt stretchningspass efter. Hoppas det (på sikt) kommer försvinna. Får fortsätta "fisköra" ett tag till. Kanske tom gå ned i vikt *muttrar lite*
Boxböj:
5 set, 2 x 110 kg
Inte mycket att orda här. Ja lyfte av, jag satte mig, jag reste mig igen :D
Benspark:
1 set, 8 x 90 kg
2 set, 6 x 100 kg
Allt som allt är ja rätt nöjd. Jag sucktar dock efter att få maxa men är för feg så länge jag känner som jag känner i ljumsken.
Om någon läser detta, och känner igen sig, och kanske tom VET vad det kan vara, så får ni mer än gärna hojta till.
Hasta la vista!
Bra marklyft! 
Korta mark, typ kronlyft?:virro:
Pff 110% lyft finns inte. Fram med film så man får bedöma lite pojkspoling!;)
Haha.. inte meningen att förvirra. Tack för att du kika in by the way :)
Kronlyft är nog exakt de jag menar.. eh.. tror jag hehe
Man startar iaf precis under knäskålarna och drar, slutdraget.
Och det har precis noll att göra med någon box haha. Jag är bara virrig :Virro
Tack för komplimangen! Känner som sagt att den här övningen är den jag är sämst i, men det börjar saaakta men säkert sitta.
Ska försöka få upp någon video eller liknande någon gång. Måste bara ragga rätt på någon som kan filma.
Jag kanske överdrev liiiite när jag sa att dom 110%-iga gudalyft :D
Har kört mark (ja åh knäböj med för den delen) knappt ett år, så tekniken är ju långt ifrån fulländad.
Men de tar sig! (sa pyromanen och tände på villan)
Onsdag
Onsdag och bänk! 
Kvällen gick enligt följande:
Bänkpress (med stopp)
4 set, 3 x 117.5 kg
1 set, 4 x 115.5 kg
Smalbänk
1 set, 8 x 70 kg
2 set, 7 x 80 kg
Hantelpress bakom huvudet (ståendes)
1 set, 10 x 25 kg
1 set, 8 x 35 kg
1 set, 7 x 40 kg
Kvällen va en blandad besvikelse med förtjusning. Första set'et i bänken kädes tung. Jag hade hoppats på att göra en 4:a, men orkade inte mer än 3. 
Det andra och tredje set:et lika så. Plus att jag förbarmar mig över mitt eviga röva lyft! *muttrar*
MEN! Så tänkte jag till. Diskuterade fotplacering med en av mina träningkumpaner. Flyttade sedan fötterna närmare kroppen in under bänken och upp lite. Och sicken skillnad!?! 
Har alltid känt att jag tappar massa, om jag inte får pressa ifrån med fötterna, men nu rörde sig baken knappt alls, och vikten flög upp lättare än innan. 
Och på de 5:e och sista set:et så gjorde jag tom mina 4 rep som jag hade hoppats. Kändes jävligt bra! *flex*
Det där skall jag träna mer på!
Mata ne!
tjurenferdinand
2008-11-26, 23:31
Jefla stark du! ;) Lycka till med träningen! :)
Jefla stark du! ;) Lycka till med träningen! :)
Tack tack! Jag ska göra mitt bästa! *flex* :D
Skönt att så relativt små justeringar kan göra sådan skillnad. Bra bänkat!
LadyInsane
2008-11-27, 10:01
Mata ne!
Mata dig?:D
Starkt pass, bra bänkar:) Kul när teknikskillnad kan hjälpa till!
Skönt att så relativt små justeringar kan göra sådan skillnad. Bra bänkat!
Åh man bugar åh tackar! :D
Ja, jag blev faktiskt väldigt förvånad själv. Speciellt när jag har känt sådan skillnad mellan att "pressa" med benen och inte göra det.
Nu liksom behövde man inte "pressa" för jag låg liksom stadigare i bryggan på någe vis.
Hoppas jag lyckas med tröja sedan bara. Sist jag testade tröja blev jag platt som en död torsk på ett bakbord! :D
Mata dig?:D
Starkt pass, bra bänkar:) Kul när teknikskillnad kan hjälpa till!
Tack så mycket!! *flex*
Haha *skratt* Ja mata mig!! :D  
näää.. Mata ne betyder typ "vi ses, vi höres" eller liknande.
Ja de kändes kalas faktiskt! Den ska övas mer på! :thumbup:
Wohoo!  SÅ!  Nu har man varit en "dutti" pojk och beställt lite tränings godis!
De är ju snart jul så hehe..  *gulp*
Hoppas bara bänktröjan passa nu! *nervös* 
De här godiset är på g! :p
http://www.extremepower.se/images/metal_wrist_wrap.jpg
http://www.extremepower.se/images/metal_Viking_%20X_type.jpg
http://www.extremepower.se/images/titan_vetotossut.jpg
http://www.extremepower.se/images/deadsock.jpg
http://www.extremepower.se/images/971200_iso.jpg
LadyInsane
2008-11-27, 10:59
Godis godis godis!! Beställde själv igårnatt! Inser nu att jag glömde slip-ons! Damn..!
Metal-tröjan e skitsnygg!
Godis godis godis!! Beställde själv igårnatt! Inser nu att jag glömde slip-ons! Damn..!
Metal-tröjan e skitsnygg!
Kom JUST på att jag inte beställde den :(  De va tofflor istället haha :D
Aja.. jag ska ha den senare. Kommer garanterat beställa fler varor, men de får bli nästa månad :)
Aah.. nice! Blev de tröja åh prylar för dig med nu då?
ps. med "tröjan" menar jag t-shirten hehe.. du kanske syftade på bänktröjan? ds.
LadyInsane
2008-11-27, 11:22
Kom JUST på att jag inte beställde den :(  De va tofflor istället haha :D
Aja.. jag ska ha den senare. Kommer garanterat beställa fler varor, men de får bli nästa månad :)
Aah.. nice! Blev de tröja åh prylar för dig med nu då?
ps. med "tröjan" menar jag t-shirten hehe.. du kanske syftade på bänktröjan? ds.
Menade t-shirten jag med..:D
Jupp, det blev tillslut en f6:a stlk 38 och en Titan DL NXG stlk 32. Hoppas det blev rätt storlekar ..:D
Marklyfttofflor e grymma. Gillar mina skarpt!
F r e d a g
Så va de "markdag". Och jag måste tyvärr erkänna att jag börjar, nääästan gilla denna övning.. hehe.. 
Dagens resultat:
Mark:
3 set, 4 x 140 kg
1 set, 4 x 145 kg PB :bpump:
Wohoo!  Hade planerat att köra en 4:setare på 135 kg, men ICKE! Kändes grymt bra!
Kortamark-ståendes-i-sån-där-box-grej: (vad hette de nu igen?) :Virro
1 set, 3 x 160 kg
2 set, 3 x 170 kg PB :bpump:
Wohoo!! (igen) 
Ska börja köra med PB-grejset som alla andra här!
Inte för att jag har någon större koll på vad mina PB ligger på, när det kommer till flerrepetitionsövningar (säg det 10 ggr snabbt med 3 öl innanför blusen), men jag måste ju börja någon stans :D
Axlar:
Tja.. eh.. orkar inte skriva.. noterade knappt i huvudet vad jag gjorde och inte gjorde... men jag körde lite axelövningar med hehe
Marken börjar kännas fin iaf. FIck komplimang för min teknik idag. Så jag kanske inte är så långt ifrån mina 110%-iga gudalyft iaf! Mohahaha! :D
Nu ska jag glufsa en gainer!  Shill out!
värstingen
2008-11-28, 22:48
Skönt med pbs på båda markövningarna!! :)
Måndag
Ja ni, läjdis och jäntlämän!
Måndag = Benspark + (knäböj x boxböj)
Och jag måste säga att jag är nöjd med mitt resultat idag. Har ju inte vågat på vikterna så mycket, då jag känner av höftböjarna, men bestämde mig idag att denna smärta inte är någon dålig smärta. Utan att det bara är att "kö på" som man säger i norrland. Visst? :D
Knäböj:
4 set, 3 x 140 kg PB :hbang:
Boxböj:
5 set, 2 x 110 kg (ej försök till pb, utan snabba strikta. Borde kanske lägga på mer nästa gång)
Benspark:
3 set, 8 x 100 kg PB :hbang:
Sedan fick magen smaka lite den med.
Känns bra detta. Har fått in djupet och grabbarna är riktigt nöjda med min teknik. Dom har sagt det mycket nu på senaste i många av mina övningar.. så antigen är jag kass, och dom försöker muntra upp mig, eller så har jag blivit duktig!? Och eftersom jag inte har någon film att ladda upp och visa vad jag pratar om, så går jag på det senaste. Jag börjar bli jävligt bra helt enkelt haha :D
Nästa vecka ska dom få smaka ÄN mer!!  Rock on!!! :hbang:
Grymt benpass och grattis till alla PBn!
Grymt benpass och grattis till alla PBn!
Well thank you my lady :cool:
Ditt pass va inte fyskam de heller, med tanke på operation åh allt!
Åh visst är det mycket roligare när det är kul!? :D Keep it up! :thumbup:
T i s d a g
Idag är de tisdag och egentligen en dag jag inte kör något speciellt. Brukar bättra på mina "beach"-muskler bara hehe.. 
MEN efter som en kund till oss ville bjuda mig och några kollegor på julmiddag i mörrn, så fick det bli bänk idag.
Körde dock ett lättare pass, för på Lördag mina vänner, är det Pepparkakspressen hos oss på SAK (Södertäljae Atletklubb).
Vi drar ihop gänget och skall maxa RAW med alla regler som hör till :)
Så jag va tvungen att spara mig hehe
Hur som.. så här såg schemat ut för kvällen:
Bänkpress:
4 set, 6 x 80 kg - Med stopp, snabba, explosiva och teknikriktiga.
1 set, 12 x 80 kg Maxrep!! :hbang: Vet inte om de är bra eller dåligt faktiskt.. men det tog i brösten
Dipp: (KV = Kroppsvikt)
1 set, 10 x KV
1 set, 10 x KV + 15 kg
1 set, 6 x KV + 30 kg
1 set, 6 x KV + 40 kg
2 set, 5 x KV + 50 kg
Sedan körde jag lite beachmuskler, lite hantelpress bakom huvudet åh lite bröstövningar i någon typ av maskin.
Hoppas jag inte tog ut mig allt för mycket. Skulle vara kul åh se (iaf på ett ungefär) vart man kan tänkas ligga i styrka på lördag, även om det inte är på "riktigt"
Nu trött.. nu vila.. nu hej då!
LadyInsane
2008-12-02, 21:54
Sjuka böjar!! Samt grymma dips!! 
Satsar du på beachen? D kan man ju inte göra som SL-are;)
Sjuka böjar!! Samt grymma dips!! 
Satsar du på beachen? D kan man ju inte göra som SL-are;)
Man tackar, man tackar! De sköna är att det inte det inte känns in höftböjarna så här dagarna efter heller. Så de är nog bara lite strechning som behövs. Dä ä najs!
Haha.. JOHO! Just watch me! Beach 2009, here I come! *flex* :D
T o r s d a g
Sicken virrig vecka! Träning en torsdag. Jajjemensan!!! Anledningen är att jag vill ha en vilodag till den "stora" RAW-bänkar tävligen på lördag på klubben :D
Hur som haver. Idag va de rygg och axlar på schemat. Så jag körde rygg åh axlar!
Mark:
1 set, 3 x 145 kg
4 set, 3 x 150 kg PB *flex*
Kortamark-grejen:
1 set, 3 x 160 kg
1 set, 3 x 170 kg
1 set, 1 x 175 kg PB *flex*
Åh så lite axelfläng m.m. 
Wohoo!! De där kändes fiiint! Med tanke på att jag för dryga 5 veckor sedan, hade maxat 147.5 kg en gång, så kändes 4 set 3 x 150 kg ganska bra hehe
Åh när ja drog 175 kg i korta mark såg ja stjärnor hehe.. då har man iaf tagit i.
Ja måste säga att jag är nöjd med mitt pass. Nästa vecka skall jag försöka slå nytt PB 1 RM.. den som gissar rätt får en.. hmm.. lussebulle åh en juleklapp på rumpan haha.. ja menar. .Ho hoo hooo! :D
Pepparkakspressen -08
Mina damer åh herrar!
Vaknade i morse och låg på 76 kg *gah!*
Kom till tävlingen (läs gymmet) och började med att slänga på mig 3 st t-shirts, en långärmad plus en till långärmad med luva.
Satte mig på motionscykeln och började paddla i ca 30 min.
Kl slog 12.05 när "vågen" dök upp. Slängde av mig plaggen och vägde mig.
Vågen visade: 75.7 kg
Så jag slängde på mig alla plagg igen och slängde mig in i bastun. Satt åh svettades i ca 40 min innan domaren sa. Nu är det dags.
Av med plaggen, sprang åh pissa, upp på vågen och nu visade den..
*trum virvel* 74.8 kg !!! :D 
Så nu fick jag springa ut, på skakiga ben efter allt bastande och slänga mig  under stången.
Så de va bara tuta åh köra. 
Hann med ETT uppvärmningspass. Körde 6 x 100 kg.
Fick sedan ett lyft till med signal för att se vilken igång jag skulle köra.
Bestämde mig på 115 kg
Första lyft, 115 kg RAW, godkänt! 
Lite nervös, lite för "ouppvärmd", men den kom upp.
Andra lyft, 120 kg RAW, Godkänt! 
Denna gick upp lättare än första faktiskt. 
Satt sedan länge åh fundera på vad jag skulle ha på sista.
Ska man fega åh gå på 125 eller ska man chansa och gå på 130?
Tredje lyft, 130 kg RAW, godkänt *flex*
Kändes fan bra!
Är faktiskt riktigt nöjd, med tanke på att jag fick vätska ned mig och inte hunnit äta något innan tävlingen. Och jag trodde ärligt inte att jag skulle hinna ned till 75:an.
Så nu vankas det julbord med klubben.  :cheers: :eating:
LadyInsane
2008-12-07, 13:11
HAHAHA fyfan helt sjukt bra!! Vilken jävla grej!! :hbang:
HAHAHA fyfan helt sjukt bra!! Vilken jävla grej!! :hbang:
Hahaha.. tack så hemst mycke Lee :D
Det jag glömde nämna här i storyn är ju att jag påbörjade min "deffning" redan på fredagsmorgonen. När jag vägde mig på torsdagskvällen låg jag på 77.8 kg vilket är detta års all time high! DEN va jag inte beredd på kan jag säga.
Så jag gick hela fredagen utan att dricka i stort sett något.
Jag lyckades med detta gå ifrån 77.8 kg till 76 kg och sedan svettas ut resten precis innan tävlingen.
Detta är ju inte alls optimalt på något sätt för resultatet, men jag kände mig oförskämt pigg ändå :)
Men framöver ska jag nog ta mig en titt på min crosstrainer, alt tom använda den någon dag i veckan :D
Vill gärna inte behöva "banta" varje gång man tar sig till en tävling.
Det optimala vore ju (så som du skrev i din blogg/journal) att man låg något kilo under sin viktklass och istället kan äta som en gris dagarna innan så man maxar energidepåerna.
Nu hoppas jag bara att jag kan pressa ut några procent ur tröjan när den kommer. Den borde landa nu i veckan. :hbang:
Bastubacke
2008-12-07, 20:34
Pepparkakspressen -08
Mina damer åh herrar!
Vaknade i morse och låg på 76 kg *gah!*
Kom till tävlingen (läs gymmet) och började med att slänga på mig 3 st t-shirts, en långärmad plus en till långärmad med luva.
Satte mig på motionscykeln och började paddla i ca 30 min.
Kl slog 12.05 när "vågen" dök upp. Slängde av mig plaggen och vägde mig.
Vågen visade: 75.7 kg
Så jag slängde på mig alla plagg igen och slängde mig in i bastun. Satt åh svettades i ca 40 min innan domaren sa. Nu är det dags.
Av med plaggen, sprang åh pissa, upp på vågen och nu visade den..
*trum virvel* 74.8 kg !!! :D 
Så nu fick jag springa ut, på skakiga ben efter allt bastande och slänga mig  under stången.
Så de va bara tuta åh köra. 
Hann med ETT uppvärmningspass. Körde 6 x 100 kg.
Fick sedan ett lyft till med signal för att se vilken igång jag skulle köra.
Bestämde mig på 115 kg
Första lyft, 115 kg RAW, godkänt! 
Lite nervös, lite för "ouppvärmd", men den kom upp.
Andra lyft, 120 kg RAW, Godkänt! 
Denna gick upp lättare än första faktiskt. 
Satt sedan länge åh fundera på vad jag skulle ha på sista.
Ska man fega åh gå på 125 eller ska man chansa och gå på 130?
Tredje lyft, 130 kg RAW, godkänt *flex*
Kändes fan bra!
Är faktiskt riktigt nöjd, med tanke på att jag fick vätska ned mig och inte hunnit äta något innan tävlingen. Och jag trodde ärligt inte att jag skulle hinna ned till 75:an.
Så nu vankas det julbord med klubben.  :cheers: :eating:
Bra jobbat Magnus.du visade lite "Sisu" när du satt i bastun och gick ner i vikten.tre godkända lyft och 130 i sista lyftet.
du borde få din tröja i början av veckan,jag pratade med Tahvo på Extreme-Power och han skulle skicka grejerna på fredag.SM-kvalgränsen i 75:an är 150kg och det är inte långt dit så det måste vara målet inför 2009.
Bra jobbat Magnus.du visade lite "Sisu" när du satt i bastun och gick ner i vikten.tre godkända lyft och 130 i sista lyftet.
du borde få din tröja i början av veckan,jag pratade med Tahvo på Extreme-Power och han skulle skicka grejerna på fredag.SM-kvalgränsen i 75:an är 150kg och det är inte långt dit så det måste vara målet inför 2009.
Hehe.. Tack!  Ja ibland bara måste man ;)
Trevligt. De ska bli kul att testa. Hoppas man kan prestera lite bättre framöver.
Såg just på filmen. Och jag tror faktiskt våran kära huvuddomare hade mer än rätt. De va "röv fladder! *gah!* MÅSTE försöka jobba bort de där på något vis.. hmm..
Om någon som smyger in här, skulle vara nyfiken, så finns helgens Pepparkakspress på tuben, här --> Pepparkakspressen 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=FbJyTzahlwc) Enjoy! :thumbup:
Bastubacke
2008-12-07, 23:58
Såg just på filmen. Och jag tror faktiskt våran kära huvuddomare hade mer än rätt. De va "röv fladder! *gah!* MÅSTE försöka jobba bort de där på något vis.. hmm..
Gute brukar dömma rätt.
Jäklar va folk från södertälje ak det var här :P
Bra pressat på pepparkakan och lycka till med målen
Jäklar va folk från södertälje ak det var här :P
Bra pressat på pepparkakan och lycka till med målen
Ja vi är en stor familj ;)
Tack.. I shall do my best!
SM-kvalgränsen i 75:an är 150kg och det är inte långt dit så det måste vara målet inför 2009.
Definitivt. Du kommer dessutom få tampas med Edwardsson under såväl DM som även SM gissar jag på. Ni kan nog sporra varandra. :thumbup:
Och jag tror faktiskt våran kära huvuddomare hade mer än rätt. De va "röv fladder! *gah!* MÅSTE försöka jobba bort de där på något vis.. hmm..
Hård med rättvis. :D Låsning av benen och fotställningen är det du behöver arbeta med men även att få ihop skulderbladen. Det kommer inte bli några svårigheter. Det är sådant du jobbar bort successivt. 
Gute brukar dömma rätt.
Helt korrekt. *kissass*
Måndag
Så va de ännu en ny vecka och nya benpass.
Blev lite halvbesviken på mitt pass idag. Tangerade PB utan lindor, men va inte riktigt på tävlingsgodkänt djup. Hade hoppats på att kunna pressa mer. Men mest är jag irriterad över höftböjarna. *grr27*
Hur som.. så här såg passet ut
Knäböj: (minus uppvärming)
1 set, 2 x 140 kg
1 set, 1 x 150 kg
*lindor på*
1 set, 1 x 150 kg
2 set, 1 x 160 kg
Boxmark:
1 set, 2 x 110 kg
4 set, 2 x 120 kg PB
Ska jag vara ärlig, så tror jag det är boxmarken som fuckar upp mina höfter. Känns lite som de när man startar ifrån botten.
Benspark:
1 set, 6 x 90 kg
2 set, 6 x 100 kg
1 set, 7 x 100 kg PB
Vadpress i benpressen:
1 set, 8 x 150 kg
2 set, 8 x 190 kg
Detta va obekvämt som fan, för jag hade typ sendrag under vänster fot. Så varje gång man sänkte vikten så drog det som sjutton på undersidan.
All and all så va det nog ett hyfsat pass. Men då mina höfter spökar som dom gör, så har jag svårt att ta detta med en klackspark.
En roligt grej dock. Mitt godis kom idag!!! :D  Riktigt nice.
Dock så har dom tydligen glömt mina marktofflor! Aj vant maj marktofflor!! *mini
Vågar jag, så ska jag småtesta tröjan på onsdag.
Måndag
Så va de ännu en ny vecka och nya benpass.
Blev lite halvbesviken på mitt pass idag. Tangerade PB utan lindor, men va inte riktigt på tävlingsgodkänt djup. Hade hoppats på att kunna pressa mer. Men mest är jag irriterad över höftböjarna. *grr27*
Hur som.. så här såg passet ut
Knäböj: (minus uppvärming)
1 set, 2 x 140 kg
1 set, 1 x 150 kg
*lindor på*
1 set, 1 x 150 kg
2 set, 1 x 160 kg
Boxmark:
1 set, 2 x 110 kg
4 set, 2 x 120 kg PB
Ska jag vara ärlig, så tror jag det är boxmarken som fuckar upp mina höfter. Känns lite som de när man startar ifrån botten.
Benspark:
1 set, 6 x 90 kg
2 set, 6 x 100 kg
1 set, 7 x 100 kg PB
Vadpress i benpressen:
1 set, 8 x 150 kg
2 set, 8 x 190 kg
Detta va obekvämt som fan, för jag hade typ sendrag under vänster fot. Så varje gång man sänkte vikten så drog det som sjutton på undersidan.
All and all så va det nog ett hyfsat pass. Men då mina höfter spökar som dom gör, så har jag svårt att ta detta med en klackspark.
En roligt grej dock. Mitt godis kom idag!!! :D  Riktigt nice.
Dock så har dom tydligen glömt mina marktofflor! Aj vant maj marktofflor!! *mini
Vågar jag, så ska jag småtesta tröjan på onsdag.
Jag tyckte det såg bra ut idag, synd att du känner av höften. Du har bra vinklar i böjen och lyckas hålla bålen stabil så att du inte får fällkniv. Med träningsupplägget du kör nu så kommer det här att bli kanon!
Jag tyckte det såg bra ut idag, synd att du känner av höften. Du har bra vinklar i böjen och lyckas hålla bålen stabil så att du inte får fällkniv. Med träningsupplägget du kör nu så kommer det här att bli kanon!
Man tackar för peppningen Ismo :)
Inte trodde jag att en finne som du skulle bli så stor åh vis med åren hehe ;)
Höften får jag strecha vidare på. Jag hoppas verkligen det bara är det som är delemmat. Bara det inte blir värre så att det sätter stopp för utvecklingen, eller att det blir något än värre av det. De är det jag oroar mig för lite. 
Bra jobbat själv på erat marton-pass. Jag står nog på sidan om och ser hur skadade ni blir innan jag bestämmer mig för om det är bra eller anus hehe :devil:
LadyInsane
2008-12-09, 00:16
Åh starka böjar!!:) Duktig pojke..:D
Kul med ditt nya godis. Hoppas det går bra på fredag med tröjan!
BTW, såg pepparkakspressen. Vilken kul tävling!
Åh starka böjar!! Duktig pojke..
Kul med ditt nya godis. Hoppas det går bra på fredag med tröjan!
BTW, såg pepparkakspressen. Vilken kul tävling!
Hehe.. tackar tackar *flex* Pojke wtf? Ja är ju en karla karl! :D
Nu är du allt lite virrig flicka lilla ;) Onsdag skrev jag. Fredag är det mark.
Ja tävligen va go. Åh visst va vi fina med tomteluva åh allt haha :D Hoppas du blundade för mitt oerhört otekniska rumplyft! :Virro
Då va de fredag igen. Och denna vecka har inte alls sett ut som jag hade planerat. Min "stora" plan va att jag skulle försöka till att maxa samtliga övningar. Men ICKE! Någon bestämde tydligen att jag skulle bli sjuk istället :(
Så.. jag har legat åh kurrerat mig hela veckan. Så i stället för nya PB så har jag slappat och blivit jävligt grym på trummor i Rockband haha :D
Trots att jag varit dålig och precis tillfrisknat, så tänkte jag att: Äh! Ett träningspass kan väl ändå inte vara farligt! 
Kort åh gott, tassade jag iväg till gymmet. Kan väl ärligt säga att min motivation inte va sprudlande och förväntningarna inte heller va överdrivet ambitiösa. Men mina förhoppningar fanns dock kvar. 
Så jag började på att marka lite för att känna på hur kroppen reagera.
Mark:
1 set, 4 x 110 kg
1 set, 1 x 130 kg
1 set, 1 x 140 kg
1 set, 1 x 150 kg
1 set, 1 x 160 kg (tangerat PB)
1 set, 1 x 170 kg FAIL!
Jag va nog inte så förvånad över detta. Det kanske inte är "optimalt" att försöka göra 10 kg över sitt PB samma vecka man legat sjuk hehe. Men man måste ju testa? Visst?
Gick som de gick. Stången lättade kanske 1 dm, men där va de stopp.
Så jag hoppade detta och gick över till bänk i stället (missade ju onsdag)
Bänkpress: (RAW)
1 set, 6 x 50 kg
1 set, 6 x 80 kg
1 set, 1 x 110 kg
1 set, 1 x 120 kg
1 set, 1 x 130 kg
1 set, 1 x 140 kg FAIL!
Kändes tungt redan på 130 kg faktiskt. Mitt PB är 135 kg. Men jag chansa och hoppade på't. Optimalt igen? Hmm.. NÄ!
Så.. jag slängde på mig bänktröjan! Den är ny, den är svart, den är hård, ja det är en Metal! *flex*
Hehe.. shit va tajt den va.
Bänkpress: (Tröja) (har för mig passet såg ut så här.. inge noteringar)
1 set, 1 x 130 kg till 6 plankor
1 set, 1 x 130 kg till 5 plankor
1 set, 1 x 140 kg till 4 plankor
1 set, 1 x 150 kg till 4 plankor
1 set, 1 x 150 kg till 2 plankor - FAIL!
1 set. 1 x 140 kg till 2 plankor
Törs inte säga om det är bra eller dåligt. Ismo stod åh svamla om att de va bra ;)
Han och Jukka må inte hålla med, men de svider rätt fint om de blodröda märkerna jag fick i armhålstrakterna och även på mina stackars armar hehe
Måste säga att jag är RUGGIGT orutinerad när det kommer till bänkpress med tröja. Konstigt vore väl annat, då jag aldrig tränat med tröja innan, men som det känns nu, så känns vikterna tyngre. Även dom jag hanterar utan.
Men som jag misstänker att det bara har med ovana att och jag hoppas att det släpper sedan. Tror det sitter väldigt mycket psykologiskt när det kommer till tröjpress.
Så där har ni det gott folk. När man ser tillbaka på dagens prestation, så måste jag väl ändå säga att jag gjorde hyfsat ifrån mig. Inga rekord som jag hoppats, men förutsättningarna va heller inte de bästa.
Får jag bara in tekniken med tröjan, så kommer ni 75 kg killar där ute, ligga risigt till nästa år på nästa tävling :devil:  (så vida jag kan hålla vikten vill säga hehe)
Over and out!
Bastubacke
2008-12-12, 21:28
Bänkpress: (RAW)
1 set, 6 x 50 kg
1 set, 6 x 80 kg
1 set, 1 x 110 kg
1 set, 1 x 120 kg
1 set, 1 x 130 kg
1 set, 1 x 140 kg FAIL!
Kändes tungt redan på 130 kg faktiskt. Mitt PB är 135 kg. Men jag chansa och hoppade på't. Optimalt igen? Hmm.. NÄ!
Så.. jag slängde på mig bänktröjan! Den är ny, den är svart, den är hård, ja det är en Metal! *flex*
Hehe.. shit va tajt den va.
Bänkpress: (Tröja) (har för mig passet såg ut så här.. inge noteringar)
1 set, 1 x 130 kg till 6 plankor
1 set, 1 x 130 kg till 5 plankor
1 set, 1 x 140 kg till 4 plankor
1 set, 1 x 150 kg till 4 plankor
1 set, 1 x 150 kg till 2 plankor - FAIL!
1 set. 1 x 140 kg till 2 plankor
Törs inte säga om det är bra eller dåligt. Ismo stod åh svamla om att de va bra ;)
Han och Jukka må inte hålla med, men de svider rätt fint om de blodröda märkerna jag fick i armhålstrakterna och även på mina stackars armar hehe
Måste säga att jag är RUGGIGT orutinerad när det kommer till bänkpress med tröja. Konstigt vore väl annat, då jag aldrig tränat med tröja innan, men som det känns nu, så känns vikterna tyngre. Även dom jag hanterar utan.
Men som jag misstänker att det bara har med ovana att och jag hoppas att det släpper sedan. Tror det sitter väldigt mycket psykologiskt när det kommer till tröjpress.
Så där har ni det gott folk. När man ser tillbaka på dagens prestation, så måste jag väl ändå säga att jag gjorde hyfsat ifrån mig. Inga rekord som jag hoppats, men förutsättningarna va heller inte de bästa.
Får jag bara in tekniken med tröjan, så kommer ni 75 kg killar där ute, ligga risigt till nästa år på nästa tävling :devil:  (så vida jag kan hålla vikten vill säga hehe)
Over and out!
första 150 lyftet var till 3 plankor och det var riktig bra lyft. Tänk också att du hade helt ny tröja och du har inte lyft mycket med nån tröja.150 är ju kvalgränsen till bänk SM så jag tycker att du borde vara nöjd med passet. 
1 planka är 2 cm.
första 150 lyftet var till 3 plankor och det var riktig bra lyft. Tänk också att du hade helt ny tröja och du har inte lyft mycket med nån tröja.150 är ju kvalgränsen till bänk SM så jag tycker att du borde vara nöjd med passet. 
1 planka är 2 cm.
Där ser man. Tackar! :)
Kände dock dagen efter (och fortfarande idag) att jag va väldigt stel i höger axel. Känns inget när man "pressar" eller dyl, men lyfter jag armen upp till huvudet så ömmar det. Det verkar dock dämpa sig dag efter dag, så jag få se på onsdag hur det känns under bänken. Hoppas det inte blev någe allvarligt :confused:
Idag är det dan före dan före bänkpressar dan. Dvs Knäböjds dan :D
Förra veckan blev jag ju sjuk dagen efter knäböjen. Hoppas det inte bli så denna vecka. Kände mig hyfsat fräsh i benen faktiskt.
Provade på att köra lite fler reps med lindor för första gången och de gick hyfsat bra måste jag säga. Känner mig kanske inte så "rekordig" i benen för tillfället, men presterade ändå. 
Dagens dom lyder som följer:
Knäböj: (RAW)
Lite div uppvärmingen och sedan
3 set, 3 x 140 kg
Fick höra idag att jag kör väldans strikta och "tyngdlyftarmässiga" knäböj. Dvs, jag är ganska rak i ryggen när jag sätter mig. Lutar väldigt lite framåt.
Är väl inget fel i det. Det är bra för ryggen om inte annat, men fick påpekandet att lite mer framåtlut kan ge lite bättre skjuts upp.
Ska försöka anamma detta nästa gång och se om jag kan pressa fram lite mer vikter.
Knäbölj: (Med lindor)
1 set, 3 x 140 kg
1 set, 3 x 145 kg PB
1 set, 3 x 150 kg PB :hbang:
Enligt mina anteckningar så är 155 kg mitt PB i 1 RM utan lindor i knäböj. Så jag är ganska så nöjd med detta resultat!
Boxböj: (RAW)
5 set, 2 x 120 kg
Va ganska trött i benen efter första böjarna. Men jag bet ihop och körde klart.
Hade tänkt köra mage med. Men jag "glömde" *rolleyes*
So there you have it fokes!
Nu ska jag steka ägg åh korv. För jag är hungrig!
Hasta la vista!
Redhousepainter
2008-12-16, 17:29
Läste genom din journal från början till slut och satan vad du gjort framsteg på den här tiden..Extra kul och följa dig framöver då vi ligger i ungefär samma vikter och samma ålder..Jag är dock längre & tyngre..
Men varför kör man med lyftar tröja egentligen ?
Är det bara för att orka mera eller minska skaderisken vid tunga lyft ?
Om det är för att orka mera,varför lura sig själv vad man orkar lyfta :)
Blir och följa denna journalen slaviskt..riktigt roligt och läsa och se så bra resultat.
Läste genom din journal från början till slut och satan vad du gjort framsteg på den här tiden..Extra kul och följa dig framöver då vi ligger i ungefär samma vikter och samma ålder..Jag är dock längre & tyngre..
Men varför kör man med lyftar tröja egentligen ?
Är det bara för att orka mera eller minska skaderisken vid tunga lyft ?
Om det är för att orka mera,varför lura sig själv vad man orkar lyfta :)
Blir och följa denna journalen slaviskt..riktigt roligt och läsa och se så bra resultat.
Nämen kul med ett nytt ansikte i journalen. Välkommen!
Och man bugar åh tackar! De va inte lite lova-ord :D
Hehe.. va dock inne på din sida åh kika. Och vadå samma vikter? :) Om det är någon som har exploderat så är det du! Är det verkligen bara ett år mellan de där bilderna? :eek:
Sjukt bra jobbat! Riktigt bra styrka i bänken!
Som svar på din fråga: Ja! Man använder tröja för att orka lyfta mer. Och, "nja" det är si åh så med minskad risk (säger jag).
Tröjan håller ihop kroppen, så lite minskad risk "borde" det kanske vara. Men samtidigt så överbelastar man mycket mer och på så vis höjer man risken. Så det tar nog ut varandra. 
När tröjan uppfanns, så va den från början menad till att minska risken. Dock va dom inte alls lika tighta och hårda. Men allt eftersom dom upptäckte att man faktiskt kan prestera tyngre vikter med tröjan, så började dom utveckla den mer och mer. Så dagens tröjor är långt ifrån de dom va när dom kom.
Nja. Jag tycker inte man "lurar" sig själv. Som du kanske redan vet så handlar det om att överbelasta muskeln för att tvinga den att växa. Och kör du tröjan kan du som sagt överbelasta mer.
Visst hjälper tröjan till (annars skulle ju folk lyfta lika mycket utan) men det är fortfarande DU som måste pressa upp vikten.
Du kan nog jämföra tröjan lite med smith-maskinen. Alternativt en passare som "styr" åt dig. I smithen och när en passare styr, så orkar man pressa mer då man själv inte behöver "kompensera" balansen på samma sätt.
Vidare kan man diskutera fram åh tillbaka i dö dagar om hur vida man ska eller inte ska köra med dessa resurser (jag kallar dem hjälpmedel).
Anledningen till att jag köpte en är för att jag tänkte börja tävla. Och på tävlingarna är det i stort sett 99% som kör med det. Och för att ha en chans då, så är man mer eller mindre tvingad till att använda den, om man vill ha en bra placering. Men det är inte ett måste.
Åh nu mina vänner. Nu har den stora stunden kommit. Efter otrolig påtryckning av alla mina fans där ute, så har jag, en gång för alla, tagit lite smygfoton på mig själv.
Eller ja.. påtryckning åh påtryckning, det är EN som frågat efter det och de är Li. Eller ja.. frågat åh frågat.. hon efterfågade iofs att jag skulle lägga upp en film på mina 110%-iga gudalyft i mark, men man kan ju tolka det lite som man vill haha :D
Hur som. Dessa bilder är otroligt pinsamma och det är INGET jag gillar att dela med mig. Jag tränar verkligen inte FÖR att bli en strandraggare.
Men de verkar ju vara mer eller mindre en trend, att man då och då, med jämna mellanrum ska visa upp sig. Så jag måste väl göra det någon gång.
Here it goes.. with hairy chest and all!
(obsavera mina MSPAINT-skills. Jyst ninjaluva va! :D)
Min vikt för tillfället låg på exakt 76 kg med denna vackra utstyrsel.
57090
57091
57092
Jag bävar för ev. sarkastiska kommentarer jag kommer få ifrån min SL-kamrater. (frågan är om jag ens vågar visa mig där igen :()
Nu MAT!!  *rusar ut i köket*
Ser ju bra ut, finfina klubbor & axlar!
Och vilka pass du river av. Grattis till alla PB! Det är alltid motiverande att läsa när det går bra för folk.
Ser ju bra ut, finfina klubbor & axlar!
Och vilka pass du river av. Grattis till alla PB! Det är alltid motiverande att läsa när det går bra för folk.
Kul att du titta in! :)
Vågade mig dock inte på att slå din krabba haha
Kände att de bara blev för mycket.
Hoppas jag kan motivera dig med fler PB framöver då :D
Tanks! *kissass*
Bänkday
Så va det åter onsdag. Det va åter dags att lägga sig under den räfflade metallstången med de ut märkande vita magnesium avtrycken.
Bara greppa stången hårt, pressa ihop skuldrorna, pressa upp ifrån golvet och försöka brygga så gott det går, för att sedan sänka ned rumpan i bänken, nicka åt passaren och ta ett djup andetag.
Va lite förvirrad idag när jag gick till gymmet. Visste inte vad jag skulle köra riktigt. Förra veckan va ju min planerade "maxa vecka". Men pga sjukdom, blev det aldrig av.
Så skulle jag köra det idag?
Så blev det inte. Bestämde mig för att köra enligt schemat veckan innan min planerade maxa vecka.
Så resultatet på träningen blev som följer:
Bänkpress:
4 set, 3 x 120 kg med stopp
Fick verkligen kämpa på 3:orna. Men jag är hyfsat nöjd. Tror och jag menar "tror" inte jag gjorde några större rumplyft. Så det är positivt. Kanske denna 
gamla hund går att lära? 
Smal bänkpress:
1 set, 8 x 70 kg
3 set, 8 x 80 kg
Shit va dålig uthållighet man har alltså!
Hade säkert kunnat göra en 10:a om jag inte fick sådan möjlksyra så fort.
Är rätt klen i denna övning. Men den är bra. SÅ jag denna ska få smaka fler ggr!
Hantelpress:
1 set, 6 x 30 kg
1 set, 6 x 35 kg
1 set, 5 x 35 kg
Mina armar tog slut. Kanske inte va någon höjdare att köra denna direkt efter
smalbänken. Blev lite "fällknivssyndromet" när jag pressade de sista.
Överlag ett hyfsat bra pass. Axeln kändes när jag la mig under bänken, men nada när jag körde! 
Vilket är jävligt skönt. Så jag tror inte det kommer bli ett problem.
Och ja just. Våran kära bänkpressar guru Jokka va snabb med att hälsa på mig genom att göra "krabban" *flex*
Visste att jag skulle få äta upp de här med bilderna hehe
Nu säger magen: MAT! så det är bara lyda.
Mata ne!
Bra tyck i ryggen å rejäla klubbor till armar! Bra där :hbang:
Shit va dålig uthållighet man har alltså!
Hade säkert kunnat göra en 10:a om jag inte fick sådan möjlksyra så fort.
Är rätt klen i denna övning. Men den är bra. SÅ jag denna ska få smaka fler ggr!
Tar du inget kreatin eller nån form av pre-workout? Eller är SL'are för hardcore för sånt ?
Bra tyck i ryggen å rejäla klubbor till armar! Bra där :hbang:
Tar du inget kreatin eller nån form av pre-workout? Eller är SL'are för hardcore för sånt ?
Man tackar! :D
Jo då. Kreatin kör jag med. Pre-workout vet jag inte ens va det är!? haha SÅ mitt svar är.. eh.. nej?
Vet dock inte om jag känner någon större skillnad på kreatin och inte kreatin. Kör sällan fler reppare. Vi SL:are brukar ju hålla oss till max 4:a :D
Så att göra närmare 10 svider hehe
Men det lossnar nog om man börjar köra det kontinuerligt.
userfriendly
2008-12-17, 22:01
Åh nu mina vänner. Nu har den stora stunden kommit. Efter otrolig påtryckning av alla mina fans där ute, så har jag, en gång för alla, tagit lite smygfoton på mig själv.
Eller ja.. påtryckning åh påtryckning, det är EN som frågat efter det och de är Li. Eller ja.. frågat åh frågat.. hon efterfågade iofs att jag skulle lägga upp en film på mina 110%-iga gudalyft i mark, men man kan ju tolka det lite som man vill haha :D
Hur som. Dessa bilder är otroligt pinsamma och det är INGET jag gillar att dela med mig. Jag tränar verkligen inte FÖR att bli en strandraggare.
Men de verkar ju vara mer eller mindre en trend, att man då och då, med jämna mellanrum ska visa upp sig. Så jag måste väl göra det någon gång.
Here it goes.. with hairy chest and all!
(obsavera mina MSPAINT-skills. Jyst ninjaluva va! :D)
Min vikt för tillfället låg på exakt 76 kg med denna vackra utstyrsel.
57090
57091
57092
Jag bävar för ev. sarkastiska kommentarer jag kommer få ifrån min SL-kamrater. (frågan är om jag ens vågar visa mig där igen :()
Nu MAT!!  *rusar ut i köket*
Inte varit här inne och snokat förut. Ser ju riktigt bra ut! Har dock fobi för rånarluvor så den bilden går bort *rolleyes*
Inte varit här inne och snokat förut. Ser ju riktigt bra ut! Har dock fobi för rånarluvor så den bilden går bort *rolleyes*
Jaaa men välkommen välkommen. Stig på stig på. Pepparkaka? :)
Hehe.. nog för att jag har skills i mspaint, men inte visste jag att jag hade gjort en SÅ naturtrogen imitation av luvan ;)
By the way. Det är en ninja-luva! Inte en rånarluva. Så tänkt ninka, så törs du nog.
Skulle det av någon anledning hända att jag slänger upp fler bilder, så får jag slänga dit en smiley eller gå naturel! :D
userfriendly
2008-12-18, 12:22
Gärna en pepparkaka! :) *popcorn*
Jaa, nästa gång får det var något snällare, inga ninjaluvor som er ut som rånarluvor! *screwy*
Karkiainen
2008-12-18, 15:50
Look what the wind blew in!
Nu blev jag taggad till att starta en egen journal. Har ju haft det i tankarna i ca två år nu. 
Som de flesta har sagt så är dina ökningar grymma och tekniskt sett ser det bra ut. Dina mål är alla rimliga och jag kommer bli grymt förvånad om du inte når dem eller till och med överstiger dem. 
Såg även dina bilder, hoppas du inser att du har satt dig i sits där jag när som helst kan vinna en argumentation mot dig genom att hänvisa till din fotosession. :devil:
/Markspolingen
Look what the wind blew in!
Nu blev jag taggad till att starta en egen journal. Har ju haft det i tankarna i ca två år nu. 
Som de flesta har sagt så är dina ökningar grymma och tekniskt sett ser det bra ut. Dina mål är alla rimliga och jag kommer bli grymt förvånad om du inte når dem eller till och med överstiger dem. 
Såg även dina bilder, hoppas du inser att du har satt dig i sits där jag när som helst kan vinna en argumentation mot dig genom att hänvisa till din fotosession. :devil:
/Markspolingen
CRAP!!  *gah!*
I'm doomed, DOOMED!!! *gah!*
Fast det är kul åh höra att du kommit till insikt! Ibland tar det lite tid att processa vissa tankar. Kan ha att göra med (fast detta är en helt okvalificerad gissning) dina Boris Yeltsin pass? ;)
Tack för komplimangerna dock. Alltid trevligt åh får höra detta ifrån någon annan, då man själv bli jävligt "blind" så att säga.
Vi ses på gymmet! *flex*
Då det inte kommer bli någon mark i mörrn pga julmiddag med jobbet på annan ort, så tog jag idag beslutet att köra det idag istället. Hade först planerat att eventuellt köra på söndag, men det blev idag.
Och jag är fan glad för de! För jag är nöjd med passet :)
Gick dit i djupa tankar på hur jag skulle lägga upp passet. Förra veckan skulle jag ha maxat, men då jag föll i sjukdom så fanns det liksom inte mycket till
"max" där överhuvudtaget. Så jag tänkte ev göra det idag. Men bestämde mig sedan för att falla tillbaka till veckopasset innan min sjukdom. Alltså, jag tänkte köra 3:or på 150 kg.
Väl på plats blev det så här:
Marklyft:
(uppvärmning till 140 kg utan bälte)
1 set, 1 x 150 kg - Efter att ha känt på vikten, bestämde jag mig för att testa köra på 155 kg istället.
3 set, 3 x 155 kg PB :hbang:
1 set, 5  x 155 kg PB *flex*
Fan va nice! Mark börjar sakta men säkert gå ifrån hatövning no 1 till en jävligt rolig övning! Känns iaf som att mitt 1RM på 160 kg ligger vääldigt illa till. Mohahaha!
Kortamark:
1 set, 3 x 160 kg
1 set, 3 x 170 kg
1 set, 3 x 180 kg PB
Ooh.. även här blev det ett "lyft" hehe.. hajar ni? Lyft? eh.. ja.. hur som.
Startade dock liite högre upp än vad jag brukar. Brukar starta precis under knäskålarna. Nu startade jag (för att variera mig lite) ifrån mitten på knäskålarna. Så pers:et kanske är lite missvisande. Man iaf :p
Sedan körde jag lite axel jox och latsdrag åh sånt. What ever!  :D
Summa sumarum. Nöjd!
Dagens rim:
"Varför knarka? När man kan gå till gymmet åh marka. De är så vi karlar blir starka!"
Då det inte kommer bli någon mark i mörrn pga julmiddag med jobbet på annan ort, så tog jag idag beslutet att köra det idag istället. Hade först planerat att eventuellt köra på söndag, men det blev idag.
Och jag är fan glad för de! För jag är nöjd med passet :)
Gick dit i djupa tankar på hur jag skulle lägga upp passet. Förra veckan skulle jag ha maxat, men då jag föll i sjukdom så fanns det liksom inte mycket till
"max" där överhuvudtaget. Så jag tänkte ev göra det idag. Men bestämde mig sedan för att falla tillbaka till veckopasset innan min sjukdom. Alltså, jag tänkte köra 3:or på 150 kg.
Väl på plats blev det så här:
Marklyft:
(uppvärmning till 140 kg utan bälte)
1 set, 1 x 150 kg - Efter att ha känt på vikten, bestämde jag mig för att testa köra på 155 kg istället.
3 set, 3 x 155 kg PB :hbang:
1 set, 5  x 155 kg PB *flex*
Fan va nice! Mark börjar sakta men säkert gå ifrån hatövning no 1 till en jävligt rolig övning! Känns iaf som att mitt 1RM på 160 kg ligger vääldigt illa till. Mohahaha!
Skämtare där. Om man gör en femma på 155 så är 1RM på 160 papper. Jag tror snarare att du ska lasta upp mot 170-175 nästa gång du ska gå på 1RM. Bra pass, grattis till PB!
Grymt markat, bra rim och stort +1 på Ismo. Lassa på ordentligt nästa pass och se vad som händer! Vi vill se maxning!!! ;)
3 set, 3 x 155 kg PB 
1 set, 5 x 155 kg PB 
1 set, 3 x 180 kg PB
"Varför knarka? När man kan gå till gymmet åh marka. De är så vi karlar blir starka!" 
Det här med att jag tar mig till gymmet är väl sött.
Men bergsförflyttning är styrka i sin renaste form. 
Så är det bara. Grymt pass killen.
Heja Södertälyeah! ;)
Skämtare där. Om man gör en femma på 155 så är 1RM på 160 papper. Jag tror snarare att du ska lasta upp mot 170-175 nästa gång du ska gå på 1RM. Bra pass, grattis till PB!
Jaaaa men du känner ju mig. Spexare som man är! hehe
Och ja. Jag hoppas att 160 kg känns som papper. Skulle vara kul om 170 kg kom redan i år.
Är dock lite osäker på hur träningpassen ser ut nästa vecka.
Hade du tänkt köra något?
Grymt markat, bra rim och stort +1 på Ismo. Lassa på ordentligt nästa pass och se vad som händer! Vi vill se maxning!!! ;)
Tack och tack :)  Luttis! Lovar att du ska få ett maxpass innom en snar framtid. Hell.. I want one too! Stay tuned!
Det här med att jag tar mig till gymmet är väl sött.
Men bergsförflyttning är styrka i sin renaste form. 
Så är det bara. Grymt pass killen.
Heja Södertälyeah! ;)
haha.. ja du låter väldigt bestämt på den punkten. Bugar åh tackar så hemskt mycke :D 
"Lite tuva stjälper ofta stora lass" ;)
Välkommen in förresten!
Jaaaa men du känner ju mig. Spexare som man är! hehe
Och ja. Jag hoppas att 160 kg känns som papper. Skulle vara kul om 170 kg kom redan i år.
Är dock lite osäker på hur träningpassen ser ut nästa vecka.
Hade du tänkt köra något?
Jodå, jag kör precis som vanligt, eventuellt lite annorlunda tider. Jag måste prata ihop mig med min Sheiko-brorsa. Kom in på söndag vid 10:30 om du kan. Då har vi lyftarmöte och smider lite planer inför säsongen 2009.
Karkiainen
2008-12-21, 09:40
Vi kör på i någorlunda vanlig ordning över julen. Vi tar ett pass tidigt på julafton men vilar juldagen och annandagen av förklarliga skäl*spy*
Idag hade vi ett litet möte på klubben. Och när man ändå va där, så kunde man ju lika gärna köra ett pass.
Så jag bestämde mig att nöta lite tröjbänk.
Bänkpress:
Uppvärmning till 120 kg utan tröja.
Tröja på!
1 set, 3 x 140 kg till 6 plankor (1 planka = 2 cm)
1 set, 2 x 140 kg till 3 plankor
6 set, 1 x 150 kg till 3 plankor
Här va de bara nöta åh nöta. Detta är mitt 2:a pass med tröjan. Så man kan ju inte påstå att man är direkt "van" med den.
Kändes dock lite bättre än mitt förra pass, men känner att jag har långt kvar att gå.
Körde inget annat än bänk idag. Utan denna träning va helt åh hållet för att vänja sig med tröjan.
Sheiko bröderna tutade på som vanligt med sitt döds schema. Ska bli intressant åh se om det har gett något resultat efter allt detta slit :)
Så där har ni det gott folk.  Ha en fortsatt trevlig söndageftermiddag/kväll!
Over and out
Ben ben och åter ben!
En bening måndag som vanligt. Bestämde mig för att köra lite lättare idag. Tänkte försöka dra igång något typ av schemalagt pass efter nyår. Har inte bestämt mig för vad än bara. So much to välja from!
Knäböj:
Uppvärmning till 120 kg utan bälte.
1 set, 5 x 120 kg
4 set, 4 x 130 kg
Frontböj:
1 set, 5 x 80 kg
4 set, 5 x 90 kg
Första gången jag kör frontböj faktiskt. Så jag körde väldigt lätt för att få en "känn". Har länge velat testa på denna, men har haft problem att hålla vikten på axlarna. Tror dock jag hittat mitt sätt nu. Håller stången på plats med remmar.
Nästa gång ska jag lata på 100 kg och se hur det känns.
Sedan körde jag lite mage åh annat jox.
De va kort åh gott mitt pass idag.
Vet inte om jag hinner med någe mer innan jul nu.
Så jag vill passa på att önska alla (som ev läser detta) en riktigt go jävla jul och ett himlans gott nytt år!
Nästa år börjar vi fylla denna länk med resultat! 
http://89.221.240.240/web/userInfo.aspx?userId=1334
Så jag vill passa på att önska alla (som ev läser detta) en riktigt go jävla jul och ett himlans gott nytt år!
Den kategorin går jag under :P
God jul!
Nästa år börjar vi fylla denna länk med resultat! 
http://89.221.240.240/web/userInfo.aspx?userId=1334
Se där ja! :)
Tackar. Här ska man förhoppningsvis skriva in en åh annan STOR siffra hehe :D
Jaha ja.. då har man klarat av julbord, julmat, julklappar åh juldansar.. man åkte på en jädra julsnuva med! Men vad gör de om 100 år?
SÅ! Måndag. Ben. Ja.. så va det. 
Gick inge vidare. Hade inte förväntat mig de heller och egentligen så känner jag inte för att notera detta pass. MEN. Jag gör det ändå.
Knäböj:
Värmde upp till 110 kg utan bälte.
1 set, 3 x 120 kg
4 set, 3 x 130 kg
Usch blä åh seegt. Hade ingen pass heller så jag vågade inte köra mer.
Alldeles ensam och övergiven va jag på gymmet idag.
Fronböj:
1 set, 5 x 80 kg
1 set, 5 x 90 kg
1 set, 3 x 100 kg
La av efter 100 kg. Har inte fått till denna känner jag. Och med halv förkylning och täpp näsa blev jag anfådd bara av att lyfta tyngden.
Marklyft:
Va? Mark? På en måndag? JEPP!
Iofs så körde jag inte så mycket. Ville bara känna på vikten testa att filma några lyft med min nya mobil. Så de va inga märkvärdiga vikter.
Ska försöka lägga upp dem här sedan.. när jag kommit på hur hehe
1 set, 5 x 80 kg, explosivt (filmat)
1 set, 5 x 110 kg exposivt (filmat)
1 set, 5 x 130 kg explosivt (filmat)
Sedan gav jag upp. De va tråkigt att vara ensam. De va tråkigt när de gick segt. Vilket resulterade i att motivationen tröt.
Men! Nästa vecka, så börjar allvaret på riktigt. Har inte planerat på att bli mer sjuk nu, någonsin! (hoppas)
Chill out!
Marklyft:
1 set, 5 x 80 kg, explosivt (filmat)
1 set, 5 x 110 kg exposivt (filmat)
1 set, 5 x 130 kg explosivt (filmat)
Chill out!
Felnoterat ovan.
Rätta skall vara:
1 set, 5 x 80 kg
1 set, 5 x 110 kg
1 set, 5 x 140 kg  (Ej 130)
För övrigt. GUD vad jag ogillar denna otroligt DUMMA timeout dom har på editeringen i detta forum.
Tjoho!! Då va jobbet över. Så jädrans nice! Nu är man ledig i 7 dagar, och vad passar då bättre, än att påbörja denna ledighet med lite "random" träning en tisdag! :D
Körde lite lättare bänk idag. Tänkte börja försöka gå på lite tyngre nästa vecka och stega upp mot den kommande tävlingen i sumpan den 31:a januari.
Jepp! Det blir min allra första officiella tävling! Så jag kommer nog ta det med en nypa salt och ganska lugnt. Liksom, så fröna, men samtidigt sätta en ribba som man måste bräcka framöver. Hur som! Åter till dagens pass:
Bänkpress med stopp:
1 set, 5 x 100 kg
1 set, 5 x 102.5 kg
1 set, 5 x 105 kg
1 set, 5 x 107.5 kg
1 set, 5 x 110 kg
Blev rätt mycket reps. Men det är lättare som sagt. Försökte köra dem så explosivt jag och min täppta näsa bara kunde. Kan konstatera att jag fortfarande är jävligt duktig på att lyfta röven! Synd att det inte fanns en tävling för de :(
Smalbänk:
3 set, 8 x 80 kg
Inte så mycket att orda. Kändes möjligen liiite lättare än vad det gjorde för 2 veckor sedan. Så de är bara tuta, köra åh nöta!
Hantelpress:
1 set, 10 x 22.5 kg
1 set, 10 x 27.5 kg
1 set, 8 x 30 kg
2 set, 8 x 35 kg
*nynnar, med melodin ifrån Saft saft lingon saft*
- Press, press, hantelpress. Mycke press ger lite stress!
Triceps i kabelkross:
1 set, 10 x 70 kg
2 set, 7-8 x 80 kg
Armarna tog slut här kände jag. Mission accomplished!
De va de de! I morgon blir det ingen träning. Annat än att bära systembolagskassar.
Så gott folk. Jag önskar er här med ett himlans Gott Nytt År!!  :cheers:
See you all in 2009!
Snart så kommer ett nytt år
med nya PB:n och större lår.
Bänken kommer vara luft
och att marka är ju tufft..
Hmm, dina rimskills är något bättre än mina. 
GOTT NYTT ÅR!
Snart så kommer ett nytt år
med nya PB:n och större lår.
Bänken kommer vara luft
och att marka är ju tufft..
Hmm, dina rimskills är något bättre än mina. 
GOTT NYTT ÅR!
Hahaha :D  Tycker du fick till det bra! Tack för leendet. Gulligt av dig!
Tack desamma och kram på dig! 2009 kommer bli ett intressant år!
Låt oss ta steget tillsamman! Tjohoo!! :hbang:
Redhousepainter
2009-01-01, 11:49
Lycka till på tävlingen den 31 januari :bpump:
Se till och filma lite så vi får se lite heavy action :cool:
Lycka till på tävlingen den 31 januari :bpump:
Se till och filma lite så vi får se lite heavy action :cool:
Åh tack så mycket! Lovar göra mitt bästa :)  Kommer dock ta första tävlingen med ro och sätta en "ribba" för vad som komma skall. Ska göra mitt bästa med de här med filmer åh dyligt. Laddade faktiskt upp mitt första klipp idag.
Check it out! :cool:
Fredag och mark!
Börjar känna mig lite friskare. Fortfarande lite snuvig, men tror förkylningen är borta. 
Så idag började jakten upp mot nya PB inför tävlingen den 31:a :)  Så jag kände på lite vart jag ligger i marken. Är hyfsad nöjd med dagens resultat och det ska bli spännande åh se hur mycket jag kan bättra på mina 160 kg.
Så här såg dagens pass ut
Smalmark:
Uppvärming till 110 kg utan bälte. Här tyckte min rygg också att, nä men vi säger "knak" när du lyfter! :s
Tror inte de va något allvarligt. Blev lite stel i svanken, men inget som hindrade mina lyft sedan. Blev lite mer försiktig dock, men det gjorde inte ont i lyften.
1 set, 3 x 140 kg
1 set, 3 x 150 kg
1 set, 3 x 155 kg
2 set, 3 x 157,5 kg PB
Kronlyft:
1 set, 3 x 160 kg
2 set, 3 x 165 kg
Shit vilken skillnad det är att starta precis under knäskålarna och starta på knäskålarna. Natt åh dag! Det här va tungt som fan.
Rygglyft: (eller va de nu heter)
1 set, 10 x KV + 50 kg
1 set, 10 x KV + 55 kg
1 set, 10 x KV + 60 kg
Det här kändes kanon! Har inte kört det på väldigt länge!
Och jag körde den idag mest för att jag fick ont i svanken av marken.
Värmde upp ordentligt innan jag började lassa på och det kändes bättre efter denna övning.
Latsdrag:
1 set, 6 x 70 kg
1 set, 6 x 80 kg
1 set, 5 x 90 kg
Shit va jag har blivit kass i denna :s
Axelpress med hantlar:
1 set, 6 x 20 kg
2 set, 6 x 25 kg
Stående rodd i cablecross:
1 set, 10 x 50 kg
2 set, 10 x 60 kg
Detta va väldigt lätt. Fanns tyvärr inga fler vikter att lägga på och vågade inte på att köra rodd med skivstång efter att min rygg kändes som den kändes.
Skivstångsshrugs:
3 set, 8 x 120 kg
Va ett tag sedan jag körde denna. Men det kändes bra. Kommer nog ha grym träningsverk i tapsen i mörrn!
That's all fokes! Va några övningar till, men minns inte vikter åh dyligt. Körde lite rotatorövningar med åh så.
G o   F o r t s ä t t n i n g !
Här kommer mitt allra första videoklipp på lite markdrag.
Detta är ifrån måndags (28/12-08) när jag prov drog lite för att spela in.
Så det är inga märkvärdiga lyft. Men så här kan det iaf se ut när jag lyfter.
Enjoy!
0-KrHIsTbSQ
(och ja.. jag har skrivit SOK i filmen av någon anledning. Va väl full eller nåt... det ska självklart vara SAK)
God dammit!! Jäfla ryggskott. Det har inte släppt än! :( Va åh kollade på gubbarna när dom showade i bänk idag. Såg bra ut som fan. Men min rygg.. känns det ens hälften så mycket i morgon, som det gör idag, kommer jag inte kunna köra knäböj :(
Först sjuk, sedan sjuk, och nu detta. I'm gettin old. :furious:
Försökte mig på att köra lite knäböj idag. Men det gick, precis som man kunnat gissa, käpprätt åt helvete. Men nu vet jag att knäböj och ryckskott inte är kompatibla :D
Så jag körde massa rehad övningar för ryggen istället. Vilket faktiskt har lett till att det känns bättre i ryggen.
Ska nog på't igen i mörrn och köra lite mer rehab. Då kanske jag är tillräckligt bra för att kunna bänka på onsdag.
Gammal man, gör så gott han kan! :D
Usch, låter otäckt med först ett knak och sedan ryggont... Inte helt opti inför tävlingen. Är det ettan eller vad är det för tävling?? Skulle gärna säga något konkret om filmen, men eftersom jag inte har så stora kunskaper ska jag väl egentligen inte uttala mig mer än att jag tycker det ser fint ut. Nu får experterna ta över!
Usch, låter otäckt med först ett knak och sedan ryggont... Inte helt opti inför tävlingen. Är det ettan eller vad är det för tävling?? Skulle gärna säga något konkret om filmen, men eftersom jag inte har så stora kunskaper ska jag väl egentligen inte uttala mig mer än att jag tycker det ser fint ut. Nu får experterna ta över!
Haha..  tack. Jag tycker "fint" är ett bra ord :D
Tja.. knak i ryggen är ju inte opti, som du så fint uttryckte det. Men rygg skott är iaf bättre än diskbråck. Men bra för tävlingen.. nä!
Och japp.. det är ettan. Man skulle kunnat önska sig en bättre start på sin kariär hehe Men året är långt, så det hinns med många tävlingar till (och skador med för den delen).
Håll dig undan dem bara ;)
Fina mark. Synd på ryggen men det repar sig nog inom kort. *grr*
Det jag kan se är att du drar överkroppen väldigt långt bak i slutdraget när du kör mark. Detta verkar medföra att du flyttar fötterna och ibland tappar balansen något. Svårt att se på film dock.
Sänger in denna video (som våran kära Ismo har knåpat ihop) om godbitar ifrån SAK 2008.
Ser fram emot vad 2009 har i sitt sköte :D
NykQz7FY20w
Fina mark. Synd på ryggen men det repar sig nog inom kort. *grr*
Det jag kan se är att du drar överkroppen väldigt långt bak i slutdraget när du kör mark. Detta verkar medföra att du flyttar fötterna och ibland tappar balansen något. Svårt att se på film dock.
Tack. Den känns bättre redan. Ska ned åh testköra i bänken idag. Det är ju när man svankar det gör sig till känna.
Och ja.. nu när du säger det så gör jag en ganska lång rörelse bakåt. Har aldrig lagt märke till det innan. Över driver nog den med flit, då jag inte hade någon rörelse alls innan.
Sedan blir det ju lite större rörelse per automatik när det är så pass "lätt" och man kör många reps. Annorlunda när man kör 1RM. Hoppas jag :)
Så.. bänkdag. Va lite fundersam på hur det skulle gå idag, med tanke på min rygg. Men de va inte så farligt. Dock gick bänkandet inte alls som jag ville. Men men.. 
Bänkpress: (med stopp)
1 set, 3 x 110 kg
1 set, 2 x 120 kg - Planen va en 3:a
1 set, 2 .5 x 120 kg - Fick inte upp skiten!
1 set, 3 x 110 kg
2 set, 3 x 115 kg
Gick inte alls som jag ville. Fick inte upp vikter jag ville få upp och sängde (som vanligt) in lite rövlyft här åh där. Meeen va fan. Det är bara bita ihop och komma igen!
Smalbänk:
1 set, 8 x 70 kg
2 set, 7-8 x 80 kg
Hehe.. shit va jag är dålig på denna! Men jag ska bli bättre! Vänta bara! *flex*
Hantelpress:
1 set, 8 x 20.6 kg
1 set, 6 x 25 kg
1 set, 6 x 30 kg
1 set, 6 x 35 kg
1 set, 4 x 40 kg
Ett ord: Tröööött! 
Sedan körde jag lite bröst i cabelcrossen och flexa lite triceps i en annan maskin.
Ska bli intressant åh se vad min rygg säger på fredag. Min plan är (eller va) att försöka dra en 3:a på 160 kg. Men det ser ju ut så där just nu. 
Den som följer detta, kommer få veta :)
Nu maaaaat!! :bumbi
sattersta
2009-01-09, 21:47
Snygga lyft idag och vad jag förstod pb i marken :thumbup:
Bra oxå att du lyssnade och kände på lite tyngre vikter det kommer nästa gång utan en trea idag så hade det rullat upp.
Tack för supporten idag
Snygga lyft idag och vad jag förstod pb i marken :thumbup:
Bra oxå att du lyssnade och kände på lite tyngre vikter det kommer nästa gång utan en trea idag så hade det rullat upp.
Tack för supporten idag
Man tackar man tackar!
Japp de va ju det. Kändes skönt! Och det stämmer nog. Det är bra att få lite "vikt erfarenhet" så att säga. 
Tack själv för påhejningarna! :D
Så mina damer åh herrar, pojkar och flickor.
Det är fredag (ja, jag vet att det är lördag när jag skriver detta, men jag orkade inte skriva igår, men lever kvar där när jag skriver ;))
Som jag börja.. det är fredag och denna fredag är det, som alla andra fredagar, ryggträning på schemat. Förra fredagen fick jag ett ryggskott så fort jag började känna på vikterna.
Detta fanns kvar i bakhuvudet när jag körde idag, då det tog i stort sett en hel vecka innan det försvann helt.
Så med det i åtanke, är jag jävligt nöjd med dagens pass! Passet fortlöpte inte som JAG ville då mina envisa kollegor tyckte annat hehe.. men vad gör de! Och jag är inte den som säger emot stora starka karlar på +100 kg muskler
Markrekordet jag vill slå ligger på 160 kg och min tanke idag va att köra 4 st 3:or på denna vikt.. om jag kunde..
Så här gick det..
Marklyft:
lB3P3UIHU0w
Wohoo! 3 x mitt gamla PB!! *flex* Kändes jävligt bra!!  Efter detta så skrek Ismo med djup stämma: - Lätt. Nu lägger du på 170 kg och kör!
Jag: - Men men..
Ismo: - De där va ju inte ens tungt! Så kör 170 kg.
Så med svansen mellan benen så vågade jag inte göra annat.. 
Mark.. försök till nytt PB på 170 kg
NE924qfTPsE
Jiihaa!! PB
Så jävla skönt! 
Testade på att dra en gång på 180 kg med.. kom dock bara upp till knäna och storknade sedan. Men det här kändes bra!
Och jag kände precis NADA av ryggskottet med. 
Halvmark: (lyft ifrån golv upp till knä)
1 set, 3 x 120 kg
1 set, 3 x 140 kg
4 set, 3 x 150 kg
Körde sedan lite div axelövningar..
So.. there you have it fokes! Det går stadigt uppåt i marken, precis om jag hoppats (och faktiskt räknat lite med).
För drygt 4 månader sedan, låg mitt rekord på 147.5 kg.. drygt 8 veckor senare 160 kg. Nu ca 8 veckor senare igen.. 170 kg.
Hmm.. kom just på att där rök mitt mål för detta år. Hade 170 kg som mål för detta år.. har redan dragit det hehe.. :D
Bara några veckor kvar till tävlingen! Watch out! *flex*
Grymt bra!!  Det gör så himla mycket att ha folk omkring en som "tvingar" upp en på tyngre vikter. Härligt att slå årets mål i januari! :D
Some one KILL me PLEASE!!  *gråter* *cry*
Är så jädra sjuk så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. har inte varit så här dålig på.. ja.. jag vet inte ens när sist.. the agony! Fan.. för snart phsykbryt på den konstanta smärtan och pendlandet mellan kall åh varm.
Ska bli intressant åh se vad man presterar på tävlingen *gah!*
Är så jädra sjuk så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. har inte varit så här dålig på.. ja.. jag vet inte ens när sist.. the agony! Fan.. för snart phsykbryt på den konstanta smärtan och pendlandet mellan kall åh varm.
Sjuk igen, vilken osis. Krya på dig.
Karkiainen
2009-01-12, 22:22
Fan vad tråkigt att höra. Att du itne tillåts vara frisk mer än några dagar i stöten. Är frisk nu själv efter att ha pendlat mellan feber/hosta/inte feber men halsont/fyllesjuka men nu är jag kurerad och ska sätta folket på plats igen. Markspolingen is back. 
Krya på dig
Sjuk igen, vilken osis. Krya på dig.
Fan vad tråkigt att höra. Att du itne tillåts vara frisk mer än några dagar i stöten. Är frisk nu själv efter att ha pendlat mellan feber/hosta/inte feber men halsont/fyllesjuka men nu är jag kurerad och ska sätta folket på plats igen. Markspolingen is back. 
Krya på dig
Tack grabbar.. och ja.. det är otroligt tröttsamt.
Och jag kör feber - frossa- feber - svettas - hosta - feber - snora och så lite feber.. har klarat mig ifrån halsont dock. Hade det under några timmar bara *knack knack ta i trä*
Hoppas verkligen det är slut på det här sedan!
Välkommen åter junior! Dags att spräcka 300-ingen snart!
Så mina damer åh herrar, pojkar och flickor.
Det är fredag (ja, jag vet att det är lördag när jag skriver detta, men jag orkade inte skriva igår, men lever kvar där när jag skriver ;))
Som jag börja.. det är fredag och denna fredag är det, som alla andra fredagar, ryggträning på schemat. Förra fredagen fick jag ett ryggskott så fort jag började känna på vikterna.
Detta fanns kvar i bakhuvudet när jag körde idag, då det tog i stort sett en hel vecka innan det försvann helt.
Så med det i åtanke, är jag jävligt nöjd med dagens pass! Passet fortlöpte inte som JAG ville då mina envisa kollegor tyckte annat hehe.. men vad gör de! Och jag är inte den som säger emot stora starka karlar på +100 kg muskler
Markrekordet jag vill slå ligger på 160 kg och min tanke idag va att köra 4 st 3:or på denna vikt.. om jag kunde..
Så här gick det..
Marklyft:
lB3P3UIHU0w
Wohoo! 3 x mitt gamla PB!! *flex* Kändes jävligt bra!!  Efter detta så skrek Ismo med djup stämma: - Lätt. Nu lägger du på 170 kg och kör!
Jag: - Men men..
Ismo: - De där va ju inte ens tungt! Så kör 170 kg.
Så med svansen mellan benen så vågade jag inte göra annat.. 
Mark.. försök till nytt PB på 170 kg
NE924qfTPsE
Jiihaa!! PB
Så jävla skönt! 
Testade på att dra en gång på 180 kg med.. kom dock bara upp till knäna och storknade sedan. Men det här kändes bra!
Och jag kände precis NADA av ryggskottet med. 
Halvmark: (lyft ifrån golv upp till knä)
1 set, 3 x 120 kg
1 set, 3 x 140 kg
4 set, 3 x 150 kg
Körde sedan lite div axelövningar..
So.. there you have it fokes! Det går stadigt uppåt i marken, precis om jag hoppats (och faktiskt räknat lite med).
För drygt 4 månader sedan, låg mitt rekord på 147.5 kg.. drygt 8 veckor senare 160 kg. Nu ca 8 veckor senare igen.. 170 kg.
Hmm.. kom just på att där rök mitt mål för detta år. Hade 170 kg som mål för detta år.. har redan dragit det hehe.. :D
Bara några veckor kvar till tävlingen! Watch out! *flex*
Bra markat :hbang:
Se till nu att piggna till tills tävlingen =/ Är det din första?
Bra markat :hbang:
Se till nu att piggna till tills tävlingen =/ Är det din första?
Tack tack!
Jepp.. det är ju det. Så man hade ju kunnat önska sig en liiiite bättre start :)
Har ingen aning vad jag skall ha för ingångsviker eller någonting nu hehe
Men jag börjar känna mig bättre.. kanske kan köra ett pass på fredag. Antar att jag får känna på vart jag ligger disciplinera då.
Förslag.
Gå in på 165 kg i marklyftet. Då har du bred marginal och får ett lätt startlyft.
Så.. äntligen va sjukdomen över!! Hoppas jag slipper detta nu ett BRA tag framöver!
Idag är det måndag. Dvs benpass. Hade inga stora förväntningar över detta idag, då jag inte kunnat köra ben på nästan två månader. Det har blivit någon enstaka gång då och då bara.. för först va jag sjuk.. sedan blev de jul åh grejs.. sedan blev jag sjuk.. efter det drog jag ett ryggskott och nu förra veckan va jag sjuk haha.. Och passet gick lite som jag trodde.. segt :)
Knäböj:
Värmde upp till 110 kg utan bälte.
1 set, 4 x 130 kg
1 set, 1 x 140 kg
1 set, 1 x 150 kg (med lindor)
Gick riiiktigt segt. 150-ian va väldigt djup åh bra dock. Men jag fick kämpa för att få upp den. Efter serie 1:an ska benen fan få smaka! Mohahaha! 
Boxböj:
1 set, 2 x 110 kg
1 set, 2 x 120 kg
3 set, 2 x 130 kg
Boxen va lite lite hög för mig. Körde med vapenbrodern, junioren aka Sheiko brodern Raulie och han är, trots sin ringa ålder, något längre än mig :D
Men det fick gå. Benen va mer eller mindre exakt parallellt med golvet. Hade dock velat haft lite mer än 90.
Körde sedan lite triceps press bakom nacke med hantlar av någon anledning?
Kom på mig själv sedan att det inte va så jätte bra, då jag tänkte bänka på onsdag hehe. Är fan ringrostig efter all frånvaro!
Nä. Nu ser soffan otroligt lockande ut. Cant.. resist.. must.. rest.. *gone*
Förslag.
Gå in på 165 kg i marklyftet. Då har du bred marginal och får ett lätt startlyft.
Morsning! Aah.. ja.. de kan vara bra. Nicke tyckte 160 kg.. men 165 kg kan vara bra. Tänkte våga mig på att maxa nu på fredag igen.
Förhoppningsvis har inte sjukdomen raserat allt för mycket. Så då borde jag känna vart jag ligger.
LadyInsane
2009-01-19, 20:57
Kul att du är i tävlande nu!
Snart är serieettan här! yey!
Morsning! Aah.. ja.. de kan vara bra. Nicke tyckte 160 kg.. men 165 kg kan vara bra. Tänkte våga mig på att maxa nu på fredag igen.
Förhoppningsvis har inte sjukdomen raserat allt för mycket. Så då borde jag känna vart jag ligger.
Vågar man föreslå att du lägger ut 290 böjen på tuben?
Skönt att vara tillbax! Vilket datum går ettan hos er??
Kul att du är i tävlande nu!
Snart är serieettan här! yey!
Yeah! Bring it on! :hbang:
Skönt att vara tillbax! Vilket datum går ettan hos er??
Det är skönt att vara tillbaka.
Ettan går lördagen den 31:a
Rykterna säger att du ska tävla du med!? Jävligt bra! :hbang:
Vågar man föreslå att du lägger ut 290 böjen på tuben?
Ja de vågar du! :)  Den kommer upp idag. Alt. skickar jag den till dig? Hur vill du göra?
Kul att du är back on track!
Vad är det för tävling du/ni ska ställa upp i? Den äger inte rum i södertälje?
sattersta
2009-01-20, 10:36
Sumpan tror jag?
Sumpan tror jag?
Som kära Sattersta svarade här ovan, så är det i Sumpan denna gång.
Vet inte exakta detaljer. Lämnar det åt Ismo :)
Aah okej okej.. Annars kanske man kommit iväg å tittat. Jag är från landet du vet, jag vågar mig inte längre än till Salem :D
Jepp. Vi har blivit inbjudna till Sundbyberg TK's lokal (Löthallen, Sundbybergs IP, Tulegatan 64) den 31/1. Tävlingen börjar 11:00 , invägning från 09:30.
Bänkdag
Gick in idag för att känna på tröjan lite igen. 3:e passet med tröjan och har inte riktigt bestämt mig för om jag skall ha den på tävlingen eller ej. Har inte varit nere till bröstet än med den. Så dagens pass fick avgöra.
Bänkpress:
(utan tröja)
1 set, 4 x 100 kg
1 set, 1 x 120 kg
1 set, 1 x 130 kg
(tröja på)
1 set, 1 x 140 kg till 6 plankor (ca 12 cm)
1 set, 1 x 140 kg till 3 plankor
1 set, 1 x 140 kg till 1 planka
1 set, 1 x 140 kg till bröstet, med signaler PB! :hbang:
1 set, 0 x 145 kg till bröstet, Spände tröjan innan detta lyft, vilket resulterade i att jag inte fick ned vikten dammit! Den svävade ca: 0.5 cm ifrån bröstet, och när jag precis snuddade vid bröstet, så flög den iväg mot huvudet. Så de va lite synd. Men jag lyckades iaf göra ett godkänt lyft på 140 kg till bröstet :)
Sedan började folk köra mark.. och eftersom jag inte har någon egen vilja, så hängde jag på :D
Mark:
1 set, 8 x 100 kg
1 set, 4 x 140 kg
(bälte på)
1 set, 1 x 160 kg
1 set, 1 x 170 kg (tangerat PB)
1 set, 1 x 175 kg PB!! :hbang:
Kändes nice! Innan min kära influensa så ökade jag på mitt PB med 10 kg till 170 kg. Kände dock i kroppen då att jag möjligtvis hade kunna rycka 175 kg.
Så idag blev jag peppad och tänkte testa på vad kroppen tyckte, så här efter en veckas feber hehe.. Den tyckte tydligen som jag och 175-an kom!
Nu är de bara 25 kg kvar till 200-ingen hohooo!
Hade inga stora förväntningar idag då man varit sjuk och fortfarande är snuvig och hostig. Men det här gick fint! Och när jag är 100% frisk och serie 1:an är över, kan det bara bli bättre.
2009. Nu kommer jag!!! :hbang:
Film på dagens mark:
6xVmPWdj3YM
Film på dagens mark:
6xVmPWdj3YM
Bra pass! 200 kg kommer i marklyft i år!
Det är skönt att vara tillbaka.
Ettan går lördagen den 31:a
Rykterna säger att du ska tävla du med!? Jävligt bra! :hbang:
Hehe, jasså!? Det verkar som att det ryktet har spridits lite varstans, så nu lär man ju ställa upp när så många fått för sig det ;). 
Vi kör oxå 31/1 och det ska kul som F*N!!
Film på dagens mark:
6xVmPWdj3YM
Härligt! 5kg till klarar du kanske i dagsläget?
Å så som Ismo sa, 200 plockar du utan problems i år, om du får va skadefri och frisk såklart :D
Hoppas vi ses nån dag nere på klubben.. rock on! :hbang:
Gött med PB så här i närheten av tävling. Det är nog himla bra för psyket! 
Funderat något på ingångsvikter?
Hehe, jasså!? Det verkar som att det ryktet har spridits lite varstans, så nu lär man ju ställa upp när så många fått för sig det ;). 
Vi kör oxå 31/1 och det ska kul som F*N!!
Gött med PB så här i närheten av tävling. Det är nog himla bra för psyket! 
Funderat något på ingångsvikter?
PB är alltid välkomna :)
Speciellt när dom inte är väntade. Men nja.. jag har ju funderat lite. Men har inte bestämt mig 100% än. Får se vad mitt benpass på måndag säger. Tänkte jag skulle ge det en chans till.
Sedan hänger bänken lite på om jag törs köra med tröjan eller ej. Ska rådfråga lite hos experterna.
Men om vi utgår ifrån dagsläget, så skulle det nog se ut något som följer.
Knäböj - 140 - 150 kg
Bänk - 140 kg (med tröja)
Mark - 160 ev 170 kg
Själv då? Hur ser dina planer ut inför tävlingen? :)
Testade på lite ingångar i knäböj idag igen. Kändes lite bättre mot förra veckan.
Tror min igång kommer bli 150 kg. Sedan får vi se.
Nu är det bara 4 dagar kvar, sedan är det tävling! Ska bli kul som fan.
Knäböj:
1 set, 4 x 125 kg
1 set, 1 x 140 kg
1 set, 1 x 145 kg
(lindor på)
1 set, 1 x 155 kg
1 set, 1 x 160 kg
Va ganska tungt faktiskt. Men det får duga. Året är långt!
Benspark:
3 set, 7 x 100 kg PB?
Tror detta är PB men inte säker hehe.. vi kan säga att de va tangerat.
Bänkpress:
5 set, 3 x 100 kg med stopp. Så explosivt som möljligt
Liggandes hantelpress:
1 set, 8 x 25 kg
3 set, 8 x 30 kg
Explosiva pressar.
Sedan körde jag lite mage och lite rotator-grejs. 
Nä.. nu skriker magen alldeles för mycket. Time to eat! :eating:
Härligt att du är taggad! Känner du dig helt back on track nu, efter influensan osv?
Bra pass. 
Nykvarn och Kolozzeum håller tummarna för en grym debuttävling!
Härligt att du är taggad! Känner du dig helt back on track nu, efter influensan osv?
Bra pass. 
Nykvarn och Kolozzeum håller tummarna för en grym debuttävling!
Tja.. jag känner mig ju frisk, så jag KOMMER att vara back on track :)
Men är inte riktigt där än.
Bugar åh tackar för lycka tillet :D Ska göra mitt bästa!
Så där ja! Då va serieomgång 1 avklarad och med helt godkända resultat tycker jag. Tycker alla våra lyftare gjorde kanon ifrån sig, men jag gissar på att Ismo är den gladaste av dem alla. Ni kan läsa om hans bravder här --> Ismos Journal (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122357&page=10) <--
För mig själv gick det helt ok måste jag säga.
Det blev enligt följande:
Knäböj (med lindor)
150 kg Godkänt
160 kg Godkänt
165 kg Underkänt
Hade nog kunnat ta 165 kg om jag fått mitt högra knä lindat lika hårt som mitt vänstra. För de va inte långt ifrån. Men jag är nöjd!
Bänkpress
Här hade jag planerat att gå in på 140 kg med tröja. Men efter ett provlyft med tröjan och väldans kort om tid, så bestämde jag mig för att skippa det.
Tröjan satt inte på som den skulle och jag kände mig svag.
120 kg Godkänt
130 kg Underkänt
130 kg Underkänt
Kände mig ovanligt svag i bänken. Men jag är hyfsat nöjd ändå.
Året har ju bara börjat!
Marklyft
160 kg Godkänt
170 kg Godkänt
180 kg Godkänt PB!!!
Yiihaa! De här va ett kul slut. Kändes skitbra. Det märks att det är mark jag lyckats pricka in mest på träningen mellan sjukdomarna nu under jul och nyår hehe. 
Allt som allt blev det 460 kg. Nästa tävling KOMMER detta att slås, mohahaha!!
Vi ses där ute!
sattersta
2009-01-31, 18:17
Så där ja! Då va serieomgång 1 avklarad och med helt godkända resultat tycker jag. Tycker alla våra lyftare gjorde kanon ifrån sig, men jag gissar på att Ismo är den gladaste av dem alla. Ni kan läsa om hans bravder här --> Ismos Journal (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122357&page=10) <--
Knäböj (med lindor)
150 kg Godkänt
160 kg Godkänt
165 kg Underkänt
Hade nog kunnat ta 165 kg om jag fått mitt högra knä lindat lika hårt som mitt vänstra. För de va inte långt ifrån. Men jag är nöjd!
Bänkpress
Här hade jag planerat att gå in på 140 kg med tröja. Men efter ett provlyft med tröjan och väldans kort om tid, så bestämde jag mig för att skippa det.
120 kg Godkänt
130 kg Underkänt
130 kg Underkänt
Året har ju bara börjat!
Marklyft
160 kg Godkänt
170 kg Godkänt
180 kg Godkänt PB!!!
Yiihaa! De här va ett kul slut. Kändes skitbra. Det märks att det är mark jag lyckats pricka in mest på träningen mellan sjukdomarna nu under jul och nyår hehe. 
Vi ses där ute!
Snygg första tävling
Nu har du att gå på :naughty:
Men, var det du?? Du måste ju presentera dig som "Mangnus från Kollo". 
Bra debut, grattis.
Redhousepainter
2009-01-31, 19:41
Fin Marklyft du rev av på tävlingen,är helt överygad om att du har mer vikter i dig på nästa tävling
Härlig debut och grattis till fina resultat!! Fasen vad det var roligt att tävla!
Bastubacke
2009-02-01, 00:20
Knäböj (med lindor)
150 kg Godkänt
160 kg Godkänt
165 kg Underkänt
Bänkpress
120 kg Godkänt
130 kg Underkänt
130 kg Underkänt
Året har ju bara börjat!
Marklyft
160 kg Godkänt
170 kg Godkänt
180 kg Godkänt PB!!!
Vi ses där ute!
bra jobbat Mange.
stabil tävling och smart beslut angående bänken.
marken var kanon!!
Deceiver85
2009-02-01, 00:23
Grattis till en bra tävlingsdebut, och inte så pjåkiga vikter heller för den delen :) Om vi glömmer bort att du väger 27,5kg mindre än mig så är vi nästan lika starka :D
Snygg första tävling
Nu har du att gå på
Tack. Och jajjemän! NU börjar året! Och håller man sig bara frisk och skadefri nu, så jag nu få se på annat hähä :naughty:
Grattis till PB!
Tackar Linda! Trevligt att träffas. Hoppas vi får tävla ihop fler ggr framöver.
Men, var det du?? Du måste ju presentera dig som "Mangnus från Kollo". 
Bra debut, grattis.
Haha.. sorry. Va så inne i allt som hände runt omkring, newbe som man är ;) Lovar att presentera mig nästa gång hehe.
Tack för komplimangen och bra kämpat själv!
Fin Marklyft du rev av på tävlingen,är helt överygad om att du har mer vikter i dig på nästa tävling
Man bugar åh tackar. Marken kändes oförskämt bra faktiskt.
Sist jag testade på 180 kg kom jag bara upp till knäna, så jag måste ju gjort något rätt hehe
Va du där by the way?
Härlig debut och grattis till fina resultat!! Fasen vad det var roligt att tävla!
Tack så mycket. Och visst vad det? Det ska bli otroligt spännande att gå på nästa tävling. jag har iaf bestämt mig för att klå mina nysatta rekord i samtliga grenar hehe
bra jobbat Mange.
stabil tävling och smart beslut angående bänken.
marken var kanon!!
Tackar Bastubacke! Ja.. när jag körde ett provlyft till 3 plankor med 140 kg, så orkade jag knappt lyfta det. Hade aldrig tagit det ifrån bröstet.
De va nog en kombination av att tröjan inte satt riktigt som den skulle, samt, stress, adrenalin och nervositet. Är lite lite besviken på att 130 kg kändes så tungt som de gjorde. Men det där ska slås till nästa gång!! *flex*
Grattis till en bra tävlingsdebut, och inte så pjåkiga vikter heller för den delen. Om vi glömmer bort att du väger 27,5kg mindre än mig så är vi nästan lika starka.
Hehe.. ja 27.5 kg kan väl/borde inte göra någon skillnad? Eller? ;) Tack ska du ha by the way. Är faktiskt nöjd med prestationen. Är glad att jag fick resultat med mig ifrån alla 3 grenar. Nu har jag något att se fram emot att slå vid nästa tävling!
Jag såg aldrig när du böjde, men förutom faktumet att du har värdelösa lindor måste du bli bättre på att linda på dem. De behöver inte täcka halva vaden. Du har massor att tjäna där.
Jag såg aldrig när du böjde, men förutom faktumet att du har värdelösa lindor måste du bli bättre på att linda på dem. De behöver inte täcka halva vaden. Du har massor att tjäna där.
Haha.. du är  inte den första som kommenterar de ;)
Och jag lovar att göra mitt bästa för att bli bättre på detta.
Mitt sista försök på 165 kg fick jag det vänstra knät lindad av en annan. Han drog det skithårt. Och det kändes väldigt stabilt. Hade jag haft båda knän lindade lika dant, "kanske" 165 kg hade åkt upp.
Men jag ska skaffa nya lindor till en början. Sedan ska jag öva att linda.
Vill ju inte göra dig besviken i fortsättningen :em:
För er som är nyfikna på hur det gick för pojkarna ifrån SAK i Serie 1:an så har ni här en liten filmsnutt!
Enjoy!
qo6cQqNKt60
För er som är nyfikna på hur det gick för pojkarna ifrån SAK i Serie 1:an så har ni här en liten filmsnutt!
Enjoy!
qo6cQqNKt60
Starka pojkar, bra film!
Grattis till en fin debuttävling, och kul att du lyckades dra mark-pb!
Alltid lika kul med film!! :hbang:
By the way.. anledningen till varför jag täcker halva benen med lindorna, är att pga dess mjukhet, så flexar dom väldigt mycket, vilket resulterar i att dom blir nästan dubbelt så långa när man spänner dem, vilket i sin tur gör att när jag lindar dem strax under knät till straxt över, så får jag gå först två lager (upp och sedan ned) sedan korslägga dem ca 3 ggr. Tjockleken i knävecket gör att, det för det gör väldigt ont när jag försöker sätta mig.
Så, inför de två sista lyften provade jag att börja linda längre ned samt längre upp så jag slapp lägga korsen över knät lika många varv. Och det kändes mycket bättre. Men ja.. det ser för jävligt ut haha :D *screwy* :em:
Wildstaren
2009-02-02, 17:01
Jävligt bra tävling du gjorde!
Förnuftigt att skippa tröjan när det inte kändes bra i uppvärmningen.
En sak som du säkert märkte var att det är ganska bråttom mellan lytmomenten, det gäller att skynda sig att göra sig klar. :)
Nu är premiären avklarad, nu kan du börja rikta in dig på resultaten framöver på kommande tävlingar. Det viktigaste i början är att lära sig domarsignaler och få godkända lyft o.s.v, resultaten kommer i andra hand!
Jävligt bra tävling du gjorde!
Förnuftigt att skippa tröjan när det inte kändes bra i uppvärmningen.
En sak som du säkert märkte var att det är ganska bråttom mellan lytmomenten, det gäller att skynda sig att göra sig klar. :)
Nu är premiären avklarad, nu kan du börja rikta in dig på resultaten framöver på kommande tävlingar. Det viktigaste i början är att lära sig domarsignaler och få godkända lyft o.s.v, resultaten kommer i andra hand!
Tack tack. Och jag va ju halvt medveten om att det faktiskt är kort om tid mellan lyftmomenten, men trodde ändå att jag skulle hinna.
Men de kommer ju fler tävlingar och innan nästa så ska jag nog hinna köra in tröjan lite bättre och framförallt få bättre "tröjvana".
Nu kör vi! :hbang:
Tack tack. Och jag va ju halvt medveten om att det faktiskt är kort om tid mellan lyftmomenten, men trodde ändå att jag skulle hinna.
Men de kommer ju fler tävlingar och innan nästa så ska jag nog hinna köra in tröjan lite bättre och framförallt få bättre "tröjvana".
Nu kör vi! :hbang:
För det första är jag glad att du är igång. Eftersom bänkpressen är den viktigaste övningen kommer jag bara uttala mig om den. Styrkelyftet får KUNG ISMO uttala sig om. 
Då till bänkpressen. Jag anser att du inte använder dig av drivet i benet fullt ut. När du sänker stången gör du dig beredd på ett motskjut när pressen kommer men då tenderar du att lyfta på röven och använder inte stödjande muskler som lats, trapz och ben till fullo annat än just när du får pressignal. Du bör istället se det som en pilbåge, behåll spänningen i hela lyftet. 
Just nu ligger ett stort fokus kring signalerna men i takt med att du får rutin kommer det att släppa. Kanske ett dåligt exempel men om du hade haft ett automatvapen i handen hade du just nu varit den där skytten som kramar avtryckaren och hela tiden och tänker, snart smäller det, snart smäller det. Det är mycket bättre om du fokuserar på skjuttavlan framöver istället och inte när skottet går av. 
Jag är en bänkpressare som lever nästan helt på bottenstyrkan från bröstet och stödjande muskulatur som trapz och lats i lyftet för att kompensera lite för att jag har halvklena triceps. För mig är drivet från botten oerhört viktigt och får jag det att stämma fullt ut, vilket motsvarar ungefär 25-40% av passen får jag upp betydligt större vikter. I mitt fall kan det röra sig om 20kgs skillnad i styrka. 
Om det stämmer bra ser det ut som Thomas har beskivit som "det går en våg genom kroppen på dig". Dvs. det börjar ner i vaderna och går genom hela kroppen upp i lyftet. Ett kraftigt motskjut med benen. Här kommer ett klipp med bra driv från botten, dock är inte armvinklarna exemplariska men jag jobbar på det.
http://www.youtube.com/watch?v=pcpTaBRZUao&feature=channel_page
Vad jag vill visa är att du nu måste börja tänka rejält mycket på tekniken. Kör med tröjan en gång i veckan och låt det passet bli det där bränner krutet och sedan lägger du in teknikpass där du hårt och kritiskt granskar vinklar, bottendriv och övrigt. Någonstans får man ändå ta det man fått av far och mor, har man aparmar (jag) så har man. :D
Så va det fredag igen. Skönt! 
Skrev inget om passet i onsdags.. men jag körde lite lättare bänk. Va inte så mycket att plita ned. 
Dagens prestation är lite lika dan. Har kört lättare mark samt lättare knäböj.
Men jag noterar det ändå.
Marklyft:
Uppvärmning till 130 kg utan bälte.
5 set, 5 x 135 kg
Alla va lätta. Som sagt., lättare pass :) Så inte så mycket att orda om.
Mest dra upp det och nöta tekniken. Testade lite att variera det omvända greppet med. Har inte riktigt kommit underfund med vilket jag föredrar än hehe
Knäböj: (utan bälte)
5 set, 5 x 105 kg
Hmm.. lätt? Javisst!
Benspark:
1 set, 6 x 100 kg
1 set, 7 x 100 kg
1 set, 6 x 100 kg
Sparka sej lite!!
Rygglyft:
1 set, 10 x KV + 15 kg
1 set, 10 x KV + 50 kg
2 set, 6 x KV + 65 kg
Så va det med de! Nästa vecka drar det igång på allvar! Då ska jag köra efter schema och det skall bli väldigt intressant att se resultatet sedan. För jag räknar med att det kommer sådana.
Nu ska jag smälta maten efter en trevlig kväll med Ismo och Bastubacke nere på en av stans krogar. De va himlans trevligt! Man kan aldrig få för lite kött! :D
För det första är jag glad att du är igång. Eftersom bänkpressen är den viktigaste övningen kommer jag bara uttala mig om den. Styrkelyftet får KUNG ISMO uttala sig om. 
Då till bänkpressen. Jag anser att du inte använder dig av drivet i benet fullt ut. När du sänker stången gör du dig beredd på ett motskjut när pressen kommer men då tenderar du att lyfta på röven och använder inte stödjande muskler som lats, trapz och ben till fullo annat än just när du får pressignal. Du bör istället se det som en pilbåge, behåll spänningen i hela lyftet. 
Just nu ligger ett stort fokus kring signalerna men i takt med att du får rutin kommer det att släppa. Kanske ett dåligt exempel men om du hade haft ett automatvapen i handen hade du just nu varit den där skytten som kramar avtryckaren och hela tiden och tänker, snart smäller det, snart smäller det. Det är mycket bättre om du fokuserar på skjuttavlan framöver istället och inte när skottet går av. 
Jag är en bänkpressare som lever nästan helt på bottenstyrkan från bröstet och stödjande muskulatur som trapz och lats i lyftet för att kompensera lite för att jag har halvklena triceps. För mig är drivet från botten oerhört viktigt och får jag det att stämma fullt ut, vilket motsvarar ungefär 25-40% av passen får jag upp betydligt större vikter. I mitt fall kan det röra sig om 20kgs skillnad i styrka. 
Om det stämmer bra ser det ut som Thomas har beskivit som "det går en våg genom kroppen på dig". Dvs. det börjar ner i vaderna och går genom hela kroppen upp i lyftet. Ett kraftigt motskjut med benen. Här kommer ett klipp med bra driv från botten, dock är inte armvinklarna exemplariska men jag jobbar på det.
http://www.youtube.com/watch?v=pcpTaBRZUao&feature=channel_page
Vad jag vill visa är att du nu måste börja tänka rejält mycket på tekniken. Kör med tröjan en gång i veckan och låt det passet bli det där bränner krutet och sedan lägger du in teknikpass där du hårt och kritiskt granskar vinklar, bottendriv och övrigt. Någonstans får man ändå ta det man fått av far och mor, har man aparmar (jag) så har man. :D
I see.. att jag lyfter röven är ju inget jag är omedveten om. Dock en vääääldigt dålig ovana och jag lyfter säkert 10 kg mer om jag pressar upp röven än utan.. tyvärr. Men jag försöker att tänka på det så gott det går när jag tränar. Men väldigt svårt att träna bort.
Så på tävlingen försökte jag att inte trycka så mycket med fötterna. Men det resulterade i stället med att jag inte fick upp vikten.
Så här tar jag mer än gärna emot tips åh trix. 
Även vad det gäller att lyfta mer med lats m.m. Vet inte riktigt om jag är 100% införstådd där. 
Du får se till åh komma över någon dag och överföra dina kunskaper ;)
Så va det med de! Nästa vecka drar det igång på allvar! Då ska jag köra efter schema och det skall bli väldigt intressant att se resultatet sedan. För jag räknar med att det kommer sådana.
Nu ska jag smälta maten efter en trevlig kväll med Ismo och Bastubacke nere på en av stans krogar. De va himlans trevligt! Man kan aldrig få för lite kött! :D
Soft med teknikpass..  Är det ett nytt schema du ska börja med nu? Sheiko?
Oh, vart var ni ute å härja någonstans?
Soft med teknikpass..  Är det ett nytt schema du ska börja med nu? Sheiko?
Oh, vart var ni ute å härja någonstans?
Jepp.. blir Sheiko för hela slanten. Har velat fram åh tillbaka ang bänkpressen i det schemat dock, men väljer att köra på det nu. Det är ju bara 4 veckor trots allt.
Vi va nere på Texas Longhorn. Bra kött! :)
Longhorn är riktigt nice!
Dom flesta verkar köra Sheiko nu..typ... Nya innegrejen :P
Lycka till med nya schemat nu.. Och se till att plocka 150 i bänken innan sommarn! :)
Hade tråkigt idag, så jag åkte till gymmet och gymmade lite.
Blev lite beachmuskelträning :D
Va i stort sett själv på gymmet, så jag stod åh spände mig och flexa krabbor så det stod härliga till. 
Tröttnade dock på mig själv efter ca 1½ timme så jag gav upp.
Och nu på kvällen så har det blivit kycklingsallad med bacon och feta. Köpte även lite sån där balsamvinäger gjort på hallon. Bra skit! :thumbup:
Nu ska maten smältas.
Och nu på kvällen så har det blivit kycklingsallad med bacon och feta. Köpte även lite sån där balsamvinäger gjort på hallon. Bra skit! :thumbup:
Teaser där!
Teaser där!
Oh yes.. I'm bad, BAD!! :devil:
Så där då. Nu har det dragit igång på allvar! Man har blivit ett år äldre och man har dragit igång träningsschemat på allvar. 
Shit va stark jag kommer bli! *flex*
Nog pratat.. så här såg dagens pass ut..
1 set, 5 x 75 kg
2 set, 4 x 90 kg
3 set, 3 x 105 kg
5 set, 2 x 120 kg - med bälte på
Fegade-på med bältet där. Ville inte chansa och köra utan. Kan jag undvika ryggskott igen så tänker jag det hehe.. men annars så kändes de bra.
"Stabilt!" som Dr Alban skulle sagt.
Bänkpress: (alla pressar med stopp)
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 77.5 kg
2 set, 3 x 90 kg
6 set, 3 x 105 kg
Inga konstigheter här heller. Får dock lite känningar i axlarna runt nyckelbenen när jag pressar bak skuldrorna och sedan pressar. Veti sjutton va de är.. hmm.. 
Hantelpress:
1 set, 10 x 22.5 kg
4 set, 9 x 27.5 kg
Denna övning va jobbigast. Som SL-lyftare man är, så är man inte direkt van vid 10-rep:are direkt. Fint pump i tuttarna fick man iaf hehe
Knöböj (igen): (utan bälte)
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 5 x 90 kg
5 set, 4 x 105 kg
Sista setet började kännas i benen hehe.. precis som de ska? Eller? 
Magträning:
3 set, 6 x KV
Orkade fan ingenting här.. vet inte vad övningen kallas, men jag hänger i ställning, gör en halv armhävning och stannar där, sedan lyfter man benen mot taket och släpper ned kontrollerat. 
Är det någon som vet namnet på denna?
Allt som allt så kändes de fin fint detta. Hoppas jag kan ta mig ur sängen i morgon :D
Mata ne! Ciao! Hej svejs! See yah! Moi!
Orkade fan ingenting här.. vet inte vad övningen kallas, men jag hänger i ställning, gör en halv armhävning och stannar där, sedan lyfter man benen mot taket och släpper ned kontrollerat. 
Är det någon som vet namnet på denna?
Jag tror de heter hängande benlyft.  
Xs6K2hoCa38
264VRmmCB8g
Hehe.. sådan nostalgi tripp man får! De STABILT! :D
Uj uj.. nu är jag trött. Idag va de mycket slit åh släp med vikter åh doningar.
Blev ett långt pass och jag kände mig stel åh gamal. Men, det kanske inte är konstigt när man faktiskt blivit äldre :)
Så här såg dagens underhållning ut.
Marklyft: (utan bälte)
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 110 kg
2 set, 3 x 125 kg - bälte på..
5 set, 3 x 144 kg
Bänkpress: (alla med stopp)
1 set, 6 x 65 kg
1 set, 5 x 80 kg
2 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 97.5 kg
2 set, 2 x 105 kg
2 set, 3 x 97.5 kg
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 6 x 85 kg
1 set, 8 x 80 kg
1 set, 10 x 65 kg
Hantelpress:
5 set, 10 x 27.5 kg
Korta marklyft, till knäna:
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 110 kg
5 set, 4 x 125 kg
Goodmornings:
5 set, 5 x 50 kg :em:
Total tid för detta pass: 3 timmar :D
Kände mig stel åh gamal idag i marken. Vikterna kom upp, men varje gång jag släppte vikten och skulle resa mig, så va jag stel i ryggen. Men men. Bänken kändes helt ok. Alla va explosiva lyft med stopp. 
Hantelpressen gick mycket bättre idag än i måndags. Gjorde alla mina reps denna gång. Nästa vecka ska jag nog gå upp lite i hantlarna.
Goodmorsnings är inte min starka sida direk haha. Shit va klen jag är i den. Fast det sitter nog i skallen med. Ska lägga på lite till nästa gång, så det får bli en stegring där.
Hur som haver.. jag är stolt och trött över min insats. Nu väntar bukfylla och en mjuk soffa.
Natti natt!
Åh så va det åter fredag och åter lite härlig träning nere på SAK!
Det va väldigt tomt på folk idag. Vad gör alla en fredags kväll, som är roligare och viktigare än träna?  *screwy*
Idag gick det undan. Va klart på lite över 2 timmar :D
Passet..
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 5 x 80 kg
2 set, 4 x 90 kg
5 set, 3 x 105 kg
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
5 set, 3 x 120 kg - bälte på
1 set, 5 x 70 kg
1 set, 4 x 85 kg
5 set, 3 x 97.5 kg
Hantelpress:
5 set, 10 x 27.5 kg
Hängande benlyft:
1 set, 9 x KV
1 set, 8 x KV
1 set, 7 x KV
Ja så såg de ut. Och det gick bra. Hade fin fart i både bänk och knäböj kände jag. Fortfarande detta eviga rumplyft i bänken, men det börjar iaf minska. Alltså, jag lyfter inte rumpan lika högt. Men det är fortfarande där none the less. 
So.. there you have it fokes! På återseende.
Tog mig i kragen och tassade iväg till gymmet idag, trots mitt Boris Jeltzin pass igårkväll :D
Fast de va inte så livat. Man är ju inte 20 längre hehe
Dagens pass..
Marklyft ifrån låda: (utan bälte)
2 set, 3 x 90 kg
4 set, 2 x 107.5 kg
Lutande hantelpress:
1 set, 4 x 30 kg
1 set, 4 x 32.5 kg
1 set, 4 x 35 kg
1 set, 4 x 37.5 kg
2 set 4 x 40 kg
Dip:
1 set, 6 x KV + 35 kg
4 set, 6 x KV + 40 kg
Kortamark/kronlyft:
1 set, 4 x 107.5 kg (utan bälte)
2 set, 4 x 125 kg (utan bälte)
2 set, 3 x 145 kg
4 set, 2 x 162.5 kg
Rygglyft:
1 set, 5 x KV + 50 kg
1 set, 5 x KV + 65 kg
3 set, 5 x KV + 70 kg
Så va det med det. Nu väntar tacogratäng och städning efter gårdagens fest. Wohooo! *suck*  Ingen här som känner sig manad att komma över och städa mot lite tacogratäng i betalning? :D
Simma lungt!
Starka hantelpressar och dips, med tanke på att du inte är 20 längre :) Haha
Mot Tacogratäng och ett par "väl kylda" så recondar ja hela lägenheten åt dig...
Så va det åter måndag. Så härligt!
Nu är jag trött åh hungrig. Så jag hoppar direkt till passet.. 
Passet
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 78.5 kg
2 set, 3 x 90 kg
3 set, 3 x 105 kg
3 set, 2 x 110 kg
Knäböj:
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
1 set, 4 x 72.5 kg
2 set, 4 x 85 kg
4 set, 4 x 97.5 kg
Hantelpress:
1 set, 10 x 27.5 kg
2 set, 10 x 30 kg
2 set, 9 x 30 kg
Mage:
3 set, 5 x KV
Dass is alles, eller hur man nu säger. 
Mot nya rekord! 
Nu mat. Idag blir det nog.. hmm.. tacogratäng! :D
Starka hantelpressar och dips, med tanke på att du inte är 20 längre :) Haha
Mot Tacogratäng och ett par "väl kylda" så recondar ja hela lägenheten åt dig...
Hehe.. de va billigt! :D
Nä fan... det känns i kroppen att man inte är 20.. ujja ajja
Jag hoppar direkt till passet. Magen skriker och vill äta tacogratäng! :D
Långa marklyft: (utan bälte)
1 set, 3 x 90 kg
2 set, 3 x 107.5 kg
4 set, 2 x 117.5 kg
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 80 kg
2 set, 3 x 90 kg
3 set, 2 x 105 kg
2 set, 3 x 97.5 kg
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 6 x 80 kg
1 set, 8 x 65 kg
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 32.5 kg PB :hbang:
3 set, 10 30 kg
Marklyft:
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 107.5 kg
2 set, 3 x 125 kg - bälte på
5 set, 3 x 145 kg - bälte på
Rygglyft:
1 set, 5 x KV + 50 kg
1 set, 5 x KV + 60 kg
1 set, 5 x KV + 70 kg
Det kändes hyfsat bra idag. Dock kändes 3:orna på 145 kg i mark jävligt tungt och jag trodde inte jag skulle orka alla 5 set. Men jag bet ihop och tuffa på. Sista seten i bänken kändes lite i axlarna med. Att köra alla set med stopp, tar (iaf på mig) en hel del i axlarna. Och det börjar kännas.
Hantelpressen kommer dock sakta men säkert. Lite kul faktiskt. Backar man bara en vecka, så gjorde jag inte ens 5 set á 10 reps på 27.5 kg. Nu gjorde jag, "hyfsat" lätt 4 set på 30 kg, samt 1 set på 32.5 kg.
Shit.. folk kommer bli rädda på stranden i sommar haha :D *flex*
M a t ! ! ! :eating:
Grymt pass och tufft att köra marken nästan sist! 
Hoppas tacogratängen smakade, den hade jag redan glömt bort men ska se till att testa den i helgen *drool*
Grymt pass och tufft att köra marken nästan sist! 
Hoppas tacogratängen smakade, den hade jag redan glömt bort men ska se till att testa den i helgen *drool*
Tack tack!  Ja.. jag hoppas att de va de som gjorde att marken kändes seg idag. Ja menar.. med alla denna taco-power i kroppen, så borde alla vikter vara som papper!?  :D
Har konstaterat att du är en av mina trognaste beundrare och kommentatorer haha :D
Det är uppskattat. 
Tacogratängen börjar bli liiiiite tjatig så här 5:e kvällen i rad hahaha
Men gött är de.
Kan PM:a dig receptet om du vill?
Kan PM:a dig receptet om du vill?
JAA tack! :)
Äntligen fredag! Hoppas jag kan vila ut nu i helgen. Har sovit dåligt som fan denna vecka. Dels har jag inte kunnat somna, trots att jag varit sjukt trött. Och nu de senaste två dagarna har jag vaknat stup i kvarten, för att jag fått blodbrist i höger arm, så den värker och handen är helt bort domnad.  Och så har man bytt sovställning, somnat om, varpå vakna 10-15 min senare igen, för att man i sömnen bytt sovställning och åter igen fått smärta i höger arm. Mycket irriterande. 
Någon som varit med om detta? Eller ska man behöva lära sig sova på något annat sätt? 
Aja.. nu passet..
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
1 set, 5 x 72.5 kg
1 set, 4 x 90 kg - här blev de fel. Skulle kört 85 kg, men läste fel hehe
5 set, 3 x 97.5 kg
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
4 set, 10 x 32.5 kg PB :hbang:
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 5 x 90 kg
5 set, 4 x 105 kg
Hängande benlyft:
1 set, 8 x KV
2 set 7 x KV
Kändes hyfsat bra i kroppen idag. Räknade med att det skulle gå skit, då jag sov väldigt dåligt inatt och va sjukt trött i morse. Va så slut att jag inte ens vaknade av väckarklockan, utan av att kalendern i telefonen pep att jag skulle vara hos kund om 15 min :)
Om två veckor tänker iaf jag ge min kropp en veckas vila. Tror den behöver.
Trevlig helg!
Idag är de helg och de är lördag och det är träning!
Dagens pass va lite "lättare". Men känner mig skapligt slutkörd nu så här efteråt.
Så här gick det till..
Press bakom nacke i smith-maskinen:
5 set, 5 x 60 kg
Va lääänge sedan jag körde denna. Brukar heller aldrig köra bakom nacke, då det inte finns någon egentlig vinning med det. Bara en ökad skaderisk. Men om Boris säger "bakom nacke" ja då är det bakom nacke.
Lutande hantelpress:
1 set, 4 x 30 kg
1 set, 4 x 32.5 kg
1 set, 4 x 35 kg
2 set, 4 x 37.5 kg
Intressant.. inte så många reps.. men kände mig hyfsat stark. Undrar om det inte är PB tom.. 
Triceps i cablecrossen:
6 set, 8 x 80 kg (fullt mag)
Skulle egentligen kört dip.. men jag kände att mina axlar inte pallar.
Hoppas detta duger. Borde kanske försökt hängt på lite mer vikt..
Kronlyft:
1 set, 5 x 90 kg
1 set, 4 x 145 kg - bälte på
5 set, 2 x 135 kg - bälte på
Inga problem med vikterna. Drog ganska rappa och explosiva lyft.
Rygglyft:
1 set, 5 x 50 kg
1 set, 5 x 60 kg
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 5 x 70 kg
1 set, 5 x 75 kg - PB
Kändes bra även detta. Hade nog kunna gå upp ytterligare i vikt. Men jag får spara det "rekordet" till en annan dag hehe
Körde sedan lite beach muskler aka biceps och fick även för mig att testa på barholds. Kom på att jag läste i Luttis journal här om dagen att dom kört det. Va tvungen att testa..
Barholds: (frontgrepp utan bälte med en kass tyngdlyftarstång)
90 kg - 5 sek
110 kg - 5 sek
130 kg  - 5 sek
140 kg - 5 sek
150 kg  - 5 sek
160 kg  - 9 sek
Nu så här i efterhand så orkade jag nog mer än vad jag trodde.
Det gör iaf gött ont i händerna efteråt hehe
Passet avslutades med bastu!!
Mata ne
Karkiainen
2009-02-21, 19:12
Press bakom nacke i smith-maskinen:
5 set, 5 x 60 kg
Va lääänge sedan jag körde denna. Brukar heller aldrig köra bakom nacke, då det inte finns någon egentlig vinning med det. Bara en ökad skaderisk. Men om Boris säger "bakom nacke" ja då är det bakom nacke.
Det därkan jag itnehålla med om. Är itne expert på ämnet, inte på långa vägar, men den måste aktivera muskelaturen på ett tannat sätt än militärpressar. Blir ju tvungen att trycka ihop skulderbladen på ett helt annat sätt än vanliga pressar vilket i sint ur gör att övningen skiler sig en del från devanliga pressarna. Ta SL-böj, OL-böj och frontböj som exempel. Väldigt lika i grunden allihop men skillnaderna är stora, framför allt när man har stången framför huvudet.
Det därkan jag itnehålla med om. Är itne expert på ämnet, inte på långa vägar, men den måste aktivera muskelaturen på ett tannat sätt än militärpressar. Blir ju tvungen att trycka ihop skulderbladen på ett helt annat sätt än vanliga pressar vilket i sint ur gör att övningen skiler sig en del från devanliga pressarna. Ta SL-böj, OL-böj och frontböj som exempel. Väldigt lika i grunden allihop men skillnaderna är stora, framför allt när man har stången framför huvudet.
Nä men välkommen :)
Nä.. det är klart de skiljer. Skulle väl formulerat mig lite "bättre".
De skiljer sig åt, men är snarlika. Jag borde har formulerat mig i något med stil med "frågan är om den ökande skaderisken är värd den lilla skillnaden". 
Inklippt ifrån AST Sport Science:
"Övningen kan göras framför eller bakom nacken. Om du gör militärpressar bakom nacken kommer de att belasta axellederna. Jag tycker att det är mycket bättre att göra militärpressar framför. Det ger mindre påfrestning på axellederna, du kan hantera mera vikt och få ett bättre rörelseomfång"
Eller som din "fan" Paulún skriver i sin bok "Maximal Muskeltillväxt"
"Onaturlig rörelse i axelledens ytterläge, kan ge tryck på ledbrosk, slemsäckar och senor"
Sedan kan man fråga sig.. vad är det för vinning du är ute efter när du vill ta med skuldrorna? Det finns andra, mycket bättre övningar att träna baksida rygg på.
Ber om ursäkt för mitt något klumpiga inlägg tidigare ;)
Kom på att jag läste i Luttis journal här om dagen att dom kört det. Va tvungen att testa..
Barholds: (frontgrepp utan bälte med en kass tyngdlyftarstång)
90 kg - 5 sek
110 kg - 5 sek
130 kg  - 5 sek
140 kg - 5 sek
150 kg  - 5 sek
160 kg  - 9 sek
Nu så här i efterhand så orkade jag nog mer än vad jag trodde.
Det gör iaf gött ont i händerna efteråt hehe
Bra kört!! Visst är den grym!? Nu är det bara att lasa på mer för varje vecka! Händer av stål är väl det som eftersträvas.. :thumbup:
Måndag åååh måndag! Äntligen får man sätta sin fot på gymmet igen. Känna testosteronet flöda och sniffa på amoniaken. Lyfta tungt och spänna sig framför spegeln. 
Bänkartrion Jukka, Jalde och Conny (hmm.. J, J & C? Conny.. du får byta namn till Jonny eller nåt ;)) verkade ha väldigt roligt idag. Jalde låg och skrattade samtidigt som han pressa. Är det verkligen optimalt? 
Tja.. dom är ju mycket starkare än mig, så helt fel kan det ju inte vara.
Kanske skall testa att variera mina "bänkpress med stopp" med "bänkpress med skratt" :D
Passet mitt förflöt som följer:
Knäböj:
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg - bälte på.. hade lite känningar i svanken
1 set, 5 x 70 kg
1 set, 4 x 80 kg
2 set, 3 x 90 kg
6 set, 3 x 105 kg
4 set, 2 x 97.5 kg
1 set, 3 x 85 kg
Vet inte om det blev rätt det här. Det va konstigt skrivet på schemat och mina Sheiko-bröder gav mig väldigt tvetydiga svar. 
De sista två vikt-setet skall ev INTE vara med. Men då ingen verkade veta exakt
valde jag att "straffa" mig själv och köra dem iaf.
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 32.5 kg
1 set, 10 x 35 kg PB :hbang:
2 set, 10 x 32,5 kg
Lyckades klämma ur mig ytterligare lite vikt i denna. Niiiice!
Fortsätter det så här, så får jag skaffa mig en bh med c-kupa till sommaren :D
Knäböj:
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 5 x 90 kg
5 set 5 x 105 kg - bälte på
Är lite osäker här.. kan ha gjort 6 set på sista vikten.. tappade räkningen och bestämde mig då för att göra ett set till för att vara säker hehe. 
Va iaf mör i benen efter. :thumbup:
BASTU!
sattersta
2009-02-23, 21:47
Bänkartrion Jukka, Jalde och Conny (hmm.. J, J & C? Conny.. du får byta namn till Jonny eller nåt ;)) verkade ha väldigt roligt idag. Jalde låg och skrattade samtidigt som han pressa. Är det verkligen optimalt? 
Tja.. dom är ju mycket starkare än mig, så helt fel kan det ju inte vara.
Kanske skall testa att variera mina "bänkpress med stopp" med "bänkpress med skratt" :D
Du kan Kalla mig för JUNIOR :laugh:
Ps Bänkpress ÄR roligt :hbang:
Idag mina vänner, blev det träningen igen. Och idag fanns det ett fint bänkpass på schemat. 
Blev faktiskt lite förvånad över att det gick så pass lätt som det gjorde.
Hade förberett mig på svett åh tårar, men så blidde de inte.
Hur som.. så här gick det..
Marklyft:
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 110 kg
5 set, 3 x 145 kg - bälte på
Gick hyfsat.. kändes lite segt på 145 kg, men det gick iaf lättare upp än vad det gjorde förra veckan, så det är alltid positivt.
Bänk: 
1 set, 8 x 65 kg
1 set, 7 x 70 kg
1 set, 8 x 80 kg
1 set, 5 x 85 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 97.5 kg
2 set, 2 x 105 kg
2 set, 1 x 110 kg (med stopp)
2 set, 2 x 105 kg
2 set, 3 x 97.5 kg
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 6 x 85 kg
1 set, 8 x 77.5 kg
1 set, 10 x 72.5 kg
1 set, 12 x 65 kg
There you have it! De är ett lagom bänkpass hehe. 
Och när man kört allt detta.. så går man så klart över och kör...
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 32.5 kg
1 set, 10 x 35 kg
2 set , 10 x 32.5 kg
Som vanligt fin pump i tuttarna efter denna. Men på något sätt har jag en slags hat/kärlek till denna övning hehe
Kronlyft:
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 110 kg
5 set, 4 x 125 kg - bälte på
Inte så mycket att orda om. Rätt lätta vikter och dom kom upp.
Rygglyft:
1 set, 5 x KV + 50 kg
1 set, 5 x KV + 60 kg
1 set, 5 x KV + 70 kg
1 set, 5 x KV + 75 kg
1 set, 5 x KV + 80 kg - PB :hbang:
Dä stabilt!
B a s t u !
Ankomst: 17.30
Avgång: 21.30 :D
Haha, vilken monsterpass! Bra kört!!
Haha, vilken monsterpass! Bra kört!!
hehe.. tack tack! Ajm bäkåmming öh månster!! *flex*:devil:
Så va de åter fredag. Skönt!
Veckorna har börjat gå väldigt långsamt sedan jag började med mitt nya träningschema hehe. 
Känns som om jag hållit på med detta i månader, men i morgon är jag klar med v.3 av 4.
Dagens påhitt i gymmet lyder som följer:
Knäböj:
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 5 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
3 set, 3 x 120 kg - bälte på
3 set, 2 x 127.5 kg - bälte på
1 set, 1 x 127.5 kg - bälte på <-- bonus rep? :)
Idag va det lite tyngre vikter än normalt. Men det kändes bra. Hade inga problem att komma upp. Dock i sista setet så bad jag en kollega kolla mitt djup. 
Och han sa att jag va någon cm kort i bägge. Sur blev jag, och straffa mig med att göra ytterligare 1 rep :)
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 80 kg
2 set, 3 x 90 kg
6 set, 3 x 105 kg
Inga konstigheter här alls. Bara lyfta åh se glad ut. Hade ganska bra fart genom alla repetitioner (tycker jag)
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 32.5 kg
1 set, 9 x 35 kg
2 set, 10 x 32.5 kg
Orkade fan inte sista repet på 35 kg idag.. slut i tuttarna
1 set, 6 x 75 kg
1 set, 6 x 90 kg
4 set, 6 x 97.5 kg
Ställde mig liiite bredare på 97.5 kg. Fick fin pump i benen. Men alla seten gick fint och de va inga bekymmer.
Sedan gjorde jag lite mage och dips (med betoning på lite).
Vid det här laget hade jag ingen energi kvar i kroppen och hade hemlängtan. Så jag fuska lite :em:
B a s t u !
Nu är de helg!!!  Trevlig helg gott folk!
Helg och träning. Sista passet för veckan. Innan jag gick till gymmet så kikade jag lite på SM i SL från Sundsvall. De ville sig så väl, att en av våra lyftare, Helena, tog guld i sin viktklass. Grattis!
Så här såg dagens kaloriförbränning ut..
Marklyft ifrån box: (alla utan bälte)
1 set, 3 x 90 kg
2 set, 3 x 107.5 kg
4 set, 3 x 117.5 kg
Stabilt
Bänkpress:[/U][/B] (med stopp)
1 set, 6 x 65 kg
1 set, 6 x 80 kg
5 set, 6 x 85 kg
De e ba åh press!
Triceps extensions med hantlar:
5 set, 10 x 32.5 kg
Shit va de tog i triceps.. bra skit!
Kronlyft:
1 set, 4 x 110 kg
1 set, 4 x 125 kg
2 set, 4 x 145 kg - bälte på
4 set, 4 x 152.5 kg - bälte på
Va inga större problem.  Mest händerna som får lida hehe.
Rygglyft:
1 set, 5 x KV + 50 kg
1 set, 5 x KV + 55 kg
1 set, 5 x KV + 60 kg
1 set, 5 x KV + 65 kg
1 set, 5 x KV + 70 kg
Tog det lite "lättare" här, då jag va lite sliten i ryggen efter kronlyften. Men de va inga problem.
Körde sedan lite biceps åh sånna krejjer..
Ciao!
Ryggen fick redigt med pisk alltså :) Marklyft och alla dess former är roligt :hbang:
Tränar du nåt i veckan som kommer så ses vi troligtvis då.
Idag har jag idétorka, så jag går direkt till passet.
Knäböj:
1 set, 5 x 80 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
7 set, 3 x 120 kg - bälte på
Bänkpress: (alla med stopp)
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 80 kg
2 set, 3 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
3 set, 2 x 110 kg
2 set, 3 x 105 kg
Triceps extensions i kabelcross:
2 set, 6 x 80 kg (fullt mag)
3 set, 6 x 80 kg + 10 kg (la på två 5 kg hantlar)
Bröst i kabelcross:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 35 kg
1 set, 10 x 40 kg
1 set, 8 x 40 kg
1 set, 10 x 40 kg
Va länge sedan jag körde denna.. men det kändes stabilt som fan. Minns inte vad jag låg på för vikter förr, men tror nästan jag ökat lite.
Hängande benlyft:
3 set, 6 x KV
B a s t u !
Jaha ja... så va det åter onsdag. Halva veckan är avklarad och nästa hela mitt första basprogram. Idag vankades det en liiiite annorlunda träning.
Dagens pass såg ut som följer:
Vollyboll! :D
Gick hyfsat. Uppvärmningen va jobbigast. Blev trött i benen fort och man va allmänt trött hela tiden hehe.. Men efter en stund så vaknade benen och matcherna flöt på.
Vann dom första 4:a, men sedan gick något snett. Så jag fick 4 vinster i bagaget. 
Men de va kul. 
Vi va iväg med jobbet på en liten "kick off". Spelade, smutta på en öl eller tre och käka mat. Riktigt trevligt.
Tror dock jag håller mig till styrkelyftandet hehe
Nu ropar sängen.. Ciao!
Så! Då va man igång med träningen igen. Trots att man bara missat ett pass, så kändes det som en hel vecka hehe. Plus att man kändes sig oförskämt pigg på passet idag. 
Idag va det i huvudsak mark på schemat och rätt tunga mark. Va väl inga konstigheter, men bollade kanske inte upp vikterna heller.
Så här gick det iaf till..
Mark ifrån låda: (samtliga lyft utan bälte)
1 set, 3 x 90 kg
2 set, 3 x 110 kg
4 set, 2 x 125 kg
Kändes riktigt bra. Brukar inte köra utan bälte på vikter över 110 kg.
Men testade och det kändes fin fint.
Bänkpress: (samtliga med stopp)
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 5 x 80 kg
2 set, 5 x 90 kg
5 set, 4 x 97.5 kg
Filmade mig idag för att se om jag hade rumplyft. Eller rättare, för att försöka se hur "mycket" jag har. 
Men de är lite svårt att se med mina säckiga gamla Addidas byxor.
Viss rör sig höften uppåt, men jag vet inte om den rör sig så pass högt att rumpan lättar.. 
Hur som så är det något jag fortfarande måste jobba vidare på.
Bröst i cabelkross:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 35 kg
3 set, 10 x 40 kg
Ett ord.. pump!! 
Marklyft:
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 110 kg
2 set, 3 x 125 kg
3 set, 3 x 145 kg - bälte
4 set, 2 x 152.5 kg - bälte
Som sagt. Vikterna flög inte upp. Men de va aldrig några problem.
Rygglyft:
1 set, 5 x KV + 50 kg
1 set, 5 x KV + 60 kg
1 set, 5 x KV + 70 kg
1 set, 5 x KV + 75 kg
1 set, 5 x KV + 80 kg
Maskin :)
"Setan te vaa PASTU!"
Skrev inget igår.. så jag skriver idag.
Detta va mitt näst sista pass och dagens träningspass bestod av en del träning, en del skitsnack och en del tårta :D
Helena kom över och bjussa på lite tårta (efter liiite påtryckning) då hon tog första guldet i SM till klubben på jag vet inte hur många år. 
Bra kämpat Helena och tack för tårtan!!
Passet:
Knäböj: (samtliga utan bälte)
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
3 set, 3 x 120 kg
3 set, 2 x 127.5 kg
Kändes bra. Och det kändes ännu bättre att jag körde utan bälte och utan problem. Kände mig ovanligt stark i bålen. Gött mos!
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 80 kg
2 set, 3 x 90 kg
6 set, 3 x 105 kg
Hade bra "tröck" i samtliga reps på 105 tycker jag. Kan kanske bli något detta.
Hantelpress bakom nacke:
1 set, 6 x 30 kg
5 set, 6 x 32.5 kg
Eh.. minns inte exakt.. men jag "tror" de va så det gick till.. hehe
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 32.5 kg
1 set, 7 x 32.5 kg
Helt slut i armarna efter tricepsövningen.. bestämde mig för att göra de sista två seten senare.. så det blev..
Bröst i cabelcross:
1 set, 10 x 35 kg
1 set, 10 x 40 kg
1 set, 4 x 82.5 kg
1 set, 3 x 100 kg
5 set, 3 x 112.5 kg
Samtliga kom upp med hyfsad fart..
De va alles.. Ciao
sattersta
2009-03-09, 21:33
Skrev inget igår.. så jag skriver idag.
Detta va mitt näst sista pass och dagens träningspass bestod av en del träning, en del skitsnack och en del tårta :D
Helena kom över och bjussa på lite tårta (efter liiite påtryckning) då hon tog första guldet i SM till klubben på jag vet inte hur många år. 
Bra kämpat Helena och tack för tårtan!!
Passet:
1 set, 5 x 75 kg
1 set, 4 x 90 kg
2 set, 3 x 105 kg
3 set, 3 x 120 kg
3 set, 2 x 127.5 kg
Kändes bra. Och det kändes ännu bättre att jag körde utan bälte och utan problem. Kände mig ovanligt stark i bålen. Gött mos!
1 set, 5 x 65 kg
1 set, 4 x 80 kg
2 set, 3 x 90 kg
6 set, 3 x 105 kg
Hade bra "tröck" i samtliga reps på 105 tycker jag. Kan kanske bli något detta.
Hantelpress bakom nacke:
1 set, 6 x 30 kg
5 set, 6 x 32.5 kg
Eh.. minns inte exakt.. men jag "tror" de va så det gick till.. hehe
Hantelpress:
1 set, 10 x 30 kg
1 set, 10 x 32.5 kg
1 set, 7 x 32.5 kg
Helt slut i armarna efter tricepsövningen.. bestämde mig för att göra de sista två seten senare.. så det blev..
Bröst i cabelcross:
1 set, 10 x 35 kg
1 set, 10 x 40 kg
1 set, 4 x 82.5 kg
1 set, 3 x 100 kg
5 set, 3 x 112.5 kg
Samtliga kom upp med hyfsad fart..
De va alles.. Ciao
Du har kört på bra och målmedvetet Mange snyggt jobbat :thumbup:
Nu skall det bli kul se vad det resulterar i.
Så där ja! Då va sista passet avklarat. Nu väntar en vecka vila, så min kropp får återhämta sig. Ska jag vara helt ärlig, så ska det bli riktigt skönt! :D
Passet..
Korta mark till knäna:
1 set, 4 x 90 kg
1 set, 4 x 110 kg
2 set, 3 x 125 kg
4 set, 2 x 145 kg - bälte på
Gillar inte denna övning. Tycker jag får känningar i korsryggen. Och pga att jag får det, så fegar jag i starten. Men men.. fick upp vikterna iaf.
Hantelpress bakom nacke:
1 set, 5 x 30 kg
1 set, 5 x 32.5 kg
1 set, 5 x 35 kg
1 set, 5 x 37.5 kg
1 set, 5 x 40 kg
Bara pressa åh se glad ut.
Lutande hantelpress:
1 set, 4 x 30 kg
1 set, 4 x 32.5 kg
1 set, 4 x 35 kg
1 set, 4 x 37.5 kg
2 set, 4 x 40 kg
Se där ja. Fick man ta i lite också :D
Kronlyft:
1 set, 4 x 110 kg
1 set, 4 x 125 kg
2 set, 3 x 145 kg
4 set, 3 x 162.5 kg
De här va ganska tungt. Tror faktiskt att dessa 4 set på 162.5 kg är PB.
Rygglyft:
1 set, 5 x KV + 50 kg
1 set, 5 x KV + 60 kg
1 set, 5 x KV + 70 kg
2 set, 5 x KV + 75 kg
Så där ja. Så såg de ut och så slutade det.. eller ja. Det slutade med BASTU! :)
Nu jädrans ska soffan få smaka hehe! Må väl!
Du har kört på bra och målmedvetet Mange snyggt jobbat :thumbup:
Nu skall det bli kul se vad det resulterar i.
Tacka tackar! 
Har faktiskt förvånat mig själv lite hur pass "enkelt" detta gick. 
Visst har det varit tungt, slitsamt och lååånga pass, men man har ändå inte gått på knäna så att säga. 
Hoppas bara att slitet ger resultat.
hehe.. snygg ny avatar! Det är respekt med RAW-styrka! :D
Nu var det ett tag sen jag tittade in här å härjade lite...
Du verkar åstakomma enbart grymma pass nu för tiden. mycket bra mycket bra. Starka hantelpressar, men hur känns bänkpressen? Jag kan ju inte komma till ak och ge dig stryk i den??
Hade bra mange
sattersta
2009-03-09, 21:52
hehe.. snygg ny avatar! Det är respekt med RAW-styrka! :D
Tackar. Jag var bara tvungen.
Lite mallig får man vara varjefall i en vecka kanske :D
Nu var det ett tag sen jag tittade in här å härjade lite...
Du verkar åstakomma enbart grymma pass nu för tiden. mycket bra mycket bra. Starka hantelpressar, men hur känns bänkpressen? Jag kan ju inte komma till ak och ge dig stryk i den??
Hade bra mange
Hehe.. kan åh kan.. Det är ju ingens om hindrar dig ;)
Men du tror fel om du tror att jag kommer ge mig utan en fight! :devil:
Helt ärligt vet jag inte hur jag ligger i någon av delmomenten.
Så jag kan inte säga om jag är starkare i bänken eller ej.
Min förhoppning är självfallet det "förstnämnda". 
Nu ska jag vila kroppen, så om ett par veckor så är det upp till bevis! :)
Mitt mål är att pressa 140 kg RAW, med eller utan stopp.
Klarar jag 135 kg är jag nöjd, men 140 är målet.
Vad har du själv bänkat som mest?
Sedan är väl inte vi i samma viktklass va? Eller?
Tackar. Jag var bara tvungen.
Lite mallig får man vara varjefall i en vecka kanske :D
hehe.. en vecka? Ödmjuk sam alltid ;) Du lär få vara manlig ett bra tag framöver. 
Om någon kommer in och matchar dina 215 kg så är det ju "bara" höja till 217.5 kg osv :D
Hehe.. kan åh kan.. Det är ju ingens om hindrar dig ;)
Men du tror fel om du tror att jag kommer ge mig utan en fight! :devil:
Helt ärligt vet jag inte hur jag ligger i någon av delmomenten.
Så jag kan inte säga om jag är starkare i bänken eller ej.
Min förhoppning är självfallet det "förstnämnda". 
Nu ska jag vila kroppen, så om ett par veckor så är det upp till bevis! :)
Mitt mål är att pressa 140 kg RAW, med eller utan stopp.
Klarar jag 135 kg är jag nöjd, men 140 är målet.
Vad har du själv bänkat som mest?
Sedan är väl inte vi i samma viktklass va? Eller?
Okej okej, i see. Jo läste att du ska vila en vecka, det gör du nog rätt i.
Ja har tagit 125 med lite tjyvtrixs, så det räknas så klart inte.
Givetvis maxar du bra mycket mer än mig, jag bara larvade mig. Där i mot har jag rätt uthållig överkropp och kan köra rätt många set, jag har inte den där explosiva rå-powern som styrkelyftare har. I och med att jag aldrig har tränat för att få den.. Men det ska vi ändra på. 
Åh nej igen, vi är icke i samma viktklass. (ca12cm längre).. Tror jag ligger strax under 84 någonstans i dagsläget.. har tyvärr lyckats gått ner några kilon.. Men jag ska försöka lägga mig på rätt sida av 90-sträcket sen igen. :)
Har du lagt ner din journal???
Var det dig jag mötte i dörren i fredags? :confused:
Har du lagt ner din journal???
Var det dig jag mötte i dörren i fredags? :confused:
Hmm.. 
Kan varit. Minns inte att jag mötte någon hehe :D
Och nej.. har inte lagt ned. Tänkta dra igång den idag faktiskt.
Har legat lite i "lä" under min vilovecka plus svårtstartad att komma igång efter :)
Så va det åter måndag och åter träning!!
Det va ju ett tag sedan jag skrev här, och jag har fått utskällning både ifrån höger åh vänster ifrån fans och vänner som undrar vad som händer, om jag lever eller lagt ned detta. Ja.. många har helt enkelt legat sömnlösa pga mitt uppehåll.
Så nu äntligen, kommer mina lugnande ord. Så pusta ut, ta ett djupt andetag och luta er tillbaka. JAG är tillbaka :)
Till att börja med tänkte jag gå in på vad som hänt sedan Sheikopasset.
Jag har vilat, jag har haft mjukstart och jag har försökt persa.
Pers-veckan gick förra veckan. Och den va med blandade känslor jag grubblade över resultaten.
I knäböj så gjorde jag en tanjering av PB på 170 kg.
De va med halvhårt lindade lindor och jag kände nog att jag hade lite mer att ge.
Har som sagt gjort detta förrut, MEN, jag tror ärligt inte att det va med godkänt djup.
Så nu har jag ett garanterat 170 kg i knäböj med lindor.
Förhoppningsvis gör jag detta på tävlingen om ca en månad.
Bänkpressen då.. här hade jag högst förväntningar då jag stått stilla ett långt tag.  Tyvärr så blev det bara en seeeg tangering på 130 kg.
Dessutom så lyftes röven upp (what else is new)
Så här är jag riktigt besviken faktiskt. 
Ska dock ta mig en funderare på vad jag ska köra för schema här näst.
Kanske blir en vända MM2K!? Hmm..
Marklyftet hade jag inga större förväntningar på. Under hela sheikopasset, tyckte jag detta gick otroligt segt.
Och innan passet va jag inte speciellt laddad och hoppades på att tangera mitt PB på 180 kg. Men ska jag vara ärlig, så trodde jag att jag va god för kanske 170-175 kg
Hur som haver. Efter uppvärmningen, så slängde jag på 150 kg. Denna flög faktiskt upp hyfsat lätt.
Ok tänkte jag, och ökade till 170 kg.
Även denna kom upp förvånansvärt lätt. 
Stod åh velade ett tag om jag skulle lägga på 10 kg eller 15 kg.
Det slutade med 15 kg då jag va rädd att jag inte skulle ha någon ork kvar om jag skulle göra ytterligare ett lyft.
Så 185 kg fick de blev. Och dra på trissor. De kom upp :)
Det kom upp och ett nytt PB fick skåda dagens ljus!
Kanske inte det mest estetiskt vackra lyftet och inte heller de mest tekniska.
Som ni kan skåda i filmen nedan, så börjar jag rulla (omedvetet) på stången och lyfter den i helt fel vinkel.
Så det kanske finns mer att ge!?
Här kommer filmen...
UfVUd4MPYuE
Så dagens pass.
Har inte gjort mig ett nytt schema, men jag kommer iaf inte köra Sheiko igen så här tätt inpå.
Det kommer bli en egenkomponerad träning med ev. MM2K som bänkschema.
Dages träning (knäböj) såg ut så här:
Knäböj:
Uppvärmning till 120 kg utan bälte.
4 set, 5 x 120 kg
Kändes lite segt i början. Men jag har märkt det förr. Tar en stund för mina ben att vakna.
Så sista setet gick upp hyfsat lätt faktiskt.
Benspark:
1 set, 8 x 80 kg
1 set, 6 x 90 kg
2 set, 6 x 100 kg
Körde sedan lite axlar ala "Jukka-sving". Enligt honom så är detta lösning på ALLT! :D
Vågar man säga emot? Nej! Så jag kör den med stor förhoppning hehe
De va allers. På återseende!
Marklyftet hade jag inga större förväntningar på. Under hela sheikopasset, tyckte jag detta gick otroligt segt.
Och innan passet va jag inte speciellt laddad och hoppades på att tangera mitt PB på 180 kg. Men ska jag vara ärlig, så trodde jag att jag va god för kanske 170-175 kg
Hur som haver. Efter uppvärmningen, så slängde jag på 150 kg. Denna flög faktiskt upp hyfsat lätt.
Ok tänkte jag, och ökade till 170 kg.
Även denna kom upp förvånansvärt lätt. 
Stod åh velade ett tag om jag skulle lägga på 10 kg eller 15 kg.
Det slutade med 15 kg då jag va rädd att jag inte skulle ha någon ork kvar om jag skulle göra ytterligare ett lyft.
Så 185 kg fick de blev. Och dra på trissor. De kom upp :)
Det kom upp och ett nytt PB fick skåda dagens ljus!
Kanske inte det mest estetiskt vackra lyftet och inte heller de mest tekniska.
Som ni kan skåda i filmen nedan, så börjar jag rulla (omedvetet) på stången och lyfter den i helt fel vinkel.
Så det kanske finns mer att ge!?
Här kommer filmen...
UfVUd4MPYuE
Snyggt Mange! Det såg ut att finnas lite till. Snart kommer 200!
Har varit dålig på att uppdatera (igen), men jag gör ett nytt försök :)
Har precis börjat (from förra veckan) på ett nytt schema. Ett lite lättare byggarschema som jag delvis kommit upp med själv och delvis snott ifrån MM2k m.m.
Minns inte exakt mina prestationer förra veckan, så jag hoppar att notera dem.
Knäböjen idag gick dock fin fint! Gick in tyngre än vad jag hade räknat med, men det gick hem!
Knäböj:
4 set, 5 x 130 kg
That's it! :D  Hade planerat att köra 125 kg. Men när jag värmde upp och gjorde en 2:a på 130 kg, tyckte jag det kändes hyfsat lätt, så jag höjde. 
Nästa vecka höjer jag lite till men går ned i reps.
Benspark:
1 set, 8 x 80 kg
1 set, 6 x 90 kg
GLömde bört att fotsätta hehe. Va så mycket virr runt omkring, hålla planka här, vakta vikter där, hjälpa till med böjdräkter osv osv. 
Till slut satte jag på mig min egna, helt nyinförskaffade och fräsha böjdräkt för att töja lite på den.
Blev inga tunga vikter, va för slut i benen, men jag kom iaf ned så det blir nog bra framöver.
De va faktiskt allers. Sjukt lite gjort idag på lång tid hehe
Nu mat!
Sjukt lite gjort idag på lång tid hehe
Så kan det vara ibland. Roligt att det går framåt. 
:hbang:
sattersta
2009-04-06, 20:38
GLömde bört att fotsätta hehe. Va så mycket virr runt omkring, hålla planka här, vakta vikter där, hjälpa till med böjdräkter osv osv. 
De va faktiskt allers. Sjukt lite gjort idag på lång tid hehe
Nu mat!
Tack för hjälpen idag :thumbup:
Nu va det ju 6 dagar sedan, men jag ska försöka konsentrera mina små-grå..
De va iaf "något" i stil med följande:
Bänkpress:
2 set, 3 x 110 kg (?) = osäker
1 set, 2 x 117.5 kg
2 set, 3 x 117.5 kg - Ökade reps. ifrån 2 till 3
Sedan gjorde jag en del andra halvhjärtade försök till hantelpress m.m.
Tyvärr så har vänstra axeln börjat spöka, så jag känner mig inte i pressövningarna.
Åh så va de marken.. hmm.. tror de gick till så här :p
Marklyft:
3 set, 3 x 157.5 kg
1 set, 1 x 165 kg
1 set, 1 x 170 kg
Något i den stilen va det. Minns iaf att det kändes otroligt segt att lyfta 170 kg. Va på gränsen att jag fick upp det faktiskt.
But that's life I guess..
Va typ ensam denna röda måndag. Jag hade tydligen missat att folket körde "helgtider" så jag strosa omkring halvt ensam och petade på vikterna och kände på stängerna.
Min plan va att göra 4:or på 135 kg idag i knäböj. Utan passhjälp blev det icke så. Det blev istället..
Knäböj:
4 set, 2 x 135 kg
1 set, 3 x 135 kg
Hade nog, precis som planerat, kunna klämma ur mig 4 reps på vikten.
Gjorde en 3:a på sista setet med lite jädrar anamma.
Känner mig för närvarande dock väldigt trött i kroppen. Blir anfådd och yr i huvudet för ingenting. Väldigt märkligt och irriterande.
Får se hur det känns nu på onsdag i bänken. Det kanske är så att man måste börja träna kondition? :D
Tack för hjälpen idag :thumbup:
Så lite så. Törsa man säga nej!? :D
Så! Nu ska jag (för en gång skull) dokumentera samma dag som passet va! :D
Idag va de bänk. Och det gick väl hyfsat bra.
Inga rekord i sikte än, men skam den som ger sig!
Bänkpress:
1 set, 4 x 115 kg
2 set, 5 x 115 kg
1 set, 4 x 115 kg
Bänkpress med gummisnoddar:
3 set, 6 x 80 kg + 2 st Röda snoddar
Triceps i kabelkross med rep över huvudet:
1 set, 10 x 50 kg
1 set, 8 x 60 kg
2 set, 8 x 70 kg
Första gången jag kör med snoddar och det är en "speciell" känsla. Ska dock
anamma denna träningsteknik oftare. Tror den kan göra under i slutpressen 
när man väl kommer igång med tröjpassen.
Körde sedan lite mage, lite axlar och sist, men inte minst, bastu! :D
Tjoflöjt!
Igår va vi i klubben iväg till Katrineholm och hälsade på hos KAK. En mycket trevlig upplevelse. Vi bytte erfarenheter och idéer, fast mest snodde vi nog idéer hehe :D
Våran tanke va att prova ingångar i alla 3 delgrenar för att ha en hum om vad man ska gå på nu i serieomgång 2.
Själv testade jag på att köra med full utrustning i knäböjen för första gången.
Hade ingen större förväntning men hoppades på att slå ett nytt PB.
Men det gick oförskämt bra. 
175 kg bokstavligen flög upp. Eller flög åh flög. Det kom upp så pass lätt att jag funderar på att ha det som igång nu på serie 2 :)
Bänken va seg som vanligt, så här är jag inte alls lika säker. Gick iaf på och körde ett pass med tröjan, men är osäker på om jag skall använda mig av den eller ej.
Skulle behöva fler träningspass med den helt enkelt.
Efter dessa två pass, skövlade vi i oss en massa pytt-i-panna och kollade på lite videoklipp ifrån dagens böjar och bänkar.
Har nog aldrig ätit en så god pytt-i-panna hehe
Efter mat och vila gick vi på marken. Personligen hade jag velat vänta lite med att dra mark efter maten. Hade lite svårt att ta i då jag va så mätt fortfarande. Så det blev inga rekord här. 
Men jag provdrog med att ha böjdräkten på mig, vilket va en ny upplevelse.
Ev. använder jag den på tävlingen nästa gång.
Marken slutade iaf med ett ryck på 180 kg, vilket kändes helt ok.
That's it fokes. 
Våran kära ordförande hade med sig kameran, så det blev en del filmer.
Filmlänk kommer när han redigerat ihop alles.
Filmen ifrån vårat besök på KAK i Katreineholm!
sLCqwuUOnSw
Kul med film!! (nu väntar jag bara på att min uppkoppling skärper till sig så jag kan se den oxå). En fundering med bänken inför 2:an... Om du känner dig osäker men vill få godkänt lyft kan du väl göra första bänken utan och resten med tröja eller blir det för krångligt? Jag spånar fritt nu ska kanske tilläggas. *rolleyes* Hur kändes marken med omvänd böjdräkt? Jag har själv precis införskaffat mig en och ska nog ta och testa den i mark oxå.
Hoppade på och körde lite ben idag (as usually) trots våran energitömmning i lördags. Kände mig faktiskt hyfsat pigg i benen och dom svarade bra.
Knäböj:
Uppvärming till 130 kg utan bälte.
4 set, 4 x 135 kg
Inga konstigheter. De va tungt, men de ska vara tung! :)
Fick upp vikterna och fick kämpa lite på sista repetitionen i sista setet.
Just as I should.
Benspark:
1 set, 8 x 80 kg
1 set, 6 x 90 kg
1 set, 6 x 100 kg
Lutande Hantelpress:
3 set, 6 x 30 kg
De fick räcka.
På kvällen hemma blev det en återsällningskur ala glass ifrån Ben & Jerry - Sweet Cream & Cookies!
Förädiskt god! :naughty:
Kul med film!! (nu väntar jag bara på att min uppkoppling skärper till sig så jag kan se den oxå). En fundering med bänken inför 2:an... Om du känner dig osäker men vill få godkänt lyft kan du väl göra första bänken utan och resten med tröja eller blir det för krångligt? Jag spånar fritt nu ska kanske tilläggas. *rolleyes* Hur kändes marken med omvänd böjdräkt? Jag har själv precis införskaffat mig en och ska nog ta och testa den i mark oxå.
Ja kirra uppkopplingen och glutta på filmen! :)
Hehe.. inget fel i att spåna. Man kan komma på många bra idéer den vägen.
Men det blir nog alldeles för "stressigt". Det tar en stund att få tröjan på kroppen och få bra lyft.
Knappt man hinner under pausen (á 20 min) mellan knäböj och bänk att komma igång. Men de va en go idé! :)
Sedan när de kommer till marken. Hmm.. ja tycker nog att det kändes som att jag fick lite hjälp. Inte för att jag lyfte några rekord, men jag kände mig trött och lite klen den dagen. Lyftet kändes även det tungt. Men när man kikar på filmen så verkar jag få upp 180 kg oförskämt lätt!? Så jag skyller på
dräkten. Vände den aldrig dock. Utan hade den på mig precis som inför ett knäpass. Så det är möjligt att den hjälper en än mer om man vänder på den. Jag får testa någon gång.
Vad är det för märke på din dräkt? Hur går det?
Keep on fighting!! :hbang:
Så va de åter bänkdags. Kändes hyfsat bra i kroppen denna gång faktiskt.
Bänkpress:
1 set, 3 x 115 kg
1 set, 3 x 117.5 kg
1 set, 3 x 120 kg
2 set, 3 x 122.5 kg PB
Med tanke på att jag gjorde 120 kg RAW som bäst i Serie 1:an, så får man väl
säga att 2 set á 3 x 122.5 kg är godkänt. Kör jag RAW även i 2:an så borde jag få upp mer än 120 :)
Körde sedan lite axelpressar m.m.
Tror jag står över Bastubackes "helkroppshelande axelövning". Den va inte "helande" för mig.. tvärt om :smash:
Nästa vecka ska jag på och köra med tröja igen. Förhoppningen är att jag skall få tillräcklig styrsel på den att jag kan använda mig av den på nästa tävling. Den som lever få se..
2 set, 3 x 122.5 kg PB
Med tanke på att jag gjorde 120 kg RAW som bäst i Serie 1:an, så får man väl
säga att 2 set á 3 x 122.5 kg är godkänt. Kör jag RAW även i 2:an så borde jag få upp mer än 120 :)Det ser bra ut, va kul. :)
Den som lever få se..Jag ska se!
Det ser bra ut, va kul. :)
Jag ska se!
Åh man bugar åh tackar! :bow:
Trevligt! Du är så välkommen så! Kommer glutta tillbaka! ;)
Uj.. Idag va ja inte bara lite omotiverad. Gick till gymmet och drog lite mark. That's it. Hade varken lust eller ork att göra någe mer.
Men ett litet pass pressade man ut iaf hehe
Marklyft:
1 set, 4 x 140 kg (utan bälte)
1 set, 4 x 150 kg
1 set, 5 x 150 kg
2 set, 3 x 155 kg
Som skrivet.. blev inge mer än så. Men i mörrn ska jag nöta på bänktröjan. Hoppas de går bra!
Idag blidde de bänkpress för hela slanten.
Hade tänkt mig att tänja lite på tröjan, och så blev det.
Bänkpress: (utan tröja)
1 set, 10 x 70 kg
2 set, 4 x 100 kg
1 set, 3 x 110 kg
Tröja på, Metal X-Type strl 50
1 set, 2 x 140 kg till 5 plankor (1 planka ca 2 cm)
1 set, 1 x 140 kg till 3 plankor
1 set, 1 x 140 kg till 1 planka
1 set, 1 x 140 kg till bröstet - Gick upp hyfsat lätt
1 set, 1 x 140 kg till bröstet (med signaler) - Bom.. la den för högt upp på bröstet så pressvägen blev helt fel
1 set, 1 x 140 kg till bröstet - Denna kom lite för långt fram
1 set, 1 x 140 kg till bröstet - Pang! Där satt den! Kom ned bra och mött upp bra enligt gubbarna. 
Nästa måndag ska jag nöta på det igen, så förhoppningsvis sitter det till tävlingen!
Over and out!
sattersta
2009-04-27, 20:56
Bra kört i dag mange kul att se att du tar åt dig infon så bra :thumbup:
Bra kört i dag mange kul att se att du tar åt dig infon så bra :thumbup:
Tackar tackar! Vågar inte annat när det står 3 biffiga karlar och stirrar på en :D
Vem vet.. en vacker dag kanske det bli en karl av mig med. Te e ba åh nöt!
Kanske kan få ut mer än 10 kg ur den så småningom *flex*
Tävling på gång?!?
Aah.. ja visst! Ledsen att jag inte svarade tidigare :)
Har inte varit här inne på ett tag, men jag körde Serie 2:an nu idag.
Resultaten ser du här nedan...
Så va de dags för ännu en tävling. Serieomgång 2 small loss här hemma hos oss på SAK. Och de va riktigt många lyftare denna tävling. Sumpan kom och hälsade på och gjorde riktigt många och fina lyft.
Kul när det är lite folk på tävlingen och KUL när det det går så bra för så många.
Ett STORT grattis till våran bänkar guru Mikael Jaldefors, som satte, inte bara ett, utan TVÅ rekord idag, i 110 kg-klassen.
Han började med en "mjuk" start på 260 kg.
Sedan gick han in för att slå rekordet och smällde dit 263.5 kg!
Och avslutade, väldigt elegant, med hela 270 kg!! Mycket bra.
Själv skulle jag testa på det här med utrustning för första gången och va lite nervös inför resultaten.
Så här gick det till iaf.
Knäböj:
170 kg - Godkänt. Nytt PB!
180 kg - Godkänt. Nytt PB!
190 kg - Underkänt. Va lite grund. Men vikten kom upp hyfsat lätt.
Kändes bra. Fick lindat stenhårt och de va nog lite därför jag bomma. Inte för att lindningen va dåligt, utan för att jag fega då det smärta ordentligt  när man sätter sig.
Men som sagt, viktmässigt gick det upp bra, så det kommer snart!
Bänkpress:
Här va ja väldigt osäker då jag inte har gjort några jätte säkra lyft med tröjan. Men så här gick det..
135 kg - Godkänt. Nytt PB!
140 kg - Godkänt. Nytt PB!
142.5 kg - Underkänt. Kom inte upp.
Va osäker redan på 135 kg, så när jag satte 140 kg kändes de jävligt bra.
Fick kämpa upp den vikten rätt mycket. Därav min lilla ökning på 2.5 kg inför sista.
Men orkade tyvärr inte få upp det. Men jag är helt klart nöjd med detta, och kunde slappna av till marken.
Marklyft:
180 kg - Godkänt. Tangerat PB ifrån serie 1:an
190 kg - Godkänt. Nytt PB!
200 kg - GODKÄNT!. Nytt PB!!!!
FAN va skönt rent ut sagt! Ett av mina delmål detta är är satta. 200 kg i mark är spräckt! 
Är skitnöjd med tävlingen. Den kunde inte blivit mycket bättre.
Det ända jag kan "klaga" på är att jag inte satte mig de sista centimetern eller 2 i böjen, så jag hade fått med mig 190 kg, men jag är väldigt nöjd!
Nu jävlar ska jag äta kött!!! :D *flex*
See yah!
Ja.. glömde notera.. 
Totalen blev: 520 kg
Poängen vet jag inte än. Men jag bryr mig inte! 200 i mark FFS! :D :D :D
Att man kan göra så många PB:n på samma tävling!?! :thumbup:
Grattis till en väl genomförd tävling =)
Att man kan göra så många PB:n på samma tävling!?! :thumbup:
Hehe.. man är väl stabil! :D
Skämt åh sido. Är glad att jag "klarade" mig igenom.
Ska bli kul åh se om man kan förbättra detta till Serie 3:an. 
För då kan jag inte längre skylla på att jag är ovan med utrustning hehe
Grattis till en väl genomförd tävling =)
Tack Rosen.
Kul att du kom förbi och tack för hjälpen.
Till serie 3:an får du se till att vara med åh lyfta lite också :)
Grym lyftning, snygging/stygging där!
Bastubacke
2009-05-09, 21:09
FAN va skönt rent ut sagt! Ett av mina delmål detta är är satta. 200 kg i mark är spräckt! 
Nu jävlar ska jag äta kött!!! :D *flex*
See yah!
Bra jobbat Mange.
du behöver inget kostråd,rätt inställning:eating:
Grym lyftning, snygging/stygging där!
Tack! Tar åt mig av bägge kompliimangerna hehe :D
Nu ska jag bara komma på hur det här med bänkpresströja fungerar.
Till nästa serie skall jag banne mig pressa upp 150 kg!
Bra jobbat Mange.
du behöver inget kostråd,rätt inställning:eating:
Tackar! :D
Är faktiskt väldigt nöjd med att jag fick upp de vikterna i bänken.
Va som sagt väldigt osäker innan. Tackar för all hjälp!
Till serie 3:an lovar jag att jag skall ha övat mer med kläder på :D
Yeah, vilken tävling du genomförde! Grymt bra!! Grattis!:hbang:
Yeah, vilken tävling du genomförde! Grymt bra!! Grattis!:hbang:
Bugar åh tackar Luttis! Tänkte slänga upp och skryta med att jag slog mitt gamla total PB med 60 kg.. men såg att du låg högre.. så det sket sig ;)
Och för de som är nyfikna på hur röda i ansiktet vi blev av våra prestationer
kan flukta på filmen nedan :)
puUmqVDIoAo
Så va ju serietävlingen över och vardagen igång igen.
Och varför vänta med träningen? Så jag tassade ned och började lite lätt.
Har lagt om min träning för denna gång. Kommer köra ett nytt upplägg på böj och mark, och i bänken tänker jag testa köra ett program med fler repetitioner.
Så så här såg det fösta passet ut:
Bänkpress:
1 set, 15 x 80 kg
2 set, 12 x 87.5 kg
2 set, 10 x 95 kg
Shaijt vilken pump man får hehe. Man är inte direkt van att göra så många reps. Blir nog bra för beach 2009 hehe :p
6 set, 2 x 127.5 kg
Inga stora problem. Kände mig dock fortfrande lite halvtrött i benen sedan tävligen i lördags (eller jag hoppas att det va det iaf hehe)
Sedan blev de mest snack, bastu och en avslutad kväll med massa kött på Texas Longhorn! :eating:
sattersta
2009-05-12, 15:47
Så va ju serietävlingen över och vardagen igång igen.
Och varför vänta med träningen? Så jag tassade ned och började lite lätt.
Har lagt om min träning för denna gång. Kommer köra ett nytt upplägg på böj och mark, och i bänken tänker jag testa köra ett program med fler repetitioner.
Så så här såg det fösta passet ut:
Bänkpress:
1 set, 15 x 80 kg
2 set, 12 x 87.5 kg
2 set, 10 x 95 kg
Shaijt vilken pump man får hehe. Man är inte direkt van att göra så många reps. Blir nog bra för beach 2009 hehe :p
6 set, 2 x 127.5 kg
Inga stora problem. Kände mig dock fortfrande lite halvtrött i benen sedan tävligen i lördags (eller jag hoppas att det va det iaf hehe)
Sedan blev de mest snack, bastu och en avslutad kväll med massa kött på Texas Longhorn! :eating:
Pump är bra för egot *flex*
Tack för hjälpen igår :thumbup:
Pump är bra för egot *flex*
Tack för hjälpen igår :thumbup:
Hehe. Visst är de! Synd bara att det släpper så fort. Men det är skönt att könna sig "stor" och stark för en stund iaf :p
Ikväll blir det ytterligare ett "pump me up" pass :D
Nemas problemas. Hjälper till mer än gärna.
Bra pressat! :thumbup:
Idag (eller rättare i onsdags) så va mitt första markpass efter tävlingen.
Hade glömt schemat hemma så jag visste inte vad jag skulle köra på för vikter
och det schema jag hade uppsatt va borta.
När jag kört klart mitt markpass, så sa jag detta Kpt Niklas, varpå han klämmer ur sig: Nää men det la jag i mappen här! 
DOH!! :smash:
Så istället för 6 set, 3 x 147.5 blev det:
Marklyft:
Uppvärmning till 140 kg utan bälte
5 set, 2 x 145 kg
1 set, 3 x 145 kg
DOH!
Kändes segt. Hade varit riktigt kämpigt med 3:or och 2.5 kg till.
Får ladda om till nästa vecka. Då blir det 4:or hehe
Rygglyft:
1 set, 8 x KV + 50 kg
2 set, 6 x KV + 60 kg
Körde sedan lite axelövningar och även lite biceps. Ja och så gjorde jag ett
tappert försök till några situps, men tröttnade efter 10.
Undrar hur många gånger jag sade "Jajjemen".... Hehehe. Kul att den kom upp ialf :)
Hur går det för Herr M. annars då?
Undrar hur många gånger jag sade "Jajjemen".... Hehehe. Kul att den kom upp ialf :)
Hur går det för Herr M. annars då?
Ja man hörde ett par Jajjemen på videon :D hehe
Jo då. De gå fint. Har påbörjat mina nya scheman. Highreps bänken är jobbig! Men man kanske får fin badstrandsfrom hehe
Hur går det själv med träningen?
Äntligen fredag igen. Och enligt mitt/mina nya schema/an så va det knäböj och bänk idag igen.
Knäböj:
6 set, 3 x 127.5 kg (utan bälte)
Dessa vikter kom upp fint. Va aldrig några stora bekymmer. Men åh andra sidan borde det inte vara det heller, så det är ju :thumbup:
Bänlpress:
2 set, 10 x 92.5 kg
1 set, 9 x 100 kg <-- denna skulle varit 8 reps, men tappade räkningen :)
1 set, 8 x 100 kg
1 set, 5.5 x 100 kg <-- På detta sätt körde jag "halvnegativt". Utförande: 4 sek sänkning, 0 sek stopp och 2 sek press. Sedan repeterar man tills man inte klarar fler.
Utöver dessa två magnifika övningar, testade vi, uppfinnesrika som vi är på SAK, lite andra övning som kan hjälpa oss i styrkevärlden. Så som: 
Knäböj utan att hålla i stången: Peter tog nytt klubbrekord på 120 kg (om jag minns rätt).
Enarmsarmhävning: Bastubacke, stålfarbror som han är, brassa iväg med 20 reps. Jag pina upp till 16 reps, sedan höll min höft på att hoppa ur led hehe. Junioren gjorde ett tappert försök och klarade nästan en halv. Ismo vågade inte testa och Peter bara fnös.
Sedan blev det kött på Texas Longhorn. :eating:
Ja just! Höll på glömma.
Junior och Ismo körde markstafett.
5 set, 3 x 190 kg på 2 min 59 sek :D
Är det rekord?
sattersta
2009-05-16, 11:03
Äntligen fredag igen. Och enligt mitt/mina nya schema/an så va det knäböj och bänk idag igen.
Knäböj:
6 set, 3 x 127.5 kg (utan bälte)
Dessa vikter kom upp fint. Va aldrig några stora bekymmer. Men åh andra sidan borde det inte vara det heller, så det är ju 
Bänlpress:
2 set, 10 x 92.5 kg
1 set, 9 x 100 kg <-- denna skulle varit 8 reps, men tappade räkningen :)
1 set, 8 x 100 kg
1 set, 5.5 x 100 kg <-- På detta sätt körde jag "halvnegativt". Utförande: 4 sek sänkning, 0 sek stopp och 2 sek press. Sedan repeterar man tills man inte klarar fler.
Utöver dessa två magnifika övningar, testade vi, uppfinnesrika som vi är på SAK, lite andra övning som kan hjälpa oss i styrkevärlden. Så som: 
Knäböj utan att hålla i stången: Peter tog nytt klubbrekord på 120 kg (om jag minns rätt).
Enarmsarmhävning: Bastubacke, stålfarbror som han är, brassa iväg med 20 reps. Jag pina upp till 16 reps, sedan höll min höft på att hoppa ur led hehe. Junioren gjorde ett tappert försök och klarade nästan en halv. Ismo vågade inte testa och Peter bara fnös.
Sedan blev det kött på Texas Longhorn. :eating:
Bänk igen bra där :thumbup:
Ja just! Höll på glömma.
Junior och Ismo körde markstafett.
5 set, 3 x 190 kg på 2 min 59 sek :D
Är det rekord?
Stolleprov :Virro
Såg stark ut i marken idag mange, men försök att göra som schemat säger :P haha
Måndag och knäböj med bänk :)
Hög reps bänk är pain fan. Men sammtigit skönt att testa lite annat.
6 set, 2 x 127.5 kg
Inget att orda om. Samma som förra veckan och mins lika lätt
Bänkpress:
1 set, 15 x 80 kg
2 set, 12 x 90 kg
1 set, 9 x 97.5 kg (skulle gjort en 10:a)
1 set, 10 x 97.5 kg (varför gjorde jag inte så på första?)
Som sagt.. jobbigt!
Körde sedan lite mage åh sånna krejjer
Förvirringens dag.. ja och mark på träningen.
Missade förra veckan att göra rätt antal. Och jag gick omkring, muttra för mig att jag, istället för gjort 3:or på 147.5 kg bara gjort 2:or.
Så idag blev det ett hopp upp ifrån 2:or till 4:or. 
Marklyft:
3 set, 4 x 147.g kg - Kändes bra.. men började bli trött.. tog mig en titt på schemat. JAHA!?  145 kg skulle de visst vara :D :smash:
3 set, 4 x 145 kg
Jag får väl se det som en kompensation ifrån missen förra veckan hehe
Nu vet jag iaf att jag har mer att ge.
Körde lite hantellyft och det viktigaste av allt, bicesp! *flex*
Såg stark ut i marken idag mange, men försök att göra som schemat säger :P haha
Hehe.. tackar! *flex*
Och ja.. hmm.. det är inte lätt när det är svårt. Lovar att försöka hålla koll i fortsättningen.
Jag håller koll, om du drar 200-ingen i mark ;)
Fan va skönt med långledighet!! Tycker det borde vara lag på 3-dagars arbetsvecka. De är ju kanon!
Hur som.. knäböj och bänk va det idag.
Knäböj: (med bälte denna gång)
6 set, 4 x 127.5 kg
Alla lyft kom upp lätt åh fint. Shit vilken skillnad det är när man kör med och utan bälte!? :o
4-or utan bälte hade jag nog fått kämpa en del med.
Bänkpress:
2 set, 10 x 95 kg
2 set, 8 x 102.5 kg
1 set, 4 x 102.5 kg <-- Detta set körs med 4-0-2 tekniken. 4 sek sänkning, 0 sek vänta, 2 sek press. Orkade inte mer än 4 (och en halv)
Efter detta trevliga pass, blev det en varm och go bastu och åter igen 
ett besök på Texas Longhorn för att proppa buken full med kött! :D
Trevlig helg!
Äntligen måndag! :)
För att undvika allt för mycket utskällning över min halvdåliga insats med uppdateringar, så uppdaterar jag nu direkt!
Idag va det början av vecka 3 på de nya träningspasset.
Som vanligt på måndag, så va det knäböj och bänk på schemat.
Knäböj:
6 set, 2 x 127.5 kg (utan bälte)
Inte så mycket att orda om. Börjar känna mig så pass säker på denna vikt att
jag idag körde utan passare. Stabilt helt enkelt.
Bänkpress:
1 set, 15 x 82.5 kg
2 set, 12 x 90 kg
1 set, 8 x 102.5 kg <-- detta sett kördes till failure
Börjar nästan bli roligt att köra många reps i bänken hehe.
Frågan är om det ger någon styrka dock. Men det visar sig. 
Bådar iaf gott till våran uppkommande kroppsviktsbänktävling om ett par veckor hehe
Körde sedan lite kompliterande axelövningar.
Ser stark ut mange. Du lär göra riktigt bra ifrån dig i KV-bänken.
Hehe.. ja förhoppningsvis kommer jag inte sist i denna tävling.
Men Bastubacke kommer ingen klå.. :S  
Han gjorde 20+ rep 100 kg förra veckan :o
Dagens pass gick i marklyftens tecken.
Av någon anledning va jag ganska taggad idag, trots att jag visste att det
skulle bli tungt. Så de va jävligt skönt. 
Marklyft:
(uppvärming till 140 kg utan bälte)
6 set, 5 x 145 kg
Sista rep:et i sista setet va lite segt, men det kom upp.
Nästa vecka är det 6 x 6! Hua mig!
Efter detta började jag köra lite smalbänk samt div axelövningar, men tappade 
helt koncentrationen när det vankades den ena utmaningen efter den andra.
Dagens utmaningar:
Höjdhopp - Försöka hoppa och nudda taket. Va nära.. men då jag är kortast i gänget, så skyller jag själklart på det! Blev impad över att se Ismo lätta så vackert ifrån golvet, flyga grasiöst upp mot taket och lyckades faktiskt dra med sig lite aspets som bevis påvägen ned! :D
Grodhopp - Här skall man, ifrån stillastående, hoppa så långt framåt som man kan. Och denna gren dominerade jag! MOHAHAHAHA!
Spänstig som en gasell på grönbete!
Sittning med ett ben - Här gällde det att på ett ben, sänka sig ned mot en pall och sedan, när man precis snuddar den, resa sig. Klarar man en höjd, så sänker man höjden på pallen och testar igen. Även i denna gren vann jag :p
Hänga.. eh.. ja bara hänga -  Som namnet antyder. Här skulle man bara hänga. Så länge man kunde. Gissa vem som vann? Jajjemen! :D  Vann med mina 1 min och 8 sek hehe
Så jag känner mig hyfsat nöjd med mitt pass idag. Mest marken dock.
Bastubacke visade en ruggig formkurva i kropsviktbänken!
Han gjorde 31 resp på 92.5 kg (om jag minns rätt), vilket är 10 kg över sin viktklass.
Hehe.. tja.. har jag riktig tur, så kanske, kanske, kommer jag tvåa. Jukka kommer bli omöjlig. Har kört alldeles för lite av Jukkas anabola axelövning. :Virro
sattersta
2009-05-27, 21:28
Dagens utmaningar:
Höjdhopp - Försöka hoppa och nudda taket. Va nära.. men då jag är kortast i gänget, så skyller jag själklart på det! Blev impad över att se Ismo lätta så vackert ifrån golvet, flyga grasiöst upp mot taket och lyckades faktiskt dra med sig lite aspets som bevis påvägen ned! :D
Grodhopp - Här skall man, ifrån stillastående, hoppa så långt framåt som man kan. Och denna gren dominerade jag! MOHAHAHAHA!
Spänstig som en gasell på grönbete!
Sittning med ett ben - Här gällde det att på ett ben, sänka sig ned mot en pall och sedan, när man precis snuddar den, resa sig. Klarar man en höjd, så sänker man höjden på pallen och testar igen. Även i denna gren vann jag :p
Hänga.. eh.. ja bara hänga -  Som namnet antyder. Här skulle man bara hänga. Så länge man kunde. Gissa vem som vann? Jajjemen! :D  Vann med mina 1 min och 8 sek hehe
Så jag känner mig hyfsat nöjd med mitt pass idag. Mest marken dock.
Bastubacke visade en ruggig formkurva i kropsviktbänken!
Han gjorde 31 resp på 92.5 kg (om jag minns rätt), vilket är 10 kg över sin viktklass.
:Virro stolleprov
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.